674 New Articles

Υπερψηφίστηκε ο προϋπολογισμός της ΠΔΕ για το 2022

Ομόφωνα ψηφίστηκε από το Περιφερειακό Συμβούλιο ο προϋπολογισμός της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας για το έτος 2022, κατά τη διάρκεια της ειδικής συνεδρίασης που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 22 Δεκεμβρίου 2021.

Όπως, μεταξύ άλλων, ανέφερε στην εισήγησή του ο Αντιπεριφερειάρχης Οικονομικής Πολιτικής και Δημοσιονομικού Ελέγχου, Παναγιώτης Σακελλαρόπουλος, ο προϋπολογισμός της Περιφέρειας διαμορφώνεται στα  294.750.180,31 ευρώ, αυξημένος κατά    65.455.367,75  εκ. ευρώ  σε σχέση με το 2021.

«Μαζί με τα υπόλοιπα χρηματοδοτικά εργαλεία που έχουμε στη διάθεση μας – ΕΣΠΑ, Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, Ταμείο Συνοχής, Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης - και τις έκτακτες χρηματοδοτήσεις που διεκδικούμε και κερδίζουμε, την τελευταία διετία στη Δυτική Ελλάδα, έχουν ολοκληρωθεί ή βρίσκονται σε εξέλιξη και δρομολογούνται, έργα ύψους 154 εκ.  ευρώ» τόνισε ο κ. Σακελλαρόπουλος, σημειώνοντας ότι η Δυτική Ελλάδα είναι μεταξύ των πρώτων στη χώρα σε δημοπρατήσεις έργων.

Επίσης, υπογράμμισε ότι οι δύο βασικοί άξονες πάνω στους οποίους κινείται η Περιφέρεια είναι, πρώτον η αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας και δεύτερον, η υλοποίηση έργων που αφενός βελτιώνουν την καθημερινότητα και την ποιότητα ζωής των πολιτών και αφετέρου, δίνουν αναπτυξιακή ώθηση στην οικονομία και τον τόπο.

«Ο προϋπολογισμός για το 2022 είναι ισοσκελισμένος, δεν αφήνει εκκρεμότητες και βάρη στον οργανισμό της Περιφέρειας, δεν βάζει εμπόδια στην άσκηση του έργου μας, δεν περιορίζει τους ορίζοντές μας και το όραμά μας για ένα καλύτερο μέλλον για όλους τους συμπολίτες μας» πρόσθεσε ο Αντιπεριφερειάρχης, παρουσιάζοντας τα εξής στοιχεία:

  • Στο Εθνικό Σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων επενδύσεων είναι ενταγμένα και λειτουργικά 294 δημόσια έργα συνολικού προϋπολογισμού 700 εκ ευρώ και 483 έργα συνολικού προϋπολογισμού 865 εκ ευρώ στο συγχρηματοδοτούμενο σκέλος του.
  • Στην ΣΑ 401 (Πυρόπληκτων Περιοχών) έχουν ενταχθεί και εκτελούνται 70 έργα συνολικού προϋπολογισμού 23 εκ ευρώ, από τα οποία έχουν ήδη πληρωθεί 12 εκ ευρώ (52%) έως την 19/12/2021.
  • Μέχρι την 31-12-2020 έχουν πληρωθεί για την υλοποίηση των έργων του εθνικού σκέλους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων περίπου 233 εκ ευρώ (23,5% του προϋπολογισμού) και αν συμπεριλάβουμε και τις πληρωμές ύψους 26,7 εκ ευρώ που πραγματοποιήθηκαν το 2021 το ποσοστό πληρωμών ανέρχεται στο 27% του εγκεκριμένου προϋπολογισμού.
  • Ομοίως στο συγχρηματοδοτούμενο σκέλος του ΠΔΕ και μέχρι την 31-12-2020, έχουν πληρωθεί για την υλοποίηση των 483 έργων του, 232,8 εκ ευρώ (27%) ενώ μέσα στο 2021 πληρώθηκαν 86 εκ ευρώ ανεβάζοντας το ποσοστό στο 37% του εγκεκριμένου προϋπολογισμού τους. Μέσα στο 2021  και μέχρι σήμερα πληρώθηκαν συνολικά (εθνικό και συγχρηματοδοτούμενο σκέλος) 114 εκ ευρώ που είναι σχεδόν το 7% του εγκεκριμένου τους προϋπολογισμού.  Αυτό αναδεικνύει την ταχύτητα υλοποίησης των έργων, καθοριστικό παράγοντα που μειώνει ή περιορίζει σημαντικά την πιθανότητα επανεμφάνισης ανενεργών έργων.
  • Από το Τεχνικό Πρόγραμμα της ΠΔΕ για το 2022, 41,6 εκ ευρώ (27%) είναι οι πιστώσεις για το 2022 που έχουν υπόλογο διαχειριστή τη Διεύθυνση Οικονομικού της ΠΔΕ, ενώ 112,9 εκ ευρώ  φέρουν υπόλογο το ΠΤΑ (73%). Συνολικά για το 2022 έχουν εγγραφεί πιστώσεις 154,5 εκ ευρώ στο Τεχνικό Πρόγραμμα, που αφορούν σε 483 έργα που έχουν ενταχθεί στο Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Δυτικής Ελλάδας και 294 έργα του Εθνικού Σκέλους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων. Επίσης, για την περίοδο 2019-2021 έχουν υπογραφεί 181 συμβάσεις και εκτελούνται έργα συνολικού εγκεκριμένου προϋπολογισμού 315 εκ ευρώ.

Επίσης, όπως είπε ο κ. Σακελλαρόπουλος, αξιόλογη είναι και η αύξηση εσόδων από Ευρωπαϊκά Προγράμματα στα οποία συμμετέχει η Περιφέρεια μας (πχ  ΤΕΒΑ, INTERREG)  και ανέρχονται περίπου στα 25 εκ. ευρώ.

«Καλούμαστε να εγκρίνουμε έναν προϋπολογισμό που καταρτίζεται σε περιβάλλον αβέβαιο. Με προκλήσεις, εμπόδια, κινδύνους που πολλές φορές ξεπερνούν τις δικές μας αρμοδιότητες και ευθύνες.  Παρόλα αυτά, ο προϋπολογισμός του 2022 αποτυπώνει την πολιτική, τις προτεραιότητες και το όραμα της διοίκησης του Νεκτάριου Φαρμάκη για την ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδας. Πορευόμαστε με σχέδιο, σοβαρότητα και υπευθυνότητα, υπηρετούμε το μέτρο και λειτουργούμε με αξιοκρατία και διαφάνεια, επιδιώκοντας την ενότητα, την σύνθεση και την συνεργασία. Στόχος μας είναι μια ισότιμη αντιμετώπιση όλων των Δήμων της ΠΔΕ, με βάση τις πραγματικές ανάγκες των τοπικών κοινωνιών και να δοθούν λύσεις σε προβλήματα που χρονίζουν, με σεβασμό στο έργο που προηγήθηκε», κατέληξε ο Αντιπεριφερειάρχης.

Ν. Φαρμάκης: «Επιλογή μας να δουλεύουμε σκληρά, να διεκδικούμε ισχυρά και να μην κάνουμε πολιτική στις λάσπες και στα νερά»

Αντιπλημμυρικά έργα ύψους 64 εκατ. ευρώ εντάχθηκαν στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΣΑΕΠ 501) της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας για την περίοδο 2020-2021, ενώ την ίδια περίοδο υπογράφτηκαν συμβάσεις αξίας 35,5 εκ ευρώ για έργα που ήδη εκτελούνται. Και επιπλέον, δρομολογήθηκαν ενέργειες για την ένταξη μελετών ύψους 9 εκατ. ευρώ για τον σχεδιασμό και την ωρίμανση της «νέας γενιάς» αντιπλημμυρικών έργων σε κρίσιμα υδατορέματα της Δυτικής Ελλάδας (ΣΑΜΠ 001 και ΣΑΜΠ 901).

Αυτά τα στοιχεία, μεταξύ άλλων, παρουσίασε ο Περιφερειάρχης, Νεκτάριος Φαρμάκης, στη διάρκεια της ενημέρωσης που παρείχε προς το Περιφερειακό Συμβούλιο Δυτικής Ελλάδας κατά τη σημερινή συνεδρίαση του Σώματος, σχετικά με για τις ζημιές που υπέστησαν οι Περιφερειακές Ενότητες Αιτωλοακαρνανίας, Αχαΐας και Ηλείας από τις θεομηνίες του προηγούμενου χρονικού διαστήματος, αλλά και τις δράσεις της Περιφέρειας, τόσο πριν όσο και μετά τις θεομηνίες.

Το θέμα ήρθε προ ημερήσιας διάταξης, με πρωτοβουλία του Περιφερειάρχη, προκειμένου το Περιφερειακό Συμβούλιο να έχει πλήρη «εικόνα» της έκτασης των ζημιών που έχουν προκληθεί, αλλά και των ενεργειών της Περιφερειακής Αρχής.

Όπως τόνισε ο Περιφερειάρχης, η σημαντική διαφορά όσων έγιναν από την παρούσα Περιφερειακή Αρχή σε επίπεδο αντιπλημμυρικών δράσεων, προ των θεομηνιών, σε σχέση με όσα είχαν γίνει το προηγούμενο χρονικό διάστημα, είναι κάτι παραπάνω από εμφανής.

«Τον Σεπτέμβριο του 2019, όταν μόλις είχαμε ξεκινήσει τη δική μας θητεία, μπροστά στον επερχόμενο τότε χειμώνα, πραγματοποιήθηκαν οι πρώτες αλλεπάλληλες συσκέψεις με τις αρμόδιες υπηρεσιακές μονάδες αναφορικά με τον αντιπλημμυρικό σχεδιασμό μας, τις εν εξελίξει εργολαβίες συντήρησης αντιπλημμυρικών και τις εν εξελίξει μελέτες για νέα αντιπλημμυρικά έργα.  Τα στοιχεία που λάβαμε δεν ήσαν ενθαρρυντικά.  Από το 2015 έως και το 2018, τα έργα συντήρησης αντιπλημμυρικών ανέρχονταν σε 28 εκατ. ευρώ και καμία εργολαβία δεν ήταν σε εξέλιξη το φθινόπωρο και τον χειμώνα του 2019» ανέφερε ο κ. Φαρμάκης, προσθέτοντας επίσης ότι η Περιφέρεια δεν είχε, ούτε κάποιο σχεδιασμό συγκεκριμένων ενεργειών πριν και μετά από κάποια φυσική καταστροφή, ούτε κάποιο έγγραφο που να αποστέλλεται προς την εκάστοτε κυβέρνηση για τη διαχείριση κάποιας κρίσης, αλλά ούτε και άλλου είδους έγγραφα που να εκφράζουν άποψη – ή ακόμα και αντίρρηση – ως προς τον αντιπλημμυρικό σχεδιασμό και τις ευθύνες που εκχωρήθηκαν από την κεντρική κυβέρνηση προς την περιφερειακή Αυτοδιοίκηση ή τα αντιπλημμυρικά έργα που εκτελούνταν στο πλαίσιο μεγάλων έργων της περιοχής, όπως η Ολυμπία Οδός, ο νέος σιδηρόδρομος, η Ιονία Οδός, κλπ.

«Θα το πω πολύ απλά, λοιπόν. Και με το χέρι στην καρδιά: Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας βάδιζε στα τυφλά. Με το «όσα φέρει ο καιρός». Δεν θα κρίνω εγώ εάν αυτό ήταν μία πολιτική επιλογή ή απλά, μία μεγάλη αδυναμία. Εμείς πάντως, δεν θα μπορούσαμε να δούμε την αδυναμία και να μην την διορθώσουμε» σημείωσε ο Περιφερειάρχης, προσθέτοντας ότι μέσα από τη δουλειά και τη συνεργασία με τα στελέχη της Περιφέρειας, διαμορφώθηκε ένα σχέδιο τριών φάσεων για την αντιμετώπιση κάθε κρίσης.

 

ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΡΙΩΝ ΦΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΚΡΙΣΗ

Το σχέδιο αυτό, όπως υπογράμμισε ο κ. Φαρμάκης, ιεραρχεί τις ενέργειες σε τρεις φάσεις. Η πρώτη φάση είναι οι ενέργειες που γίνονται κατά τη διάρκεια της κρίσης, η δεύτερη αφορά τις άμεσες και βραχυπρόθεσμες ενέργειες μετά την κρίση και η τρίτη, την μεσο-μακροπρόθεσμη αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Βάσει αυτού του σχεδίου κινήθηκε η Περιφέρεια και κατά τις τελευταίες θεομηνίες

Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια των πολύ ισχυρών βροχοπτώσεων, πρώτος στόχος των ενεργειών της Περιφέρειας, σε συνεργασία με τους δήμους και τις άλλες υπηρεσίες, ήταν η προστασία της ανθρώπινης ζωής και αμέσως μετά, η διαφύλαξη κατά το δυνατόν, των κρίσιμων υποδομών.

Μάλιστα, όπως χαρακτηριστικά είπε, «οι διατιθέμενες πιστώσεις για μισθώσεις μηχανημάτων, για το 2021, είναι 3,2 εκατ ευρώ, όταν στην περίοδο 2017-2019 (μέχρι τον Αύγουστο) είχαν διατεθεί για μισθώσεις μηχανημάτων για παρεμβάσεις πολιτικής προστασίας 1,4 εκ ευρώ. Στο ανάλογο σε διάρκεια διάστημα (2,5 χρόνια), δηλαδή από τον Σεπτέμβριο 2019 έως και το Νοέμβριο του 2021, έχουμε διαθέσει περίπου 4,8 εκατ. ευρώ. Με άλλα λόγια, σχεδόν τριπλασιάσαμε τους πόρους άμεσων παρεμβάσεων που έγιναν σε 500 περίπου περιστατικά, ανακουφίζοντας τις τοπικές κοινωνίες ή προλαμβάνοντας τα χειρότερα».

Στο δεύτερο στάδιο, αμέσως μετά τη λήξη του συναγερμού, ξεκίνησε η καταγραφή των ζημιών και η άμεση ενεργοποίηση του μηχανισμού κρατικής αρωγής για την ανακούφιση των πληγέντων νοικοκυριών, επιχειρήσεων καλλιεργειών, ενώ έχουν σταλεί οδηγίες στις τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας για άμεση καταγραφή προβλημάτων και ενεργοποίηση του μηχανισμού μίσθωσης μηχανημάτων μέσω πολιτικής προστασίας για τις άμεσες και κατεπείγουσες παρεμβάσεις που είναι απολύτως αναγκαίες.  «Αυτό το σημείο δείχνει μία ακόμα πτυχή της φιλοσοφίας μας. Επιλέγουμε να παρεμβαίνουμε καίρια και αποφασιστικά στο συμβάν αλλά και αμέσως μετά με μηχανικά μέσα, ώστε να παρέχουμε υπηρεσίες ανακούφισης της δοκιμαζόμενης περιοχής. Δεν μένουμε αδρανείς ούτε λεπτό. Παρεμβαίνουμε άμεσα την ώρα της μάχης. Για αυτό και στρατηγικά, αποφασίσαμε να ενισχύσουμε τους διατιθέμενους πόρους της ΠΔΕ για Πολιτική Προστασία από το πρόγραμμα ΚΑΠ και στις τρεις Περιφερειακές Ενότητες» τόνισε ο Περιφερειάρχης.

 

ΙΣΧΥΡΗ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗ ΜΕ ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

Ιδιαίτερη μνεία έκανε ο κ. Φαρμάκης και στην ισχυρή διεκδίκηση της Περιφέρειας για επιπλέον πόρους αλλά και την πρόσληψη έκτακτου προσωπικού.

«Διεκδικούμε έκτακτες χρηματοδοτήσεις από το Υπουργείο Εσωτερικών μέσα από την ειδική ΣΑΕ 055. Ήδη έχουμε λάβει 950,000 ευρώ από τις πυρκαγιές του Αυγούστου και αναμένουμε υπόλοιπο 1,1 εκατ. ευρώ.  Επιπλέον, με πρόσφατο αίτημα χρηματοδότησης που στάλθηκε την Παρασκευή 17-12-2021 και αναφορικά με τις πρόσφατες πλημμύρες ζητήθηκε πρόσθετη χρηματοδότηση 7,5 εκατ. ευρώ για κάλυψη αμέσων ενεργειών πολιτικής προστασίας» ανέφερε, θυμίζοντας ότι επιπλέον, διατέθηκαν 10 εκατ. ευρώ από την κυβέρνηση για την αντιπλημμυρική προστασία του Αλφειού ποταμού και 1,24 εκ. ευρώ για μελέτες και εκτελέσεις άλλων έργων αντιπλημμυρικής θωράκισης σε ορεινές και δασικές περιοχές της Π.Ε. Ηλεία.

Επαναλαμβάνοντας ότι το κόστος των ζημιών που προκλήθηκαν από τις πρόσφατες θεομηνίες υπερβαίνει τις δυνατότητες της Περιφέρειας (όπως ανέφερε ο Περιφερειάρχης εκτιμάται πως ξεπερνάει το κόστος των 80 εκατ. ευρώ ή των 120 εκατ. ευρώ μαζί με τις ιδιωτικές υποδομές), υπογράμμισε ότι η σημερινή Περιφερειακή Αρχή διεκδικεί ισχυρά και στη βάση συγκεκριμένων προτάσεων, την αρωγή και συνδρομή της κεντρικής εξουσίας.

«Σε αυτή τη μάχη, για μένα τουλάχιστον, είναι αδήριτη ανάγκη, σύσσωμη η κυβέρνηση να σπεύσει και να συνδράμει.  Αυτή ακριβώς την ανάγκη διατύπωσα, τόσο προφορικά όσο και γραπτά προς τα αρμόδια υπουργεία και τους υπουργούς, προκειμένου να ενεργοποιηθεί δέσμη μέτρων ανά υπουργείο. Λυπάμαι, γιατί το προηγούμενο διάστημα, είδα από ορισμένους κάποιες σκωπτικές δημοσιεύσεις για το πλαίσιο των επιστολών προς τα υπουργεία.  Λυπάμαι, γιατί αυτό το πολύ δύσκολο χρονικό διάστημα για τη Δυτική Ελλάδα, κάποιοι αντί να σταθούν δίπλα μας για να δημιουργηθεί ένα ισχυρό μέτωπο διεκδίκησης, αλλά και στήριξης της τοπικής κοινωνίας, επιλέγουν να κάνουν κακόγουστο αντιπολιτευτικό χιούμορ. Προφανώς, μοιάζει περίεργο, ένας Περιφερειάρχης, μία Περιφερειακή Αρχή, να γνωστοποιούν ανάγκες και να διεκδικούν στη βάση οριοθετημένων αρμοδιοτήτων. Ίσως γιατί όσοι κάνουν αντιπολίτευση πάνω στα νερά και τις λάσπες, ποτέ δεν διεκδίκησαν επί της ουσίας. Μόνο κάποιοι λεονταρισμοί για τοπική κατανάλωση και τίποτα άλλο…» τόνισε.

Ο κ. Φαρμάκης ανέφερε ότι από τον περασμένο Οκτώβριο μέχρι σήμερα έχει στείλει περίπου 24 επιστολές προς υπουργεία, υπηρεσίες, δήμους, κλπ, που εμπεριέχουν τεκμηριωμένες προτάσεις και ισχυρές διεκδικήσεις. «Ακούραστα εργαζόμαστε πολύ. Υπάρχει λοιπόν στη διάθεση όλων σας και όποιου άλλου το επιθυμεί, ένα πλήρες ημερολόγιο δράσεων και ενεργειών, ανά περίσταση και περιστατικό. Ένα ημερολόγιο που αναδεικνύει στόχευση, εξειδίκευση, τυποποίηση και αποτέλεσμα. Ενέργειες που απορρέουν μέσα από ένα τυποποιημένο πλάνο. Όπως πρέπει να υπάρχει σε κάθε σύγχρονο οργανισμό» σημείωσε, τονίζοντας: «Η δική μας επιλογή είναι να δουλεύουμε. Να υπερασπιζόμαστε τον ορθολογισμό και με παρρησία να αναζητούμε λύσεις, πολεμώντας μέχρι τέλους τον δογματισμό, τον λαϊκισμό αλλά και το σημείο των ημερών μας, την συνωμοσιολογία. Αυτό κάνουμε τις καλές αλλά και τις κακές στιγμές. Και κυρίως τις κακές.  Γιατί σε αυτές τις στιγμές η κοινωνία έχει ακόμα περισσότερο ανάγκη να αισθάνεται δίπλα της την αυτοδιοίκηση και να δει εκείνους που ψήφισε, να τη στηρίζουν πραγματικά και όχι στα λόγια.  Και ακριβώς αυτή η άποψη, νομίζω ότι μας υποχρεώνει όλους να ξεπερνάμε ταμπέλες και κομματικούς φράχτες, αναζητώντας από κοινού στην κοινή λογική, πολιτικές αλλά και χρηστικές προτάσεις για την επόμενη ημέρα». 

 

ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ ΤΩΝ ΕΠΟΜΕΝΩΝ 50 ΕΤΩΝ

Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο Περιφερειάρχης, επανέλαβε πως καθώς η κλιματική αλλαγή είναι γεγονός και ισχυρά καιρικά φαινόμενα θα εξακολουθήσουν να υπάρχουν, υπάρχει άμεση ανάγκη για νέα στρατηγικά σχέδια έργων αντιπλημμυρικής προστασίας και στις τρεις λεκάνες απορροής που αφορούν την Δυτική Ελλάδα. 

«Προφανώς, δεν υπάρχει κάποιο αόρατο χέρι που θα μας οδηγήσει αυτόματα στην αποκατάσταση της ζημιάς. Χρειάζεται δουλειά και χρόνος. Εμείς θα κάνουμε τη δουλειά στον μικρότερο δυνατό χρόνο, εάν έχουμε τα «όπλα» να το κάνουμε. Και δεν θα κάνουμε μόνο αυτή τη δουλειά.  Αλλά θα εργαστούμε και για να αποκτήσει ο τόπος μας μεγαλύτερη ανθεκτικότητα. Για να δημιουργήσουμε τη βάση πάνω στην οποία θα ζήσει η Δυτική Ελλάδα των επόμενων 50 χρόνων. Και πρέπει να ζήσει καλά. Το ίδιο καλά ή και καλύτερα από εμάς. Οι εποχές που τα προβλήματα έμπαιναν κάτω από το χαλί και μεταβιβάζονταν από την προηγούμενη διοίκηση στην επόμενη, έχουν ξεπεραστεί. Αν θέλετε, δεν ανήκουν ούτε στη δική μας εποχή, ούτε στη δική μας γενιά. Εμείς θα κάνουμε το καθήκον μας μέχρι τέλους.  Και το καθήκον μας είναι έργο για την κοινωνία, μέλλον για τη Δυτική Ελλάδα. Σε αυτή την προσπάθεια, ελπίζω να στοιχηθούμε όλοι» κατέληξε.

 

 

 

 

Χρήσιμες συμβουλές για την αποφυγή εξαπάτησης των πολιτών

Με αφορμή περιστατικά εξαπάτησης πολιτών από επιτήδειους, οι οποίοι με διάφορες μεθόδους αποσπούν χρηματικά ποσά από πολίτες, η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Δυτικής Ελλάδας ενημερώνει τους πολίτες για τις παρακάτω μορφές απάτης:

Απάτη με το πρόσχημα πρόκλησης τροχαίου ατυχήματος

Οι δράστες πραγματοποιούν αιφνιδιαστικές τηλεφωνικές κλήσεις σε αυτούς (κυρίως πρωινές και απογευματινές ώρες), προσποιούμενοι άλλοτε τους νοσοκομειακούς γιατρούς και άλλοτε τους δικηγόρους ή αστυνομικούς, υποστηρίζοντας ψευδώς ότι, στενό συγγενικό τους πρόσωπο (συνήθως τέκνο τους) έχει προκαλέσει με υπαιτιότητά του τροχαίο ατύχημα, με συνέπεια τον θανάσιμο ή βαρύτατο τραυματισμό συνήθως ανήλικου παιδιού.

Προκειμένου να αποφευχθεί η φυλάκιση του συγγενικού τους προσώπου και να απεμπλακεί από τις επικείμενες ποινικές συνέπειες, απαιτούν την καταβολή σημαντικών χρηματικών ποσών, το ύψος των οποίων ποικίλλει, προσαρμοζόμενα σε κάθε υπόθεση ανάλογα με τη δεκτικότητα και την ευπιστία των θυμάτων.

Για να γίνουν πιο πειστικοί, έτεροι συνεργάτες παρεμβάλλονται στην τηλεφωνική επικοινωνία, αναλόγως του φύλου του συγγενικού τους προσώπου, προσποιούμενοι αυτό, εκλιπαρώντας για βοήθεια και ασκώντας αφόρητη ψυχολογική πίεση στα θύματα.

Στη συνέχεια και εφόσον τα θύματα έχουν πεισθεί, είτε εμφανίζονται στην οικία τους για την παραλαβή των χρημάτων, είτε δίνουν ραντεβού σε προκαθορισμένο από τους δράστες τόπο και χρόνο, πλησίον της οικίας.

Επισημαίνεται ότι στα τροχαία ατυχήματα ακολουθούνται πάντα από τις αστυνομικές Αρχές οι νόμιμες και προβλεπόμενες ενέργειες, υπό την καθοδήγηση των κατά τόπους Εισαγγελικών Αρχών και σε καμία περίπτωση δεν υφίστανται παρέκκλιση από αυτές, με την καταβολή χρηματικών ποσών.

Απάτη με τη μέθοδο νοσηλείας συγγενικού προσώπου

Οι δράστες πραγματοποιούν αιφνιδιαστικές τηλεφωνικές κλήσεις στα υποψήφια θύματα και εκμεταλλευόμενοι την αναστάτωση που προκαλείται, τους αναγγέλλουν ότι ένας στενός συγγενής τους εισήχθη εσπευσμένα σε κάποιο νοσοκομείο, λόγω τροχαίου ατυχήματος ή κάποιου άλλου εκτάκτου λόγου και απαιτούν χρήματα για να γίνει άμεσα κάποια ιατρική πράξη, συνήθως χειρουργική επέμβαση.

Επιπλέον, ζητούν από τα υποψήφια θύματα να μεταβούν αμέσως σε συγκεκριμένο σημείο ή να αναμένουν στην οικία τους, όπου άνθρωπος του νοσοκομείου π.χ. ένας νοσηλευτής ή υπάλληλος του ΕΚΑΒ, μεταβαίνει να παραλάβει τα χρήματα και να τα παραδώσει το ταχύτερο δυνατό στους γιατρούς.

Τα θύματα χρησιμοποιούν συνήθως την ίδια τηλεφωνική συσκευή στην οποία δέχθηκαν την κλήση για να καλέσουν στο κινητό τηλέφωνο το συγγενικό τους πρόσωπο, που «δήθεν» νοσηλεύεται σε κρίσιμη κατάσταση.

Μέσα στη σύγχυση τους δεν αντιλαμβάνονται ότι η «γραμμή» είναι ακόμη ανοιχτή με τους δράστες, οι οποίοι δεν τερμάτισαν την προηγούμενη κλήση.

Οι δράστες προσποιούνται ότι απαντούν στην κλήση των θυμάτων και «επιβεβαιώνουν» την άσχημη είδηση, παριστάνοντας για παράδειγμα κάποιον τραυματιοφορέα που κρατάει το κινητό του νοσηλευόμενου.                                                                              

Διπλή συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, την Τετάρτη 22 Δεκεμβρίου

Αύριο, Τετάρτη 22 Δεκεμβρίου θα πραγματοποιηθούν, η 21η τακτική και η 22η ειδική, συνεδριάσεις του Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Ελλάδας.

Η 21η τακτική συνεδρίαση θα διεξαχθεί στο Συνεδριακό και Πολιτιστικό Κέντρο Πανεπιστημίου Πατρών  με ώρα εκκίνησης 14:00 και με  ταυτόχρονη δυνατότητα τηλεδιάσκεψης. Μεταξύ των θεμάτων, είναι η έγκριση της 2ης τροποποίησης του Επενδυτικού Τεχνικού Προγράμματος  Περιφέρειας  Δυτικής  Ελλάδας  έτους  2021  χρηματοδοτούμενο  από  τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους (Κ.Α.Π.) και χρηματοδότηση έργων Κ.Α.Π. από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Στον ίδιο χώρο θα ακολουθήσει η 22η  ειδική  συνεδρίαση του Περιφερειακού  Συμβουλίου με μοναδικό θέμα την έγκριση του Προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2022 της Περιφέρειας  Δυτικής Ελλάδας με βάση την Κ.Υ.Α. 55034/2021.

Τράπεζα Ποικιλιών Ελαιολάδου: Η πρόταση του Φωκίωνα Ζαΐμη -"Επιλέγουμε την ελιά ως προστάτη του πλανήτη, της υγείας και της οικονομίας μας"

Ο ρόλος της ελαιοκαλλιέργειας, η αξία του λαδιού και το μέλλον που είναι η τυποποίηση για μια βιώσιμη ανάπτυξη ήταν τα βασικά συμπεράσματα που αναδείχθηκαν στη διαδικτυακή εκδήλωση που διοργάνωσε ο Αντιπεριφερειάρχης Επιχειρηματικότητας Έρευνας και Καινοτομίας, Φωκίων Ζαΐμης στο πλαίσιο του 24ου Forum Ανάπτυξης.

Μέσα από τη  διαδικτυακή συνάντηση με θέμα: "Επιλέγουμε την ελιά ως προστάτη του πλανήτη, της υγείας & της οικονομίας μας" επισημάνθηκε ότι οι ελιές παρέχουν θέσεις εργασίας, ασφάλεια και φυσικούς πόρους στις αγροτικές κοινότητες σε όλο τον κόσμο.

Κατά την ομιλία του ο Αντιπεριφερειάρχης, Φωκίων Ζαΐμης τόνισε μεταξύ άλλων: “Η ελιά είναι ο πράσινος χρυσός της χώρας. Η τράπεζα ποικιλιών ελαιόλαδου είναι μια σημαντική πρόταση που θα πρέπει να την δουλέψουμε σε βάθος πολύ σοβαρά. Δεν είναι ένα το λάδι μας. Είναι δεκάδες διαφορετικές ποικιλίες με διαφορετικές γεύσεις, οξύτητες, χρώμα, αντοχές, πυκνότητα κλπ όλες όμως σημαντικές ,όπως αντίστοιχα και στους οίνους. Έτσι θα αναδείξουμε (πρώτα στην ετικέτα) και μετά εντός και εκτός της χώρας την αξία του ελαιόλαδου κάθε περιοχής με έναν ακόμη σημαντικό τρόπο».

Από την  πλευρά της η Γενική Γραμματέας Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Χριστιάνα Καλογήρου, ενημέρωσε τους συμμετέχοντες ότι έχει μπει ψηλά στην ατζέντα της κυβέρνησης  το θέμα αναφέροντας τα εξής: “Χρειάζεται εθνική στρατηγική για να  αναδειχθεί το ελαιόλαδο και τα προϊόντα του.  Επιθυμούμε  μέσα από τη συνεργασία ο «πράσινος χρυσός» να αποτελέσει ένα προϊόν – όχημα μιας νέας εποχής. Μάλιστα, ήδη,  βγαίνουν προγράμματα σχετικά με μεταποίηση, τυποποίηση λαδιού».

Ο Γεωπόνος – Μελετητής, Γεώργιος Σιγαλός, ο οποίος και συντόνιζε τη συζήτηση, μιλώντας για τα συμπεράσματα τόνισε: «Πρέπει να προχωρήσουμε σε brandname προϊόντα όπως το αγουρέλαιο της περιοχής που έχει εξαιρετικά ποιοτικά χαρακτηριστικά και είναι σε καλή τιμή. Επίσης, πρέπει να κατατεθεί ένας φάκελος για τη ποικιλία που ευδοκιμεί στην περιοχή μας και είναι η κουτσουρελιά. Τα οφέλη της ελιάς, όπως τόνισαν και οι επιστήμονες, είναι πολλά τόσο στη  προστασία των εδαφών που η ελιά καλλιεργείται μαζί  με άλλα είδη αλλά και στην ωφελιμότητα στο περιβάλλον. Σίγουρα όμως χρειαζόμαστε αρδευτικά έργα αλλά και να εξασφαλιστούν μέθοδοι για να διατηρείται το λάδι περισσότερο χρόνο».

Στην εκδήλωση συμμετείχαν, επίσης, ο Γεωπόνος, Παναγιώτης Κανάτας, το Μέλος του Οργανοληπτικού Εργαστηρίου αξιολόγησης ελαιολάδου του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τυποποιήσεως Ελαιολάδου (ΣΕΒΙΤΕΛ), Τάκης Δημητρακόπουλος, ο Καθηγητής, Κοσμήτορας Σχολής Γεωπονικών Επιστημών Πανεπιστημίου Πατρών, Γεώργιος Σαλάχας, η Yπεύθυνη του ευρωπαϊκού έργου Interreg Greece-Italy “Authentic-Olive-Net, Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής Π.Ε. Αχαΐας, Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, Δέσποινα Καρασούλου και ο Γεωπόνος-Βιοτεχνολόγος μέλος ΔΣ ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ, Παναγιώτης Κάτσαρης.

Όλα τα ανωτέρω συνάδουν, επίσης, με τη στρατηγική “Farm to Fork” που δημοσίευσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή το Μάιο του 2020 και αλλάζει τα πάντα στον αγροδιατροφικό τομέα. 

 

 

Απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών ωφελίμου φορτίου άνω του 1,5 τόνου κατά την περίοδο των εορτών και Αυξημένα μέτρα οδικής ασφάλειας σε όλη την επικράτεια κατά την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων, της Πρωτοχρονιάς και των Θεοφανείων

Απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών ωφελίμου φορτίου άνω του 1,5 τόνου κατά την περίοδο των εορτών

Για την ασφαλέστερη κίνηση των οχημάτων και τη βελτίωση της οδικής κυκλοφορίας κατά την περίοδο των εορτών των Χριστουγέννων, της Πρωτοχρονιάς και των Θεοφανείων, εκτός των μέτρων διευκόλυνσης της κυκλοφορίας που θα ληφθούν σε τοπικό επίπεδο, θα ισχύσει και απαγόρευση κίνησης φορτηγών αυτοκινήτων ωφελίμου φορτίου άνω του 1,5 τόνου ως κατωτέρω:

Την Παρασκευή 24 Δεκεμβρίου 2021 και την Παρασκευή 31 Δεκεμβρίου 2021, για το ρεύμα εξόδου και από ώρα 16:00 έως 21:00, το Σάββατο 25 Δεκεμβρίου 2021 και την Τετάρτη 05 Ιανουαρίου 2022 για το ρεύμα εξόδου και από ώρα 08:00 έως 13:00,  θα ισχύσουν οι απαγορεύσεις :

  • Στον Αυτοκινητόδρομο Α8 (Αθήνα-Πάτρα) από τα Διόδια Ελευσίνας (Χ.Θ. 26+500) μέχρι τα Διόδια Ρίου (Χ.Θ. 199+660).
  • Στον Αυτοκινητόδρομο Α1 (Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι), από τον κόμβο Αγ. Στεφάνου (Κρυονέρι) (Χ.Θ. 27+960) μέχρι τη διασταύρωση του Μπράλου (Χ.Θ. 203+065), από τον κόμβο Ροδίτσας (Λαμία) (Χ.Θ. 212+625) μέχρι τον κόμβο Ραχών Φθιώτιδας (Χ.Θ. 242+479), από τα διόδια Μακρυχωρίου (Χ.Θ. 374+291) μέχρι τον κόμβο Λεπτοκαρυάς (Χ.Θ. 410+359).
  • Στην Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης – Ν. Μουδανιών, από την αερογέφυρα Θέρμης έως τον κόμβο Ν. Μουδανιών (61,5 χλμ).
  • Στον Αυτοκινητόδρομο Α11 (Σχηματάρι -Χαλκίδα), από τη διασταύρωσή της με τον Αυτοκινητόδρομο Α1 (Χ.Θ. 65+820) μέχρι την υψηλή γέφυρα Χαλκίδας (Χ.Θ. 12+300).
  • Στην Εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Καβάλας, από το 11ο χλμ. (Χ.Θ.11+340) μέχρι τη διασταύρωση Λέων Αμφίπολης (Χ.Θ. 97 + 550).
  • Στον Αυτοκινητόδρομο Α5 (Ιόνια Οδός) από τη γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης» (Χ.Θ. 0+000) έως το τέλος της Ιόνιας Οδού (Χ.Θ. 200+991).
  • Στον Αυτοκινητόδρομο Α7 (Κεντρικής Πελοποννήσου), στο ρεύμα προς Καλαμάτα, από τον Α/Κ Κορίνθου (Χ.Θ. 85+300) έως τον Ισόπεδο Κυκλικό Κόμβο Σπάρτης (Χ.Θ. 240+800) (Περιμετρική Καλαμάτας).
  • Στον Αυτοκινητόδρομο Α71 (Λεύκτρο-Σπάρτη) από τον Α/Κ Λεύκτρου (0+000) έως τον Α/Κ Σπάρτης (Χ.Θ. 45+000).
  • Στην Εθνική Οδό Ιωαννίνων – Άρτας – Αντιρρίου στην κατεύθυνση προς Αντίρριο.

 

Την Κυριακή 26 Δεκεμβρίου 2021, την Κυριακή 2 Ιανουαρίου 2022, την Πέμπτη 6 Ιανουαρίου 2022 και την Κυριακή 9 Ιανουαρίου 2022, για το ρεύμα εισόδου και από ώρα 15:00 έως 21:00 θα ισχύσουν οι απαγορεύσεις:

  • Στον Αυτοκινητόδρομο Α8 (Αθήνα-Πάτρα), στο ρεύμα προς Αθήνα, από τα Διόδια Ρίου (Χ.Θ. 199+660) μέχρι τα Διόδια Ελευσίνας (Χ.Θ. 26+500).
  • Στον Αυτοκινητόδρομο Α1 (Αθήνα – Θεσσαλονίκη - Εύζωνοι), στο ρεύμα προς Αθήνα, από τον κόμβο Λεπτοκαρυάς (Χ.Θ. 410+359) μέχρι τα διόδια Μακρυχωρίου (Χ.Θ. 374+291), από τον κόμβο Ραχών Φθιώτιδας (Χ.Θ. 242+479) μέχρι κόμβο τον κόμβο Ροδίτσας (Λαμία) (Χ.Θ. 212+625), και από τη διασταύρωση του Μπράλου (Χ.Θ. 203+065) μέχρι τον κόμβο Αγ. Στεφάνου (Κρυονέρι) (Χ.Θ. 27+960).
  • Στην Εθνική Οδό Ν. Μουδανιών − Θεσσαλονίκης από τον κόμβο Ν. Μουδανιών (61,5 χλμ) έως την αερογέφυρα Θέρμης.
  • Στον Αυτοκινητόδρομο Α11 (Σχηματάρι -Χαλκίδα), στο ρεύμα προς Σχηματάρι, από την υψηλή γέφυρα Χαλκίδας (Χ.Θ. 12+300) μέχρι τη διασταύρωσή της με τον Αυτοκινητόδρομο Α1 (Χ.Θ. 65+820).
  • Στην Εθνική Οδό Καβάλας -Θεσσαλονίκης από τη διασταύρωση Λέων Αμφίπολης (Χ.Θ. 97+550) μέχρι το 11ο χλμ. (Χ.Θ.11+340) αυτής.
  • Στον Αυτοκινητόδρομο Α5 (Ιόνια Οδός), στο ρεύμα προς Αντίρριο, από το τέλος της Ιόνιας Οδού (Χ.Θ. 200+991) έως τη γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης» (Χ.Θ. 0+000).
  • Στον Αυτοκινητόδρομο Α7 (Κεντρικής Πελοποννήσου), στο ρεύμα προς Αθήνα, από τον Ισόπεδο Κυκλικό Κόμβο Σπάρτης (Χ.Θ. 240+800) (Περιμετρική Καλαμάτας) έως τον Α/Κ Κορίνθου (Χ.Θ. 85+300).
  • Στον Αυτοκινητόδρομο Α71 (Λεύκτρο-Σπάρτη), στο ρεύμα προς Λεύκτρο, από Α/Κ Σπάρτης (Χ.Θ. 45+000) έως τον Α/Κ Λεύκτρου (0+000)
  • Στην Εθνική Οδό Ιωαννίνων – Άρτας – Αντιρρίου στην κατεύθυνση προς Ιωάννινα.

Εξαιρούνται της απαγόρευσης κυκλοφορίας:

  • Τα οχήματα που προσφέρουν οδική βοήθεια, σύμφωνα με ν. 3651/2008, τα φορτηγά αυτοκίνητα των ΕΛ.ΤΑ, τα φορτηγά αυτοκίνητα των εταιρειών διανομής τύπου, τα φορτηγά αυτοκίνητα δημόσιας (Φ.Δ.Χ.) και ιδιωτικής χρήσης (Φ.Ι.Χ.) που μεταφέρουν ζώντα ζώα, ευπαθή τρόφιμα όπως αυτά αναφέρονται στη διεθνή συμφωνία ΑΤΡ (άρθρο 3 του Κεφαλαίου ΙΙ της κοινής υπουργικής απόφασης 50786/3319/2014 (Β΄ 2418), εφόσον το ποσοστό του φορτίου των πα-ραπάνω προϊόντων που μεταφέρονται είναι τουλάχιστον το 10% του ωφέλιμου φορτίου.
  • Τα βυτιοφόρα οχήματα μεταφοράς νερού (υδροφόρα) όταν αυτά κινούνται για την αντιμετώπιση δασικών πυρκαγιών.
  • Τα φορτηγά οχήματα (ψυγεία) δημοσίας (Φ.Δ.Χ.) και ιδιωτικής χρήσης (Φ.Ι.Χ.) που μεταφέρουν νωπά οπωροκηπευτικά προϊόντα.
  • Τα φορτηγά οχήματα που μεταφέρουν υποπροϊόντα ζωικής προέλευσης για αδρανοποίηση, σύμφωνα με τον κανονισμό (ΕΚ) 1069/2009, εφόσον διαθέτουν σχετική άδεια από τη Διεύθυνση Κτηνιατρικής της οικείας Περιφέρειας και συνοδεύονται από το προβλεπόμενο εμπορικό έγγραφο.
  • Τα φορτηγά οχήματα των Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας (ΔΕΔΔΗΕ, ΑΔΜΗΕ, ΟΤΕ, Φυσικό Αέριο, κ.λπ) όταν κινούνται για αποκατάσταση έκτακτων βλαβών των δικτύων τους και μόνο εφόσον συνοδεύονται από έγγραφη εντολή του οικείου οργανισμού.
  • Τα βυτιοφόρα οχήματα που μεταφέρουν καύσιμα για τον ανεφοδιασμό μέσων πυρόσβεσης, εφόσον αυτό αποδεικνύεται από κατάλληλα έγγραφα ή παραστατικά.
  • Τα φορτηγά οχήματα μεταφοράς εξοπλισμού μουσικών και θεατρικών παραστάσεων και τα φορτηγά οχήματα που χρησιμοποιούνται για την εκτέλεση και μεταφορά εξοπλισμού για την κάλυψη τηλεοπτικών και κινηματογραφικών γεγονότων.
  • Τα φορτηγά αυτοκίνητα που μεταφέρουν οξυγόνο για ιατρικούς σκοπούς.
  • Τα μηχανήματα έργου των ΔΕΣΕ και τα φορτηγά οχήματα που χρησιμοποιούνται για την αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών, μετά από αίτημα της αρμόδιας Υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας και με σχετική απόφαση της κατά τόπου αρμόδιας Διεύθυνσης Τροχαίας.
  • Tα οχήματα έκτακτης ανάγκης.
  • Tα φορτηγά οχήματα και μηχανήματα έργου των εταιρειών παραχώρησης που διαχειρίζονται τους αυτοκινητόδρομους και των υπεργολάβων τους προκειμένου να εκτελέσουν απρόσκοπτα το έργο που τους έχει ανατεθεί.

Επισημαίνεται ότι η Ελληνική Αστυνομία, με αφορμή την επικείμενη εορταστική περίοδο, έχει προγραμματίσει τη λήψη αυξημένων μέτρων οδικής ασφάλειας στο οδικό δίκτυο όλης της χώρας.

Επιπλέον, υπενθυμίζει και πάλι σε όλους τους οδηγούς και τους χρήστες του οδικού δικτύου ότι η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας.

Στο πλαίσιο αυτό συνιστά στους πολίτες:

  • Πριν ταξιδέψουν να κάνουν τεχνικό έλεγχο στο όχημά τους και να ενημερώνονται για την κατάσταση του οδικού δικτύου και τις καιρικές συνθήκες.
  • Να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά την οδήγηση και να τηρούν τους κανόνες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
  • Να σέβονται τις οδικές σημάνσεις και να συμμορφώνονται στις υποδείξεις των τροχονόμων.
  • Να μην χρησιμοποιούν κατά την οδήγηση κινητά τηλέφωνα ή άλλες συσκευές που αποσπούν την προσοχή τους.
  • Να μην καταναλώνουν οινοπνευματώδη ποτά, εφόσον πρόκειται να οδηγήσουν.
  • Να προστατεύουν τα παιδιά που επιβαίνουν στο όχημα, κάνοντας χρήση των παιδικών καθισμάτων.
  • Να «φορούν» απαραίτητα τις ζώνες ασφαλείας, όπως και τα κράνη στις μοτοσικλέτες.
  • Να χρησιμοποιούν αντιολισθητικές αλυσίδες, όπου υπάρχουν ειδικές συνθήκες κυκλοφορίας (παγετός κ.λπ.).
  • Να μην υπερεκτιμούν τις οδηγικές τους ικανότητες και τις τεχνικές δυνατότητες των οχημάτων τους.
  • Να σέβονται και να προστατεύουν τους συνεπιβάτες και τους συνανθρώπους τους που χρησιμοποιούν το οδικό δίκτυο, οδηγώντας το όχημά τους με υπευθυνότητα και περίσκεψη.

Αυξημένα μέτρα οδικής ασφάλειας σε όλη την επικράτεια κατά την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων, της Πρωτοχρονιάς και των Θεοφανείων

Τα μέτρα αναπτύσσονται σταδιακά και θα ισχύουν όλο το διάστημα της περιόδου των εορτών

Η εφαρμογή των μέτρων αποσκοπεί στην βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων

Κατά την εορταστική περίοδο θα ισχύουν οι απαγορεύσεις κίνησης φορτηγών αυτοκινήτων ωφέλιμου φορτίου άνω του 1,5 τόνου

 

Η Ελληνική Αστυνομία, ενόψει της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων, της Πρωτοχρονιάς και των Θεοφανείων, έχει εκπονήσει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο δράσεων για την εφαρμογή αυξημένων μέτρων οδικής ασφάλειας, σε όλη την επικράτεια.

Ο σχεδιασμός των μέτρων εντάσσεται στο πλαίσιο ειδικότερων εντολών και κατευθύνσεων για αυξημένη παρουσία και δραστηριοποίηση των Υπηρεσιών Τροχαίας, ώστε να συμβάλλουν στη διαμόρφωση συνθηκών ομαλής και ασφαλούς οδικής κυκλοφορίας και μετακίνησης των πολιτών, καθώς επίσης και στην πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων.

Τα μέτρα αναπτύσσονται σταδιακά και την φετινή περίοδο των εορτών και θα κλιμακωθούν – κορυφωθούν τις ημέρες μαζικής εξόδου-εισόδου των οχημάτων, από και προς τα μεγάλα αστικά κέντρα.

Ο σχεδιασμός πραγματοποιήθηκε με μέριμνα της Διεύθυνσης Τροχαίας Αστυνόμευσης του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας και περιλαμβάνει τις βασικές κατευθύνσεις για την ανάπτυξη των μέτρων σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας, καθώς και τις επιμέρους παρεμβάσεις, με βάση τα τοπικά προβλήματα και τις ιδιαίτερες κυκλοφοριακές συνθήκες που επικρατούν, ανά ευρύτερη περιοχή ή περιφέρεια.

Παράλληλα, ο σχεδιασμός προβλέπει τη διάθεση των αναγκαίων πόρων για την υλοποίηση των μέτρων, καθώς και τον απαιτούμενο συντονισμό και εποπτεία των εμπλεκομένων Υπηρεσιών, προκειμένου να επιτευχθούν τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα.

Συγκεκριμένα, θα διατεθεί σταδιακά το σύνολο του διαθέσιμου προσωπικού της Τροχαίας, με ενίσχυση και από άλλες Υπηρεσίες. Επιπλέον θα διατεθεί μεγάλος αριθμός περιπολικών και μοτοσικλετών, καθώς και συμβατικών οχημάτων με τον ανάλογο εξοπλισμό (ραντάρ ταχύτητας, αλκοολόμετρα κ.λπ.).

Επιπρόσθετα, κατά τη διάρκεια των ελέγχων θα τηρούνται τα οριζόμενα στις εκάστοτε Κ.Υ.Α. που αφορούν στην αποφυγή διάδοσης του κορωνοϊού και θα λαμβάνονται υπόψη τα κατά τόπους ισχύοντα μέτρα και οι απαγορεύσεις αναφορικά με τον COVID-19.

Τα μέτρα οδικής ασφάλειας στοχεύουν στην προληπτική και αποτρεπτική παρουσία, αλλά και στη διενέργεια τροχονομικών ελέγχων και ελέγχου μέθης (αλκοτέστ) για την αντιμετώπιση των «επικινδύνων» παραβάσεων, που αποτελούν τις βασικότερες αιτίες, κυρίως των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων.

Τα κεντρικά σημεία του σχεδιασμού περιλαμβάνουν:

  • αστυνόμευση του οδικού δικτύου κατά τομείς, βάσει των ιδιαίτερων κυκλοφοριακών συνθηκών κάθε περιοχής,
  • αυξημένη αστυνομική παρουσία και ενισχυμένη αστυνόμευση των σημείων του οδικού δικτύου, όπου παρατηρείται συχνότητα πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων,
  • αυξημένα μέτρα τροχαίας αστυνόμευσης στις εισόδους-εξόδους μεγάλων αστικών κέντρων, όπου παρατηρείται μεγάλη κίνηση οχημάτων,
  • έγκαιρη εξασφάλιση συνεργασίας και συντονισμού με όλους τους συναρμόδιους Φορείς – Υπηρεσίες, όπου αυτό απαιτείται,
  • ρύθμιση της κυκλοφορίας με πεζούς τροχονόμους, σε βασικές διασταυρώσεις, για την αποφυγή κυκλοφοριακής συμφόρησης,
  • συγκρότηση συνεργείων γενικών και ειδικών τροχονομικών ελέγχων (ιδιαίτερα για τη βεβαίωση επικίνδυνων παραβάσεων καθώς και παραβάσεων που βάσει στατιστικών στοιχείων ευθύνονται για την πρόκληση σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων όπως υπερβολική ταχύτητα, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, αντικανονική προσπέραση, κ.λπ., χρήση κινητών τηλεφώνων κατά την οδήγηση, μη χρήση προστατευτικού κράνους – ζώνης, φθαρμένα ελαστικά),
  • αυξημένα μέτρα τροχαίας σε χώρους όπου παρατηρείται μαζική διακίνηση επιβατών (αεροδρόμια, λιμάνια, σταθμοί, κ.λπ.),
  • κυκλοφοριακές ρυθμίσεις σε τόπους που θα πραγματοποιηθούν εορταστικές εκδηλώσεις και
  • ενημέρωση των πολιτών μέσω των αρμοδίων Υπηρεσιών επικοινωνίας του Σώματος, σε κάθε περίπτωση που καθίσταται αναγκαία η ευρεία πληροφόρηση του κοινού για την ύπαρξη τυχόν κυκλοφοριακών και άλλων προβλημάτων.

Σημειώνεται ότι, κατά την εορταστική περίοδο, θα ισχύουν οι απαγορεύσεις κίνησης φορτηγών αυτοκινήτων ωφέλιμου φορτίου άνω του 1,5 τόνου.

Η Ελληνική Αστυνομία, με αφορμή την επικείμενη εορταστική περίοδο, υπενθυμίζει και πάλι σε όλους τους οδηγούς και τους χρήστες του οδικού δικτύου ότι, η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας.

Στο πλαίσιο αυτό συνιστά στους πολίτες:

  • Πριν ταξιδέψουν να κάνουν τεχνικό έλεγχο στο όχημά τους και να ενημερώνονται για την κατάσταση του οδικού δικτύου και τις καιρικές συνθήκες.
  • Να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά την οδήγηση και να τηρούν τους κανόνες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
  • Να σέβονται τις οδικές σημάνσεις και να συμμορφώνονται στις υποδείξεις των τροχονόμων.
  • Να μην χρησιμοποιούν κατά την οδήγηση κινητά τηλέφωνα ή άλλες συσκευές που αποσπούν την προσοχή τους.
  • Να μην καταναλώνουν οινοπνευματώδη ποτά, εφόσον πρόκειται να οδηγήσουν.
  • Να προστατεύουν τα παιδιά που επιβαίνουν στο όχημα, κάνοντας χρήση των παιδικών καθισμάτων.
  • Να «φορούν» απαραίτητα τις ζώνες ασφαλείας, όπως και τα κράνη στις μοτοσικλέτες.
  • Να χρησιμοποιούν αντιολισθητικές αλυσίδες, όπου υπάρχουν ειδικές συνθήκες κυκλοφορίας (παγετός κ.λπ.).
  • Να μην υπερεκτιμούν τις οδηγικές τους ικανότητες και τις τεχνικές δυνατότητες των οχημάτων τους.
  • Να σέβονται και να προστατεύουν τους συνεπιβάτες και τους συνανθρώπους τους που χρησιμοποιούν το οδικό δίκτυο, οδηγώντας το όχημά τους με υπευθυνότητα και περίσκεψη.

 

 

 

 

Πυλώνας στήριξης των πυρόπληκτων αγροτών το Εδαφολογικό Εργαστήριο στην Αμαλιάδα

Οι δράσεις που έχουν αναπτυχθεί στο Εδαφολογικό Εργαστήριο της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας στην Αμαλιάδα βρέθηκαν στο επίκεντρο της συνάντησης που είχε  στο διοικητήριο της Π.Ε Ηλείας, τη Δευτέρα 20 Δεκεμβρίου, ο Αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Ανάπτυξης, Θεόδωρος Βασιλόπουλος με την αναπληρώτρια  καθηγήτρια,  Πρόεδρο  Τμήματος Γεωπονίας  Πανεπιστημίου  Πατρών, Αγγελική Καυγά και  τον  αναπληρωτή καθηγητή του Τμήματος Γεωπονίας του Πανεπιστημίου Πατρών και  επιστημονικά υπεύθυνο του έργου, Παντελή Μπαρούχα

Εξετάστηκαν κυρίως οι ενέργειες που έχουν υλοποιηθεί  σύμφωνα με την προγραμματική σύμβαση στην οποία συμμετέχουν η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, ο Δήμος Ήλιδας και το Πανεπιστήμιο Πατρών, καθώς και οι πρωτοβουλίες  για την  παρακολούθηση των εδαφών της Περιφέρειας και  την  στήριξη των πυρόπληκτων αγροτών στην Περιφερειακή Ενότητα Ηλείας και συγκεκριμένα του Δήμου Αρχαίας Ολυμπίας, που επλήγησαν από τις καταστροφικές πυρκαγιές του Αυγούστου.

Όπως τονίστηκε για μια ακόμα φορά , οι  δράσεις θα υλοποιηθούν χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση για τους πυρόπληκτους. Ο αντιπεριφερειάρχης αναφέρθηκε σε αυτή την δράση επισημαίνοντας τα εξής: «Είμαστε δίπλα στους πυρόπληκτους με δωρεάν εδαφολογικές  αναλύσεις των χωραφιών τους. Έχουμε ένα σημαντικό εργαλείο για τον πρωτογενή τομέα μας και το αξιοποιούμε  προς όφελος των αγροτών μας». 

Επίσης στην συζήτηση κατατέθηκε εμπεριστατωμένη πρόταση για την εφαρμογή εκπαιδευτικού προγράμματος που θα φορά αγρότες, στελέχη και προσωπικό της αγροτικής παραγωγής ώστε να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους στις τεχνολογίες αιχμής που εφαρμόζονται σήμερα στην αγροτική παραγωγή.

 

Περισσότερα Άρθρα...

Εγγραφείτε προκειμένου να λαμβάνετε δωρεάν ειδοποιήσεις όταν έχουμε νεότερες πληροφορίες.