462 New Articles

Brain drain: «Ξεθωριάζει» η επιστροφή

ΛΙΝΑ ΓΙΑΝΝΑΡΟΥ

Μικρή κουκκίδα στον ορίζοντα η Ελλάδα για όλο και περισσότερους Ελληνες του εξωτερικού. Οπως αποτυπώθηκε στην τελευταία σχετική έρευνα της ICAP, ο πληθυσμός του brain drain μεγαλώνει ηλικιακά, στήνει τη ζωή του στο εξωτερικό, δημιουργεί δεσμούς, φτιάχνει οικογένεια. Την ίδια στιγμή, εξελίσσεται εργασιακά, καταλαμβάνοντας υψηλότερες ιεραρχικά θέσεις και κερδίζοντας περισσότερα χρήματα. Οσο περισσότερο όμως επιτυγχάνουν στις νέες τους πατρίδες, τόσο πιο μακρινή αρχίζει να δείχνει η προοπτική επιστροφής τους στην Ελλάδα.

Τη διεθνή έρευνα για τη γενιά των νέων απόδημων Ελλήνων (γενιά του brain drain) διεξήγαγε η ICAP People Solutions από 27 Μαρτίου έως 8 Μαΐου 2019, για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά, με σκοπό να διερευνήσει τους λόγους για τους οποίους παρατηρείται στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια το φαινόμενο της «μετανάστευσης ανθρώπινου κεφαλαίου» και τους παράγοντες που θα συντελούσαν στην επιστροφή των ατόμων αυτών. Φέτος, συμμετείχαν 942 Ελληνες από 43 χώρες. Η πλειονότητα (75%) εργάζεται στην Ευρώπη και κυρίως στο Ηνωμένο Βασίλειο (24%), ένα 9% στις ΗΠΑ και ένα 5% στην Αυστραλία. Οι κυριότεροι κλάδοι στους οποίους απασχολούνται είναι: πληροφορική, τραπεζικός, οικονομικός και ασφαλιστικός κλάδος. Ακολουθούν οι υπηρεσίες προς επιχειρήσεις, η επιστήμη και έρευνα και η εκπαίδευση.

Αυτές ήταν και οι σπουδές τους. Σε ποσοστό 38% έχουν σπουδάσει Διοίκηση Επιχειρήσεων, Οικονομικά και Μάρκετινγκ, το 16% πήρε πτυχίο Πληροφορικής και το 15% Μηχανικής. Το 69% έχει μεταπτυχιακό τίτλο ή και διδακτορικό. Εχει ενδιαφέρον ότι το 41% των κατόχων διδακτορικού το απέκτησε στην Ελλάδα. Στην αντίστοιχη έρευνα του 2015, το ποσοστό αυτό δεν ξεπερνούσε το 22%.

Διαφθορά, αβεβαιότητα

Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα, το 60% μετακινήθηκε στο εξωτερικό, αφότου είχε ήδη εργαστεί στην Ελλάδα. Οι λόγοι, η έλλειψη αξιοκρατίας και η διαφθορά στη χώρα μας, αλλά και η γενικευμένη αβεβαιότητα.

Το 61% έφυγε από την Ελλάδα πριν από πέντε χρόνια και περισσότερο. Εξάλλου, πάνω από το 50% είναι 30-40 ετών, ενώ ένα 29% των Ελλήνων του εξωτερικού είναι 41 ετών και άνω. Το 2015 το ποσοστό αυτό ήταν μόλις 12%. Σήμερα άγαμοι είναι σε ποσοστό 48%. Το 2015, χωρίς δεσμεύσεις ήταν το 71%. Για ακόμα μία φορά, ο αριθμός των υπαλλήλων παρουσίασε μείωση και αντιστοίχως αυξήθηκαν οι ανώτερες και ανώτατες θέσεις (το 2019 προϊστάμενοι, διευθυντές και ανώτατα στελέχη είναι το 46%, έναντι του 27% το 2015), γεγονός που αποτυπώνεται και στις αμοιβές τους. Οι επιχειρηματίες παραμένουν ελάχιστοι.

Από εκείνους που έλαβαν πέρυσι μέρος στην ίδια έρευνα στη χώρα μας επέστρεψε το 5%. Οπως λένε οι ίδιοι, επέστρεψαν κατά κύριο λόγο (51%) επειδή αγαπούν την Ελλάδα, αλλά και σε σημαντικό ποσοστό (36%) γιατί θέλουν να κάνουν οικογένεια. Για όσους παραμένουν έξω, οικογενειακοί λόγοι είναι πλέον αυτοί που θα τους έκαναν να επιστρέψουν (56%). Το 2015, οι περισσότεροι δήλωναν ότι θα γυρνούσαν κυρίως για το κλίμα και τον τρόπο ζωής στην Ελλάδα.

Το 42% όσων ζουν στο εξωτερικό δηλώνει ότι δεν σκοπεύει να γυρίσει πίσω. (Πριν από λίγα μόλις χρόνια το ποσοστό δεν ξεπερνούσε το 30%.) Το 45% θεωρεί πιθανό να επιστρέψει στην Ελλάδα σε τρία χρόνια. Αλλωστε, ήδη το 41% έχει συμπληρώσει 5-9 χρόνια στο εξωτερικό.

Τι περιμένουν από τις επιχειρήσεις και τους φορείς στην Ελλάδα; Περισσότερη αξιοκρατία, ανταγωνιστικές χρηματικές απολαβές και καλύτερο εργασιακό περιβάλλον.

Πηγή: https://www.kathimerini.gr (Έντυπη έκδοση)

Συνέντευξη με τον Γιώργο Πλειό, καθηγητή του τμήματος επικοινωνίας και ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών

Μία καμπάνια με δύο ημίχρονα
** Βρισκόμαστε σε μια νέα εποχή που αλλάζει ο τρόπος που σχεδιάζεται η επικοινωνιακή στρατηγική των κομμάτων

 

Τη συνέντευξη πήρε η Ιωάννα Δρόσου

Κατά την προεκλογική περίοδο διέκρινες κάποιο καινούριο-ειδοποιό στοιχείο, σε σχέση με το παρελθόν;
Πριν απαντήσω σε αυτή ή άλλες ερωτήσεις να πω πως ως ερευνητής θα ήθελα πρώτα να συγκεντρώσω και οργανώσω το απαραίτητο υλικό, και να δημιουργήσω τα εργαλεία μελέτης για να έχω αξιόπιστες απαντήσεις. Ωστόσο, λόγω εμπειρίας, θα αποτολμήσω κάποιες απαντήσεις με την αίρεση των όποιων διορθώσεων. Νομίζω ότι αυτή εδώ η προεκλογική καμπάνια, για όλα τα κόμματα μιλώντας, ήταν μια καμπάνια με δυο ημίχρονα, ως τώρα ποδοσφαίρου γιατί ενδέχεται να προκύψει πως ήταν ημίχρονο αγώνα μπάσκετ. Το πρώτο για τις ευρωεκλογές, και το δεύτερο για τις εθνικές. Και τούτο διότι αυτές οι ευρωεκλογές, όπως και οι ευρωεκλογές πριν το 2014, είχαν έντονο εθνικό χρώμα, όπως σε πλείστες άλλες χώρες. Συνεπώς, και οι δυο αναμετρήσεις αφορούσαν πάνω κάτω τις ίδιες πολιτικές δυνάμεις, τα ίδια προβλήματα και τις ίδιες λύσεις. Πέραν αυτού αν εξαιρέσει κάποιος τη βαρύτητα της ΝΔ στην ποικιλία των μέσων προβολής, ιδιαίτερα των νέων μέσων, που  χρησιμοποιεί, αξίζει να σημειώσουμε την πολύ έντονη πόλωση, η οποία μάλιστα είναι και δυσανάλογη σε σχέση με το διακύβευμα των εκλογών και τις υποσχέσεις των κομμάτων.

Δεδομένου ότι έχει καταγραφεί σε διάφορες έρευνες ότι ο κόσμος δεν εμπιστεύεται τα ΜΜΕ, πιστεύεις ότι έδειξε ενδιαφέρον να παρακολουθήσει την προεκλογική συζήτηση; Αναδείχθηκαν οι ιδεολογικές διαφορές-θέσεις; 
Θεωρώ πως λόγω της διάρκειας της προεκλογικής περιόδου αλλά και του μικρού πολιτικού και οικονομικού καλαθιού καθ’ όλη τη διάρκεια τα κρίσης, και ιδιαίτερα σε αυτές τις εκλογές, όπου η κρίση πλέον έχει κανονικοποιηθεί, έχει ενσωματωθεί στην καθημερινή ζωή και δεν είναι «εισβολέας» όπως τα προηγούμενα χρόνια, οι μεγάλες υποσχέσεις άρα και οι μεγάλες αυταπάτες είναι αδύνατες, ως εκ τούτου και το διακύβευμα, αν υπάρχει γενικά, μικρό και αμφίβολο. Αυτό σε συνάρτηση με την απογοήτευση κάνει δύσπεπτη την προεκλογική πολιτική τροφή από όπου κι αν προέρχεται και κυρίως δύσπιστη την κοινή γνώμη απέναντι στις προτεινόμενες διαφοροποιήσεις των μεν απέναντι στους δε και τούμπλαλιν. Δεν λέω αν πραγματικά υπάρχουν διαφοροποιήσεις ή όχι, λέω πως ερμηνεύω την ερμηνεία της κοινής γνώμης και δυνητικά του εκλογικού κοινού, κάτι που οφείλεται και στα ΜΜΕ, θα έλεγα με τη μερίδα του λέοντος να την παίρνει σε αυτόν τον τομέα το διαδίκτυο  και τα κοινωνικά δίκτυα, αντίθετα από ότι συνέβαινε το 2015. Το 2015, οι «μαχητές» του διαδικτύου ήταν σαφώς με τον ΣΥΡΙΖΑ, ενώ σήμερα έχουν μείνει λιγότεροι ή κάποιοι έχουν ταχθεί και εναντίον του.
Αλλά για αυτόν πάλι το λόγο, εξ αιτίας του μικρού καλαθιού και της δυσπιστίας του κοινού, έχει αυξηθεί η ένταση της αντιπαράθεσης και της πόλωσης. Συνήθως η πόλωση εντείνεται, εκατέρωθεν, ακριβώς όταν το καλάθι δεν είναι μεγάλο. Και σε συνθήκες κανονικοποίησης η πόλωση αντίθετα από ότι επιδιώκεται, δεν εμπνέει.

Ο φόβος και η ελπίδα

Ποιο ήταν το πλεονέκτημα και ποιο το μειονέκτημα του κάθε κόμματος στην καμπάνια του;
Κατά τη γνώμη μου, σε αυτές τις εκλογές, τόσο τις ευρωπαϊκές όσο και τις εθνικές, ο  ΣΡΙΖΑ έχει ως αξονική στρατηγική πρώτο το έργο της περιόδου διακυβέρνησης με τα θετικά, όπως αναφέρει, αποτελέσματα στα δημόσια οικονομικά και ορισμένες κατηγορίες πληθυσμού όπως οι άνεργοι, οι συνταξιούχοι κ.λπ. και δεύτερο την επίκληση του φόβου επανόδου της ΝΔ που, όπως επικαλείται, θα σημάνει όχι απλώς επιστροφή στην πολιτική της πρώτης περιόδου της κρίσης, αλλά ακόμα πιο εκτεταμένο ξήλωμα της κοινωνικής πολιτικής, δηλαδή ακόμα βαρύτερες κοινωνικές συνέπειες από όσα γνωρίσαμε την πρώτη περίοδο της κρίσης. Συνολικά απευθύνεται σε ένα κοινό που πλήγηκε βαρύτερα από την κρίση, είναι μεγαλύτερης ηλικίας και ζει πιο κοντά στα σύνορα του κοινωνικού αποκλεισμού και της κοινωνικής υποβάθμισης, με επικέντρωση στο φόβο και στο παρελθόν, αντίθετα από ότι συνέβαινε τον Ιανουάριο 2015 που επικέντρωνε στο μέλλον, στην ελπίδα και αρκετά περισσότερο στους νέους. Πρέπει να σημειωθεί πως ιδιαίτερα δε στις ευρωεκλογές ο ΣΥΡΙΖΑ υιοθέτησε την  πολιτική των διασημοτήτων (celebrities), μια πολιτική που είτε ξενίζει είτε «ξινίζει» ένα μέρος της της αριστεράς και την πολιτική της κουλτούρας.
Αντίθετα, η ΝΔ απευθύνεται σε ένα εκλογικό κοινό που είναι ή θέλει να γίνει μικρός ή μεγαλύτερος επιχειρηματίας ή να έχει τον τρόπο ζωής και τις αξίες τους, γι’ αυτό δίνει έμφαση στις ατομικές επιλογές σε παιδεία, υγεία, επικοινωνία κ.λπ. έναντι της συλλογικής κατανάλωσης και ταυτόχρονα στη μείωση της φορολογίας, δηλαδή με μια επιλογή δυο προτάσεις, με άλλα λόγια δίνει  την προτεραιότητα στις αξίες του ατομικισμού έναντι της αλληλεγγύης. Ταυτοχρόνως,, σε συνάρτηση με τον πιο πάνω στόχο χρησιμοποιεί μια πλειάδα μέσων επικοινωνίας, ακόμα λ.χ. και τις σχετικές διαφημιστικές θέσεις στο μετρό, ιδίως όμως τις διάφορες πλατφόρμες του διαδικτύου. Ως εκ τούτου, απευθύνεται σε ένα κοινό με πιο νεανικό προφίλ, όχι απαραίτητα μικρής ηλικίας, μυημένο στις νέες τεχνολογίες και τον σύγχρονο αστικό τρόπο ζωής, μέσα ή κοντά στις τάσεις τις μόδας σε διαφόρους τομείς της κοινωνικής ζωής και του πολιτισμό.
Με λίγα λόγια, ενώ στην προεκλογική εκστρατεία Ιανουαρίου 2015, η ΝΔ πρόβαλε το Grecovery και το φόβο από τον ερχομό του ΣΥΡΙΖΑ και ο ΣΥΡΙΖΑ πρόβαλε την ελπίδα για τη χώρα τα θύματα της κρίσης τώρα διαφαίνεται περίπου το αντίστροφο.  Με μια διαφορά. Ενώ υπήρχε η υπόσχεση πως πόροι θα έρθουν από την αναδιανομή, διαμέσου του κράτους, δηλαδή από αυτούς που έχουν,  τώρα διατυπώνεται η υπόσχεση πως θα έρθουν μέσα από την αναδιανομή που θα γίνει μέσω της αγοράς, δηλαδή από τον διπλανό. Σε γενικές γραμμές, αυτό που διαφαίνεται είναι πως το καλάθι είναι μικρό, κι αυτό είναι αναμενόμενο όταν κατ’ ουσία η οικονομική πολιτική είναι βασικά ήδη διαμορφωμένη και υπαγορευμένη.

Η προεκλογική περίοδος σαν διαφήμιση

Η προσέγγιση των ψηφοφόρων έγινε κυρίως με διαφήμιση σε σόσιαλ μίντια και youtube.
Νομίζω πως βρισκόμαστε σε μια νέα εποχή που αλλάζει ο τρόπος που σχεδιάζεται η επικοινωνιακή στρατηγική των κομμάτων. Νομίζω πως έχουμε περάσει για τα καλά πλέον σε μια άλλη εποχή σε ότι αφορά το σχεδιασμό και την υλοποίηση των τις προεκλογικών εκστρατειών, που δεν ξεκίνησε τώρα,  αλλά τώρα ωριμάζει.  Και η εξέλιξη της κρίσης έπαιξε καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Βασικά της στοιχεία της είναι η μετατόπιση του κέντρου βάρους όχι πλέον στα ΜΜΕ, ούτε πλέον γενικά στο διαδίκτυο και στα κοινωνικά δίκτυα, αλλά σε νέες πλατφόρμες όπως το Instagram, η χρήση νέων πιο εξατομικευμένων, ανάλαφρων και επιτηδευμένων αφηγηματικών στρατηγικών, η αξιοποίηση νέων διαφημιστικών μέσων όπως οι σχετικές πινακίδες στο μετρό κοκ.  Αυτό συμβαίνει αφενός γιατί η χρήση του διαδικτύου και των κοινωνικών μέσων είναι πλέον σημαντικά πιο διαδεδομένη και πιο εκτεταμένη για όλες τις χρήσεις, η πολιτική συμμετοχή και το πολιτικό ενδιαφέρον μειωμένα, το διακύβευμα των εκλογών μικρό και η απογοήτευση μεγάλη. Κάποιες φορές για κάποιο κοινό είναι πιο σημαντικό να ζει την ίδια την προεκλογική περίοδο  παρά τις ίδιες τις εκλογές, ειδικά αν πιστεύει ότι δεν αλλάξουν και πολλά πράγματα. Σαν να βλέπει ωραίες διαφημίσεις αλλά χωρίς να αγοράζει τα διαφημιζόμενα προϊόντα.
Νομίζω όμως ότι τα κόμματα, όχι όλα στον ίδιο βαθμό και με τον ίδιο τρόπο, πρώτα καθορίζουν την πολιτική στρατηγική της προεκλογικής περιόδου μετά  σχεδιάζουν τη διαδικασία της επικοινωνίας, και αυτό εδώ και καιρό έχει αποδειχθεί λάθος, όχι μόνο στην Ελλάδα και σαφώς όχι πρώτα στην Ελλάδα.

Τα ΜΜΕ θεωρείς ότι έπαιξαν το ρόλο τους προεκλογικά;
Τα ΜΜΕ συνολικά έπαιξαν το ρόλο που μπορούσαν να παίξουν μέσα στις διαμορφωμένες οικονομικές, πολιτικές, ιδεολογικο-αξιακές και κοινωνικές συνθήκες. Δεν κατοικούν στον Όλυμπο αλλά και ούτε έπεσαν από τον ουρανό. Ότι έγινε πριν την προεκλογική περίοδο στη διάρκεια της «κανονικής» περιόδου και ότι γίνεται στην προεκλογική περίοδο γίνεται δια των ΜΜΕ και κυρίως γίνεται μέσα στα ΜΜΕ. Λίγες στιγμές, κυρίως στις προεκλογικές συγκεντρώσεις, που έχουν χάσει την αίγλη τους, όπως η πολιτική το ενδιαφέρον, η πολιτική θυμάται κάτι από τον παλιό εαυτό της, για κάποιους σαν ξαναζεσταμένο φαγητό.

 

Με εννέα ελαφρύνσεις το νέο τοπίο στη φορολογία

ΠΡΟΚΟΠΗΣ ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ

Σύμφωνα με στελέχη της Νέας Δημοκρατίας, ένα σημαντικό μέρος των φοροελαφρύνσεων θα χρηματοδοτηθεί από τις περικοπές δαπανών ύψους 2 δισ. ευρώ σε βάθος τετραετίας.

 

Στα πρώτα νομοσχέδια που πρόκειται να κατατεθούν στη Βουλή, ενδεχομένως στα τέλη Αυγούστου, είναι το φορολογικό, οι διατάξεις του οποίου θα τεθούν σε ισχύ από τον Ιανουάριο του 2020. Ωστόσο, κάποιες από αυτές, όπως για παράδειγμα οι αλλαγές στη ρύθμιση των 120 δόσεων, θα έχουν άμεση εφαρμογή και θα προβλέπουν αφενός χαμηλότερο επιτόκιο για τους οφειλέτες, αφετέρου την ένταξη των επιχειρήσεων στη νέα ρύθμιση με ευνοϊκότερους από τους σημερινούς όρους.

Το μεγαλύτερο τμήμα του νομοσχεδίου, όπως έχει δηλώσει και ο πρόεδρος της Ν.Δ. Κυρ. Μητσοτάκης, θα αφορά την τόνωση της μεσαίας τάξης και τη μείωση των φορολογικών συντελεστών για τις επιχειρήσεις. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο νέος υπουργός Οικονομικών που θα ανακοινωθεί τις προσεχείς ημέρες θα έχει σειρά επαφών με τους δανειστές και τους επικεφαλής των ευρωπαϊκών θεσμών, έτσι ώστε να παρουσιάσει το νέο πρόγραμμα της κυβέρνησης στη φορολογία αλλά και τον τρόπο χρηματοδότησής του. Σύμφωνα με στελέχη της Ν.Δ., ένα σημαντικό τμήμα θα χρηματοδοτηθεί από την περικοπή 2 δισ. ευρώ σε βάθος τετραετίας. Ειδικότερα:

1. Το σχέδιο της κυβέρνησης για τα φυσικά πρόσωπα προβλέπει εισαγωγικό συντελεστή 9% (από 22% σήμερα) και τον ανώτατο στο 40% (από 45%), ενώ το αφορολόγητο θα διατηρηθεί στα σημερινά επίπεδα, δηλαδή στα 8.636 ευρώ. Ο εισαγωγικός συντελεστής 9% θα αφορά εισοδήματα έως 10.000 ευρώ, ενώ πάνω από αυτόν θα υπάρχουν τουλάχιστον πέντε φορολογικά κλιμάκια. Αυτό σημαίνει ότι ο φόρος εισοδήματος για έναν μισθωτό χωρίς παιδιά με ετήσιο εισόδημα 10.000 ευρώ, από 300 ευρώ που ανέρχεται σήμερα, θα μειωθεί στα 122,76 ευρώ. Θα έχει, δηλαδή, φορολογικό όφελος 177,24 ευρώ.

2. Κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος σε διάστημα δύο χρόνων.

3. Σταδιακή κατάργηση της «έκτακτης» εισφοράς αλληλεγγύης, η οποία καθιερώθηκε με το άρθρο 29 του ν. 3986/2011 στα εισοδήματα άνω των 12.000 ευρώ των φυσικών προσώπων και η οποία θα έπρεπε να έχει καταργηθεί στα τέλη του 2014.

4. Μείωση του ΕΝΦΙΑ κατά 30% για όλους εντός της πρώτης διετίας. Το κόστος του μέτρου ανέρχεται στα 850 εκατ. ευρώ.

5. Μείωση του φορολογικού συντελεστή στα επιχειρηματικά κέρδη στο 20% (σήμερα είναι 28%). Το σχέδιο προβλέπει τη μείωση του συντελεστή στο 24% το 2020 και στο 20% το 2021.

6. Μείωση της φορολογίας στα μερίσματα, από 10%, στο 5% από το 2020. Για παράδειγμα, μια μικρή επιχείρηση σήμερα, με φορολογητέο εισόδημα ύψους 30.000 ευρώ, πληρώνει στην εφορία 8.400 ευρώ (δεν συνυπολογίζεται προκαταβολή φόρου, τέλος επιτηδεύματος). Μετά τη φορολόγηση, το ποσό που μπορεί να διανεμηθεί στους μετόχους ανέρχεται στις 21.600 ευρώ, ποσό από το οποίο το κράτος θα πάρει 2.160 ευρώ. Το 2020, με τη μείωση του συντελεστή στο 24% και του φόρου στα μερίσματα στο 5%, οι μέτοχοι θα μοιραστούν 21.660 ευρώ και το 2021 το ποσό των 22.800 ευρώ.

7.  Αναστολή του ΦΠΑ στην οικοδομική δραστηριότητα για τρία χρόνια.

8. Αναστολή του φόρου υπεραξίας.

9. Μείωση του ΦΠΑ με καθιέρωση δύο συντελεστών 11% και 22%, από 13% και 24% σήμερα.

Στο ερώτημα πού θα βρεθούν τα ποσά για την κάλυψη των αλλαγών, η κυβέρνηση σχεδιάζει την ανακατανομή των δαπανών που μπορούν να προσφέρουν ακόμα και 2 δισ. ευρώ, αλλά κυρίως θα συνεχίσει τις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις, που θα οδηγήσουν στη μεγέθυνση του ΑΕΠ. Μάλιστα, από τη Ν.Δ. υποστηρίζουν ότι το όφελος τον πρώτο χρόνο από τη συρρίκνωση των καταναλωτικών δαπανών και τη βελτίωση των αποτελεσμάτων των ΔΕΚΟ θα φθάσει τα 600 εκατ. ευρώ ή 0,3% του ΑΕΠ και ενδεχομένως να προσεγγίσει το 1 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με το σχέδιο, η εξοικονόμηση ύψους 2 δισ. ευρώ θα προέλθει από τους εξής τομείς:

α) 200 εκατ. ευρώ από τη μείωση των καταναλωτικών δαπανών κατά 12%. Σήμερα οι καταναλωτικές δαπάνες ανέρχονται στο 1,539 δισ. ευρώ και υπολογίζεται να μειωθoύν κοντά στο 1,3 δισ. ευρώ.

β) 400 εκατ. ευρώ από τη βελτίωση των αποτελεσμάτων των ΔΕΚΟ και όλων των νομικών προσώπων της γενικής κυβέρνησης (ηλεκτρονικό εισιτήριο, ΕΛΤΑ, ΟΑΣΑ).

γ) 140 εκατ. ευρώ από τη μείωση των δαπανών για τόκους στα έντοκα γραμμάτια του ελληνικού Δημοσίου.

δ) 140 εκατ. ευρώ από τον εξορθολογισμό της κρατικής επιχορήγησης στα ευγενή ταμεία.

ε) 100 εκατ. ευρώ από τον συμψηφισμό των οφειλόμενων ασφαλιστικών εισφορών στον ΟΓΑ με αγροτικές επιδοτήσεις. Η πρόταση της Ν.Δ. βρίσκει αντίθετους τους αγρότες.

στ) 150 εκατ. ευρώ από την ηλεκτρονική διακυβέρνηση, τις ηλεκτρονικές προμήθειες και την Εθνική Στρατηγική για το Φάρμακο.

ζ) 100 εκατ. ευρώ τον πρώτο χρόνο και 400 εκατ. ευρώ στην τετραετία από την κατάργηση δομών που δημιουργήθηκαν από τις αρχές του 2015 και από τη στρατηγική εκχωρήσεων στον ιδιωτικό τομέα.

η) 150 εκατ. ευρώ από την αναστολή των προβλεπόμενων αυξήσεων στους δημοσίους υπαλλήλους. 

Πηγή: https://www.sansimera.gr (Έντυπη έκδοση)

Ορκίστηκε πρωθυπουργός ο Κυριάκος Μητσοτάκης

Ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος αμέσως μετά την ορκωμοσία ευχήθηκε δύναμη και υπομονή στο νέο πρωθυπουργό
 

Λίγο πριν τη μία το μεσημέρι έφτασε στο Προεδρικό Μέγαρο ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας προκειμένου να ορκιστεί πρωθυπουργός. Ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος αμέσως μετά την ορκωμοσία ευχήθηκε δύναμη και υπομονή στο νέο πρωθυπουργό.

«Στέκομαι με σεβασμό μπροστά στην εντολή που μας έδωσε ο Ελληνικός λαός και με πλήρη επίγνωση της μεγάλης ευθύνης. Η δουλειά ξεκινά τώρα»: τα λόγια αυτά έγραψε στον προσωπικό του λογαριασμό στο Twitter ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, παραπέμποντας στην ορκωμοσία που είναι σε εξέλιξη στο

Προεδρικό Μέγαρο.

Εμφανώς συγκινημένος ο Κυριάκος Μητσοτάκης συνοδευόταν από τα μέλη της οικογένειάς του και στενούς του συνεργάτες. 

 

Αμέσως μετά την ορκωμοσία ο κ. Μητσοτάκης θα μεταβεί στο Μέγαρο Μαξίμου για την τελετή παράδοσης παραλαβής του πρωθυπουργικού γραφείου.

Στις 7 η ανακοίνωση της νέας κυβέρνησης

Όπως έγινε γνωστό, στις 19:00 θα ανακοινωθεί η σύνθεση της κυβέρνησης της ΝΔ από τον νέο κυβερνητικό εκπρόσωπο, Στέλιο Πέτσα. Μέχρι τώρα ο κ. Πέτσας ήταν διευθυντής του γραφείου του Κυριάκου Μητσοτάκη στην Πειραιώς.

Πηγή: https://www.in.gr

Με λιγότερα μόρια η πρόσβαση στα περισσότερα ΑΕΙ

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΑΚΑΣΑΣ

 

Κάτω από το όριο των 19.000 μορίων θα βρεθεί φέτος η Ιατρική Αθηνών. Αυτό επιβεβαιώνουν οι τελευταίες πληροφορίες από την επεξεργασία των στατιστικών των βαθμών πρόσβασης για τους υποψηφίους των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Την ίδια στιγμή, εμφανίζεται ανατροπή σε σχέση με τις αρχικές εκτιμήσεις για τις υψηλόβαθμες σχολές οικονομίας και πληροφορικής. Σε αυτές προκύπτει άνοδος των βάσεων εισαγωγής, η οποία αποτελεί την... ηχηρή εξαίρεση στη γενικευμένη πτώση στις υπόλοιπες βαθμολογικές κλίμακες και των τεσσάρων επιστημονικών πεδίων. Ειδικότερα, εντός των ημερών αναμένεται η ανακοίνωση από το υπουργείο Παιδείας των συγκεντρωτικών στοιχείων για τους βαθμούς πρόσβασης των συνολικά 94.787 υποψηφίων –εκ των οποίων οι 81.244 από τα Γενικά Λύκεια και οι 12.543 από τα Επαγγελματικά Λύκεια– που θα διεκδικήσουν συνολικά 79.631 θέσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Από την επεξεργασία των στοιχείων επιβεβαιώνεται το γενικά πτωτικό πλαίσιο για τις βάσεις εισαγωγής στην πλειονότητα των σχολών ΑΕΙ, με διαβαθμίσεις. Ταυτόχρονα, η πτώση ενισχύεται από την αύξηση των θέσεων στα ΑΕΙ, ενώ γενικό συμπέρασμα είναι ότι η πτώση θα διευρύνεται στα χαμηλότερα βαθμολογικά κλιμάκια κάθε επιστημονικού πεδίου. Επίσης, εκτιμάται ότι, λόγω του μικρότερου αριθμού των θέσεων σε σχέση με τον αριθμό των υποψηφίων, στο 1ο και στο 3ο επιστημονικό πεδίο θα μείνουν υποψήφιοι εκτός ΑΕΙ, ενώ στο 2ο και στο 4ο θα εισαχθεί η συντριπτική πλειονότητα των υποψηφίων.

Πιο συγκεκριμένα, από την επεξεργασία των στοιχείων, προβλέπονται τα εξής:

• Στο 1ο πεδίο (ανθρωπιστικών, νομικών και κοινωνικών επιστημών) εκτιμάται ότι θα υπάρξει ελαφρά πτώση (π.χ. πέρυσι η βάση στη Νομική Αθηνών ήταν 18.219 μόρια), χωρίς να αποκλείεται οι βάσεις σε κάποιες σχολές να μείνουν στο ίδιο επίπεδο.

• Στο 2ο πεδίο (θετικών και τεχνολογικών επιστημών) αναμένεται καθίζηση των βάσεων, μετά την πανωλεθρία στη Χημεία και τα χειρότερα αποτελέσματα στη Φυσική. Βέβαια, οι καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με το 2018 στα Μαθηματικά θα συγκρατήσουν την πτώση, χωρίς ωστόσο να ανατρέπουν την εκτίμηση της πίεσης στις επιδόσεις συνολικά. Η πλέον περιζήτητη σχολή –των Η/Υ του ΕΜΠ– αναμένεται να βρεθεί κάτω από τις 18.000 μονάδες (πέρυσι ήταν 18.240).

• Για το 3ο πεδίο (υγείας και ζωής) στη Βιολογία (πρώτο μάθημα βαρύτητας) οι αριστούχοι αυξήθηκαν κατά περίπου 13 ποσοστιαίες μονάδες. Ωστόσο, οι χειρότερες επιδόσεις σε Χημεία και Φυσική θα ψαλιδίσουν τις βάσεις. Η μείωση θα είναι μικρότερη στις ιατρικές αλλά θα διευρύνεται στις χαμηλότερες βάσεις του πεδίου. Για την περιζήτητη Ιατρική Σχολή Αθηνών, εκτιμάται ότι η βάση της θα ψαλιδιστεί περί τις 100 μονάδες, πέρυσι ήταν 19.029 μονάδες.

• Οι επιδόσεις των υποψηφίων του 4ου πεδίου (οικονομίας και πληροφορικής) στα Μαθηματικά είναι λίγο καλύτερες από πέρυσι, ωστόσο είναι χειρότερες στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας. Κατά τις εκτιμήσεις, οι υψηλόβαθμες βάσεις του πεδίου θα κινηθούν ανοδικά. Αντιθέτως, οι μεσαίες και οι χαμηλόβαθμες βάσεις θα κινηθούν πτωτικά.

Οι υποψήφιοι θα πρέπει να οριστικοποιήσουν το μηχανογραφικό τους δελτίο μέχρι την προσεχή Δευτέρα 15/7. Βεβαίως, θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί όσοι επιλέξουν πανεπιστημιακά τμήματα που έως πέρυσι ήταν ΤΕΙ και δεν είναι σαφές εάν είναι πλέον τμήματα μηχανικών (π.χ. στο Μεσογειακό Πανεπιστήμιο και στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής) πενταετών σπουδών, και άρα οδηγούν σε πτυχίο μηχανικού, όπως εκείνα των πολυτεχνικών σχολών.

Πηγή: https://www.kathimerini.gr (Έντυπη έκδοση)

Η νέα κυβέρνηση Μητσοτάκη -18 υπουργοί, πάνω από δέκα εξωκοινοβουλευτικοί

Η νέα κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη -Φωτογραφία: EUROKINISSI/ ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ

Ανακοινώνεται αυτή την ώρα η νέα κυβέρνηση Μητσοτάκη.

Την ανακοίνωση της νέας κυβέρνησης κάνει ο Στέλιος Πέτσας, σύμβουλος και μέχρι χθες διευθυντής του γραφείου του Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος θα αναλάβει χρέη κυβερνητικού εκπροσώπου.

ΣΥΝΘΕΣΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ

ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ

ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΙΚΡΑΜΜΕΝΟΣ

1.ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΤΑΙΚΟΥΡΑΣ
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΦΡΟΛΟΓΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ: ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΒΕΣΥΡΟΠΟΥΛΟΣ
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ: ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΣΚΥΛΑΚΑΚΗΣ
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΗΜΑΤΟΠΙΣΤΩΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΖΑΒΒΟΣ
2. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΣΠΥΡΙΔΩΝ – ΑΔΩΝΙΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΣΥΜΠΡΑΞΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΣΑΚΙΡΗΣ
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ: ΧΡΙΣΤΟΣ ΔΗΜΑΣ
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΕΜΠΟΡΙΟ: ΝΙΚΟΣ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΗΣ
3.ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΝΙΚΟΣ ΔΕΝΔΙΑΣ
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΘΕΜΑΤΑ: ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ: ΚΩΣΤΑΣ ΦΡΑΓΚΟΓΙΑΝΝΗΣ
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΠΟΔΗΜΟ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟ: ΑΝΤΩΝΗΣ ΔΙΑΜΑΤΑΡΗΣ

4.ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΡΥΣΟΧΟΙΔΗΣ
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΜΟΥΤΣΑΚΟΣ
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ: ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΝΙΚΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ : ΑΛΚΙΒΙΑΔΗΣ ΣΤΕΦΑΝΗΣ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΝΙΚΗ ΚΕΡΑΜΕΩΣ

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΑ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: ΣΟΦΙΑ ΖΑΧΑΡΑΚΗ

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΔΙΓΑΛΑΚΗΣ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΡΟΥΤΣΗΣ

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΑ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ: ΔΟΜΝΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΙΚΙΛΙΑΣ

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΟΝΤΟΖΑΜΑΝΗΣ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΚΩΣΤΗΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ: ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΘΩΜΑΣ

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΚΑΙ ΑΣΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΛΙΝΑ ΜΕΝΔΩΝΗ

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ: ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΑΥΓΕΝΑΚΗΣ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΚΩΣΤΑΣ ΤΣΙΑΡΑΣ

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΡΑΝΗΣ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΚΛΟΓΩΝ: ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΛΙΒΑΝΙΟΣ

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΘΡΑΚΗΣ: ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ: ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗΣ

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΣΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΑΝΤΑΣ

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ: ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΖΑΡΕΙΦΟΠΟΥΛΟΣ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΚΩΣΤΑΣ ΑΧΙΛΛΕΑ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗΣ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΜΑΚΗΣ ΒΟΡΙΔΗΣ

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΗ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ: ΚΩΣΤΑΣ ΣΚΡΕΚΑΣ

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΙΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ: ΦΩΤΕΙΝΗ ΑΡΑΜΠΑΤΖΗ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΧΑΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΜΑΝΟΣ ΚΟΝΣΟΛΑΣ

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΕΡΑΠΕΤΡΙΤΗΣ

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΡΑ ΤΩ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟ ΤΟΥ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ: ΑΚΗΣ ΣΚΕΡΤΣΟΣ

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΡΑ ΤΩ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: ΣΤΕΛΙΟΣ ΠΕΤΣΑΣ

Η ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΘΑ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ ΓΙΑ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΤΟΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΤΑΣΟΥΛΑ

Η ΟΡΚΩΜΟΣΙΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΘΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΕΙ ΑΥΡΙΟ στις 12:00 ΣΤΟ ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΜΕΓΑΡΟ ΚΑΙ ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ Η ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΠΑΡΑΛΑΒΗ ΤΩΝ ΥΠΟΥΡΓΕΙΩΝ.

Η ΠΡΩΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΥΠΟΥΡΓΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΣΕ ΠΛΗΡΗ ΣΥΝΘΕΣΗ ΘΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΕΙ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΜΕΘΑΥΡΙΟ ΤΕΤΑΡΤΗ 10 ΙΟΥΛΙΟΥ ΣΤΙΣ 11 ΤΟ ΠΡΩΙ.


Πηγή: iefimerida.gr - https://www.iefimerida.gr/politiki/anakoinothike-i-kybernisi-mitsotaki

Η νέα κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη – Οι εκπλήξεις του υπουργικού συμβουλίου

Αύριο στη μία το μεσημέρι ορκίζεται νέος πρωθυπουργός ο Κυριάκος Μητσοτάκης, μετά τη νίκη του στις εκλογές της 7ης Ιουλίου.

Λίγες ώρες αργότερα θα ανακοινώσει την σύνθεσή της κυβέρνησής του, που όπως έχει πει προεκλογικά την έχει ήδη σχεδόν έτοιμη.

Σε αυτήν υπάρχουν στελέχη που έχουν διατελέσει και πάλι υπουργοί, αλλά και νέα στελέχη που δεν έχουν μέχρι στιγμής δοκιμαστεί σε κυβερνητικό θώκο. Ανάμεσά τους και ένα πρώην στέλεχος του ΠΑΣΟΚ.

Σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής πληροφορίες, η σύνθεση της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη, θα είναι:

Υπουργός Ανάπτυξης: Άδωνις Γεωργιάδης

Υπουργός Ενέργειας: Κωστής Χατζηδάκης

Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Επικρατείας: Κυριάκος Πιερακάκης

Υπουργός Προστασίας Πολίτη: Μιχάλης Χρυσοχοΐδης

Υπουργός Οικονομικών: Χρήστος Σταϊκούρας

Υπουργός Εσωτερικών: Τάκης Θεοδωρικάκος

Υπουργός Τουρισμού: Όλγα Κεφαλογιάννη

Υπουργός Παιδείας: Νίκη Κεραμέως

Υπουργός Εξωτερικών: Νίκος Δένδιας

Υπουργός ΆμυναςΒασίλης Κικίλιας

Υπουργός Δικαιοσύνης: Νίκος Παναγιωτόπουλος

Υπουργός Υγείας: Κώστας Τσιάρας

 

Πρόεδρος της ΒουλήςΚώστας Τασούλας

 

Πηγή: https://www.newsit.gr

 

 

 




Περισσότερα Άρθρα...

Join Radio

Εγγραφείτε προκειμένου να λαμβάνετε δωρεάν ειδοποιήσεις όταν έχουμε νεότερες πληροφορίες.