414 New Articles

"Ομπρέλα" προστασίας για 200.000 δανειολήπτες με τον νέο νόμο Κατσέλη

Σε συμφωνία κατέληξαν τραπεζίτες και κυβέρνηση στη σύσκεψη που ολοκληρώθηκε το βράδυ της Πέμπτης στο Μέγαρο Μαξίμου, υπό τον πρωθυπουργό.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το νέο πλαίσιο για την προστασία της κύριας κατοικίας, το οποίο θα διαδεχθεί τον νόμο Κατσέλη, θα καλύπτει 200.000 δανειολήπτες με κόκκινα δάνεια που έχουν ως εγγύηση την κύρια κατοικία.

Τα κριτήρια για την ένταξη στη νέα ρύθμιση, θα είναι τρία:

  • Το ύψος του οικογενειακού εισοδήματος ξεκινά από 21.000 ευρώ και προσαυξάνεται κατά 5.000 ευρώ για κάθε παιδί. Ουσιαστικά, μια τριμελής οικογένεια πρέπει να έχει εισόδημα έως 36.000 ευρώ
  • η αντικειμενική αξία του ακινήτου να μην είναι μεγαλύτερη των 250.000 ευρώ και
  • το υπόλοιπο του δανείου να μην ξεπερνά τις 130.000 ευρώ.

Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, αυτά τα ποσά καλύπτουν το 90% των δανειοληπτών, ενώ το Δημόσιο θα επιδοτεί το 1/3 της δόσης.


Το Μέγαρο Μαξίμου, με non paper που εξέδωσε, αναφέρει τα εξής: «Στη συνάντηση των αρμόδιων υπουργών με τους εκπροσώπους των ελληνικών συστημικών τραπεζών επήλθε συμφωνία για το πλαίσιο προστασίας της α’ κατοικίας που θα διαδεχθεί το άρθρο 9 του Νόμου 4346/2015. Η κοινή πρόταση θα διαβιβαστεί στους εποπτικούς θεσμούς του τραπεζικού συστήματος με στόχο η διαδικασία νομοθέτησης να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου».

Οι δύο πλευρές -σε σύσκεψη που ξεκίνησε λίγο μετά τις 18:00- προσπάθησαν να γεφυρώσουν τις διαφορές τους σε ό,τι αφορά το ύψος της αντικειμενικής αξίας των ακινήτων που θα προστατεύεται αλλά και το ύψος του υπολοίπου του δανείου μέχρι του οποίου οι δανειολήπτες θα μπορούν να ενταχθούν στη ρύθμιση. Τελικά, βρέθηκε η χρυσή τομή κάπου στη μέση.

Η συζήτηση είχε ξεκινήσει με τεχνικά θέματα, απόντων των Τσίπρα και Τσακαλώτου, οι οποίοι επέστρεψαν στο Μαξίμου και συμμετείχαν στη σύσκεψη, μαζί με τους Δραγασάκη, Φλαμπουράρη, Λιάκο.

Νωρίτερα, την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ προς τις τράπεζες για το νέο θεσμικό πλαίσιο προστασίας της α' κατοικίας εξήγησε ο αρμόδιος υπουργός Αλέκος Φλαμπουράρης στους βουλευτές μέλη της ΕΠΕΚΕ χρηματοπιστωτικού του κόμματος.

Πηγή: Έθνος

Αναδημοσιεύεται από το http://www.enikonomia.gr

Συνταγματική Αναθεώρηση: Πέρασε η εκλογή ΠτΔ χωρίς διάλυση Βουλής - «Όχι» σε άμεση εκλογή από το λαό

Το «πράσινο φως» για την εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας με αποσύνδεση από την πρόωρη διάλυση της Βουλής έδωσαν 221 βουλευτές στην πρώτη ψηφοφορία για τη συνταγματική αναθεώρηση. Πέρασε το άρθρο 3 για τις σχέσεις Κράτους – Εκκλησίας παρά την αρχική διαρροή.

Την ίδια ώρα ωστόσο, απορρίφθηκε η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για άμεση εκλογή του ανώτατου πολιτειακού άρχοντα από το λαό στην περίπτωση που αποβούν άκαρπες οι ψηφοφορίες στη Βουλή. Με τη διάταξη διαφωνούν και βουλευτές της πλειοψηφίας με ηχηρότερη εκείνη του Σταύρου Κοντονή που είχε επισημάνει τον κίνδυνο αλλοίωσης του πολιτεύματος. 

Η επίμαχη διάταξη έλαβε μόλις 148 θετικές ψήφους, γεγονός που σημαίνει ότι δεν περνάει στην επόμενη ψηφοφορία.

Επίσης, με οριακή πλειοψηφία 151 «ναι» ψηφίστηκε η πρόταση της πλειοψηφίας για την κατοχύρωση της θρησκευτικής ουδετερότητας του κράτους, παρά τις αρχικές πληροφορίες που επέμεναν ότι δεν περνούσε.

Η σύγχυση προέκυψε, καθώς αρχικά τα «ναι» είχαν όντως καταγραφεί 150, ωστόσο λόγω του οριακού του αποτελέσματος, αποφασίστηκε επανακαταμέτρηση που έβγαλε μία παραπάνω!

«Το αποτέλεσμα ήταν η καλύτερη δυνατή εκδοχή για το άρθρο 3», σχολίασε ο Νίκος Βούτσης ο οποίος σε συνομιλία του με τους δημοσιογράφους ανέφερε ότι αύριο θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα για το τι ψήφισε κάθε βουλευτής, ενώ στην επαναληπτική ψηφοφορία που θα γίνει σε ένα μήνα θα προηγηθεί περιορισμένη συζήτηση διάρκειας μιας ημέρας επί των προτάσεων προς αναθεώρηση που συγκέντρωσαν στην πρώτη ψηφοφορία περισσότερες από 151 ψήφους.

Τι αναφέρει αναλυτικά το άρθρο 3 του Συντάγματος

  • Επικρατούσα θρησκεία στην Ελλάδα είναι η θρησκεία της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Χριστού. Η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδας, που γνωρίζει κεφαλή της τον Κύριο ημών Ιησού Χριστό, υπάρχει αναπόσπαστα ενωμένη δογματικά με τη Μεγάλη Εκκλησία της Κωνσταντινούπολης και με κάθε άλλη ομόδοξη Εκκλησία του Χριστού τηρεί απαρασάλευτα, όπως εκείνες, τους ιερούς αποστολικούς και συνοδικούς κανόνες και τις ιερές παραδόσεις. Είναι αυτοκέφαλη, διοικείται από την Ιερά Σύνοδο των εν ενεργεία Αρχιερέων και από τη Διαρκή Ιερά Σύνοδο που προέρχεται από αυτή και συγκροτείται όπως ορίζει ο Καταστατικός Χάρτης της Εκκλησίας, με τήρηση των διατάξεων του Πατριαρχικού Τόμου της κθ' (29) Ιουνίου 1850 και της Συνοδικής Πράξης της 4ης Σεπτεμβρίου 1928.
  • Το εκκλησιαστικό καθεστώς που υπάρχει σε ορισμένες περιοχές του Κράτους δεν αντίκειται στις διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου.
  • Το κείμενο της Αγίας Γραφής τηρείται αναλλοίωτο. Η επίσημη μετάφρασή του σε άλλο γλωσσικό τύπο απαγορεύεται χωρίς την έγκριση της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ελλάδας και της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας στην Κωνσταντινούπολη.

Μαξίμου: Κάποιοι βιάστηκαν να πανηγυρίσουν

«Κάποιοι φαίνεται πως βιάστηκαν να πανηγυρίσουν και να καταγράψουν ήττα του πρωθυπουργού και της κυβέρνησης στο θέμα της συνταγματικής αναθεώρησης, χωρίς να περιμένουν την επίσημη ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της καταμέτρησης», σχολίασε καυστικά το Μέγαρο Μαξίμου για τη διαρροή σχετικά με το άρθρο 3.

Και καταλήγει: «Αποδεικνύεται για ακόμη μία φορά, η αγωνία τους να καταγράψουν έστω και μία πολιτική ήττα μίας κυβέρνησης, που προχωρά αλλάζοντας τη χώρα». 

Τα υπόλοιπα άρθα:

Με ευρύτατη πλειοψηφία 253 θετικών ψήφων πέρασε και η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για το άρθρο 86 που αφορά στην ποινική ευθύνη υπουργών (253 ναι, 17 όχι), αλλά και το άρθρο 62 για τον περιορισμό της βουλευτικής ασυλίας (237 ναι, 33 όχι και 1 παρών). Οι προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ στηρίχθηκαν και από τη ΝΔ.

Δεν ψηφίστηκε, όπως αναμενόταν άλλωστε, η πρόταση της ΝΔ για τα μη κρατικά πανεπιστήμια (93 ναι, 168 όχι και 4 παρών), ενώ ψηφίστηκε η πρόταση της αξιωματικής αντιπολίτευσης για τη δυνατότητα της μειοψηφίας να προχωρά στη συγκρότηση εξεταστικών επιτροπών.

Επίσης περνά στην επόμενη ψηφοφορία το άρθρο 96 (πρόταση της ΝΔ) που εξομοιώνει τα στρατιωτικά με τα τακτικά δικαστήρια με 233 ψήφους.

Τι ψήφισαν τα κόμματα της Βουλής

Η πρώτη ονομαστική ψηφοφορία για τις αναθεωρητέες διατάξεις του Συντάγματος ολοκληρώθηκε αργά το απόγευμα της Πέμπτης (14/02/2019), έπειτα από μια «μαραθώνια» διαδικασία καταμέτρησης.

Στην ψηφοφορία μετείχαν συνολικά 274 βουλευτές, ενώ απείχαν οι βουλευτές της ΔΗΣΥ εκτός του Ανδρέα Λοβέρδου. Απείχε και η ΚΟ της Ένωσης Κεντρώων, που επίσης είχε προαναγγείλει ότι δεν θα πάρει μέρος στην ψηφοφορία, με εξαίρεση τον Ιωάννη Σαρίδη που ψήφισε. Απουσίαζαν επίσης ο Γ. Κασαπίδης (ΝΔ) και οι Πάνος Καμμένος και Αριστείδης Φωκάς από τους Ανεξάρτητους Έλληνες, όπως επίσης και ο Στάθης Παναγούλης.

Για την καταμέτρηση των ψήφων συγκροτήθηκαν δέκα τριμελείς εφορευτικές επιτροπές. Κάθε επιτροπή ήταν υποχρεωμένη να σχηματίσει πρωτόκολλο καταμέτρησης και στο τέλος συνυπολογίστηκε στο αποτέλεσμα κάθε επιτροπής.

Με την ολοκλήρωση της σημερινής ψηφοφορίας, αρχίζει να κυλά αυτομάτως ο χρόνος αντίστροφα έως την δεύτερη ψηφοφορία, η οποία θα επαναληφθεί σε ακριβώς ένα μήνα. Σε εκείνη την ψηφοφορία οι διατάξεις του Συντάγματος κριθούν αναθεωρητέες, εφόσον υπερψηφιστούν από τουλάχιστον 151 βουλευτές καθεμία από αυτές.

Πώς ψήφισε η Νέα Δημοκρατία

Η Νέα Δημοκρατία υπερψήφισε συνολικά πέντε από τις προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ:

- Δύο παραγράφους του άρθρου 32 για την εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας
- Το άρθρο 62 για το ακαταδίωκτο των βουλευτών (περιορισμός της βουλευτικής ασυλίας αποκλειστικά στα αδικήματα που σχετίζονται με τη βουλευτική ιδιότητα εντός ή εκτός Βουλής)
- Το άρθρο 86 (Ποινική ευθύνη υπουργών)
- Το άρθρο 101Α (Περιορισμός της ίδρυσης Ανεξάρτητων Αρχών)

 Πώς ψήφισε η ΔΗΣΥ

Ο Ανδρέας Λοβέρδος που ήταν ο μόνος βουλευτής του κόμματος που ψήφισε ώστε να μην λάβει καμία διάταξη 180 ψήφους, έκανε γνωστό ότι απο τις προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ στήριξε το άρθρο 86 για την ποινική ευθύνη υπουργών, την εκλογή 5 βουλευτών από τον απόδημο ελληνισμό, την καθολική πρόσβαση στην υγεία, την ίση αμοιβή για ίσης αξίας εργασίας ανεξάρτητα από την ηλικία.

Καταψήφισε το ουδετερόθρησκο, τα δημοψηφίσματα, την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για το άρθρο 32 που προβλέπει αποσύνδεση της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από εκλογές, καταψήφισε την καθιέρωση αναλογικού εκλογικού συστήματος, καθώς και την εποικοδομητική ψήφο δυσπιστίας. Δήλωσε παρών στην καθιέρωση του πολιτικού όρκου.

Από τις προτάσεις της ΝΔ, η ΔΗΣΥ στήριξε το άρθρο 16 για τα μη κρατικά πανεπιστήμια, ωστόσο καταψήφισε το 24 για το περιβάλλον. Υπερψήφισε ακόμη, την πρόταση για τους βουλευτές του απόδημου ελληνισμού, καθώς και την πρόταση της για τον περιορισμό της βουλευτικής ασυλίας. Επίσης υπερψήφισε το άρθρο που δίνει το δικαίωμα στην μειοψηφία να συστήνει εξεταστικές επιτροπές, καθώς και το ασυμβίβαστο δικαστών.

Πώς ψήφισε το ΚΚΕ

Σε ό,τι αφορά το Κομμουνιστικό Κόμμα, οι βουλευτές του υπερψήφισαν 15 από τις διατάξεις που περιλάμβανε η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ (οι δέκα από την αρχική πρόταση και οι υπόλοιπες πέντε από τις συμπληρωματικές), που αφορούν σε 11 άρθρα του Συντάγματος και άλλα δύο διατάξεις από την πρόταση της ΝΔ που αφορούν σε δύο άρθρα.
Οι διατάξεις αυτές είναι:
• Το άρθρο 86 (Ποινική ευθύνη υπουργών)
• Το άρθρο 5 παράγραφος 2 (Εναντίωση στις διακρίσεις λόγω φύλου, ταυτότητας φύλου, σεξουαλικού προσανατολισμού),
• Το άρθρο 22 (διασφάλιση της «ίσης αμοιβής για ίση εργασία»)
• καθώς και τη διάταξη του Συντάγματος για την απαγόρευση επίταξης απεργών (άρθρο 23)
• Το άρθρο 24Α (περί προστασίας των ζώων)

Υπέρ της πρότασης της ΝΔ για το άρθρο 32 ψήφισαν Σταύρος Θεοδωράκης και Γιώργος Μαυρωτάς.

Αναλυτικά, η εθνική αντιπροσωπεία στις προτάσεις της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ για τις αναθεωρητέες διατάξεις τοποθετήθηκε ως εξής:

- άρθρο 3 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης της θρησκευτικής ουδετερότητας του κράτους): 151 "ΝΑΙ", 101 "ΟΧΙ", 19 "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 3 παρ.2 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης της θρησκευτικής ουδετερότητας του κράτους): 151 "ΝΑΙ", 102 "ΟΧΙ", 19 "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 3 παρ. 3 (κατάργηση παραγράφου): 167 "ΝΑΙ", 101 "ΟΧΙ", 4 "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 3 (εισαγωγή ερμηνευτικής δήλωσης) (προσθήκη ερμηνευτικής δήλωσης προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης της θρησκευτικής ουδετερότητας του κράτους): 153 "ΝΑΙ", 115 "ΟΧΙ", 4 "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 13 παρ. 5 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης του πολιτικού όρκου): 151 "ΝΑΙ", 101 "ΟΧΙ" , 20 "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 21 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση αναγνώρισης κρατικής εγγύησης ενός αξιοπρεπούς επιπέδου διαβίωσης για όλους μέσα από καθολικές κοινωνικές υπηρεσίες και εισοδηματικές ενισχύσεις): 157 "ΝΑΙ", 99 "ΟΧΙ" , 2 "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 21 παρ. 3 (προς την κατεύθυνση αναγνώρισης κοινωνικού δικαιώματος στην υγεία και υποχρέωσης του κράτους να παρέχει καθολική πρόσβαση σε αποτελεσματικές παροχές υγείας μέσω του Εθνικού Συστήματος Υγείας): 157 "ΝΑΙ", 113 "ΟΧΙ", 3 "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 21 (προσθήκη παραγράφου 7) (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης του δημόσιου ελέγχου των βασικών κοινωνικών αγαθών, όπως το νερό και η ηλεκτρική ενέργεια, ώστε τα δίκτυα διανομής τους να υπόκεινται σε καθεστώς δημόσιας υπηρεσίας και να τελούν σε δημόσιο έλεγχο και προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης των κοινών αγαθών): 154 "ΝΑΙ", 115 "ΟΧΙ", 3 "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 22 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση αναγνώρισης ίσης αμοιβής και ίσης αξίας ανεξάρτητα από την ηλικία): 172 "ΝΑΙ", 96 "ΟΧΙ", 5 "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 22 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση συνταγματικής κατοχύρωσης των συλλογικών διαπραγματεύσεων για τον καθορισμό του ελάχιστου μισθού και του δικαιώματος μονομερούς προσφυγής των κοινωνικών εταίρων στη διαιτησία): 115 "ΝΑΙ", 112 "ΟΧΙ", 5 "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 22 παρ. 4 (προς την κατεύθυνση της αναγνώρισης ότι η επίταξη υπηρεσιών απαγορεύεται ως μέτρο αντιμετώπισης των συνεπειών απεργίας): 163 "ΝΑΙ", 101 "ΟΧΙ", 6 "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 22 παρ. 5 (προς την κατεύθυνση αναγνώρισης του δικαιώματος στην κοινωνική ασφάλιση υπό την έννοια ότι το κράτος υποχρεώνεται να εξασφαλίζει αποτελεσματική προστασία έναντι όλων των ασφαλιστικών κινδύνων μέσω ενός ενιαίου συστήματος καθολικής κάλυψης, στο πλαίσιο δημόσιου αναδιανεμητικού συστήματος, που λειτουργεί βάσει των αρχών της αλληλεγγύης και της ανταποδοτικότητας): 155 "ΝΑΙ", 112 "ΟΧΙ", 4 "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 28 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση της υποχρέωσης κύρωσης με δημοψήφισμα διεθνών συνθηκών που προβλέπουν μεταβίβαση κυριαρχικών αρμοδιοτήτων του κράτους): 154 "ΝΑΙ", 117 "ΟΧΙ", 1 "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 30 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας): 148 "ΝΑΙ", 120 "ΟΧΙ", 3 "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 32 παρ. 4 (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας): 221 "ΝΑΙ", 46 "ΟΧΙ", 3 "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 32 παρ. 5 (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας): 220 "ΝΑΙ", 47 "ΟΧΙ", 3 "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 33 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης του πολιτικού όρκου): 168 "ΝΑΙ", 98 "ΟΧΙ", 5 "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 34 παρ. 1 εδ. Β΄ (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας): 147 "ΝΑΙ", 121 "ΟΧΙ", 2 "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 35 παρ.2 περίπτ. γ΄(προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας): 150 "ΝΑΙ", 118 "ΟΧΙ", 2 "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 37 παρ.2 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης υποχρεωτικής βουλευτικής ιδιότητας για τον πρωθυπουργό) : 153 "ΝΑΙ", 101 "ΟΧΙ", 16 "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 38 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης της εποικοδομητικής ψήφου δυσπιστίας): 155 "ΝΑΙ", 115 "ΟΧΙ", "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 41 παρ. 5 (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας): 150 "ΝΑΙ", 118 "ΟΧΙ", 2 "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 44 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης δημοψηφισμάτων με λαϊκή πρωτοβουλία): 152 "ΝΑΙ", 102 "ΟΧΙ", 15 "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 54 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης αναλογικού εκλογικού συστήματος): 155 "ΝΑΙ" , 100"ΟΧΙ", 15 "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 54 παρ. 4 (προς την κατεύθυνση της δυνατότητας ορισμού από ενιαίο ψηφοδέλτιο έως πέντε (5) βουλευτών απόδημου Ελληνισμού): 158 "ΝΑΙ", 97 "ΟΧΙ", 16 "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 54 (εισαγωγή ερμηνευτικής δήλωσης) (προς την κατεύθυνση διευκρίνισης ότι πάγιο αναλογικό εκλογικό σύστημα είναι αυτό το οποίο η αναλογία εδρών δεν αποκλίνει περισσότερο από 10% από την αναλογία ψήφων): 153 "ΝΑΙ", 114 "ΟΧΙ", 2 "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 56 (προσθήκη παραγράφου 5) (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης προσωρινού κωλύματος εκλογιμότητας μετά από τρεις (3) βουλευτικές περιόδους): 158 "ΝΑΙ", 111 "ΟΧΙ", 2 "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 59 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης του πολιτικού όρκου): 167 "ΝΑΙ", 97 "ΟΧΙ", 4 "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 59 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης του πολιτικού όρκου): 168 "ΝΑΙ", 97 "ΟΧΙ" , 4 "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 62 (προς την κατεύθυνση περιορισμού της βουλευτικής ασυλίας αποκλειστικά στα αδικήματα που σχετίζονται με τη βουλευτική ιδιότητα εντός ή εκτός Βουλής): 237 "ΝΑΙ", 33 "ΟΧΙ", 1 "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 73 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης της λαϊκής νομοθετικής πρωτοβουλίας): 168 "ΝΑΙ", 97 "ΟΧΙ", 3 "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 84 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης της εποικοδομητικής ψήφου δυσπιστίας): 155 "ΝΑΙ", 115 "ΟΧΙ", "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 86 παρ. 3 (προς την κατεύθυνση περιορισμού των προνομιακών ρυθμίσεων περί ποινικής ευθύνης υπουργών, ιδίως μέσω της κατάργησης της αποσβεστικής προθεσμίας και της κατάργησης της δυνατότητας αναστολής της δίωξης της προδικασίας ή της κύριας διαδικασίας): 253 "ΝΑΙ", 17 "ΟΧΙ", "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 86 (εισαγωγή ερμηνευτικής δήλωσης) (προς την κατεύθυνση διευκρίνισης ότι το πεδίο ισχύος του άρθρου αναφέρεται αποκλειστικά στα αδικήματα που τελέστηκαν κατά την άσκηση και όχι επ’ ευκαιρία της άσκησης των υπουργικών καθηκόντων): 179 "ΝΑΙ", 92 "ΟΧΙ", "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 101 Α (προς την κατεύθυνση περιορισμού της δυνατότητας ίδρυσης ανεξάρτητων αρχών, της διευκόλυνσης του τρόπου επιλογής των μελών τους και της ενίσχυσης του κοινοβουλευτικού ελέγχου τους): 231 "ΝΑΙ", 34 "ΟΧΙ", "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 102 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης αναλογικού εκλογικού συστήματος στις εκλογές για τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης και θέσπισης τοπικών λαϊκών συνελεύσεων, δημοψηφισμάτων και λαϊκών πρωτοβουλιών και αναγνώρισης δυνατότητας απονομής εκλογικού δικαιώματος σε αλλοδαπούς με μόνιμη εγκατάσταση στη χώρα): 168 "ΝΑΙ", 101 "ΟΧΙ", 1 "ΠΑΡΩΝ".

Σύμφωνα με το αποτέλεσμα, δεν πάει σε 2η ψηφοφορία η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για:

- το άρθρο 30 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας), γιατί έλαβε 148 "ΝΑΙ", 120 "ΟΧΙ", 3 "ΠΑΡΩΝ".

- το άρθρο 34 παρ. 1 εδάφιο Β (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας), γιατί έλαβε 147 "ΝΑΙ", 121 "ΟΧΙ", 2 "ΠΑΡΩΝ".

- το άρθρο 35 παρ. 2 περιπτ, γ΄(προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας) γιατί έλαβε 150 ΝΑΙ, 118 ΟΧΙ και 2 ΠΑΡΩΝ.

- το άρθρο 41 παρ. 5 (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας), γιατί έλαβε 150 "ΝΑΙ", 118 "ΟΧΙ", 2 "ΠΑΡΩΝ"

Γεννιά: «Ψευδή και ανυπόστατα όσα γράφτηκαν ότι καταψήφισα το άρθρο 3 του Συντάγματος»

Εν τω μεταξύ, η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Γεωργία Γεννιά, με γραπτή ανακοίνωση που εξέδωσε το απόγευμα της Πέμπτης, διέψευσε δημοσιεύματα που την ήθελαν να έχει καταψηφίσει το άρθρο 3 του Συντάγματος.

Η δήλωση της κυρίας Γεννιά έχει ως εξής:

«Αναφορικά με τα δημοσιεύματα που με συκοφαντούν, ότι καταψήφισα το άρθρο 3, δηλώνω υπεύθυνα ότι είναι ψευδή και ανυπόστατα. Έχω υπερψηφίσει όλες τις κυβερνητικές προτάσεις για την αναθεώρηση του Συντάγματος και είναι ορθότερο να διασταυρώνονται οι πληροφορίες προτού δημοσιεύονται».

 

  Όλγα Παναγιωτίδου,

 

Πηγή: CNN Greece

Εφημερίδα “Η ΑΥΓΗ": Λύση για τα κόκκινα δάνεια

Συμφωνία της κυβέρνησης με τις τράπεζες

* Προστασία της πρώτης κατοικίας και μετά την 1η Μαρτίου.

* Αντικειμενική αξία έως 250.000 ευρώ. Υπόλοιπο δανείου έως 130.000 ευρώ

* Τα εισοδηματικά κριτήρια: 12.500 ευρώ για ένα άτομο. 21.000 για το ζευγάρι και επιπλέον 5.000 ευρώ για κάθε παιδί

* Δυνατότητα επιμήκυνσης έως και τα 25 χρόνια. Πώς θα γίνεται το κούρεμα του δανείου

* Στη νέα ρύθμιση και τα επαγγελματικά δάνεια με ενέχυρο την πρώτη κατοικία

 

Πηγή:http://www.avgi.gr

Νέες σχολές και τμήματα σε λειτουργία από την επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά

Προέλευση εικόνας:http://www.kathimerini.gr   

Σε διαβούλευση το σχέδιο νόμου για το Διεθνές Πανεπιστήμιο

Φαίνεται πως το μεγάλο στοίχημα για τον εκσυγχρονισμό του ακαδημαϊκού χάρτη στην Ελλάδα σιγά σιγά κερδίζεται. Μετά τις ενοποιήσεις ΑΕΙ - ΤΕΙ σε τέσσερις περιφέρειες της χώρας, η ενοποίηση του Διεθνούς Πανεπιστημίου με τα ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης, το ΤΕΙ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και το ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας προστίθεται στον ευρύτερο επανασχεδιασμό της Ανώτατης Εκπαίδευσης.

Από τις συνέργειες των ιδρυμάτων θα ιδρυθούν συνολικά επτά νέες σχολές και 32 τμήματα, τα οποία θα ενταχθούν κανονικά στο φετινό μηχανογραφικό εφόσον θα λειτουργήσουν από την επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά (2019-2020). Εξαίρεση αποτελούν τα Τμήματα Δημόσιας Διοίκησης, Ανατολικών Γλωσσών και το Τμήμα Γεωλογίας, που θα λειτουργήσουν με απόφαση της Συγκλήτου όχι νωρίτερα από το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021.

Ξενόγλωσσα προγράμματα

Το νέο Διεθνές Πανεπιστήμιο θα παρέχει μέσω του Πανεπιστημιακού Κέντρου Διεθνών Προγραμμάτων Σπουδών προγράμματα σπουδών πρώτου και δεύτερου κύκλου σε ξένη γλώσσα με δίδακτρα τόσο σε ημεδαπούς, όσο και αλλοδαπούς φοιτητές. Οι τίτλοι σπουδών θα είναι αντίστοιχοι και ισότιμοι με τους τίτλους σπουδών που διδάσκονται στην ελληνική γλώσσα και απονέμονται από τμήματα ΑΕΙ, ενώ για τους αλλοδαπούς φοιτητές θα μπορούν να λειτουργήσουν ειδικά προγράμματα εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας.

Το σχέδιο νόμου προβλέπει ακόμη τη συγκρότηση δύο ερευνητικών πόλων στη Θεσσαλονίκη, το Πανεπιστημιακό Ερευνητικό Κέντρο (ΠΕΚ) και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Έρευνας και Ανάπτυξης (ΙΕΕΑ) με στόχο την προαγωγή της έρευνας, της τεχνολογίας και της καινοτομίας.

Σε μήνυμά του ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου κάλεσε τους εμπλεκόμενους φορείς να συμμετάσχουν στη δημόσια διαβούλευση που θα διαρκέσει έως τις 22 Φεβρουαρίου, υπογραμμίζοντας ότι το σχέδιο νόμου καταρτίστηκε έπειτα από συστηματικές συνεδριάσεις της αρμόδιας επιτροπής, που αποτελείται από ακαδημαϊκούς εγνωσμένου κύρους και εκπροσώπους των διοικήσεων των ιδρυμάτων.

Βαϊνανίδη Χρύσα

Πηγή: http://www.avgi.gr

Ακαρπη η συνάντηση με τους αγρότες

Σε αδιέξοδο οδήγησε το... αγροτικό πετρέλαιο τη συνάντηση των εκπροσώπων της πανελλαδικής επιτροπής των μπλόκων με το κυβερνητικό επιτελείο χθες στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης.

Στη συνάντηση, εκτός από τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης Σταύρο Αραχωβίτη και την υφυπουργό Ολυμπία Τελιγιορίδου, συμμετείχαν ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος Σωκράτης Φάμελλος, η υφυπουργός Οικονομικών Κατερίνα Παπανάτσιου και ο υφυπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης και Αλληλεγγύης Τάσος Πετρόπουλος. Από την πλευρά της κυβέρνησης είναι φανερό ότι γίνεται προσπάθεια να εκτονωθεί το κλίμα των αγροτικών κινητοποιήσεων με την ικανοποίηση του αιτήματος για συνάντηση και «με άλλους υπουργούς εκτός του κ. Αραχωβίτη, οι οποίοι να έχουν τη δικαιοδοσία να ρυθμίσουν οικονομικά και ασφαλιστικά αιτήματα».

Οι τόνοι ανέβηκαν ιδιαίτερα όταν οι εκπρόσωποι των αγροτών ζήτησαν την επιστροφή πετρελαίου που τους οφείλεται από το 2016, για να πληροφορηθούν διά στόματος του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Αραχωβίτη ότι το ποσό των 38 εκατ. που είχε προϋπολογιστεί έχει ήδη αποδοθεί. Οσον αφορά την πιθανότητα να μειωθεί η φορολογία για το αγροτικό πετρέλαιο, ο υπουργός δεν απάντησε κατηγορηματικά, ωστόσο παρέπεμψε το θέμα στο μέλλον, αφήνοντας να εννοηθεί ότι προς το παρόν δεν υπάρχουν δημοσιονομικά περιθώρια.
«Τζάμπα θριαμβολογούν ότι βγήκαμε από τα μνημόνια, δεν έχουν περιθώριο να δώσουν τίποτα», ανέφερε χαρακτηριστικά αγροτικό στέλεχος ύστερα από δύο ώρες έντονων διαπληκτισμών.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, που ξεκίνησε με καθυστέρηση λόγω αναμονής της αντιπροσωπείας των αγροτών από τις Σέρρες και κράτησε έως αργά το βράδυ, ελάχιστα ήταν τα σημεία σύγκλισης ανάμεσα στις δύο πλευρές. Ο κ. Αραχωβίτης τόνισε ότι έχουν ικανοποιηθεί πολλά αιτήματα των αγροτών το τελευταίο χρονικό διάστημα και ζητούσε να συνεχιστεί ο διάλογος.

«Η κυβέρνηση έχει αποφασίσει να στηριχθεί η χώρα στην ανάπτυξη της πρωτογενούς παραγωγής», σημείωσε χαρακτηριστικά. Την ίδια στιγμή, οι εκπρόσωποι των αγροτών τόνιζαν ότι ακούν μόνον υποσχέσεις και καμία συγκεκριμένη δέσμευση. Σε πολλά σημεία της συζήτησης, μάλιστα, οι αγρότες κατηγόρησαν τα κυβερνητικά στελέχη για άγνοια των πραγματικών δεδομένων που αφορούν την αγροτική παραγωγή και την πραγματικότητα που πρέπει να αντιμετωπίσουν.

Παράλληλα ανέβαζαν φωτογραφίες από τη συνάντηση –η οποία πραγματοποιήθηκε κεκλεισμένων των θυρών– στα κοινωνικά δίκτυα καλώντας τους αγρότες να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις.

Ακαρπη είχε αποβεί και η συνάντηση που πραγματοποιήθηκε χθες το μεσημέρι των υπουργών Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και Περιβάλλοντος με συνεταιρισμούς της Θεσσαλονίκης και της Χαλκιδικής.

Από την πλευρά του, ο κ. Φάμελλος ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει περίπτωση να χαθούν οι επιδοτήσεις λόγω εμπλοκής με τους δασικούς χάρτες και κάλεσε τους αγρότες να συμμετέχουν σε συνεταιρισμούς για να μειώσουν το κόστος παραγωγής.

 

Τάνια Γεωργιοπούλου

 

Πηγή:  http://www.kathimerini.gr  (Έντυπη έκδοση)

Κτηματογράφηση: Η αποχή και τι πρέπει να ξέρετε

Kινητοποίηση από φορείς θα απαιτηθεί για να αυξηθεί η συμμετοχή των πολιτών στη διαδικασία της κτηματογράφησης. Τι προτείνουν οι τοπογράφοι για τα ακίνητα χωρίς τίτλους. Με καθυστέρηση ξεκίνησε η ηλεκτρονική εφαρμογή για τις δηλώσεις.


Πολύ χαμηλή έως σχεδόν μηδενική είναι η συμμετοχή των πολιτών στον τελευταίο, μεγάλο κύκλο κτηματογράφησης, μέσω του προγράμματος «ΚΤΗΜΑ16», καθώς στην πλειοψηφία του αφορά σε αγροτικές περιοχές, με ακίνητα χαμηλής αξίας, σε πολλά από τα οποία δεν υπάρχουν τίτλοι.

Η καθυστέρηση στη μεγάλη ενημερωτική καμπάνια που προετοίμαζε ο οργανισμός του Κτηματολογίου (ο διαγωνισμός ακυρώθηκε και επαναπροκηρύσσεται με μεγαλύτερο προϋπολογισμό), στη λειτουργία των κεντρικών γραφείων συλλογής δηλώσεων σε Αθήνα (θα λειτουργήσει τέλος του μήνα) και Θεσσαλονίκη (πλέον λειτουργεί), σε συνδυασμό με τον φόβο των πολιτών για το κόστος, προκαλεί ανησυχία για την εξέλιξη του προγράμματος.

Οπως υποστήριξε χθες ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Διπλωματούχων Αγρονόμων & Τοπογράφων Μηχανικών (ΠΣΔΑΤΜ) Μιχάλης Καλογιαννάκης, η συμμετοχή των πολιτών, μέχρι στιγμής, χαρακτηρίζεται ως αδιάφορη, μιας και κυμαίνεται από 0,71% (για προγράμματα κτηματογράφησης με έναρξη 14 Ιανουαρίου 2019) μέχρι 10,50% (έναρξη 19 Νοεμβρίου 2019). Η μέση συμμετοχή είναι 1,49% με μέση έναρξη των δηλώσεων 10 Δεκέμβριου 2018. Ο κ. Καλογιαννάκης είπε πως στα προηγούμενα προγράμματα κτηματογράφησης η τελική συμμετοχή των πολιτών έφτασε από 35,31% έως 130,50% με μέση συμμετοχή 71,61%. Το ποσοστό βέβαια αυτό αφορά αποκλειστικά περιοχές που έχει τελειώσει η περίοδος της δήλωσης ιδιοκτησίας.

Με μεγάλη καθυστέρηση ξεκίνησε και η ηλεκτρονική εφαρμογή για τις δηλώσεις κτηματολογίου. Η εφαρμογή ξεκίνησε στις αρχές Φεβρουαρίου, αλλά εξαιτίας τεχνικών ζητημάτων ήταν πλήρως λειτουργική από τις 10 Φεβρουαρίου. Η διοίκηση του συλλόγου των τοπογράφων υποστήριξε πως «η χρήση της ηλεκτρονικής εφαρμογής δηλώσεων κτηματολογίου είναι αυξημένη σε σχέση με την προηγούμενη.

Κατά την προηγούμενη εφαρμογή το 2,75% των δηλώσεων που υποβλήθηκαν, έγινε με την χρήση της εφαρμογής. Στα νέα προγράμματα τα ποσοστά φτάνουν από 0,72% μέχρι 20,34%. Το μέσο ποσοστό είναι 6,52%. Παρά το ότι, η νέα εφαρμογή είναι λειτουργική από την αρχή της βδομάδας, ήδη οι δηλώσεις που γίνονται μέσω αυτής έχουν αυξητικές τάσεις και αναμένεται το ποσοστό 6,52% να είναι μικρό σε σχέση με το τελικό».

Οι τοπογράφοι υποστηρίζουν πως ο χαμηλός προϋπολογισμός του τελευταίου προγράμματος κτηματογράφησης δεν βοηθάει τους αναδόχους, αλλά επανέλαβαν πως «το Εθνικό Κτηματολόγιο έχει τσακωθεί λίγο με το χρόνο, αλλά ο χρόνος είναι αμείλικτος». Η κατάσταση γίνεται ακόμα πιο δύσκολη εξαιτίας του γεγονός πως το πρόγραμμα «ΚΤΗΜΑ 16» αφορά, όπως προαναφέρθηκε, περιοχές με ακίνητα στα οποί δεν υπάρχουν τίτλοι. Η διοίκηση του ΠΣΔΑΤΜ υποστήριξε, με αφορμή τη δράση ορισμένων μηχανικών που ζητούν τοπογραφικά διαγράμματα (αξίας μέχρι και 500 ευρώ) ακόμα και για αγροτεμάχια που έχουν τη μισή αξία από το τοπογραφικό, πως οι πολίτες πρέπει να επιλέξουν.

Ο σύνδεσμος προτείνει να μην κάνουν τοπογραφικό για ακίνητα χαμηλής αξίας, έστω και αν ο εντοπισμός του ακινήτου μέσω της εφαρμογής του Κτηματολογίου «δεν το περιγράφει ορθά» και μπορούν να υπάρξουν σφάλματα. Ομως για ακίνητα κάποιας αξίας, εντός οικισμών, ή που προορίζονται για αξιοποίηση, είναι καλύτερο να έχουν τοπογραφικό διάγραμμα ώστε να μην πληρώσουν πολύ περισσότερα σε δεύτερο στάδιο (π.χ όταν θέλουν να οικοδομήσουν το ακίνητο).

Όσον αφορά την επίκληση στην έκτακτη χρησικτησία και την εφαρμογή της, υπενθυμίζεται ότι, στις περιοχές που υλοποιείται τώρα το Κτηματολόγιο, αρκετά ακίνητα είναι μοιρασμένα «δια λόγου» και δεν υπάρχουν τίτλοι ιδιοκτησίας.

Ιδιαίτερα για ακίνητα που δεν είναι ηλεκτροδοτούμενα, κυρίως αγροτεμάχια, είναι υπερβολικά δύσκολο να προσκομιστούν τα απαραίτητα έγγραφα τα οποία θα αποδεικνύουν την 20ετή νομή και κατοχή του ακινήτου. Σε αυτές τις περιπτώσεις δεν γίνεται αποδεκτή η δήλωση του κτηματολογίου. Τέτοια έγγραφα είναι αποδείξεις ∆ΕΗ, ΟΤΕ, εταιρειών ύδρευσης κ.λπ., µισθωτήρια, αποδεικτικά επιδότησης, συµβολαιογραφική πράξη αναγνώρισης ορίων, έγγραφα υποθηκών και λοιπών βαρών επί του ακινήτου, συµβόλαια γειτονικών ιδιοκτητών που αναφέρουν τον δηλούντα ως κύριο του ακινήτου, Ε9, κ.α.

Στον ΠΣΔΑΤΜ ζητούν «να υπάρξει άμεσα νομοθετική αλλαγή, ώστε η επίκληση στην έκτακτη χρησικτησία να απαιτεί λιγότερα έγγραφα και να αρκεί η προσκόμιση ενός, όχι πρόσφατου, Ε9. Η προσωρινή δήλωση αυτή να χαρακτηρίζεται ως «προσωρινή δήλωση σε εκκρεμότητα» και να προκρίνονται κατά την επεξεργασία δηλώσεων όσες προσκομίζουν τίτλους ιδιοκτησίας. Η αλλαγή της κατάστασης της δήλωσης από «προσωρινή δήλωση σε εκκρεμότητα» σε «οριστική δήλωση» να γίνεται με την προσκόμιση τίτλων ιδιοκτησίας, όπως η αποδοχή κληρονομιάς. Με την αλλαγή αυτή, οι πολίτες δεν θα έχουν την αγωνία να χάσουν την περιουσία τους, ενώ η συμμετοχή των πολιτών θα αυξηθεί».

Ζητούν, επίσης, «να παραταθεί με νομοθετική πρωτοβουλία η συλλογή των δηλώσεων πέραν του συνηθισμένου διαστήματος (σ.σ τρεις μήνες που με τις παρατάσεις φτάνουν τους εννιά), λόγω της υστέρησης του φορέα υλοποίησης να ανταποκριθεί έγκαιρα στα αυτονόητα (διαφημιστική καμπάνια, ηλεκτρονική εφαρμογή, κεντρικά γραφεία συλλογής δηλώσεων)».

Η γενική γραμματέας του συνδέσμου Ελεονώρα Δημαλέξη και η ταμίας Μαρία Κωνσταντινίδη τόνισαν χθες πως οι πολίτες πρέπει να γνωρίζουν πως θα υπάρξουν και άλλες ευκαιρίες ώστε να επανέλθει και να δηλώσει αλλαγές στα στοιχεία που δήλωσε στο Κτηματολόγιο. Μία από αυτές είναι με την προανάρτηση η οποία μέχρι σήμερα πραγματοποιείται στους 16 μήνες από την έναρξη της συλλογής δηλώσεων κτηματογράφησης. Κατά τη διάρκεια της προανάρτηση ο πολίτης «μπορεί να έρθει με αίτηση επανεξέτασης στοιχείων αφού εντοπίσει τα λάθη και να ζητήσει τη διόρθρωσή τους, χωρίς να καταβληθεί κάποιο ποσό και χωρίς να πάει η αίτησή του για εξέταση από επιτροπή ενστάσεων και να υπάρξουν καθυστερήσεις.

Πρόσθεσαν πως «οι πολίτες πρέπει να καταλάβουν πως κατά κάποιο τρόπο παντρεύονται το Κτηματολόγιο και πρέπει να κάνουν εντός του χρονικού διαστήματος όλες τις ενέργειες ώστε να αποτυπωθεί η περιουσία τους».

Φώτης ΚόλλιαςΑυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Πηγή: https://www.euro2day.gr

Τένις: Αποκλείστηκε ο Τσιτσιπάς

Αποκλεισμός από τον Α' γύρο στο όπεν του Ρότερνταμ για τον Στέφανο Τσιτσιπά. Ο 20χρονος Έλληνας πρωταθλητής, νο 12 στην παγκόσμια κατάταξη και νο 3 του ταμπλό, αντιμετώπισε τον 26χρονο Βόσνιο Νταμίρ Τζουμούρ, νο 56 στον κόσμο. Έχασε το πρώτο σετ με 6-4, πήρε εύκολα το δεύτερο σετ με 6-1 και στο τρίτο βρέθηκε να χάνει με 4-1. Ο Τσιτσιπάς κατάφερε και ισοφάρισε σε 4-4, ο Τζουμούρ το πήγε στο 6-5 και στο τέλος το πήρε με 7-5 και προκρίθηκε.

Στον Β' γύρο ο Βόσνιος θα αντιμετωπίσει τον 31χρονο Μιχαϊλ Κουκούσκιν από το Καζακστάν, νο 53 στον κόσμο, ο οποίος νίκησε με 6-2, 7-6(4) τον Ολλανδό Ρόμπιν Χάασε, νο 55.

Πηγή: https://www.zougla.gr

Περισσότερα Άρθρα...

Εγγραφείτε προκειμένου να λαμβάνετε δωρεάν ειδοποιήσεις όταν έχουμε νεότερες πληροφορίες.