472 New Articles

Απότομη αύξηση ενοικίων στις συνοικίες της Αττικής

Κατακόρυφη αύξηση των ζητούμενων τιμών ενοικίασης διαμερισμάτων έχουν αρχίσει πλέον να καταγράφονται και στις μέχρι πρότινος «προσιτές» περιοχές της Αττικής, προκειμένου να συμβαδίσουν με το γενικότερο κλίμα ανατιμήσεων που έχει διαμορφωθεί στην αγορά ακινήτων κατά τη διάρκεια του τελευταίου χρόνου. Ετσι, σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία του δείκτη τιμών Spitogatos Property Index, κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου του έτους οι ζητούμενες τιμές ενοικίασης στα δυτικά προάστια εκτινάχθηκαν κατά σχεδόν 24% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018, για να διαμορφωθούν σε 6,2 ευρώ / τ.μ., από 5 ευρώ / τ.μ.

Ακόμα μεγαλύτερη αύξηση, ύψους 27,3%, σημειώθηκε στα προάστια του Πειραιά, όπου εντοπίζονταν τα φθηνότερα ακίνητα της Αττικής. Πλέον, η μέση ζητούμενη τιμή ενοικίασης ανέρχεται σε 5,88 ευρώ / τ.μ., έναντι 4,62 ευρώ / τ.μ. πριν από μόλις ένα χρόνο. Δηλαδή, ένα διαμέρισμα 100 τ.μ. προσφέρεται πλέον προς 580 ευρώ μηνιαίως, από 460 ευρώ πριν από ένα χρόνο, μια αύξηση 120 ευρώ / μήνα ή 2.400 ευρώ ετησίως.

Στον αντίποδα, μικρή πτώση κατά 2,8% σημείωσαν κατά τον τελευταίο χρόνο οι τιμές στα ανατολικά προάστια της Αττικής (Παλλήνη, Παιανία, Σπάτα κ.λπ.), όπου το μέσο κόστος ενοικίασης διαμορφώνεται πλέον σε 5,83 ευρώ (από 6 ευρώ / τ.μ.) και είναι το χαμηλότερο σε όλο το λεκανοπέδιο. Αντίστοιχα, φαίνεται πως το «ράλι» των τιμών στο κέντρο της Αθήνας άγγιξε το αποκορύφωμά του, με τη μέση τιμή να διαμορφώνεται σε 9,23 ευρώ / τ.μ., από 9 ευρώ / τ.μ. πριν από ένα χρόνο (+2,3%).

Ασφαλώς, ακόμα κι έτσι το κόστος ενοικίασης προφανώς και κρίνεται υπερβολικό για την πλειονότητα των ελληνικών νοικοκυριών, ιδίως σε σύγκριση με πριν από μερικά χρόνια, όταν η μέση τιμή δεν ξεπερνούσε τα 6-6,5 ευρώ / τ.μ. Πανελλαδικά, κατά το φετινό τρίτο τρίμηνο, σύμφωνα με τα στοιχεία του δικτύου αγγελιών Spitogatos, η μέση ζητούμενη τιμή ενοικίασης διαμορφώθηκε σε 7 ευρώ / τ.μ., αυξημένη κατά σχεδόν 9% από τα 6,43 ευρώ / τ.μ. πριν από ένα χρόνο. Αξίζει να σημειωθεί ότι από το 2011 έως και το 2015, οι τιμές ενοικίασης στο σύνολο της χώρας υποχώρησαν κατά 40% κατά μέσον όρο, εκμηδενίζοντας την αύξηση του 43% που είχε καταγραφεί τα προηγούμενα χρόνια και συγκεκριμένα κατά την περίοδο από το 2000 έως το τέλος του 2010. Σήμερα, φαίνεται να επιχειρείται η επιστροφή των τιμών στα προ κρίσης επίπεδα. Ωστόσο, η διαδικασία αυτή, αντί να είναι σταδιακή και σε βάθος χρόνου, συμβαίνει σε διάστημα μόλις λίγων μηνών, χωρίς να δικαιολογείται από την αναλογία προσφοράς και ζήτησης, τουλάχιστον σε αυτόν τον βαθμό.

Σύμφωνα με μεσίτες, ο βασικός λόγος της απότομης αυτής αύξησης των ενοικίων οφείλεται στην αντιστροφή της αρνητικής ψυχολογίας που είχε διαμορφωθεί στην αγορά ακινήτων επί σειρά ετών. Ως εκ τούτου, πολλοί ιδιοκτήτες εκτιμούν ότι μπορούν να εξασφαλίσουν αισθητά υψηλότερες τιμές ενοικίασης σε σχέση με πριν από λίγα χρόνια, προκειμένου να αποσβέσουν και την υπερφορολόγηση που υπέστη η περιουσία τους κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης. 

Πηγή: https://www.kathimerini.gr (Έντυπη έκδοση)

Μάκης Μπαλαούρας - Προϋπολογισμός: έπεσαν οι φερετζέδες

Με το προσχέδιο προϋπολογισμού που κατέθεσε η κυβέρνηση της ΝΔ, αποκαλύπτεται μια ακόμα (η πιο) σημαντική πτυχή της προεκλογικής παραπλάνησης του κ. Μητσοτάκη.

Φορολογικά μέτρα αύξησης των εσόδων προβλέπει το προσχέδιο του προϋπολογισμού του 2020, αντί των ελαφρύνσεων που έχει υποσχεθεί η κυβέρνηση, ενώ κόβουν 600 εκατ. ευρώ, από τις δημόσιες επενδύσεις!

Ο κ. Μητσοτάκης εδώ και τρία χρόνια υπόσχεται ότι η κυβέρνηση του θα φέρει ανάπτυξη 4%για το 2020. Σήμερα προσγειώθηκε στο 2,8%. Όμως ακόμα και ο στόχος του 2,8%, είναι ανέφικτος, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις όλων των διεθνών οργανισμών. Η Κομισιόν, το ΔΝΤ, ο ΟΟΣΑ, αλλά και αναλυτές ξένων τραπεζών, βλέπουν τον ρυθμό ανάπτυξης της Ελλάδας πολύ χαμηλότερα μεταξύ 1,8% και 2,2%. Πως όμως θα φτάσει σε αυτό το υπεραισιόδοξο νούμερο; Προφανώς, το υπουργείο Οικονομικών έθεσε υψηλότερο στόχο, σε σχέση με τα πραγματικά δεδομένα, προκειμένου να «βγουν» τα νούμερα των εσόδων και του πρωτογενούς πλεονάσματος.

Γαλαντόμοι στις μεγάλες επιχειρήσεις αρπάζοντας από τους πιο αδύναμους

Η μεροληψία της ΝΔ υπέρ των μεγάλων εισοδημάτων επιβεβαιώνεται και στον προϋπολογισμό, διότι πάνωαπό τονμισό διαθέσιμο δημοσιονομικό χώρος(600 εκατ.) χρησιμοποιείται γιατη μείωση του φόρου επιχειρήσεων  από το 28% στο 24%, καθώς και της φορολογίας των μερισμάτων. Από τις τεράστιες φορολογικές μειώσειςωφελούνται άνισα οι πολύ μεγάλες επιχειρήσεις καθώς είναι αυτές που έχουν υψηλή κερδοφορία (αφού το 90% των επιχειρήσεων καταγράφουν κέρδη κάτω των 5.000 ευρώ, άρα θα δουν ελάχιστες ελαφρύνσεις).Είναι απορίας άξιο γιατί ένα τουλάχιστον μέρος από αυτά τα χρήματα δεν πάει στα μέτρα που εμείς είχαμε εξαγγείλει όπως πχ την μείωση της προκαταβολής φόρου ή της κατάργηση εισφοράς αλληλεγγύης και τηςκατάργησητης μείωσης ΦΠΑ από το 13% στο 11%.

Αυξάνει τον ΕΝΦΙΑ

Και για να το κάνει αυτό, ο κ. Μητσοτάκης ακύρωσε μία σειρά από μέτρα ελαφρύνσεων για τα χαμηλά και μεσαία εισοδήματα και την μικρομεσαία επιχειρηματικότητα. Συγκεκριμένα:

Α) Ακυρώνει την περαιτέρω μείωση του ΕΝΦΙΑ κατά 30% μεσοσταθμικά που είχε δρομολογήσει ο ΣΥΡΙΖΑ για το 2020. Ακυρώνει ακόμα και τις ήδη ψηφισθείσες μειώσεις, που η ΝΔ διαφήμιζεγια τη μείωση του ΕΝΦΙΑ 200 εκ., από τα  οποία όμως τα 100 πήγανε στο πιο πλούσιο 3,5% τώρα τον αυξάνει ξανά.  Μένει να δούμε ποιος κοινωνικές ομάδες θα πληρώσουν αυτή την αύξηση και υπέρ ποιανών τελικά θα γίνει αναδιανομή.από αυξήσεις στις αντικειμενικές αξίες ακινήτων (αύξηση του ΕΝΦΙΑ κατά 142 εκ.) που θα ακολουθήσουν. Θυμίζουμε ότι επί Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ η αναπροσαρμογή των αντικειμενικών αξιών συνοδευόταν και από αλλαγές στους συντελεστές ώστε να μην επιβαρύνονται οι πολίτες.

Μειώνει και το αφορολόγητο

Προχωρά στην ουσιαστική μείωση του αφορολογήτου, αφού για να το διατηρήσει κάποιος στα 8.636 θα πρέπει ο φορολογούμενος το 30% του φορολογητέου εισοδήματός του να προέλθειμε ηλεκτρονικές συναλλαγές, στις οποίες όμως δε θα συμπεριλαμβάνονται η συντριπτική πλειοψηφία των εξόδων του, δηλαδή το ενοίκιο και οι λογαριασμοί ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, φυσικού αερίου κλπ.

Ένα μέσο ενοίκιο 400 ευρώ το μήνα σημαίνει ότι από τα 9.000 ευρώ, τα 4.800 του ενοικίου δεν θα συνυπολογίζονται. Όπως επίσης δε θα συνυπολογίζονται στις ηλεκτρονικές συναλλαγές οι λογαριασμοί. Τα χρήματα που απομένουν δεν αποτελούν καν το 30% του εισοδήματος για να μπορέσει να κάνει τις απαιτούμενες ηλεκτρονικές συναλλαγές.

Τονίζεται ότι η υποχρέωση συγκέντρωσης αποδείξεων ισχύει και για το τεκμαρτό εισόδημα αν αυτό είναι μεγαλύτερο από το πραγματικό.Παράδειγμα φορολογούμενος με πραγματικό εισόδημα 5.000 ευρώ, και τεκμαρτές δαπάνες ύψους 9.000 ευρώ, οφείλει να συγκεντρώσει αποδείξεις για το ποσό των 9.000 ευρώ και όχι για το εισόδημα των 5.000 ευρώ.Πρόκειται για μια παγίδα καθώς αρκετοί φορολογούμενοι θα χάσουν το αφορολόγητο λόγω των αποδείξεων, γιατί δεν θα μπορούν να τις καλύψουν και θα επιβαρυνθούν με περισσότερο φόρο. Πιθανόν, οι φορολογούμενοι που δεν θα συγκεντρώσουν τις ανάλογες αποδείξεις, θα τιμωρούνται με την επιβολή φόρου εισοδήματος 9% στη διαφορά μεταξύ του ποσού των ηλεκτρονικών αποδείξεων που όφειλαν να συγκεντρώσουν και εκείνων που τελικά συγκέντρωσαν.

Η παράταξη υπέρ της φοροδιαφυγής

Είναι εμφανές λοιπόν ότι τον κ. Μητσοτάκη δεν τον ενδιαφέρει καθόλου η καταπολέμηση της φοροδιαφυγής. Το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι να η οριζόντια αφαίμαξη των φορολογουμένων μέσα από την μείωση του αφορολογήτου.

Με την μείωση των ορίων δαπανών σε διάφορες -μέχρι στιγμής αδιευκρίνιστες- κατηγορίες δαπανών  που δεν μπορεί παρά να επιφέρει προβλήματα λειτουργείας στο δημόσιο η μείωση των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Αναφέρουν ότι από την πάταξη της φοροδιαφυγήςθα εξοικονομήσουν 702 εκ.Και εδώεμφανίζεται το νούμερο αυτό ως υπόλοιπο που τους χρειαζόταν για να μην υπάρχει κενό.

Γιατίυπόσχονταικάτι που είναι ενάντια στην ιστορία και πρακτική της παράταξής τους, αλλάκαι στην πρόσφατηκάλυψητου πρωθυπουργούτους με τις δηλώσεις του στο Καστελόριζο: «Το κράτος δεν πρέπει να στέλνει το ΣΔΟΕ».

 

 

 

 

Διονύσης Καλαματιανός: ΟΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣτΕ ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΤΟΥΣ ΔΙΑΣΤΑΣΗ

Αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα λαϊκισμού και fake news, ο ισχυρισμός ότι οι αποφάσεις του ΣτΕ δικαίωσαν την κριτική της ΝΔ στις διατάξεις του ν. 4387/2016. Πρόκειται για χονδροειδέστατο ψεύδος, εφόσον η βασική μομφή της ΝΔ κατά τη διάρκεια ψήφισης του νόμου, ήταν πως θα έπρεπε να σπάσει ο ΕΦΚΑ σε τρία ταμεία. Η εκτίμηση αυτή δεν δικαιώθηκε.

Το Συμβούλιο της Επικρατείας αποδέχθηκε την ουσία της ασφαλιστικής μεταρρύθμισης του ΣΥΡΙΖΑ, δηλαδή την ίδρυση του ΕΦΚΑ και την ύπαρξη ενός ταμείου με ενιαίους κανόνες για όλους, ως σύμφωνη με τις αρχές της ισότητας και της αναλογικότητας. Το ΣτE περαιτέρω δικαίωσε θεμελιώδεις νομικές επιλογές του νόμου 4387/2016, όπως αυτή του επανυπολογισμού των συντάξεων και επιβεβαίωσε ότι η αναμόρφωση του συστήματος έγινε σύμφωνα με τις αρχές του Συντάγματος.

Περαιτέρω, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ προσπάθησε να εξορθολογήσει την επικουρική ασφάλιση, να διατηρήσει το δημόσιο χαρακτήρα της και να την καταστήσει βιώσιμη, ώστε να διατηρηθεί ο θεσμός και τα επόμενα χρόνια. Το γεγονός πως για έναν τυπικό λόγο, που αφορά την απουσία της αναλογιστικής μελέτης για τον κλάδο επικουρικής ασφάλισης του ΕΤΕΑΕΠ, η πλειοψηφία του δικαστηρίου έκρινε αντισυνταγματικό τον τρόπο υπολογισμού των επικουρικών συντάξεων, τη στιγμή μάλιστα που υπήρχαν οι αναλογιστικές προβολές που παρείχαν όλα τα απαραίτητα οικονομικά στοιχεία και τεκμηριώσεις για τη συνολική οικονομική κατάσταση του φορέα και την εξέλιξή του, δεν μπορεί να επισκιάσει την ανωτέρω στόχευση.

Εντύπωση, προκαλεί το σκεπτικό των αποφάσεων όσον αφορά το όριο προστασίας των 1.300 ευρώ ως άθροισμα κύριας και επικουρικής σύνταξης. Θυμίζουμε ότι το όριο αυτό είχε νομοθετηθεί προκειμένου να μην υποστούν μειώσεις όσοι λαμβάνουν χαμηλά ποσά. Η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ προσπάθησε με όρους αναδιανομής εισοδήματος, να προστατεύσει τα πλειοψηφικά στρώματα της κοινωνίας και κυρίως τους χαμηλοσυνταξιούχους, που λόγω των πολιτικών της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, είδαν τις επικουρικές τους συντάξεις να μειώνονται έως και 50%. Το ανώτατο δικαστήριο έκρινε πως πρόκειται για  μια αυθαίρετη περικοπή. Ελπίζουμε, βέβαια, τόσο η κρίση αυτή όσο και ο υπολογισμός των επικουρικών συντάξεων, να μην αποτελέσουν πρόσχημα για την πλήρη ιδιωτικοποίηση της επικουρικής ασφάλισης, όπως ήδη έχει εξαγγελθεί από τη ΝΔ, η οποία θα θέσει σε κίνδυνο τις επικουρικές συντάξεις τόσο για τους παλαιούς όσο και για τους νέους συνταξιούχους.

Επιπλέον, αντισυνταγματική κρίθηκε η αντίστροφη προοδευτικότητα που έχουν τα ποσοστά αναπλήρωσης με το νόμο 4387/2016, προκειμένου ακριβώς να εξασφαλίζονται ικανοποιητικές συντάξεις σε ασφαλισμένους με χαμηλές αποδοχές και ασταθή εργασιακό βίο. Σε συνθήκες κρίσης και με ποσοστά ανεργίας που ξεπερνούσαν το 25% η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ επέλεξε  να προστατεύσει τους χαμηλόμισθους και κυρίως εκείνους που αλλάζουν συχνά εργοδότες, δηλαδή την πλειοψηφία των εργαζομένων. Θεώρησε σωστό και κοινωνικά δίκαιο μέχρι να επιτευχθεί η μείωση των ποσοστών ανεργίας να υπάρξει ένα δίχτυ προστασίας για τους ανθρώπους αυτούς.

Τέλος, σε σχέση με τις εισφορές των ελευθέρων επαγγελματιών η βάση υπολογισμού των οποίων κρίθηκε αντισυνταγματική, αξίζει να σημειωθεί πως ήδη έχουν μειωθεί το 2018 από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Πρέπει, δε, να ληφθεί υπόψη ότι το 80% των ελευθέρων επαγγελματιών πλήρωνε χαμηλότερες εισφορές με τις διατάξεις του ν. 4387/16 και προκαλείται η ανησυχία πως αυτή η απόφαση του ΣτΕ, είτε θα οδηγήσει σε υπέρμετρη μείωση των εισφορών, με κίνδυνο να δίδονται συντάξεις φιλοδωρήματα, είτε να επανέλθουμε στο προηγούμενο καθεστώς των ασφαλιστικών κλάσεων με υπέρμετρες επιβαρύνσεις για την μικρομεσαία επιχειρηματικότητα.

 

*Δημοσιεύθηκε την 7-10-2019 στο news247

 

Τριάντα περιοχές - στόχοι για υδρογονάνθρακες σε Ιόνιο και Κρήτη (χάρτες)

Περισσότερες από 30 περιοχές – στόχους για έρευνες υδρογονανθράκων έχουν εντοπιστεί στο Ιόνιο και τη θαλάσσια περιοχή δυτικά και νότια της Κρήτης από τις μέχρι στιγμής έρευνες σε «οικόπεδα» που έχουν παραχωρηθεί ή είναι υπό παραχώρηση.

Ο χάρτης με τα «οικόπεδα» και τις περιοχές – στόχους παρουσιάστηκε από τον πρόεδρο της Ελληνικής Διαχειριστικής Εταιρείας Υδρογονανθράκων Γιάννη Μπασιά σε ημερίδα για την ενέργεια στην Ανατολική Μεσόγειο την Τρίτη, ημέρα που συζητείτο στη Βουλή η κύρωση των συμβάσεων μίσθωσης για την παραχώρηση των δικαιωμάτων έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων σε τέσσερις θαλάσσιες περιοχές σε Κρήτη και Ιόνιο.

Συζήτηση κατά την οποία ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης σημείωσε ότι «η χώρα μπήκε με καθυστέρηση και σε αυτόν τον τομέα» και πρόσθεσε «δεν είναι η προοπτική της χώρας να κάνει για πάντα εξορύξεις όταν η πολιτική της Ευρώπης πάει προς την άλλη κατεύθυνση, αλλά δεν είναι και η πολιτική της χώρας να βλέπουμε την Τουρκία να κάνει εξορύξεις, να βλέπουμε την Κύπρο να κάνει εξορύξεις, να βλέπουμε την Αίγυπτο να κάνει εξορύξεις, να βλέπουμε την Ιταλία να κάνει εξορύξεις και εμείς να μην το κάνουμε».

Οι θαλάσσιες περιοχές που παραχωρούνται με τις τέσσερις συμβάσεις που κυρώθηκαν από τη Βουλή είναι «Νοτιοδυτικά Κρήτης» και «Δυτικά Κρήτης» που παραχωρούνται στην κοινοπραξία Total, ExxonMobil και Ελληνικά Πετρέλαια, τη θαλάσσια περιοχή «Ιόνιο» που παραχωρείται στην κοινοπραξία Repsol - Ελληνικά Πετρέλαια και τη θαλάσσια περιοχή «Περιοχή 10 Ιόνιο Πέλαγος» (Κόλπος Κυπαρισσίας) που παραχωρείται στα ΕΛΠΕ.

Από τον χάρτη της ΕΔΕΥ προκύπτει ότι οι στόχοι δεν περιορίζονται στις περιοχές που έχουν παραχωρηθεί αλλά εκτείνονται και στα «οικόπεδα» που είναι διαθέσιμα για παραχώρηση.

Τα γεωλογικά στοιχεία των οικοπέδων αυτών, στο κεντρικό Ιόνιο και νότια της Κρήτης παρουσιάζονται τους τελευταίους μήνες από την ΕΔΕΥ στη διεθνή αγορά και κατά τις πληροφορίες από την Αρχή έχουν προσελκύσει το ενδιαφέρον διεθνών πετρελαϊκών εταιριών.

Σε σχέση με την περιοχή δυτικά και νοτιοδυτικά της Κρήτης, από την ΕΔΕΥ τονίζεται ότι οι πιθανοί στόχοι βρίσκονται σε πετρώματα θαμμένα βαθιά κάτω από τον βυθό της θάλασσας, ενώ τα θαλάσσια βάθη ξεπερνούν κατά πολύ τα 1.500 μέτρα.

Ο μέσος όρος βάθους νερού σε αυτές τις περιοχές ξεπερνάει τα 2.500 μέτρα και σε πολλές περιπτώσεις είναι γύρω στα 3.500 μέτρα.

Η τεχνολογία για γεωτρήσεις σε τόσο μεγάλα θαλάσσια βάθη προβλέπεται να είναι διαθέσιμη σε χρονικό ορίζοντα τριετίας οπότε και θα ληφθούν οι αποφάσεις από τις εταιρείες για την πραγματοποίηση ή μη ερευνητικών γεωτρήσεων.

«Είναι εμφανές ότι οι πετρελαϊκές κοινοπραξίες που ενδιαφέρονται για τα πιθανά ελληνικά κοιτάσματα πρωτοστατούν σε αυτές τις τεχνολογικές εξελίξεις», αναφέρεται σε σχετική έκθεση της ΕΔΕΥ.

Διευκρινίζεται ότι οι περιοχές που παρουσιάζουν ενδιαφέρον δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θα «κρύβουν» και ποσότητες υδρογονανθράκων, κάτι που μπορεί να διαπιστωθεί μόνο με την πραγματοποίηση γεωτρήσεων.

Ενθαρρυντικό είναι, ωστόσο, το γεγονός ότι σε γειτονικές χώρες που εμφανίζονται στον χάρτη της ΕΔΕΥ έχουν γίνει ανακαλύψεις και υπάρχει παραγωγή υδρογονανθράκων.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πηγή: https://www.kathimerini.gr (Online)

ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΤΡΙΝΗΣ: «Να ενταθούν οι προσεισμικοί έλεγχοι στα σχολεία της Ηλείας»

Ερώτηση Μ. Κατρίνη και Κινήματος Αλλαγής για τον αντισεισμικό έλεγχο των σχολικών κτιρίων

 

Ερώτηση για τον αντισεισμικό έλεγχο της χώρας συνυπέγραψε ο βουλευτής Ηλείας Μιχάλης Κατρίνης προς τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κωνσταντίνο Καραμανλή, Εσωτερικών, κ. Τάκη Θεοδωρικάκο, Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Νίκη Κεραμέως.

“Είναι επιτακτική η ανάγκη να ενταθεί oουσιαστικός προσεισμικός έλεγχος όλων των σχολικών κτιρίων της χώρας, και ιδιαίτερατης Ηλείας και των σχολικών κτιρίων της Ανδραβίδας που χτυπήθηκαν από τους πρόσφατους σεισμούς”,δήλωσε ο Ηλείος βουλευτής.

Στην ομαδική ερώτηση, οι βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής ζητούν να ενημερωθούν αν είναι στις προθέσεις του Υπουργείου η σύσταση μητρώου ελέγχων και η έκδοση πιστοποιητικού καταλληλότητας των σχολικών κτιρίων, όπως επίσης και εάν εντάσσεται στον προγραμματισμό του υπουργείου η θέσπιση μητρώου επισκευών και συντήρησης για όλες τις σχολικές μονάδες. Τέλος, ζητούν να πληροφορηθούν για τις ενέργειες που θα εξασφαλίσουν την απαραίτητη χρηματοδότηση και το επιστημονικό προσωπικό.

 

*Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

 

 

 

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

 

Προς τους Υπουργούς:

 

- Υποδομών & Μεταφορών κ. Κ. Καραμανλή 

- Εσωτερικών κ. Τ. Θεοδωρικάκο

- Παιδείας & Θρησκευμάτων κ. Ν. Κεραμέως

 

Θέμα: «Επείγουσα ανάγκη αντισεισμικού ελέγχου των σχολείων της χώρας»

 

Η χώρα μας κατέχει την πρώτη θέση από άποψη σεισμικότητας στην Ευρώπη και την 6η σε παγκόσμιο επίπεδο. Παρ’ όλα αυτά δεν έχουν πραγματοποιηθεί καθόλου προσεισμικοί έλεγχοι των σχολικών κτιρίων της χώρας από το 2011 έως και το 2017 (και αυτοί οι ελάχιστοι έλεγχοι που ξεκίνησαν το 2017 σταμάτησαν το 2018). Επίσης, τα σχολικά κτίρια είναι στην πλειονότητα τους παλαιά και με ξεπερασμένες αντισεισμικές προδιαγραφές, με τα κτίσματα της περιόδου 1959 - 1985 να αποτελούν το 55% του συνολικού αριθμού των σχολείων μας. Σήμερα στα 13.300 σχολεία και των δυο βαθμίδων φοιτούν 1,3 εκατομμύρια μαθητές σε ολόκληρη τη χώρα. 

 

Με θέμα την αντισεισμική θωράκιση των σχολείων το Δ.Σ. της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Π.Ε., η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) με ανακοίνωσή τους, η Ομοσπονδία Γονέων και Κηδεμόνων Περιφέρειας Αττικής με ψήφισμα του συνεδρίου της (στις 8/9/2019) και ο Πρόεδρος του ΤΕΕ στο 4ο Συνέδριό του Επιμελητηρίου (στις 6/9/2019), αναφέρονται λεπτομερώς στην ανάγκη λήψης άμεσων μέτρων για την αντισεισμική θωράκιση των σχολικών κτιρίων. 

Προτείνουν και τονίζουν ότι για τον σκοπό αυτό είναι αναγκαίος:

- Ο μετασεισμικός έλεγχος σε όλα τα σχολεία της Αττικής μετά τις τελευταίες σεισμικές δονήσεις και άμεσες επισκευές και παρεμβάσεις σε όσα κτίρια αντιμετωπίζουν προβλήματα. Σε σχολικά κτίρια που έχουν υποστεί σοβαρές ζημιές, όπως π.χ. στο Αιγάλεω και δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν, να βρεθούν νέα δημόσια κτίρια εκπαιδευτικών φορέων για τη στέγαση των μαθητών που να είναι απολύτως ασφαλή.

- Ο ουσιαστικός προσεισμικός έλεγχος όλων των σχολικών κτιρίων της χώρας και όχι μόνον οπτικός, (στατική επάρκεια, έξοδοι διαφυγής, πυρασφάλεια, επάρκεια σε προαύλια και χώρους συγκέντρωσης κλπ.) το συντομότερο δυνατόν από αρμόδιες επιτροπές της ΚΤΥΠ Α.Ε. σε συνεργασία με τις τεχνικές υπηρεσίες των ΟΤΑ.

- Η έκδοση Πιστοποιητικού Καταλληλόλητας και θέσπιση Μητρώου Επισκευών και Συντήρησης για όλες τις σχολικές μονάδες, με ευθύνη των Δήμων στους οποίους βρίσκονται αυτές.

Κατόπιν των ανωτέρω ερωτώνται οι Υπουργοί:

 

  1. Σε ποιες ενέργειες σκοπεύετε να προβείτε όσον αφορά στον μετασεισμικό έλεγχο στα σχολεία της χώρας και τι μέτρα θα πάρετε για τις μονάδες που κρίνονται ακατάλληλες, ώστε να εξασφαλιστούν άμεσα κτιριακές κρατικές ασφαλείς εγκαταστάσεις για να λειτουργήσουν απρόσκοπτα τα σχολεία;
  2. Τί προτίθεστε να κάνετε για τον ουσιαστικό προσεισμικό έλεγχο όλων των σχολικών κτιρίων της χώρας; Ποια είναι τα σχετικά κονδύλια που έχετε προϋπολογίσει στο Υπουργείο σας;
  3. Είναι στις προθέσεις του Υπουργείου σας η σύσταση Μητρώου Ελέγχων και η έκδοση Πιστοποιητικού Καταλληλόλητας των σχολικών κτιρίων;
  4. Εντάσσεται στον προγραμματισμό του Υπουργείου σας η θέσπιση Μητρώου Επισκευών και Συντήρησης για όλες τις σχολικές μονάδες με ευθύνη και των Δήμων στους οποίους βρίσκονται αυτές;
  5. Τέλος, σε ποιες ενέργειες θα προβείτε ώστε να εξασφαλισθεί η απαραίτητη χρηματοδότηση και το επιστημονικό προσωπικό ώστε να ενισχυθεί αποφασιστικά ο προσεισμικός έλεγχος στα σχολεία σε μόνιμη και σταθερή βάση;

 

Αθήνα, 4 Οκτωβρίου 2019

 

Οι ερωτώντες Βουλευτές

 

                                                       

ΚΕΦΑΛΙΔΟΥ ΧΑΡΑ

ΑΡΒΑΝΙΤΙΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

ΑΧΜΕΤ ΙΛΧΑΝ

ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΝΑΝΤΙΑ

ΓΚΟΚΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

ΚΑΜΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

ΚΑΣΤΑΝΙΔΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ

ΚΑΤΡΙΝΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ

ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΠΟΥΛΟΣ ΟΔΥΣΣΕΑΣ

ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

ΛΙΑΚΟΥΛΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ

ΛΟΒΕΡΔΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ

ΜΟΥΛΚΙΩΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

ΜΠΑΡΑΝ ΜΠΟΥΡΧΑΝ

ΜΠΙΑΓΚΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

ΠΑΝΑΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ

ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ ΓΙΩΡΓΟΣ

ΠΟΥΛΑΣ ΑΝΔΡΕΑΣ

ΣΚΑΝΔΑΛΙΔΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

ΦΡΑΓΓΙΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

Κώστας Τζαβάρας: Η ώρα της αλήθειας

Η Βουλή από σήμερα εισέρχεται στον αστερισμό της υπόθεσης Novartis, μιας υπόθεσης που δικαιολογημένα έχει ανατρέψει σε αρκετά σημεία τις παραδοσιακές ισορροπίες των συντεταγμένων εξουσιών, πάνω στις οποίες επί δεκαετίες πιστεύουμε ότι έχει σταθεροποιηθεί η λειτουργία του δημοκρατικού μας πολιτεύματος. Χρόνια τώρα, όλοι οι πολιτικοί ομνύουν στο όνομα της ανεξάρτητης, ανεπηρέαστης και αμερόληπτης ελληνικής Δικαιοσύνης. Αλλά και δεν υπάρχει πολιτική διαμάχη που να αφορά ζητήματα που άπτονται της δικαστικής λειτουργίας του κράτους, χωρίς το ένα από τα δύο αντιμαχόμενα μέρη να παριστάνει τον υποστηρικτή της ανεξαρτησίας της Δικαιοσύνης απέναντι στο άλλο,στο οποίο επιρρίπτει ευθύνες για απόπειρα χειραγώγησης των αποφάσεων της και επηρεασμού του φρονήματος των λειτουργών της. Ποτέ όμως δεν είχε συμβεί πολιτικοί και δικαστές, από κοινού και εκ συμφώνου, να συνεργούν για να καταστήσουν υπόπτους για διάπραξη ατιμωτικών κακουργημάτων πολιτικούς αντιπάλους του κυβερνώντος κόμματος.

Το πρωτοφανές αυτό κρούσμα ανώμαλης λειτουργίας του δημοκρατικού πολιτεύματος μας το προσφέρει η υπόθεση Novartis. Πλην όμως, πρέπει να παραδεχτούμε με ειλικρίνεια και γενναιότητα προς εαυτούς και αλλήλους, ότι το θεσμικό αυτό τέρας δεν δημιουργήθηκε εκ του μηδενός, ούτε αποτελεί κεραυνό εν αιθρία για τα δικαστικά πράγματα. Είναι το αποτέλεσμα μιας σειράς αφανών διεργασιών που κατέτρωγαν τα θεσμικά,λειτουργικά και οργανωτικά θεμέλια της δικαιοδοτικής εξουσίας του κράτους, υπό καθεστώς γενικής αδιαφορίας για τα αληθινά και συσσωρευμένα επί σειρά ετών προβλήματα στο χώρο της Δικαιοσύνης. Είναι αλήθεια ότι ποτέ η πολιτεία δεν ασχολήθηκε σοβαρά με τα συσσωρευμένα θεσμικά προβλήματα της Δικαιοσύνης. Αλλά και το δικαστικό σώμα δεν υπερασπίστηκε ως όφειλε, τόσο σε υποκειμενικό όσο και σε αντικειμενικό επίπεδο, την ανεξαρτησία του σε κρίσιμες και επικίνδυνες περιστάσεις, απέναντι σε όσες εξουσίες  την επιβουλεύονταν, συντεταγμένες ή μη.Πως αλλιώς να εξηγηθεί το φαινόμενο της συνδρομής από κάποιους δικαστικούς λειτουργούς σε πολιτικά σχέδια άλωσης της ανεξαρτησίας του δικαστικού πεδίου.

Υπό τα δεδομένα αυτά, η εξέταση από τη Βουλή της υπόθεσης Novartis θα πρέπει να σημάνει την ώρα της αλήθειας για όλους και για όλα. Θα αποτελούσε ασυγχώρητη σπατάλη κοινοβουλευτικού λόγου, εάν οι μεταξύ των κομμάτων αντιπαραθέσεις κατά τις συνεδριάσεις της ειδικής κοινοβουλευτικής επιτροπής που θα συσταθεί για τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης αναλωθούν,όχι για να φωτίσουν την υπόθεση αυτή σε όλες τις πτυχές της και να καταυγάσουν τον ρόλο κάθε εμπλεκόμενου προσώπου στη λειτουργία του «παραδικαστικού» αυτού κυκλώματος, που φέρεται να είχε στηθεί υπό την καθοδήγηση του πρώην αναπληρωτή Υπουργού Δικαιοσύνης,αλλά για να τροφοδοτήσουν για ακόμα μια φορά άγονους και στείρους κομματικούς διαξιφισμούς.

Ο Κώστας Τζαβάρας είναι βουλευτής Ηλείας και πρώην υπουργός Πολιτισμού

Νέος πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ ο Παύλος Μαρινάκης -Ποιος είναι

O Παύλος Μαρινάκης είναι ο νέος πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ, μετά τη σχετική διαδικασία.

Συγκεκριμένα, αφού ολοκληρώθηκε η διαδικασία της υποβολής υποψηφιοτήτων για τον Πρόεδρο της ΟΝΝΕΔ, τα μέλη της Κεντρικής Επιτροπής και τους Εκπροσώπους της ΟΝΝΕΔ στην Πολιτική Επιτροπή της Νέας Δημοκρατίας, στη συνέχεια συνεδρίασε η Κεντρική Εφορευτική Επιτροπή του 12ου Συνεδρίου της ΟΝΝΕΔ, η οποία διαπίστωσε ότι μόνη υποψηφιότητα για την προεδρία της ΟΝΝΕΔ είναι αυτή του Παύλου Μαρινάκη, του οποίου η υποψηφιότητα υπογράφηκε από το 87% των συνέδρων. Ως εκ τούτου, σύμφωνα με το άρθρο 35 εδ. γ’ του Κανονισμού Λειτουργίας της ΟΝΝΕΔ, το οποίο ορίζει ότι «σε περίπτωση που ο αριθμός υποψηφιοτήτων ισούται με τον αριθμό των υπό εκλογή θέσεων, δεν πραγματοποιείται εκλογική διαδικασία αλλά ο/η υποψήφιος/α ή οι υποψήφιοι ανακηρύσσονται από την αρμόδια για την εν λόγω εκλογική διαδικασία ΚΕΦΕ», ανακοινώνεται ότι νέος Πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ είναι ο Παύλος Μαρινάκης.

Μετά την ανακήρυξή του, ο νέος Πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ δήλωσε: «Θα ήθελα να ευχαριστήσω όλες τις ΟΝΝΕΔίτισες και όλους τους ΟΝΝΕΔίτες για τη μεγάλη τιμή που μου έκαναν σήμερα και υπόσχομαι να εργαστώ σκληρά για να δικαιώσω την εμπιστοσύνη τους. Από σήμερα ξεκινάμε να υλοποιούμε το σύνθημά μας, που είναι ΟΝΝΕΔ για όλους, γιατί θέλουμε όχι απλά να εκφράσουμε τα 70.000 μέλη μας, αλλά όλους τους νέους, αυτούς που έμειναν και αυτούς που αναγκάστηκαν να φύγουν. Ξεκινάμε έναν καινούργιο κύκλο για να δώσουμε την απαραίτητη ώθηση στην Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη να υλοποιήσει τις προτάσεις μας και να υιοθετήσει ακόμα περισσότερες, ώστε να βελτιώσουμε τη ζωή όλων των Ελλήνων. Ξεκινάμε αποφασισμένοι να τιμήσουμε την ιστορία, τις αρχές και τις ιδέες της Οργάνωσής μας, και να την παραδώσουμε στους επόμενους ακόμα πιο μαζική, ακόμα πιο πολιτική. Γιατί το πεπρωμένο της ΟΝΝΕΔ είναι η πρωτοπορία».
Ο Παύλος Μαρινάκης γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Πάτρα και σπούδασε στη Νομική του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης. Από το 2012 είναι δικηγόρος Αθηνών με ειδίκευση στο Ποινικό Δίκαιο. Μετά την επανίδρυση της ΟΝΝΕΔ διατέλεσε αντιπρόεδρος της Οργάνωσης.


Πηγή: iefimerida.gr - https://www.iefimerida.gr/politiki/neos-proedros-tis-onned-o-paylos-marinakis

Περισσότερα Άρθρα...

Join Radio

Εγγραφείτε προκειμένου να λαμβάνετε δωρεάν ειδοποιήσεις όταν έχουμε νεότερες πληροφορίες.