185 New Articles

Ερώτηση στη Βουλή από τον βουλευτή Ηλείας της Νέας Δημοκρατίας Κ. Τζαβάρα - Κ.Τζαβάρας: «Να διασφαλιστεί η καθολική δωρεάν πρόσβαση των μαθητών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση»

Την παρέμβαση της κυβέρνησης για την παροχή του αναγκαίου εξοπλισμού για την καθολική δωρεάν πρόσβαση των μαθητών στη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση ζητά με ερώτησή του προς την υπουργό Παιδείας ο βουλευτής Ηλείας της Νέας Δημοκρατίας και πρώην υπουργός Κώστας Τζαβάρα, επισημαίνοντας ότι η δωρεάν παιδεία σε όλες τις βαθμίδες είναι υποχρέωση του κράτους σύμφωνα με το Σύνταγμα.

Ο Κώστα Τζαβάρας τόνισε ότι η εικόνα των μαθητών στο καφενείο της Πεύκης αδικεί και ακυρώνει τις προσπάθειες που καταβάλλει η κυβέρνηση για να εφαρμόσει το καινοτόμο εγχείρημα της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, καθώς ένα σημαντικό ποσοστό των μαθητών, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των Σχολικών Επιτροπών των δήμων, δεν έχει πρόσβαση στη διαδικτυακή πλατφόρμα διδασκαλίας λόγω οικονομικών δυσκολιών των οικογενειών τους.

Ο Ηλείος βουλευτής εξήρε την πολιτική βούλησης του υπουργείου Παιδείας να θεσμοθετήσει με σειρά υπουργικών αποφάσεων από τον Μάιο μέχρι σήμερα τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και να διαμορφώσει ολοκληρωμένο πλαίσιο σε πλήρη εναρμόνιση με τις οδηγίες της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων και τις επιταγές του Συντάγματος, παρά τις σφοδρές αντιδράσεις της αξιωματικής αντιπολίτευσης και μερίδας της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Ο Κώστας Τζαβάρας επισήμανε πως η πρόσβαση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση απαιτεί τη χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή και την παροχή σύνδεσης στο διαδίκτυο από όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες, δυνατότητα που δυστυχώς δεν διαθέτει το σύνολο του μαθητικού πληθυσμού, ειδικά σε μια περίοδο που η οικονομική δραστηριότητα της χώρας έχει παυθεί λόγω της πανδημίας.

«Με λυπεί αφάνταστα η εικόνα των μαθητών που συνωστίζονται μπροστά από ένα κινητό τηλέφωνο στο καφενείο της τοπικής κοινότητας για να παρακολουθήσουν το μάθημά τους, διότι αδικεί την προσπάθεια που κάνει η κυβέρνηση για να βελτιώσει τη δημόσια εκπαίδευση, τη στιγμή που η αντιπολίτευση αρκείται στη στείρα κριτική και στάθηκε εξαρχής απέναντι στο εγχείρημα της εξ αποστάσεως διδασκαλίας. Σύμφωνα με το Σύνταγμα, η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Κράτους. Όλοι οι Έλληνες έχουν δικαίωμα δωρεάν παιδείας, σε όλες τις βαθμίδες της, στα κρατικά εκπαιδευτήρια και το Κράτος οφείλει να μεριμνά ενισχύει τους σπουδαστές που έχουν ανάγκη από βοήθεια ή ειδική προστασία. Είναι κοινωνικά άδικο για τα παιδιά οικονομικά ευάλωτων οικογενειών να μένουν εκτός εκπαίδευσης, ειδικά σε μια τέτοια περίοδο για τη χώρα», δήλωσε.

Δελτίο τύπου Δήμου Πύργου - Πάνω από 500 μαθητές δημοτικών σχολείων χωρίς τάμπλετ και ίντερνετ

Νέα στοιχεία έρχονται στην επιφάνεια για την δυνατότητα τηλεκπαίδευσης των μαθητών του Δήμου Πύργου , τόσο σε κεντρικά σχολεία της πόλης όσο και σε τοπικών κοινοτήτων μετά και τις πρόσφατες εικόνες που παρατηρήθηκαν στην Πεύκη.

Σύμφωνα λοιπόν με στοιχεία που έχουν συγκεντρώσει διευθυντές σχολείων, το πρόβλημα πολλών των μαθητών δεν επικεντρώνεται μόνο στην έλλειψη υλικοτεχνικού εξοπλισμού (tablet, PC, κ.α.) αλλά και στην έλλειψη σύνδεσης στο διαδίκτυο.

Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία οι ανάγκες των μαθητών είναι:

1ο Δ.Σ. Πύργου 15 μαθητές χωρίς tablet

2o Δ.Σ. Πύργου 30 μαθητές χωρίς tablet

3Ο Δ.Σ. Πύργου 70 μαθητές χωρίς tablet

4Ο Δ.Σ. Πύργου 80 μαθητές χωρίς tablet

5Ο Δ.Σ. Πύργου 20  μαθητές χωρίς tablet και χωρίς σύνδεση ίντερνετ

6ο Δ.Σ. Πύργου 50 μαθητές χωρίς tablet

7ο Δ.Σ. Πύργου 100 μαθητές χωρίς tablet

8ο Δ.Σ. Πύργου 24 μαθητές χωρίς tablet

10ο Δ.Σ. Πύργου 20 μαθητές χωρίς tablet

Δ.Σ. Επιταλίου 40 μαθητές χωρίς tablet και χωρίς σύνδεση στο ίντερνετ

Δ.Σ Βουνάργου 46 μαθητές χωρίς tablet και χωρίς σύνδεση στο ίντερνετ

Δ.Σ Αλποχωρίου 5 μαθητές χωρίς tablet

Δ.Σ Αλφειούσας 8 μαθητές χωρίς tablet και χωρίς σύνδεση στο ίντερνετ

Δ.Σ. Αγίου Γεωργίου 10 μαθητές χωρίς tablet

Δ.Σ Σκουροχωρίου 50 μαθητές χωρίς tablet και χωρίς σύνδεση στο ίντερνετ

Δ.Σ Καράτουλα 30 μαθητές χωρίς tablet

 

Αξίζει να σημειωθεί ότι παρ’ ότι το μείζον τεχνικό πρόβλημα της έλλειψης ίντερνετ δεν είναι αρμοδιότητα του Δήμου Πύργου, ωστόσο ο δήμαρχος Παναγιώτης Αντωνακόπουλος καταβάλλει τα μέγιστα ώστε να βρεθεί λύση. Παράλληλα ο Δήμος έχει  προβεί στις απαραίτητες ενέργειες ώστε να προμηθευτεί 100 τάμπλετ και σύντομα  να διατεθούν σε μαθητές που έχουν ανάγκη

 

 

 

Αυγερινοπούλου: Ευχές για ταχεία ανάρρωση στον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο

Τις ολόψυχες ευχές της για ταχεία ανάρρωση έστειλε στον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμο, η Βουλευτής Ν. Ηλείας, Ν.Δ., και Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος, Δρ. Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου. Η κα Αυγερινοπούλου ευχήθηκε στον Αρχιεπίσκοπο, ο οποίος νοσηλεύεται στον Ευαγγελισμό, να έχει μια πλήρη ανάρρωση και να αναλάβει άμεσα και πάλι τα καθήκοντά του υπέρ της Ελληνικής Ορθόδοξης Εκκλησίας και των πιστών.

Βαρθολομιό: Κλειστό για προληπτικούς λόγους το Δημοτικό Κατάστημα

Άμεση ήταν η αντίδραση του Δημάρχου Πηνειού  Ανδρέα Μαρίνου μετά τη γνωστοποίηση  περί  θετικών κρουσμάτων στον κορωνοϊό στο Διοικητήριο της Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας.

Για προληπτικούς λόγους με απόφαση Δημάρχου θα παραμείνει κλειστό για δύο ημέρες το  Δημοτικό Κατάστημα στο Βαρθολομιό, όπου εργάζεται στενό συγγενικό πρόσωπο υπαλλήλου του Διοικητηρίου της ΠΕ .

 Οι εργαζόμενοι στο Δημοτικό Κατάστημα θα υποβληθούν σε τεστ για  SARS-CoV-2 , τόσο για τη δική τους ασφάλεια, όσο και για την ασφάλεια του κοινού που εξυπηρετούν.

Οι ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση την εποχή των «αρίστων»

Η εικόνα από τον εξωτερικό χώρο ενός καφενείου, του μοναδικού χώρου που διαθέτει σύνδεση στο διαδίκτυο, σε χωριό του νομού μας, όπου μικροί μαθητές προσπαθούν μέσα στο κρύο να συμμετάσχουν σε τηλεμάθημα με μοναδικά μέσα έναν παλιό φορητό υπολογιστή και δύο κινητά τηλέφωνα, είναι μια εικόνα ντροπής για τη χώρα. Αποτελεί ταυτόχρονα την πιο ηχηρή διάψευση της κυβέρνησης των «αρίστων» για τη δήθεν παροχή ίσων ευκαιριών σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες του δημόσιου σχολείου.

Η πρώτη μέρα τηλεμαθημάτων για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση κατέληξε σε φιάσκο. Το Υπουργείο Παιδείας και η περιβόητη ιδιωτική πλατφόρμα Webex αποδείχθηκαν ανέτοιμοι για την τεχνική υποστήριξη μαθητών και εκπαιδευτικών. Η κ. Κεραμέως, κατά τη συνήθη πρακτική της και με την αμέριστη συνδρομή των αδρά χρηματοδοτούμενων ΜΜΕ της λίστας Πέτσα, διαδίδει ότι όλα κύλησαν ομαλά με κάποια μικροπροβλήματα. Δυστυχώς όμως γι’ αυτούς την πικρή αλήθεια τη γνωρίζουν από πρώτο χέρι γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί που δεν μπόρεσαν να συνδεθούν στις ψηφιακές τάξεις.

Σπατάλησαν 8 μήνες. Αντί να προετοιμαστούν αυτοθαυμάζονταν. Αντί να μειώσουν τους μαθητές στις τάξεις τους αύξησαν. Αντί να φροντίσουν να έχουν όλοι οι μαθητές φορητούς υπολογιστές και σύνδεση στο διαδίκτυο, τους έστειλαν παγούρια και μάσκες – τραπεζομάντηλα. Αντί να ενισχύσουν τη δημόσια διαδικτυακή πλατφόρμα έκαναν ύποπτες συμβάσεις με ιδιωτική εταιρία που αποδεικνύεται ανεπαρκής.

Όμως, ανεξάρτητα από τα όποια προβλήματα της περίφημης πλατφόρμας, η κυβέρνηση οφείλει να απαντήσει στα καίρια ερωτήματα της κοινωνίας:

  • Γιατί δεν φρόντισε να έχουν όλοι οι μαθητές πρόσβαση σε διαδίκτυο υψηλών ταχυτήτων για να μπορέσουν να ενταχθούν στην εξ αποστάσεως εκπαιδευτική διαδικασία;
  • Τι έκανε για να υπάρχει σε κάθε σπίτι ανάλογος αριθμός υπολογιστών ώστε να καλύψουν δύο ή παραπάνω παιδιά την τηλεκπαίδευση και ταυτόχρονα κάποιον γονέα που εργάζεται από το σπίτι;
  • Πώς συμμετέχουν οι μαθητές σε τηλεμάθημα με σταθερό τηλέφωνο και ποιος παιδαγωγός μπορεί να συμφωνήσει με το μαθητή σε ρόλο ακροατή;
  • Όσοι λόγω οικονομικής δυσχέρειας της οικογένειάς τους δεν έχουν αυτές τις δυνατότητες, θα αποκλείονται από την εκπαιδευτική διαδικασία; Αυτές είναι οι ίσες ευκαιρίες στο δημόσιο σχολείο της κ. Κεραμέως;

Ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία με συνεχείς παρεμβάσεις του επισήμανε έγκαιρα την αδράνεια του Υπουργείου Παιδείας. Ζητήσαμε να ανοίξουν τα σχολεία με λιγότερους μαθητές ανά τάξη, να ενισχυθούν οι δημόσιες υποδομές, να δοθεί δωρεάν ο αναγκαίος εξοπλισμός σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες των δημοσίων σχολείων. Προτάσεις με τις οποίες συμφωνεί σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα, που και αυτή αγνοήθηκε από το «επιτελικό» κράτος της Δεξιάς.

Όσοι ευθύνονται για τα προβλήματα στην εκπαίδευση χιλιάδων μικρών μαθητών δεν έχουν καν το θάρρος να το παραδεχθούν και να ζητήσουν τουλάχιστο μια έμπρακτη συγνώμη. Να ξέρουν καλά, όμως, ότι τώρα πια η κοινωνία γνωρίζει. Μια κυβέρνηση σαν αυτή, που δεν έχει επαφή με την πραγματικότητα, δεν είναι μόνο αχρείαστη, είναι και επικίνδυνη. Οι απλοί πολίτες, αυτοί για τους οποίους ο κ. Μητσοτάκης δεν ήξερε ότι είναι «εξαρτημένοι από το μισθό τους», έχουν πια καταλάβει τα επικίνδυνα αδιέξοδα στα οποία η κυβέρνηση έχει οδηγήσει την ελληνική κοινωνία και σύντομα θα της δείξουν την πόρτα της εξόδου.

 

ΣΥΡΙΖΑ-ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ Ηλείας

Ομάδα Παιδείας

Διεθνές Επιστημονικό Συμπόσιο στην Αρχαία Ολυμπία το 2021

-Συνεργασία Δήμου – Ελληνικής Αντιπροσωπείας CISM

Στην Αρχαία Ολυμπία θα πραγματοποιηθεί από τις 17 έως τις 24 Οκτωβρίου 2021 το Διεθνές Επιστημονικό Συμπόσιο του Διεθνούς Συμβουλίου Στρατιωτικού Αθλητισμού – Conseil International du Sport Militaire (ΔΣΣΑ-CSIM) με τη συμμετοχή αντιπροσωπειών από 140 κράτη – μέλη του CISM.

Για την όσο το δυνατόν καλύτερη διοργάνωση του συμποσίου, που θα γίνει στις υπό ανακαίνιση εγκαταστάσεις της Διεθνούς Ολυμπιακής Ακαδημίας, υπάρχει στενή συνεργασία του Δήμου Αρχαίας Ολυμπίας με το Ανώτατο Συμβούλιο Αθλητισμού Ενόπλων Δυνάμεων (ΑΣΑΕΔ). Μάλιστα, την Τρίτη 17 Νοεμβρίου 2020 έγινε για το θέμα αυτό τηλεδιάσκεψη με τη συμμετοχή του Δημάρχου Αρχαίας Ολυμπίας κ. Γιώργου Γεωργιόπουλου, των αρμόδιων Αντιδημάρχων κ.κ. Χάρη Σπηλιόπουλου (Πολιτισμού, Αθλητισμού, Τουρισμού και προβολής), Ρόης Αντωνοπούλου (Διεθνών θεμάτων) και του Διευθυντή του ΑΣΑΕΔ, κ. Σπυρίδωνος Ανδριόπουλου. Πιο συγκεκριμένα, στην τηλεδιάσκεψη συζητήθηκαν θέματα προετοιμασίας και οργάνωσης του συμποσίου, με στόχο την έγκαιρη μέριμνα για σωστή υλοποίηση ενός τόσο σημαντικού γεγονότος.

«Πρόκειται για ένα γεγονός που θα φέρει στην Ολυμπία εκατοντάδες συνέδρους απ’ όλο τον κόσμο, σε μια περίοδο που, με βάση τις τελευταίες επιστημονικές εξελίξεις, ευελπιστούμε να έχει εξαλειφθεί η πανδημία», τόνισε ο κ. Σπηλιόπουλος, και πρόσθεσε: «Η Αρχαία Ολυμπία έχει μέγιστη ανάγκη από τέτοιες εκδηλώσεις διεθνούς βεληνεκούς, όχι μόνο ως επιβεβαίωση της παγκόσμιας ακτινοβολίας της, αλλά και ως τονωτική ένεση στην καταρρακωμένη από τον κορονοϊό τοπική οικονομία. Η σχετικά μεγάλη διάρκεια του Συμποσίου θα δώσει τη δυνατότητα στους συμμετέχοντες να γνωρίσουν όχι μόνο τον ξεχωριστό αρχαιολογικό χώρο της Ολυμπίας και την πόλη, αλλά και το ευρύτερο περιβάλλον του Δήμου μας, με τους τόσο ενδιαφέροντες προορισμούς. Ο Δήμος, ως συνδιοργανωτής, θα συμβάλλει τα μέγιστα για την επιτυχία του Συμποσίου».  

Το Συμπόσιο είναι ενταγμένο στις εκδηλώσεις που θα πραγματοποιηθούν στη χώρα μας στο πλαίσιο των 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση του 1821. Η Ελληνική αντιπροσωπεία του CISM, θέλοντας να στρέψει το βλέμμα όλου του κόσμου στην Ελλάδα, διοργανώνει το συμπόσιο αυτό στην Αρχαία Ολυμπία, κοιτίδα του Ολυμπισμού και έδρα της Διεθνούς Ολυμπιακής Ακαδημίας, για την ανάδειξη πτυχών της παγκόσμιας ιστορίας και τη συμβολή του νέου Ελληνικού κράτους στην ανάπτυξη του Ολυμπισμού και των Ολυμπιακών αξιών στη σύγχρονη εποχή, όπως την οραματίστηκε ο βαρόνος Πιερ ντε Κουμπερτέν. Για την Ελληνική αντιπροσωπεία του CISM είναι πολύ σημαντικό η παρακαταθήκη του Πιερ ντε Κουμπερτέν να διαμορφώσει μια σύγχρονη αντίληψη σε όλα τα κράτη – μέλη του CSIM ώστε όλοι οι στρατιωτικοί, αντί να μάχονται στα πεδία των μαχών, να αναμετρώνται στα πεδία του αθλητισμού.

ΦΩΤΟ: simposio-cism

Διονύσης Καλαματιανός: Θλιβερή η εικόνα της τηλεκπαίδευσης

Αποκαλυπτική η εικόνα πέντε μικρών μαθητών στην αυλή του καφενείου του χωριού της Πεύκης, που, μέσα στο κρύο, προσπαθούν με δύο κινητά να συνδεθούν στην πλατφόρμα του Υπουργείου και να κάνουν μάθημα.

Δυστυχώς, αυτός είναι ο σχεδιασμός και ο προγραμματισμός της κυβέρνησης και της Υπουργού Παιδείας, που όλο αυτό το διάστημα, δίχως ίχνος ντροπής, προσπαθούν να μας πείσουν ότι όλα βαίνουν καλώς. Ότι η πολυδιαφημισμένη «τηλεκπαίδευση» λειτουργεί υποδειγματικά και ότι κάποια «μεμονωμένα» περιστατικά δεν μπορούν να αμαυρώσουν το υποτιθέμενο καλό αποτέλεσμα.

Η εικόνα των παιδιών αναδεικνύει την κυβερνητική ανεπάρκεια και τις τεράστιες ευθύνες της Υπουργού κ. Κεραμέως. Ήταν γνωστό εδώ και 6 μήνες ότι βρισκόμασταν εν αναμονή ενός δεύτερου ισχυρότερου κύματος κορονοϊού. Παρόλα αυτά, δεν έκαναν τίποτα για να ενισχυθούν οι δομές της παιδείας μας, ώστε να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στα δύσκολα που είναι ήδη εδώ. Η αρχή έγινε με τους πολυάριθμους μαθητές στις τάξεις. Αντί να προσληφθούν επιπλέον εκπαιδευτικοί και να εξευρεθούν περισσότερες αίθουσες ώστε να μειωθούν οι μαθητές στα τμήματα, αυτοί αυξήθηκαν με αποτέλεσμα να υπάρχουν αίθουσες ακόμα και με 27 παιδιά. Ύστερα, ποιος μπορεί να ξεχάσει το φιάσκο με τις μάσκες και το ακατάλληλο προστατευτικό υλικό που διαμοιράστηκε σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, τη σοβαρή έλλειψη μέσων για την τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων, τις ελλείψεις σε προσωπικό καθαριότητας κ.α.

Και για τη λειτουργία της διαδικτυακής πλατφόρμας εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, ο σχεδιασμός ήταν ανύπαρκτος, τα λάθη και οι παραλείψεις πολλές. Αποδεικνύεται καθημερινά ότι υπάρχουν σοβαρότατα προβλήματα. Πολλά παιδιά περιμένουν μάταια με τις ώρες μήπως μπορέσουν να συνδεθούν για να παρακολουθήσουν το μάθημά τους. Αυτό, βέβαια, ισχύει για τα παιδιά που κατέχουν τον απαραίτητο εξοπλισμό να το πράξουν. Γιατί τα άλλα παιδιά, που δεν μπορούν εκ των συνθηκών, κυρίως των οικονομικών, να αγοράσουν υπολογιστή ή να έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο, δε μπορούν καν να προσπαθήσουν…

Η κυβέρνηση ξεκίνησε την τηλεκπαίδευση δίχως να ακούσει τις ανησυχίες που είχαν εκφραστεί όλο το προηγούμενο διάστημα από συλλόγους εκπαιδευτικών και γονέων, ούτε τις εκκλήσεις για προμήθεια των απαραίτητων τεχνολογικών μέσων στους μαθητές.  Δεν σκέφθηκε κανείς ότι, ακόμα και αν η διαδικτυακή πλατφόρμα λειτουργούσε δίχως προβλήματα, πολλοί μαθητές θα βρίσκονται εκτός της εκπαιδευτικής διαδικασίας, καθώς, οι οικογένειές τους δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα αγοράς υπολογιστών και πρόσβασης στο διαδίκτυο.

Μετά το δημόσιο σύστημα υγείας, το οποίο βρίσκεται στα όρια του με αποκλειστική ευθύνη της κυβέρνησης, αποδεικνύεται ότι και η λειτουργία της δημόσιας παιδείας αντιμετωπίζει σοβαρότατα προβλήματα, εξαιτίας της κυβερνητικής αδράνειας και ολιγωρίας. Έστω και τώρα, οφείλει το Υπουργείο να χορηγήσει τον απαραίτητο και αναγκαίο τεχνολογικό εξοπλισμό σε όλους τους μαθητές, να μεριμνήσει για την πρόσβαση στο διαδίκτυο και να διορθώσει τις δυσλειτουργίες που παρουσιάζει η διαδικτυακή πλατφόρμα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Οφείλει να το πράξει άμεσα, ώστε να εκλείψουν οι εικόνες ντροπής που δεν αρμόζουν σε μια σύγχρονη, συντεταγμένη και οργανωμένη πολιτεία.

Η εκπαίδευση των παιδιών μας είναι απαράγραπτο δικαίωμα και η πολιτεία έχει τεράστια ευθύνη και χρέος να την εξασφαλίζει απρόσκοπτα σε όλα.

 

 

 

 

                          

Περισσότερα Άρθρα...

Εγγραφείτε προκειμένου να λαμβάνετε δωρεάν ειδοποιήσεις όταν έχουμε νεότερες πληροφορίες.