273 New Articles

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΗΛΕΙΑΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΒΑΣΕΙΣ

Την ίδια στιγμή που ο αμερικάνικος ιμπεριαλισμός με τις τρομοκρατικές του ενέργειες βάζει φωτιά από το Ιράν μέχρι την Μεσόγειο, ΟΛΗ η χώρα μετατρέπεται σε ορμητήριο των ΗΠΑ μπλέκοντας μας σε πολεμικούς κινδύνους.

Η κυβέρνηση της ΝΔ φέρνει προς επικύρωση στη Βουλή την επικίνδυνη αυτή Συμφωνία η οποία:

  • Δίνει το ελεύθερο στην κυβέρνηση των Ηνωμένων Πολιτειών να διατηρεί και να λειτουργεί στρατιωτικές και βοηθητικές υποδομές εντός των εγκαταστάσεων των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων, να αξιοποιεί ακόμη και πολιτικές υποδομές (αυτοκινητοδρόμους, λιμάνια, κλπ) για τις εκάστοτε ΑμερικανοΝΑΤΟϊκές ανάγκες.

  • Ενισχύει τις πολεμικές δυνατότητες της βάσης στη Σούδα, που διαχρονικά έχει εκπληρώσει βρώμικο ρόλο σε όλους τους πολέμους κι επεμβάσεις σε Γιουγκοσλαβία, Ιράκ, Αφγανιστάν, Λιβύη, Συρία, κ.α.

  • Εντάσσει κι επίσημα πλέον στο πλέγμα των Ευρωατλαντικών υποδομών στη χώρα μας τις βάσεις που δημιούργησε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, των μη επανδρωμένων αεροσκαφών στη Λάρισα, ελικοπτέρων στο Στεφανοβίκειο Μαγνησίας, καθώς και το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, όπου ήδη έχουν κάνει "απόβαση" στρατιωτικές δυνάμεις των ΗΠΑ.

Οι εξελίξεις είναι πολύ επικίνδυνες!

ΗΠΑ – ΝΑΤΟ – ΕΕ δεν μπορούν να εγγυηθούν την ασφάλεια και τη σταθερότητα, τα σύνορα και τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας μας. Μοναδικός στόχος είναι η εξασφάλιση των δικών τους συμφερόντων στην περιοχή.

Μπροστά στις επικίνδυνες εξελίξεις η μόνη διέξοδος για να μην γίνουν οι λαοί κρέας για τα κανόνια τους είναι να συμβάλλουμε όλοι να ξαναδυναμώσει το αντιπολεμικό-αντιιμπεριαλιστικό κίνημα.

 

 

 

Ο τόπος μας δεν είναι πολεμικό ορμητήριο, δεν είμαστε αποθήκη πυρηνικών!

Εκφράζοντας την αντίθεσή μας στην υπογραφή της νέας συμφωνίας για τις βάσεις συμμετέχουμε στο συλλαλητήριο και πικετοφορία που διοργανώνει το παράρτημα ΕΕΔΥΕ Ηλείας στον Πύργο την Πέμπτη 30 /01/ 2020 στις 6:30 μμ. (τόπος συνάντησης η πλατεία ΟΤΕ).

Απαιτούμε:

  • Να αποσυρθεί η νέα Ελληνοαμερικανική Συμφωνία για τις Στρατιωτικές Βάσεις.

  • Να κλείσει η βάση της Σούδας, να ξηλωθούν οι βάσεις του θανάτου από τη χώρα μας.

  • Καμία συμμετοχή των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων σε ιμπεριαλιστικές αποστολές στο εξωτερικό.

  • καμιά εμπλοκή της χώρας μας στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς και πολέμους.

  • Αποδέσμευση από τις λυκοσυμμαχίες του ΝΑΤΟ και της ΕΕ.


ΠΥΡΓΟΣ 29/01/2020

 

Με τον δ/νοντα σύμβουλο των ΚΤΥΠ ΑΕ, Αθ. Γιάνναρη συναντήθηκε ο Κώστας Τζαβάρας Δέσμευση για ολοκλήρωση του νέου Γυμνασίου-Λυκείου Καράτουλα τον Μάιο

Με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας «Κτιριακές Υποδομές ΑΕ» κ. Αθανάσιο Γιάνναρη συναντήθηκε χθες ο βουλευτής Ηλείας της Νέας Δημοκρατίας και πρώην υπουργός Κώστας Τζαβάρας, στο πλαίσιο του διαρκούς του ενδιαφέροντος για την ταχεία ολοκλήρωση των εργασιών στο νέο κτίριο του Γυμνασίου-Λυκείου Καράτουλα.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, ο Κώστας Τζαβάρας μετέφερε εκ νέου την αγωνία των μαθητών και των γονέων της περιοχής εξαιτίας της καθυστέρησης των εργασιών και του επισήμανε την ανάγκη επιτάχυνσης των απαραίτητων ενεργειών και διαδικασιών για την παράδοση του έργου.

Από την πλευρά του ο κ. Γιάνναρης ανέφερε στον Ηλείο βουλευτή πως έλαβε τη δέσμευση της αναδόχου εταιρείας ότι ως τον ερχόμενο Μάιο θα έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες και θα παραδοθεί προς χρήση η νέα σχολική μονάδα, καθώς διευθετήθηκαν τα προβλήματα και οι εκκρεμότητες που είχαν ανακύψει.

Μάλιστα, το ζήτημα του κτιρίου του Γυμνασίου-Λυκείου Καράτουλα θα συζητηθεί στην επόμενη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου των «Κτιριακών Υποδομών ΑΕ», ώστε να ληφθούν και οι απαραίτητες τυπικές αποφάσεις για την ολοκλήρωση του έργου.

Ο Κώστας Τζαβάρας εξέφρασε την ικανοποίησή του και τόνισε ότι θα συνεχίσει να παρακολουθεί την εξέλιξη του έργου μέχρις ότου ολοκληρωθεί και παραδοθεί προς χρήση.

«Τον περασμένο Δεκέμβριο ανέλαβα την πρωτοβουλία για την επίλυση των τεχνικών προβλημάτωνπου εμπόδιζαν μέχρι σήμερα την πρόοδο των εργασιών κατασκευής και αποπεράτωσης του Γυμνασίου – Λυκείου Καράτουλα, διότι θεωρώ ανεπίτρεπτο εν έτει 2020 οι μαθητές και οι μαθήτριες να κάνουν μάθημα σε λυόμενα. Χθες έλαβα τη δέσμευση ότι τον ερχόμενο Μάιο το κτίριο θα είναι έτοιμο, καθότι ξεπεράστηκαν τα προβλήματα που είχαν ανακύψει. Οι συνθήκες εκπαίδευσης αποτελούν προτεραιότητα για την κυβέρνηση και, σε ό,τι με αφορά προσωπικά, θα συνεχίσω να υπερασπίζομαι τα συμφέροντα της Ηλείας και των συμπολιτών μου», δήλωσε.

 

Πρόσκληση από το ΚΑΠΗ Πύργου για τον αγιασμό

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

 

  Το ΚΑΠΗ Δήμου Πύργου προσκαλεί τα μέλη και τους φίλους του ,να παρευρεθούν στον αγιασμό που θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 31 Ιανουαρίου και ώρα 19:00 μμ στην αίθουσα εκδηλώσεων του ΚΑΠΗ Ρήγα Φεραίου.

Εισήγηση Αυγερινοπούλου στο Νομοσχέδιο για την Πολιτική Προστασία και την Πρόληψη και Αντιμετώπιση Φυσικών Καταστροφών και Κρίσεων από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη

-Πρέπει να ενσωματώσετε και την περιβαλλοντική προστασία στην πρόληψη, αντιμετώπιση και αποκατάσταση! Η Ηλεία ακόμα αιμορραγεί!

 

Αθήνα, 28Ιανουαρίου 2020

 

Ξεκίνησε σήμερα η συζήτηση του Νομοσχεδίου του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη για το νομοσχέδιο με τίτλο: «Εθνικός Μηχανισμός Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων, αναδιάρθρωση της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, αναβάθμιση συστήματος εθελοντισμού πολιτικής προστασίας, αναδιοργάνωση του Πυροσβεστικού Σώματος και άλλες διατάξεις.» H Δρ. Αυγερινοπούλου, Βουλευτής Ν. Ηλείας, η οποία προεδρεύει της Μόνιμης Ειδικής Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, αφού εξήρε το νομοσχέδιο για τις θετικές ρυθμίσεις και τις καινοτομίες που εισάγει, τόνισε ότι για να είναι πλήρης η πολιτική προστασία, θα πρέπει να ενσωματωθούν αποτελεσματικά τα διδάγματα της περιβαλλοντικής επιστήμης και στα τέσσερα επίπεδα αντιμετώπισης των κρίσεων, ενώ θα πρέπει να ιδρυθεί νέα μονάδα πολιτικής προστασίας στο ίδιο το Υπουργείο Περιβάλλοντος η οποία θα αναπτύξει κοινή και συντονισμένη δράση με τον Εθνικό Μηχανισμό Πολιτικής Προστασίας. Ιδιαίτερη σημασία πρέπει να δώσει το Κράτος μας στην πρόληψη των φυσικών και ανθρωπογενών καταστροφών, καθώς και την πλήρη αποκατάστασή τους, καθώς η Ηλεία, ως παράδειγμα, χωρίς πλήρη αποκατάστασή της μετά τις πυρκαγιές του 2007 ακόμα «αιμορραγεί» και γίνεται πιο ευάλωτη στις καταστροφές. Η Δρ. Αυγερινοπούλου, ζήτησενα γίνει διυπουργική συνάντηση, ώστε να συντονιστούν καλύτερα τα δύο υπουργεία μεταξύ τους με στόχο την βελτιστοποίηση του συστήματος διακυβέρνησης της πολιτικής προστασίας.

Παρακάτω ακολουθεί το κείμενο της παρέμβασης της Βουλευτού.

 

«Αξιότιμε κ. Πρόεδρε της Επιτροπής,

Αξιότιμε κ. Υπουργέ,

Αξιότιμε κ. Γενικέ Γραμματέα,

 

Κατ’ αρχάς, εξ ονόματος των μελών της Μόνιμης Ειδικής Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής οφείλω να σας ευχαριστήσω για την πραγματοποίηση της κοινής Συνεδρίασης σήμερα μεταξύ των Επιτροπών μας για το κρίσιμο θέμα της καλύτερης οργάνωσης της παροχής πολιτικής προστασίας σε περίπτωση φυσικών και ανθρωπογενών καταστροφών και αντιμετώπισης σχετικών κινδύνων και συγκεκριμένα την συμμετοχή μας στη συζήτηση του παρόντος Σχεδίου Νόμου.

Πρόκειται πράγματι για ένα πολύ σημαντικό νομοσχέδιο, με αναγκαίες τομές, καθώς, μεταξύ άλλων, συντονίζει αποτελεσματικότερα τους συναρμόδιους φορείς, στηρίζεται σε νέους και ενισχυμένους μηχανισμούς της τοπικής αυτοδιοίκησης, εισάγει εκπαιδευτικά προγράμματα, τα οποία είναι απαραίτητα για όλους τους εμπλεκόμενους φορείς με την πολιτική προστασία, αξιοποιεί σύγχρονες τεχνολογίες, ενισχύει τα μέσα παροχής υλικοτεχνικού εξοπλισμού τόσο για το Πυροσβεστικό Σώμα, όσο και για τους εθελοντές πυροσβέστες, ελαχιστοποιεί την γραφειοκρατία που παρεμποδίζει τις δράσεις βραχείας αποκατάστασης, και επίσης εισάγει στοιχεία τα οποία αφορούν στην διαχείριση του φυσικού περιβάλλοντος, όπως στο άρθρο 33 του νομοσχεδίου.

Το νομοσχέδιο έρχεται να θωρακίσει την χώρα μας και να ελαχιστοποιήσει τις δυσμενείς και ενίοτε τραγικές επιπτώσεις, τις οποίες ένας λιγότερο καλά οργανωμένος μηχανισμός πολιτικής προστασίας, είχε επιτρέψει, κατά το παρελθόν, να συμβούν. Θυμίζω τις πρόσφατες τραγικές περιπτώσεις εκτεταμένων φυσικών καταστροφών με δεκάδες θύματα που θρήνησε η χώρας μας, τόσο στο Μάτι όσο και στην Μάνδρα. Και οι δύο αυτές εθνικές τραγωδίες ανέδειξαν δύο διαστάσεις του ζητήματος: Πρώτον, την έλλειψη συντονισμού και – εξ ου-  αποτελεσματικότητας που χαρακτήριζαν τους εμπλεκόμενους φορείς στην πολιτική προστασία, τα οποία και το παρόν νομοθέτημα στοχεύει να θεραπεύσει. Υπάρχουν πολλά ζητήματα σε λεπτομέρειες τα οποία θα πρέπει να διευθετηθούν εκ νέου, μεταξύ των οποίων σημαντικό, αλλά όχι και το μόνο, είναι η στενότερη  συνεργασία δασικής υπηρεσίας και πυροσβεστικής, καθώς η Υ.Α. υπ’ αρίθμ. 181752/2052 της 2ας Μάη 2019 δεν φαίνεται να έλυσε οριστικά τα ζητήματα της αποτελεσματικής συνεργασίας μεταξύ των δύο σωμάτων και της αξιοποίησης των γνώσεων της δασικής υπηρεσίας για την κατάσβεση των δασικών πυρκαγιών.

Δεύτερον, ανέδειξαν την έλλειψη πολιτικών πρόληψης, κυρίως την ελλιπή  περιβαλλοντική διαχείριση με στόχο την πρόληψη, αλλά και την απάθειαέναντι τηςπεριβαλλοντικής και πολεοδομικής ανομίας στους οικισμούς, τα ρέματα και την δασική περιοχή, γενικότερα την κατάλληλη περιβαλλοντική εν ευρεία εννοία διαχείριση και την αποτροπή της περιβαλλοντικής υποβάθμισης που είναι απαραίτητη για την αποτροπή κρίσεων ή την μείωση της έντασής τους. Και αυτή τη δεύτερη διάσταση, της πρόληψης και της ανοχής στην περιβαλλοντική παρανομία, που είναι οι δύο όψεις του ιδίου νομίσματος εν προκειμένω, το παρόν νομοσχέδιο δεν μπορεί, όσο και να προσπαθεί, πλήρως να το διορθώσει. Αφ’ ενός, γιατί η ανοχή είναι θέμα κουλτούρας τόσο της κοινωνίας, όσο και του δημοσίου τομέα, και χρειάζεται παιδεία και μεγαλύτερη συστημική προσπάθεια για να εξαλειφθεί, αφ’ ετέρου, γιατί η πρόληψη ανήκει κυρίως στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, αλλά και σε άλλα υπουργεία, όπως το Υγείας και το Υποδομών και όχι στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Στο παρόν νομοσχέδιο πράγματι υπάρχουν σχετικές  αναφορές στην πρόληψη και την περιβαλλοντική διάσταση των φυσικών και ανθρωπογενών καταστροφών, και προβλέπεται και η λειτουργία σχετικού τμήματος εντός του Μηχανισμού, και πρόκειται για βελτίωση του υπάρχοντος συστήματος. Εκφράζω όμως την πεποίθηση ότι δεν επαρκεί ούτε αυτή η δομή διακυβέρνησης, όπως προβλέπεται στο νομοσχέδιο, για να κατανοηθούν και να αντιμετωπιστούν πλήρως οι περιβαλλοντικές διαστάσεις των κρίσεων και των κινδύνων.  Χρειάζεται να υιοθετηθεί πρόσθετος καινοτόμος μηχανισμός για τον καλύτερο συντονισμό των υπουργείων, κυρίως των Υπουργείων Προστασίας του Πολίτη και Περιβάλλοντος, και στα τέσσερα επίπεδα διαχείρισης κρίσης. Και αυτή είναι και η βασική μου παρατήρηση ως προς το νομοσχέδιο, κ. Πρόεδρε.

Αναλυτικότερα σημειώνω τα εξής: Το άρθρο 4 περί των δράσεων του Κρατικού Μηχανισμού Διαχείρισης Κρίσεων και αντιμετώπισης κινδύνων αναλυτικά αναφέρεται στα τέσσερα επίπεδα της διαχείρισης, δηλαδή στην (α) πρόληψη, την (β) ετοιμότητα, την (γ) αντιμετώπιση και την (δ) βραχεία αποκατάσταση. Το Νομοσχέδιο ανταποκρίνεται, πράγματι αποτελεσματικά, κυρίως το δεύτερο, το τρίτο και το τέταρτο επίπεδο που προσιδιάζουν στο εύρος των αρμοδιοτήτων στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, παραγνωρίζοντας όμως το εύρος της δράσης που πρέπει να αναλάβει το σύνολο του κρατικού μηχανισμού, όσον αφορά στην πρόληψη. Υπάρχει καλύτερη νομοθέτηση πλέον για την πρόληψη στην προτεινόμενη μορφή διακυβέρνησης των κρίσεων, πράγματι. Και αυτό ήταν άκρως απαραίτητο. Στην πρόληψη η χώρα μας παίρνει πολύ χαμηλό βαθμό από την ΕΕ. Χωρίς επαρκή πρόληψη, όσο οργανωμένο σύστημα πολιτικής προστασίας και να έχουμε, θα συνεχίσουμε να θρηνούμε θύματα και απώλειες. Αλλά χρειαζόμαστε πιο αποτελεσματικούς μηχανισμούς και κινητοποίηση και συνειδητοποίηση από όλα τα σχετικά υπουργεία για την ανάγκη της λήψης μέτρων πρόληψης. Καλύτερο το προλαμβάνειν παρά το θεραπεύειν.

Ενώ βεβαίως και δεν αναφέρεται πουθενά, καθώς όντως δεν είναι ζήτημα ενός Υπουργείου Πολιτικής Προστασίας, το δεύτερο μέρος του τέταρτου επιπέδου διαχείρισης θα λέγαμε, αυτού της πλήρους, μεσοπρόθεσμης αποκατάστασης που ακολουθεί την βραχεία αποκατάσταση. Και σε αυτό το επίπεδο η χώρα σκοράρει χαμηλά. Η δε ολοκλήρωση της αποκατάστασης ενός οικοσυστήματος το οποίο επλήγη από τις φυσικές ή ανθρωπογενείς καταστροφές είναι απολύτως απαραίτητη για να θωρακιστεί το οικοσύστημα και να μειώσει την ευαλωτότητά του στην κλιματική αλλαγή και σε επερχόμενη τυχόν άλλη φυσική ή ανθρωπογενή καταστροφή στο μέλλον. Αν δεν ολοκληρώσουμε το στάδιο της πλήρους αποκατάστασης και παραμείνουμε στην βραχεία μόνο αποκατάσταση, αφήνουμε ευάλωτα τα οικοσυστήματά μας και ουσιαστικά είναι σαν να προκαλούμε την έλευση νεότερων καταστροφών. Δημιουργούμε έναν φαύλο κύκλο. Την παθολογία του συστήματος ενδεικνύει το εξής παράδειγμα: δώδεκα (12) χρόνια μετά τις φονικές πυρκαγιές του 2007 η Ηλεία υποφέρει από έλλειψη αποκατάστασης – τα οδικά δίκτυα, η αγροτική παραγωγή, το δασικό περιβάλλον και η βιοποικιλότητα αφέθηκαν τα τελευταία χρόνια στην τύχη τους, παρότι δεν έχουν ακόμα ανακάμψει από οικολογική έποψη.  Στο πρόσφατο δε Σχέδιο Προσαρμογής στην Κλιματική Αλλαγή της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας ο Δήμος Ζαχάρως-Φιγαλίας εκτιμήθηκε ως ο πλέον ευάλωτος Δήμος του Νομού Ηλείας στις κλιματικές αλλαγές. Θυμίζω ότι είναι ο Δήμος που κυρίως επλήγη από τις πυρκαγιές του 2007. Ήδη η πολιτική προστασία σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο έχει επανειλημμέωα κηρύξει την ευρύτερη περιοχή τόσο του οικείου δήμου όσο και των όμορων Δήμων του Νομού μας σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Ο Περιφερειάρχης μόλις πριν από δύο ημέρες υπέγραψε πρόσθετα κονδύλια αντιπλημμυρικών και άλλων έργων στον ίδιο Δήμο. Κατά συνέπεια, ελλείψη της πλήρους αποκατάστασης, ο μηχανισμός πολιτικής προστασίας επιβαρύνεται και το κράτος συνεχίζει να πληρώνει πρόσθετα κονδύλια. Δώδεκα χρόνια μετά επαναλαμβάνω, η «πληγή» του αστικού ιστού και των οικοσυστημάτος μας ακόμααιμορραγεί, και, αυτό, γιατί δεν κλείσαμε τον κύκλο της πολιτικής προστασίας με πραγματική αποκατάσταση. Και αυτό είναι μόνο ένα παράδειγμα. Το ίδιο συμβαίνει σε αντίστοιχες περιπτώσεις ανά την Ελλάδα. Συνεπώς και ως προς αυτό το επίπεδο, το τέταρτο, χρειαζόμαστε συμπληρωματικές διατάξεις από τα αρμόδια υπουργεία, ώστε να κλείσει θετικά ο κύκλος της διαχείρισης μιας φυσικής ή ανθρωπογενούς καταστροφής.

Σε επίπεδο μηχανισμών, η διεθνής εμπειρία ενδεικνύει, ότι ένα πλήρες σύστημα προστασίας από τις φυσικές και ανθρωπογενείς καταστροφές απαιτεί καλύτερο συντονισμό και με στενότερη συνοχή στις δράσεις και τις αρμοδιότητες και των δύο υπουργείων, του Υπ. Προστασίας του Πολίτη και του Υπ. Περιβάλλοντος, με την λειτουργία κοινού συντονιστικού οργάνου μεταξύ τους στο πρότυπο της «Κοινής Μονάδας Δράστης» (JointUnit) του UNEP/OCHA του ΟΗΕ, και λειτουργία οργάνου πρόληψης και αποκατάστασης του φυσικού περιβάλλοντος σε περιπτώσεις φυσικών και ανθρωπογενών καταστροφών εντός του ίδιου του Υπ. Περιβάλλοντος, πέραν του τμήματος της οδηγίας Sevezo. H αναγκαιότητα λειτουργίας ενός τέτοιου τμήματος επιτείνεται λαμβανομένης υπόψη και της διάστασης της ευαλωτότητας της χώρας μας στην κλιματική αλλαγή. Τα δε σχέδια προσαρμογής στην κλιματική αλλαγή που τόσο σε εθνικό επίπεδο, όσο και σε περιφερειακό, έχουν ήδη παρουσιαστεί, θα πρέπει να συμπεριλάβουν και μηχανισμούς και δομές αντιμετώπισης κρίσεων, και κυρίως υποδομές.

Για πάρα πολλούς λόγους συνεπώς θα πρέπει να λειτουργήσουν συμπληρωματικά κρατικοί μηχανισμοί των δύο αυτών υπουργείων, οι οποίοι να αναφέρονται στα διαφορετικά επίπεδα διαχείρισης. Χρειαζόμαστε παράλληλες ρυθμίσεις από το Υπ. Περιβάλλοντος που να συμπληρώνουν το παρόν νομοσχέδιο, χρειαζόμαστε δηλαδή «δίδυμο νομοσχέδιο» αυτού από το Υπ. Περιβάλλοντος. Χωρίς αυτές τις συμπληρώσεις, η διακυβέρνηση που προσπαθούμε να διαρθρώσουμε με το παρόν νομοσχέδιο, όσο καλή και να είναι, δεν θα είναι πλήρης. Θα αιτούμην, συνεπώς, από το Υπ. Προστασίας του Πολίτη να συγκαλέσει επί αυτών των ζητημάτων διυπουργική συνάντηση και αναμένουμε και τη συμμετοχή εκπροσώπων της επιτροπής Περιβάλλοντος σε αυτή.

Σας ευχαριστώ για άλλη μια φορά για την πρόσκληση να συμμετάσχουμε στην συζήτηση του Νομοσχεδίου και ευχαριστώ και τα μέλη της Επιτροπής Περιβάλλοντος για την παρουσία τους και τη συνεχή επιμέλειά τους σε όλα τα σχετικά ζητήματα.»

 

 

Μιχάλης Κατρίνης: Να ενημερώνονται οι δανειολήπτες πόσα πληρώνουν τα funds για να αγοράζουν τα χρέη τους από τις τράπεζες

Τη θέσπιση της υποχρεωτικής ενημέρωσης των δανειοληπτών για το τίμημα και όλα τα στοιχεία που αφορούν την πώληση των χρεών τους από τις τράπεζες στις εταιρίες των funds, ζητούν οι βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής Μιχάλης Κατρίνης, Β. Κεγκέρογλου και Κ. Σκανδαλίδης, με κοινή ερώτησή τους προς τους υπουργούς Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνι Γεωργιάδη και Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα.

Οι βουλευτές επισημαίνουν ότι, μετά από την κατάργηση του ν. 3869 του 2010 («νόμου Κατσέλη»), «έρχονται δραματικές εξελίξεις με την αύξηση των πλειστηριασμών των κατοικιών υπερχρεωμένων νοικοκυριών, αλλά και με την άρση κάθε μέτρου προστασίας της πρώτης κατοικίας από τον Απρίλιο».

Οι εξελίξεις αυτές θέτουν τους κυβερνώντες προ των ευθυνών τους και επιβάλλουν στην πολιτεία την υποχρέωση να θεσπίσει, κατ’ ελάχιστον, «την υποχρεωτική ενημέρωση των δανειοληπτών για το ακριβές τίμημα της μεταβίβασης, μαζί με όλα τα στοιχεία που αφορούν τη μεταβίβαση απαιτήσεων μέσω τιτλοποίησης των πιστωτικών ή χρηματοδοτικών ιδρυμάτων σε εταιρίες διαχείρισης απαιτήσεων και εταιρίες απόκτησης απαιτήσεων από δάνεια και πιστώσεις», όπως χαρακτηριστικά σημειώνουν.

Η νομοθετική αυτή αλλαγή επιβάλλεται, όπως τονίζουν ο Μιχάλης Κατρίνης και οι άλλοι βουλευτές, εφόσον με το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο προβλέπεται μόνο «η αναγγελία της μεταβίβασης του δανείου προς τους οφειλέτες και τους εγγυητές με κάθε πρόσφορο μέσο», αλλά όχι και το χρηματικό ποσό με το οποίο έγινε η μεταβίβαση από την τράπεζα στην εταιρεία διαχείρισης απαιτήσεων. Αυτό έχει ως συνέπεια ο δανειολήπτης να βρίσκεται σε δυσμενή διαπραγματευτική θέση, κατά τις συζητήσεις του με αυτές τις εταιρείες. Είναι επομένως κρίσιμο να γνωρίζει το ακριβές τίμημα, ώστε να μπορέσει να υποβάλει ρεαλιστικές προτάσεις, που θα λαμβάνουν υπόψη, τόσο τα δικά του συμφέροντα, όσο και της εταιρείας, από τη στιγμή μάλιστα που οι τράπεζες, οι οποίες πούλησαν αυτές τις απαιτήσεις, ισχυρίζονται ότι δεν μπορούσαν να προτείνουν «κούρεμα του χρέους» στον δανειολήπτη, προφασιζόμενες «ηθικούς λόγους». Είναι, επίσης, απολύτως βέβαιο ότι οι εταιρείες ειδικού σκοπού αγοράζουν τα δάνεια των οφειλετών σε τιμές που είναι πολύ χαμηλότερες σε σχέση με το ύψος των μεταβιβασθέντων απαιτήσεων, με αποτέλεσμα να μπορούν να κερδοσκοπούν αθέμιτα και καταχρηστικά εις βάρος τους.

Όπως επισημαίνουν οι βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής, η μεγάλη πλειοψηφία των απαιτήσεων που μεταβιβάστηκαν ή θα μεταβιβαστούν, αφορούν, κυρίως, τα δάνεια των πραγματικά αδύναμων οικονομικά συμπολιτών μας και λιγότερο τους λεγόμενους «στρατηγικούς κακοπληρωτές», για τους οποίους ούτως ή άλλως δεν τίθεται θέμα προστασίας.

Τέλος, σημειώνεται ότι με παρέμβασή του στην συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου και απευθυνόμενος προς τον πρόεδρο της Επιτροπής κ. Βλάχο ο Μιχάλης Κατρίνης επανέφερε το αίτημα να κληθούν οι εκπρόσωποι των εταιρειών των funds να ενημερώσουν τη Βουλή για τη δράση και λειτουργία τους, ενόψει αυτών των δραματικών εξελίξεων για τους δανειολήπτες.

 

 

 

Αγωνιούν οι κτηνοτρόφοι για το μέλλον τους - Ημερίδα στο Πανόπουλο Ηλείας με πρωτοβουλία του Αντιπεριφερειάρχη, Θ. Βασιλόπουλου

Τα σημαντικά προβλήματα που απασχολούν τους κτηνοτρόφους της ορεινής ζώνης της Ηλείας αναδείχθηκαν στην ημερίδα που πραγματοποιήθηκε στο κοινοτικό κατάστημα, στο Πανόπουλο, τη Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2020.

Η πρωτοβουλία του Αντιπεριφερειάρχη Αγροτικής Ανάπτυξης Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, Θοδωρή Βασιλόπουλου, βρήκε ανταπόκριση από τους κτηνοτρόφους που αγωνιούν για την περιοχή τους και ζητούν την στήριξη της πολιτείας για να συνεχίσουν να ασχολούνται ενεργά  με την κτηνοτροφία. Κάτι που επεσήμανε και στην τοποθέτησή του ο κ Βασιλόπουλος.

«Καθημερινά γινόμαστε δέκτες έντονων διαμαρτυριών των κτηνοτρόφων της περιοχής μας για μια σειρά προβλημάτων που αντιμετωπίζουν και τα οποία τους έχουν φέρει σε δεινή οικονομική κατάσταση. Είμαστε εδώ για να καταγράψουμε τα προβλήματα να τα ιεραρχήσουμε και να συμβάλλουμε ώστε να δοθούν λύσεις», ανέφερε ο Αντιπεριφερειάρχης.

Όπως καταγράφηκε, από τα κυριότερα  προβλήματα που έχουν  οδηγήσει σε οικονομικό αδιέξοδο τους κτηνοτρόφους είναι η εξαιρετικά  χαμηλή τιμή του  γάλακτος, η βαριά φορολόγηση, οι ασφαλιστικές εισφορές, η αύξηση των τιμών στις ζωοτροφές, στα καύσιμα και στα υπόλοιπα εφόδια. Άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν αρνητικά - όπως αναφέρθηκε - είναι η περιορισμένη αποζημίωση από τον ΕΛΓΑ σε περιπτώσεις ζημιάς του ζωικού κεφαλαίου, η απόρριψη από τον ΟΠΕΚΕΠΕ ως μη επιλέξιμων προς επιδότηση πολλών βοσκοτόπων εξαιτίας του πρόσφατου χαρακτηρισμού τους ως δασικών εκτάσεων, ο περιορισμός των δράσεων του προγράμματος της βιολογικής κτηνοτροφίας μόνο στους νέους αγρότες, η έλλειψη δανειακών εργαλείων με ευνοϊκούς όρους αποπληρωμής προς στήριξη ιδιωτικών επενδύσεων κ.ά.  

Στην ημερίδα ομιλητές ήταν ο Κώστας Μήλιος, Διδάκτωρ Κτηνίατρος Δημόσιας Υγείας Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας,  η Παναγιώτα Σπυροπούλου, Διευθύντρια Αγροτικής Οικονομίας-Κτηνιατρικής Π.Ε Ηλείας,  οι κτηνίατροι  Λία Μπούρα, Παναγιώτα Σκουρφούτα,  ο Αντιδήμαρχος Ήλιδας και κτηνίατρος Αθανάσιος Γεωργόπουλος, και  ο Χαράλαμπος Τοπαλίδης γεωργοκτηνοτρόφος από την Κοζάνη.

Στην ημερίδα παραβρέθηκαν ακόμα ο βουλευτής Ηλείας Διονύσιος Καλαματιανός, ο Αντιπεριφερειάρχης Πολιτισμού- Αθλητισμού Νίκος Κοροβέσης, ο βοηθός Περιφερειάρχη σε θέματα αθλητισμού Δημήτρης Νικολακόπουλος εκπρόσωποι τοπικών φορέων κ.α  

 

Μιχάλης Κατρίνης: Τσίπρας και Καραμανλής «μαλώνουν» για ένα έργο που δεν τους απασχολεί σε έναν τόπο που δεν τους ενδιαφέρει.

Ο κ. Τσίπρας επισκεπτόμενος την Ηλεία, εξέφρασε την ανησυχία του για την τύχη του «Πάτρα-Πύργος», προαναγγέλλοντας μεγάλες καθυστερήσεις στην υλοποίησή του. Ο πρώην πρωθυπουργός παρατήρησε, μάλιστα, ότι «εν έτει 2020 ο δρόμος δεν είναι αυτός που έπρεπε να είναι», με τη διαπίστωσή του να γίνεται 6 μήνες μετά την πενταετή σχεδόν διακυβέρνηση της χώρας από τον ίδιο!

Ο κ. Καραμανλής θεώρησε σκόπιμο να απαντήσει άμεσα στον κ. Τσίπρα λέγοντας και πάλι ότι ο δρόμος θα γίνει το συντομότερο δυνατό, χωρίς ακόμα να έχει ενημερώσει επισήμως τη Βουλή για το ακριβές χρονοδιάγραμμα, το τελικό μοντέλο υλοποίησης, αλλά και το συνολικό κόστος του έργου (συμπεριλαμβανομένων των αποζημιώσεων και του κόστους χρήσης για τους πολίτες).

Και οι δύο αρέσκονται σε ένα «πινγκ-πονγκ» επίρριψης ευθυνών για λόγους εντυπώσεων, σε ένα παιχνίδι που δεν αφορά τον Ηλειακό λαό.

Δυστυχώς, ο κ. Τσίπρας και ο κ. Καραμανλής «μαλώνουν» για ένα έργο που δεν τους ενδιαφέρει σε έναν τόπο που δεν τους απασχολεί.

 

 

 

 

 

Περισσότερα Άρθρα...

Εγγραφείτε προκειμένου να λαμβάνετε δωρεάν ειδοποιήσεις όταν έχουμε νεότερες πληροφορίες.