438 New Articles

Δημήτρης Μπαξεβανάκης - Ξαναχτυπούν τα ΕΠΑΛ, όπως το 2013

Στο στόχαστρο της Δεξιάς μπαίνουν ξανά τα Επαγγελματικά Λύκεια. Ενώ όλη η χώρα βρίσκεται σε καραντίνα, το Υπουργείο Παιδείας «εργάζεται σκληρά»! Την ώρα που οι συναθροίσεις απαγορεύονται καταθέτουν νομοσχέδιο, επιχειρώντας να περάσουν πλήθος αντιεκπαιδευτικών διατάξεων, τις γνωστές τους νεοφιλελεύθερες ιδεοληψίες.

Θα ήθελα σ’ αυτό το κείμενο να επιστήσω την προσοχή σας ιδιαίτερα στα άρθρα 51 και 52. Σύμφωνα με αυτά, στην Α και στη Β τάξη των ημερήσιων ΕΠΑΛ εγγράφονται ή μετεγγράφονται μαθητές μέχρι 17 ετών.

Με αυτή τη διάταξη καταργούν τη δυνατότητα:

α) κάθε νέου ανθρώπου που για οποιονδήποτε λόγο βρέθηκε έξω από το σχολείο για 2 ή 3 χρόνια να επανενταχθεί στο εκπαιδευτικό σύστημα και να φοιτήσει σε ένα ημερήσιο ΕΠΑΛ.

β) των αποφοίτων Γενικών Λυκείων που δεν συνεχίζουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, να εγγράφονται στη Β τάξη των ΕΠΑΛ για να αποκτήσουν πτυχίο ειδικότητας ή και να συνεχίσουν στα τμήματα μαθητείας.

γ) των αποφοίτων Επαγγελματικών Λυκείων να αποκτήσουν 2η ειδικότητα στον ίδιο τομέα (εγγραφόμενοι στη Γ τάξη) ή σε άλλο τομέα (εγγραφόμενοι στη Β τάξη)

δ) αποφοίτων παλαιών τύπων Επαγγελματικών Λυκείων ή Σχολών (ΤΕΕ, ΤΕΣ, ΤΕΛ, ΕΠΑΛ προηγούμενων νόμων) να εγγραφούν στη Β τάξη για να αποκτήσουν πτυχίο κάποιας νέας ειδικότητας ή να συνεχίσουν στα τμήματα μαθητείας.

Και πού θα μπορέσουν να φοιτήσουν όλοι αυτοί οι μαθητές; Στα Εσπερινά ΕΠΑΛ, απαντούν, αγνοώντας την πραγματικότητα.

Τα εσπερινά ΕΠΑΛ είναι λίγα σε όλη τη χώρα. Στους περισσότερους νομούς υπάρχει μόνο ένα εσπερινό ΕΠΑΛ, το οποίο δεν μπορεί να διαθέτει όλες τις ειδικότητες που έχουν τα αντίστοιχα ημερήσια στην περιοχή. Και βέβαια δεν είναι εύκολη η πρόσβαση των μαθητών σ’ αυτό, καθώς δεν υπάρχουν συγκοινωνίες την ώρα που λήγουν τα μαθήματα (μετά τις 10 το βράδυ).

Υπάρχουν όμως και ολόκληρες περιοχές, που δεν έχουν καθόλου εσπερινά ΕΠΑΛ. 11 νομοί της χώρας καθώς και 22 νησιά άλλων νομών στα οποία υπάρχει ημερήσιο ΕΠΑΛ, δεν έχουν καθόλου εσπερινό ΕΠΑΛ! Ανάμεσα σ’ αυτούς τους νομούς είναι και η Ηλεία!

Είναι γνωστό ότι τα Επαγγελματικά Λύκεια, πέρα από την εκπαιδευτική και επαγγελματική προετοιμασία των μαθητών τους, διαδραματίζουν και ένα σοβαρό κοινωνικό ρόλο. Συμβάλλουν στην επανένταξη μαθητών που εγκατέλειψαν το τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα για λόγους οικονομικούς, οικογενειακούς, ψυχοκοινωνικούς. Τον ιδιαίτερο αυτό κοινωνικό ρόλο των ΕΠΑΛ προσπάθησε να ενισχύσει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ με μια δέσμη μέτρων, κυριότερα των οποίων είναι:

-       Η δημιουργία της τάξης μαθητείας

-       Η πρόσβαση των αποφοίτων και στα ΑΕΙ

-       Το πρόγραμμα «Μια νέα αρχή στα ΕΠΑΛ»

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ο αριθμός των μαθητών των ημερήσιων ΕΠΑΛ με ηλικία άνω των 17 ετών, υπερβαίνει το 1/3 του συνολικού αριθμού. Αυτό το 1/3 των μαθητών θέλουν να διώξουν από το σχολείο.

Είναι προφανές ότι μια τέτοια εξέλιξη θα οδηγήσει σε δραστική μείωση του αριθμού μαθητών, άρα σε κατάργηση πολλών τομέων και ειδικοτήτων, συρρίκνωση σχολικών μονάδων, με ανοιχτές όλες τις συνέπειες των νεοφιλελεύθερων ιδεοληψιών που ζήσαμε με δραματικό τρόπο το διάστημα 2011-2014: καταργήσεις σχολείων, πλεονάζοντες εκπαιδευτικοί, διαθεσιμότητες ξανά…

Διαβάζοντας την αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου, είναι «να τραβάς τα μαλλιά σου»! Γράφουν: «Καθορίζεται μέγιστο ηλικιακό όριο για την εγγραφή στα ημερήσια ΕΠΑΛ, με σκοπό την αποτελεσματικότερη πρόληψη φαινόμενων ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού, τα οποία παρατηρούνται ιδίως μεταξύ ενηλίκων και ανηλίκων μαθητών».

Οι άνθρωποι βρίσκονται εκτός τόπου και χρόνου. Η πραγματικότητα λέει το ακριβώς αντίθετο. Οι ενήλικοι μαθητές στην πλειοψηφία τους είναι συνειδητοποιημένοι, έρχονται στο σχολείο με συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς και εργασιακούς στόχους, συμβάλλουν θετικά στην εκπαιδευτική διαδικασία στην τάξη αλλά και εξισορροπητικά στη γενικότερη λειτουργία του σχολείου. Για τους εκπαιδευτικούς, οι ενήλικοι μαθητές είναι συχνά οι άτυποι «συνεργάτες» στο καθημερινό τους έργο.

Η συνέχεια, όμως, της αιτιολογικής έκθεσης είναι αποκαλυπτική: «Παράλληλα, επιχειρείται η σταδιακή αποσυμφόρηση, από σκοπιάς μαθητικού δυναμικού, των ημερήσιων ΕΠΑΛ, με γνώμονα τη συνολική βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας διά του εξορθολογισμού της αριθμητικής σχέσης εκπαιδευτικού και μαθητή»!

Εδώ τα λένε όλα! «Αποσυμφόρηση» θα ονομαστεί η δεύτερη επιχείρηση διάλυσης των ΕΠΑΛ. Για όσους δεν θυμούνται (ή κάνουν πως δεν θυμούνται) η πρώτη προσπάθεια, το 2013, με υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης τον κύριο Κυριάκο Μητσοτάκη, κατάργησε 3 τομείς και 15 ειδικότητες, έδιωξε 20.000 μαθητές από το σχολείο και έθεσε σε διαθεσιμότητα 2.000 εκπαιδευτικούς.

Την πρώτη φορά το έγκλημα διήρκεσε 1,5 χρόνο. Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ αποκατέστησε τη δικαιοσύνη. Ας είναι σίγουροι: Και τώρα το δίκιο θα επικρατήσει.

 

Δημήτρης Μπαξεβανάκης

Εκπαιδευτικός

Μιχάλης Κατρίνης: Η προστασία της πρώτης κατοικίας είναι ζήτημα των τραπεζών και των θεσμών ή της κυβέρνησης;

«Η προστασία της πρώτης κατοικίας είναι ζήτημα των τραπεζών και των θεσμών ή της κυβέρνησης;» είναι το κεντρικό θέμα, στο οποίο ο βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής κ. Μιχάλης Κατρίνης ζητά από τον υπουργό Οικονομικών κ. Χ. Σταϊκούρα να πάρει θέση, με επίκαιρη ερώτησή του, καλώντας τον να απαντήσει σε δύο βασικά ερωτήματα:

  1. Εάν προτίθεται να εφαρμόσει ένα αποτελεσματικό πλαίσιο προστασίας της πρώτης κατοικίας για τους αδύναμους δανειολήπτες, εκτιμώντας και την βέβαιη αύξηση των «κόκκινων δανείων» λόγω κορωνοϊού και
  2. Εάν θα ζητήσει (ως εγγυοδοτούσα αρχή) από τις τράπεζες αναστολή των πλειστηριασμών για την περίοδο της κρίσης μαζί με την εκλογίκευση των χρεώσεων για τις ηλεκτρονικές συναλλαγές.

Ο βουλευτής επισημαίνει ότι λίγο πριν λήξει η σχετική προθεσμία, η κυβέρνηση δεν έχει νομοθετήσει την παράταση για την προστασία της πρώτης κατοικίας και έχει απορρίψει την τροπολογία του Κινήματος Αλλαγής για τους αδύναμους δανειολήπτες, ενώ η ΝΔ αρνήθηκε την πρόταση της Φώφης Γεννηματά για σύσταση διακομματικής επιτροπής, με τη συμμετοχή και φορέων, για το νέο πτωχευτικό πλαίσιο και την προστασία της πρώτης κατοικίας.

Επιπλέον τονίζει ότι, αντί του κοινοβουλευτικού διαλόγου για ένα ευαίσθητο κοινωνικά ζήτημα, η κυβέρνηση διαπραγματεύεται το νέο πτωχευτικό κώδικα μόνο με τις τράπεζες και τους θεσμούς, προτείνοντας ολιγόμηνη παράταση του αναποτελεσματικού νόμου 4605/19, με χιλιάδες (και μετά την κρίση του κορωνοϊού) αδύναμους οφειλέτες να μην μπορούν να ενταχθούν στις ρυθμίσεις του, αλλά και χιλιάδες πλειστηριασμούς να επισπεύδονται αμέσως μετά το άνοιγμα των δικαστηρίων.

Δήμος Πύργου - Δοκιμαστική λειτουργία των σειρήνων συναγερμού

Αν ακούσετε να ηχούν σειρήνες τη Τετάρτη το πρωί στις 10:00 μην ανησυχήσετε. 

Δεν πρόκειται για πραγματικό συναγερμό, αλλά για δοκιμαστική λειτουργία .   Συγκεκριμένα οι σειρήνες συναγερμού Πολιτικής Άμυνας θα ηχήσουν στην πόλη του Πύργου στις 10:00,  στα πλαίσια της συντήρησης και του τεχνικού ελέγχου.  

 Επισημάνουμε πως η ήχηση των Σειρήνων συναγερμού Πολιτικής Άμυνας έχει καθαρά δοκιμαστικό σκοπό και επομένως δεν υπάρχει λόγος σύγχυσης ή ανησυχίας.

Μυρσίνη - Συλλήψεις αλλοδαπών για καλλιέργεια ναρκωτικών

Συνελήφθησαν, χθες το απόγευμα, στη Μυρσίνη Ηλείας, από αστυνομικούς του Τμήματος Ασφάλειας Ήλιδας, δύο αλλοδαποί άνδρες, διότι καλλιεργούσαν σε αγρόκτημα, μέσα σε γλάστρες, πέντε φυτά κάνναβης, τα οποία κατασχέθηκαν.

Σιδηροκαστρίτης Σπύρος, Αντιπρόεδρος Συμβουλίου Κοινότητας Πύργου: Αύξηση των μαθητών ανά τάξη εν μέσω επιδημίας!

Το νέο νομοσχέδιο για την παιδεία που εν μέσω πανδημίας φέρνει η κυβέρνηση περιέχει διατάξεις που υποβαθμίζουν περαιτέρω τη δημόσια εκπαίδευση, με σημαντικότερη την αλλαγή του αριθμού των μαθητών στα τμήματα του δημοτικού σχολείου. Συγκεκριμένα, από 22 τους αυξάνει σε 26, ενώ από 12 τον ελάχιστο αριθμό παιδιών ανά τάξη τον ανεβάζει σε 17. Επίσης, αλλάζει και τους όρους εγγραφής στα ΕΠΑΛ αφήνοντας έξω από το δημόσιο σχολείο χιλιάδες παιδιά. Οι αλλαγές αυτές μόνο κακό προκαλούν στη δημόσια εκπαίδευση καθώς ο μεγάλος αριθμός παιδιών ανά τμήμα υποβαθμίζει την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Αντί η κυβέρνηση να επενδύει στη μόρφωση των παιδιών μας στοιβάζει 26 παιδιά ανά τάξη με μόνο στόχο να συρρικνώσει ακόμα περισσότερο τις δαπάνες για την παιδεία αδιαφορώντας πλήρως για το επίπεδο των παρεχόμενων γνώσεων. Είναι αναχρονισμός και οπισθοδρόμηση. Αντί να κοιτάζουμε πετυχημένα μοντέλα εκπαίδευσης που στοχεύουν στην ανάδειξη των δυνατοτήτων του κάθε μαθητή δημιουργούμε ακόμα πιο ασφυκτικές συνθήκες στα σχολεία μας.

Ιδιαίτερα εν καιρώ πανδημίας- που όπως όλα δείχνουν μαζί της θα ζήσουμε για αρκετό καιρό- μόνο σαν μακάβριο αστείο ακούγεται η αύξηση των μαθητών ανά τμήμα. Αντίθετα, πολιτικές που θα δημιουργούν καλύτερες συνθήκες υγιεινής και μάθησης έχει ανάγκη σήμερα η χώρα μας. 

Στα πλαίσια αυτά ως τοπική Κοινότητα διεκδικούμε την περαιτέρω αποσυμφόρηση των σχολείων με μείωση των μαθητών ανά τμήμα. Συγκεκριμένα, διεκδικούμε την κατασκευή του 9ου Δημοτικού Σχολείου Πύργου που θα αποσυμφορήσει το 1ο , το 2ο και το 4ο Δημοτικό Σχολείο. Επίσης, την χρησιμοποίηση των αιθουσών του 11ου Δημοτικού Σχολείου Πύργου - με τη διάνοιξη δρόμων για την ευκολότερη πρόσβαση των μαθητών σε αυτό-με σκοπό την αποσυμφόρηση όμορων σχολικών μονάδων τουλάχιστον για το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.

 Θεωρούμε λοιπόν αδιανόητη και άκαιρη τη σπουδή της κυβέρνησης  εν μέσω πανδημίας να αυξήσει τους μαθητές ανά τμήμα. Αντιθέτως, η αποσυμφόρηση των σχολικών τμημάτων ειδικότερα τη νέα σχολική χρονιά θα έπρεπε να αποτελεί στόχο της κυβέρνησης ως μέτρο προφύλαξης των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους.

 

 

Σιδηροκαστρίτης Σπύρος, Αντιπρόεδρος Συμβουλίου Κοινότητας Πύργου

ΕΛ.ΑΣ. - Σε συνέχεια της υπόθεσης ληστείας και βιασμού σε βάρος ηλικιωμένης σε περιοχή της Ηλείας

Σε συνέχεια του Δελτίου Τύπου :27-04-2020: Εξιχνιάστηκε η υπόθεση ληστείας και βιασμού σε βάρος ηλικιωμένης σε περιοχή της Ηλείας σας ενημερώνουμε ότι σε βάρος των δύο προσαχθέντων εκδόθηκαν εντάλματα σύλληψης του Ανακριτή Ηλείας και συνελήφθησαν χθες το βράδυ από τους αστυνομικούς της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Πύργου.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΗΛΕΙΑΣ - Το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία να μην κατατεθεί στη Βουλή, να αποσυρθεί εδώ και τώρα!

  Έγκαιρα είχαμε προειδοποιήσει την Υπουργό Παιδείας Κα Κεραμέως να "μην τολμήσει" να καταθέσει νομοσχέδιο εν μέσω πανδημίας με τα σχολεία κλειστά, τους εκπαιδευτικούς και ολόκληρη την ελληνική κοινωνία σε συνθήκες κατ' οίκον περιορισμού, με δημοκρατικές και συμμετοχικές διαδικασίες σε αναστολή. Όταν ολόκληρη η κοινωνία αγωνιά και αγωνίζεται με κόστος και θυσίες να ξεπεραστεί η υγειονομική κρίση και να επανέλθει η κανονικότητα, όταν οι εκπαιδευτικοί δίνουν μαθήματα ανθρωπιάς και αλληλεγγύης για να στηρίξουν τους μαθητές τους και το δημόσιο σχολείο, η κα Υπουργός επιλέγει "να χτυπήσει" θεωρώντας ότι επικρατούν οι κατάλληλες συνθήκες  μη αντίδρασης στα αντιδραστικά εκπαιδευτικά της μέτρα.

 Έτσι καταθέτει ένα νομοσχέδιο, χωρίς να έχει προηγηθεί κανένας διάλογος με τους αρμόδιους εκπαιδευτικούς και άλλους φορείς και δρομολογεί μια τραγική οπισθοδρόμηση με αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις, οι οποίες ορθώνουν νέα εμπόδια  στη μόρφωση της νέας γενιάς, διογκώνουν τους  ταξικούς φραγμούς στην πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, χτυπούν δημοκρατικές εσωτερικές διαδικασίες του εκπαιδευτικού κόσμου και επαναφέρουν τις ιδεοληψίες για τα σχολεία των αρίστων.

  Εν μέσω πανδημίας, με κλειστά τα σχολεία και σε συνθήκες που αντικειμενικά περιορίζουν τη δυνατότητα συλλογικών διαδικασιών από την πλευρά των ΣΥΛΛΟΓΩΝ και των ΕΛΜΕ, το Υπουργείο Παιδείας έδωσε στη διαβούλευση το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία, με σκοπό να ψηφιστεί άμεσα. Πρόκειται για απαράδεκτη και εχθρική ενέργεια ενάντια στους χιλιάδες εκπαιδευτικούς, που δίνουν εδώ και μέρες τη μάχη για τη στήριξη των μαθητών, μέσα στις πρωτόγνωρες συνθήκες αναστολής λειτουργίας των σχολείων, χωρίς καμία ουσιαστική στήριξη από την πλευρά της κυβέρνησης. Επιδιώκουν με το νομοσχέδιο, ακολουθώντας τη γραμμή της νεοφιλελεύθερης ατζέντας ΟΟΣΑ – ΕΕ – ΣΕΒ, να κάνουν ΤΩΡΑ ένα ακόμα σοβαρό βήμα στην αλυσίδα των αντιεκπαιδευτικών αναδιαρθρώσεων, που οδηγούν στην καταβαράθρωση των μορφωτικών δικαιωμάτων και σε ένα πιο ταξικό σχολείο.

 «Ο κορονοϊός απειλεί την υγεία μας, η κυβέρνηση τα μορφωτικά δικαιώματα»!!

Το νομοσχέδιο πρέπει να μείνει στα χαρτιά, να αποσυρθεί εδώ και τώρα γιατί:

  • Προωθείται η αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τάξη σε Δημοτικό και Νηπιαγωγείο!! Αντί να πάρουν άμεσα μέτρα για τη μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη, για τη δημιουργία σύγχρονων και υγιεινών σχολικών τάξεων, προωθούν το στοίβαγμα μέχρι και 26 μαθητών σε αίθουσες κλουβιά και σε κοντέινερ. Απλά αίσχος!
  • Η καθιέρωση του ελάχιστου αριθμού των 20 μαθητών ανά τάξη στα 7θέσια και πάνω Δημοτικά και των 16 στα 2θίεσια και πάνω Νηπιαγωγεία θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια σε συγχωνεύσεις και καταργήσεις τάξεων, σε υποχρεωτικές μετακινήσεις μαθητών και εκπαιδευτικών, σε απολύσεις αναπληρωτών και φυσικά θα χειροτερεύσει την εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Υψώνει νέους ταξικούς φραγμούς, θέτει νέα εμπόδια στην προσπάθεια των μαθητών να μορφωθούν, να περάσουν στα Πανεπιστήμια. Διατηρεί το Λύκειο – εξεταστικό κέντρο του Γαβρόγλου, το ενισχύει και προχωράει σε ακόμα πιο βαθιές και αντιδραστικές αλλαγές. Εισάγει την Τράπεζα Θεμάτων από την Α΄ Λυκείου για τα ΓΕΛ και τα ΕΠΑΛ. Αυξάνει τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα στο Λύκειο. Στην πράξη θα έχουμε μίνι πανελλαδικές για κάθε τάξη (με την Τράπεζα Θεμάτων) συν τις πανελλαδικές για την εισαγωγή στα ΑΕΙ.Η αύξηση του εξεταστικού φόρτου και η καθιέρωση της τράπεζας θεμάτων θα οδηγήσει σε αύξηση της μαθητικής διαρροής και στη μετατροπή του Λυκείου σε σχολείο όπου θα καλλιεργείται ακραίος ανταγωνισμός μεταξύ μαθητών, σχολείων και εκπαιδευτικών και θα ενισχύεται η ανάγκη προσφυγής στα φροντιστήρια, σε μια περίοδο ακραίας οικονομικής δυσκολίας για την οικογένεια. Υπενθυμίζουμε ότι κατά την πρώτη εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων, το σχολικό έτος 2013-14, το ποσοστό των μετεξεταστέων ανέβηκε στο 23%, από το 4%  που κυμαινόταν τα προηγούμενα χρόνια.
  • Με τη ρύθμιση για ανώτερο ηλικιακό όριο εγγραφής στα ΕΠΑΛ τα 17 έτη κλείνει ο δρόμος για χιλιάδες μαθητές να συνεχίσουν τη φοίτησή τους στην ειδικότητα της επιλογής τους.
  • Επανέρχεται η αναγραφή της «διαγωγής» στα απολυτήρια του Γυμνασίου και του Λυκείου και οι λεγόμενες πολυήμερες αποβολές στο όνομα της πειθαρχίας των μαθητών! Όμως η συνειδητή πειθαρχία, η συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία, η αλληλεγγύη, η αγάπη για τη μάθηση είναι αξίες που καλλιεργούνται μέσα από το ίδιο το περιεχόμενο του σχολείου, τους στόχους και τις αξίες που καλλιεργεί.
  • Η εισαγωγή των λεγόμενων «εργαστηρίων δεξιοτήτων» δεν έχει σκοπό την κάλυψη υπαρκτών αναγκών των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Αντίθετα ανοίγει ο δρόμος για νέες αντιδραστικές αλλαγές στο περιεχόμενο του σχολείου. Αντί να δοθεί προτεραιότητα στις αναγκαίες αλλαγές των Αναλυτικών Προγραμμάτων και των Σχολικών Εγχειριδίων, που προωθούν τα Μαθηματικά του «περίπου», τη διδασκαλία της Γλώσσας μέσα από συνταγές μαγειρικής, την αποσπασματικότητα στη γνώση, αντί να ενισχυθεί η σύγχρονη γενική παιδεία και μόρφωση για όλα τα παιδιά, που είναι και το υπόβαθρο για την κατάκτηση των αναγκαίων ικανοτήτων, τελικά ενισχύονται όλα εκείνα τα στοιχεία που έχουν οδηγήσει το σχολείο στα σημερινά αδιέξοδα.
  • Στο Νηπιαγωγείο, όπου τα νήπια και προνήπια δεν έχουν κατακτήσει ακόμα τη χρήση της μητρικής γλώσσας εισάγεται το αντικείμενο των Αγγλικών. Ανοίγει ο δρόμος για νέες επικίνδυνες αλλαγές που αλλοιώνουν τη φυσιογνωμία της Προσχολικής Αγωγής. Την ίδια στιγμή αρνούνται να πάρουν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την πλήρη και ουσιαστική εφαρμογή της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής σε όλη την Ελλάδα με σύγχρονους όρους και προϋποθέσεις, να ενισχύσουν τα Νηπιαγωγεία με όλο το απαραίτητο βοηθητικό (π.χ. τραπεζοκόμους) και επιστημονικό προσωπικό (π.χ. ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς).
  • Δεν παίρνεται κανένα ουσιαστικό μέτρο για την ενίσχυση των απαραίτητων υποστηρικτικών δομών του σχολείου για τη στελέχωσή τους με το αντίστοιχο προσωπικό. Δεν μπορεί η ευθύνη, όχι μόνο για παιδαγωγικά αλλά και για κοινωνικά, ψυχολογικά και αλλά ζητήματα, που αφορούν και άλλες ειδικότητες, που δεν υπάρχουν σήμερα στα σχολεία, όπως π.χ. κοινωνικοί λειτουργοί, ψυχολόγοι κλπ., να μεταφέρεται για μια ακόμα φορά στις πλάτες των εκπαιδευτικών μέσω του θεσμού των Εκπαιδευτικών Εμπιστοσύνης.
  • Το νέο πλαίσιο λειτουργίας των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων οδηγεί στην ακόμα μεγαλύτερη διαφοροποίηση στην εκπαίδευση. Οδηγεί στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, των μαθητών και των εκπαιδευτικών.
  • Τιμωρούνται για μια ακόμα φόρα οι αναπληρωτές, που επί 20 και πλέον χρόνια έχουν πάρει στις πλάτες τους τη λειτουργία των δημόσιων σχολείων. Αντί να παρθούν ουσιαστικά μέτρα στήριξης της διαβίωσής τους εκτός του τόπου μόνιμης κατοικίας τους, τιμωρούνται με διετή ή τριετή αποκλεισμό από τους πίνακες σε περίπτωση μη ανάληψης υπηρεσίας. Η διάταξη για την «κατά προτεραιότητα κάλυψη των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων» ομολογεί με τον πιο επίσημο τρόπο πως το κράτος και το Υπουργείο Παιδείας θα αφήνει ακάλυπτα χιλιάδες κενά σε όλες τις υπόλοιπες τάξεις και τις ειδικότητες.
  • Οι διατάξεις για κατά προτεραιότητα κάλυψη στην Ειδική Αγωγή των κενών στα Ειδικά Σχολεία φανερώνει την πρόθεση της κυβέρνησης να αφήνει χιλιάδες κενά σε Τμήματα Ένταξης, Παράλληλης Στήριξης κ.ά. ακάλυπτα. Ιδιαίτερα στον ευαίσθητο χώρο της Ειδικής Αγωγής χρειάζεται όλοι οι μαθητές από την πρώτη μέρα του σχολείου να έχουν τον εκπαιδευτικό δίπλα τους.
  • Η εισαγωγή των υποχρεωτικών εσωτερικών κανονισμών λειτουργίας των σχολείων με τη συμμετοχή του Συλλόγου Γονέων και την άμεση εμπλοκή της Τοπικής Διοίκησης έρχεται ως επιστέγασμα στη λειτουργία ενός σχολείου υποχρηματοδοτούμενου, που αναζητά «χορηγούς» και «χρηματοδότες». Ενός σχολείου κατηγοριοποιημένου και διαφοροποιημένου. Ο Σύλλογος Διδασκόντων σε συνεργασία με τους γονείς θα καλείται να διαχειριστεί τη φτώχεια από την ελλιπή κρατική υποχρηματοδότηση.
  • Οι διατάξεις για την αντιδραστική αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση αποτελούν και τους δείκτες ελέγχου όλων των παραπάνω αντιεκπαιδευτικών κατευθύνσεων. Η αξιολόγηση δεν αντιμετωπίζει τις σύγχρονες ανάγκες των παιδιών της λαϊκής οικογένειας για ουσιαστική μόρφωση. Δεν έχει καμία σχέση με την επίλυση των προβλημάτων των σχολείων αλλά και του ίδιου του έργου του εκπαιδευτικού. Επί της ουσίας γίνεται ακόμα πιο βαθιά η κατηγοριοποίηση σχολείων και μαθητών με διάφορα κριτήρια και ειδικά με τα «εκπαιδευτικά αποτελέσματα». Ενοχοποιούνται οι εκπαιδευτικοί και τα σχολεία, οι ίδιοι οι μαθητές και οι οικογένειές τους, για ό,τι δεν πάει καλά στην εκπαιδευτική διαδικασία και από την άλλη στόχος είναι να αθωώνονται οι αντιλαϊκές πολιτικές των κυβερνήσεων.

   Το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο να μην κατατεθεί! Τώρα είναι ώρα εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές να οργανώσουμε την πάλη ενάντια στα σχέδια της κυβέρνησης.

  Απορρίπτουμε το περιεχόμενο του νομοσχεδίου ως απαράδεκτο, απαιτούμε την απόσυρσή του και καταγγέλλουμε την ίδια την πράξη της κατάθεσης ως αντιδημοκρατική με μόνο στόχο την επικοινωνιακή διαχείριση των εκπαιδευτικών ζητημάτων.

   Δυναμώνουμε τον αγώνα για την ικανοποίηση των δίκαιων διεκδικήσεών μας για μόρφωση, δουλειά και ζωή με δικαιώματα. Έχουμε τη δύναμη και την πείρα να τους εμποδίσουμε, να ακυρώσουμε τους αντιεκπαιδευτικούς σχεδιασμούς, να οργανώσουμε τον αγώνα κάτω από όλες τις συνθήκες.

 

 

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ

  • Να βγάλει ανακοίνωση η ΕΛΜΕ για το πολυνομοσχέδιο.
  • Ενημέρωση των συναδέλφων με όλους τους δυνατούς τρόπους και προτροπή τους να αρθρογραφήσουν κατά του αντιεκπαιδευτικού πολυνομοσχεδίου.
  • Να ενημερώσουμε γονείς και μαθητές με εξειδικευμένες ανακοινώσεις και  αξιοποιώντας όλα τα μέσα.
  • Να συμμετέχουμε στις κινητοποιήσεις  της Τρίτης 28-4-20 για στήριξη των Νοσοκομειακών γιατρών.
  • Να συμμετέχουμε στην Πανελλαδική Πανεκπαιδευτική Μέρα Δράσης  στις 30/4. Παράσταση στη  Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, παρεμβάσεις στα τοπικά και κεντρικά ΜΜΕ. Να απευθύνουμε πρόσκληση συμμετοχής  στα άλλα Πρωτοβάθμια σωματεία. Να γίνει πρόταση στα σωματεία των δασκάλων για  κοινή συνέντευξη Τύπου.
  • Συλλογή υπογραφών στην ΕΛΜΕ αλλά και σε επίπεδο Δυτ. Ελλάδας ενάντια στην κατάθεση του πολυνομοσχεδίου για την παιδεία στο κοινοβούλιο.
  • Να κάνουμε γνωστή την απόφαση για ΑΠΕΡΓΙΑ – ΑΠΟΧΗ από κάθε διαδικασία αξιολόγησης.
  • Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ να πάψει να κρύβεται και να παίζει το παιχνίδι της κυβέρνησης, να αναλάβει την ευθύνη του στην οργάνωση του αγώνα.
  • Κλιμακώνουμε την πάλη με νέα κινητοποίηση. Η κυβέρνηση να μην τολμήσει να φέρει στη Βουλή το νομοσχέδιο.

 

Πύργος 27/04/2020

 

Περισσότερα Άρθρα...

Εγγραφείτε προκειμένου να λαμβάνετε δωρεάν ειδοποιήσεις όταν έχουμε νεότερες πληροφορίες.