0 New Articles

Επιστολή Ν. Φαρμάκη σε Υπουργούς Ανάπτυξης και Οικονομικών για τη στήριξη του κατασκευαστικού κλάδου

Την ανάγκη λήψης μέτρων στήριξης του κατασκευαστικού κλάδου και μάλιστα σε συνδυασμό με την προστασία της πρώτης κατοικίας, σημειώνει ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριος Φαρμάκης, σε επιστολή που έστειλε προς τους Υπουργούς, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνι Γεωργιάδη και Οικονομικών, Χρήστο Σταϊκούρα.

Όπως αναφέρει ο Περιφερειάρχης, «μέσα από συναντήσεις μου με σωματεία και ενώσεις κατασκευαστών έχω επιβεβαιώσει την άποψη ότι η θετική πορεία του κλάδου μπορεί να μην επηρεαστεί σοβαρά από τις συνέπειες των περιοριστικών μέτρων του νέου κορωνοϊού, καθώς οι ιδιωτικές κατασκευές συνδέονται με κάλυψη μακροχρόνιας και πάγιας ανάγκης και έχουν – κατά κύριο λόγο - ιδιωτικές πηγές χρηματοδότησης που επανακάμπτουν στην πραγματική οικονομία μετά από μια μακρά περίοδο οικονομικής αβεβαιότητας, πολιτικής αναξιοπιστίας και αστάθειας του χρηματοπιστωτικού συστήματος».  

Ο κ. Φαρμάκης παραθέτει ένα πλέγμα προτάσεων που θα μπορούσαν να υιοθετηθούν, όπως η χορήγηση χαμηλότοκων δανείων με την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου για ανέγερση κατασκευών και για ανακαινίσεις οικοδομών, η αναστολή υποχρέωσης υποβολής πόθεν έσχες για αγορά ακινήτων μέχρι το 2023, η μείωση του ΦΠΑ στα οικοδομικά υλικά και τις οικοδομικές εργασίες, όπως επίσης ο καθορισμός χαμηλότερων ορίων επένδυσης σε ακίνητα ως προϋπόθεση για την χορήγηση Golden Visa σε κατοίκους εξωτερικού, η κατάργηση του ΕΝΦΙΑ και του συμπληρωματικού φόρου για τα ακίνητα που παραμένουν αδιάθετα, αλλά και η κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος.

«Υπενθυμίζοντας την πρόσφατη απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας για την προστασία της πρώτης κατοικίας, εκτιμώ ότι, πέρα από την κοινωνική ανάγκη που την επιβάλλει, η σχετική πρόβλεψη σε συνδυασμό με την επανεκκίνηση του χρηματοπιστωτικού τομέα θα ομαλοποιήσει την αγορά και θα ενθαρρύνει την αγορά νεόδμητων ακινήτων» καταλήγει ο κ. Φαρμάκης 

Σύλληψη στη Δυτική Αχαΐα για απόπειρα ανθρωποκτονίας και παράβαση του νόμου για τα όπλα - Ο συλληφθείς πυροβόλησε με κυνηγετικό όπλο και τραυμάτισε οκτώ άτομα

Συνελήφθη, χθες το βράδυ, στα Σαγέικα Δυτικής Αχαΐας, από αστυνομικούς του Τμήματος Ασφαλείας Δυτικής Αχαΐας με την συνδρομή αστυνομικών του Τμήματος Άμεσης Δράσης Πατρών, ένας ημεδαπός άνδρας, σε βάρος του οποίου σχηματίσθηκε δικογραφία για ηθική αυτουργία σε απόπειρα ανθρωποκτονίας και βαριάς σωματικής βλάβης, καθώς και παράβασης του νόμου για τα όπλα.

Παράλληλα, αναζητούνται για να συλληφθούν ακόμη δύο ημεδαποί άνδρες, τα πλήρη στοιχεία των οποίων έχουν ταυτοποιηθεί και σε βάρος τους σχηματίσθηκε δικογραφία για τα κατά περίπτωση αδικήματα της ηθικής και φυσικής αυτουργίας σε απόπειρα ανθρωποκτονίας και βαριάς σωματικής βλάβης, καθώς και της  παράβασης του νόμου για τα όπλα.

Ειδικότερα, χθες το μεσημέρι, στα Σαγέικα, οι τρεις άνδρες διαπληκτίστηκαν με άλλα άτομα που διαμένουν στην περιοχή, με αποτέλεσμα, ο ένας από τους άνδρες, που αναζητούνται, να πυροβολήσει εναντίον των ατόμων και να τραυματίσει τέσσερις γυναίκες και τέσσερις άνδρες, οι οποίοι διακομίσθηκαν με σταθμούς του ΕΚΑΒ και δικά τους μέσα, στο Κέντρο Υγείας της περιοχής και σε νοσοκομείο της Πάτρας.

Σε ότι αφορά τον συλληφθέντα, επιτέθηκε με μπαλτά εναντίον των οκτώ ατόμων και προέτρεπε τον συνεργό του να πυροβολήσει, ενώ ο έτερος άνδρας, που αναζητείται, τοποθέτησε φυσίγγια στο κυνηγητικό όπλο και το παρέδωσε στον συνεργό του για να πυροβολήσει.

Ο συλληφθείς θα οδηγηθεί στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Πατρών, ενώ συνεχίζονται οι έρευνες για τον εντοπισμό των συνεργών του.

 

 

Ν. Φαρμάκης: «Με ειλικρίνεια και διάλογο, η Πάτρα μπορεί να καλύψει το κενό που της άφησε ο κ. Σπίρτζης»

Ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριος Φαρμάκης, σε ανακοίνωσή του σημειώνει τα εξής:

«Αν και αδυνατώ να κατανοήσω εάν η… αδυναμία που επιδεικνύει προς το πρόσωπό μου ο πρώην Υπουργός Υποδομών, κ. Σπίρτζης, συνδέεται με κάποιου είδους εμμονή απέναντι σε έναν εκπρόσωπο της τοπικής κοινωνίας που δεν αρκέστηκε ποτέ σε λόγια του αέρα, εντούτοις θα πρέπει, ευθύς εξαρχής να επισημάνω ότι ο πρώην Υπουργός, στην ανακοίνωσή του για τη σιδηροδρομική σύνδεση της Πάτρας – την οποία διάβασα από τα μέσα ενημέρωσης ενόσω περιμένω την επιστολή του και τα στοιχεία που αναφέρει – επιμένει να μπερδεύει κάποια βασικά στοιχεία της λειτουργίας του κράτους και του ίδιου του πολιτεύματος.

Μάλιστα, θα χαρακτήριζα ως μέγιστο ατόπημα της ανακοίνωσης που εξέδωσε, (ή μήπως πρόκειται για ένδειξη καθεστωτικής νοοτροπίας;), την ανάδειξη μίας πεποίθησης σύμφωνα με την οποία ο Περιφερειάρχης είναι «κομματικό» ή «κυβερνητικό» όργανο. Οφείλω να του θυμίσω ότι στη Δημοκρατία υπάρχει η διάκριση των εξουσιών και ότι η Αυτοδιοίκηση δεν υπηρετεί κόμματα και κυβερνήσεις, παρά μόνο την κοινωνία που εκπροσωπεί. Αυτό, σε ό,τι με αφορά, είναι αδιαπραγμάτευτο, αλλά και απολύτως ξεκάθαρο προς κάθε κατεύθυνση. Και είναι επίσης ξεκάθαρο σε αυτούς που απευθύνομαι, δηλαδή στους πολίτες της Δυτικής Ελλάδας, για τους οποίους τίποτε δεν έπραξε ο κ. Υπουργός επί σειρά ετών.

Πέραν τούτου, και τοποθετούμενος επί της ουσίας του πολύ σημαντικού έργου της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Πάτρας, σημειώνω τα εξής:

Α) Αγνοεί, άραγε, ο κ. Σπίρτζης ότι η Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση, ουδεμία αρμοδιότητα έχει για το συγκεκριμένο έργο, που ανήκει στην απόλυτη δικαιοδοσία του Υπουργείου Υποδομών,  του οποίου ο ίδιος υπήρξε πολιτικός προϊστάμενος για πάνω από 4 χρόνια; Η προσπάθεια μετάθεσης ευθυνών στην Αυτοδιοίκηση δεν συνιστά πολιτική παρρησία. Και δεν παράγει αποτελέσματα.

Β) Ας πληροφορηθεί επίσης, σε περίπτωση που δεν το γνωρίζει, ότι αναλαμβάνοντας τα καθήκοντά μου τον Σεπτέμβριο του 2019, αναζήτησα στο αρχείο της Περιφέρειας, όλα τα έγγραφα και τα στοιχεία που άπτονται των μεγάλων έργων της Δυτικής Ελλάδας (σχέδια, μελέτες, αλληλογραφία, κλπ). Δυστυχώς, ούτε βρήκα, ούτε και μου παραδόθηκε κάποιο στοιχείο σχετικά με τη σιδηροδρομική γραμμή. Εντόπισα μόνο μία ανοικτή επιστολή του προκατόχου μου, κ. Κατσιφάρα, από τον Ιανουάριο του 2017, στην οποία καλούσε τον πρώην Υπουργό να παρουσιάσει δημόσια τις τεχνικές και οικονομικές λύσεις για το έργο. Μάλιστα, σε εκείνη την επιστολή, ο πρώην Περιφερειάρχης ανέφερε πως «η υπογειοποίηση από το σταθμό Αγ. Διονυσίου μέχρι το σταθμό Αγ. Ανδρέα είναι ίσως η καλύτερη λύση». Τι συνέβη στο μεσοδιάστημα και γιατί άλλαξε και ο ίδιος άποψη, είναι κάτι που το ξέρει ο ίδιος, ίσως και ο κ. Σπίρτζης.

Γ) Η σημερινή Περιφερειακή Αρχή έχει δημόσια και ξεκάθαρα εκφράσει την άποψή της γι αυτό το μεγάλο αναπτυξιακό έργο. Η Πάτρα και το λιμάνι της πρέπει να συνδεθούν με σύγχρονο τρένο… χθες, αλλά αυτό μπορεί να γίνει μόνο με κοινωνική συναίνεση και μέσα από έναν διάλογο αλήθειας και παράθεσης των πραγματικών (τεχνικών και οικονομικών) δεδομένων. Τέτοιος διάλογος, δυστυχώς δεν υπήρξε ποτέ όλα τα προηγούμενα χρόνια. Και η ευθύνη γι’ αυτό δεν ανήκει στην Περιφερειακή Αρχή των τελευταίων οκτώ μηνών. Ο πρώην Υπουργός ας κοιτάξει τον καθρέπτη του…

Δ) Περιμένω με πραγματικό ενδιαφέρον τα στοιχεία που δημοσίως ανακοίνωσε ότι στέλνει ο κ. Σπίρτζης και τα οποία δεν έχω παραλάβει ακόμα. Αλλά οφείλω να αναρωτηθώ: Η προμελέτη στην οποία αναφέρεται, καθώς και η μελέτη κόστους οφέλους που όπως σημειώνει παραδόθηκε τον Αύγουστο του 2019 (δηλαδή λίγο… μετά τις εθνικές εκλογές), αποτελούν στοιχεία ικανά για να «θεμελιώσουν» ένα τόσο σοβαρό και μεγάλο τεχνικό έργο; Αν τεκμηριώνεται ότι μπορούν, εδώ είμαι. Με παρρησία θα το πω και θα το υποστηρίξω.

Συμπερασματικά: Η «κόκκινη γραμμή» για την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας είναι η τάχιστη υλοποίηση του έργου με τον καλύτερο δυνατό τρόπο για την πόλη της Πάτρας και την κοινωνία της, χωρίς κίνδυνο απώλειας πόρων. Οι ευθύνες για τα χρόνια που χάθηκαν, για όσα έγιναν ή δεν έγιναν, ανήκουν σε εκείνους που «με λόγια χτίζουν ανώγεια και κατώγεια», παριστάνοντας εκ των υστέρων τους τιμητές των πάντων και τους υπερασπιστές της κοινωνίας, για την οποία οι ίδιοι δεν έκαναν τίποτα. Ας έχει κατά νου ο κ. Υπουργός και οι όψιμοι φίλοι του ότι εμείς δεν έχουμε παρελθόν αναποτελεσματικότητας. Μόνο μέλλον δημιουργικότητας που στηρίζεται στην ειλικρίνεια απέναντι στον πολίτη. Γι’ αυτό και περιμένουμε από τη σημερινή κυβέρνηση να παρουσιάσει τις θέσεις και τα σχέδιά της προκειμένου να εξελιχθεί έστω και τώρα ένας ολοκληρωμένος διάλογος με το σύνολο των τοπικών φορέων.

Μόνη και σταθερή μας επιδίωξη να μην χαθεί άλλος χρόνος και ένα ακόμα «τρένο ανάπτυξης» προσπεράσει το μεγάλο αστικό και διοικητικό κέντρο της Δυτικής Ελλάδας. Θέλουμε ένα έργο που όχι μόνο δεν θα υποβαθμίζει, αλλά θα αναβαθμίζει την πόλη. Είμαι βέβαιος ότι με ρεαλισμό και καλή διάθεση μπορούμε όλοι μαζί να πετύχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Ότι, τελικά, η Πάτρα μπορεί να καλύψει το κενό που της άφησε ο κ. Σπίρτζης…»

Δυτική Ελλάδα - "Δικαίωμα στην Πρόοδο" - Η Κυβέρνηση νομοθετεί την υποβάθμιση του Περιβάλλοντος και τη διεύρυνση των ανισοτήτων

Το πρόσφατο Σχέδιο Νόμουγια το περιβάλλον, αποδεικνύει ξεκάθαρα την πολιτική της κυβέρνησης για υποβάθμιση του Περιβάλλοντος και Όχι την αρμονική Συνύπαρξηαυτούμε την Πρόοδο και την Ανάπτυξη.

Ένα Σχέδιο Νόμου το οποίο στερείται ουσιώδους Διαβούλευσης, καθώς με Ενέργειες fasttrack , εν Μέσω Κορωνοϊού,έρχεται σήμερα το βράδυ προς Ψήφιση στη Βουλή.

Συγκεκριμένα:

  • Για πρώτη φορά το κράτος νομιμοποιεί και επισήμως την εκμετάλλευση υδρογονανθράκων σε Προστατευόμενες περιοχές. Την ίδια στιγμή, αφαιρεί από την τοπική Αυτοδιοίκηση τη δυνατότητα να Εκφράσει Άποψη στην Χρήση Δημόσιας έκτασης δικαιοδοσίας της, σε περιπτώσεις έρευνας υδρογονανθράκων.
  • Εντός προστατευόμενων περιοχών, Νομιμοποιούνται οι Οικιστικές Πυκνώσεις στα Δάση, καταστρατηγώντας κάθε έννοια Προστασίας του Πρασίνου και Ζώνες προστασίας περιοχών τίθενται σε μελλοντική αμφισβήτηση.
  • Στην Διαχείριση των Προστατευόμενων Περιοχών, με την Δημιουργία ενός υδροκέφαλου Φορέα Λειτουργίας, καταργούνται οι Φορείς Διαχείρισης και ουσιαστικά μετατρέπονται σε επιμέρους τμήματα Κυβερνητικών Αποφάσεων, με ανυπολόγιστες συνέπειες για το φυσικό κεφάλαιο των περιοχών Αυτών.
  • Στα Θέματα που αφορούν την Απλοποίηση της περιβαλλοντικής Νομοθεσίας η πρόβλεψη, υπέρμετρα, ασφυκτικών χρονοδιαγραμμάτων για την έκδοση Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων και η παραπομπή της λήψης απόφασης στην πολιτική ηγεσία του αρμόδιου υπουργείου εγκυμονεί τον κίνδυνο της σοβαρής υποβάθμισης της ίδιας της διαδικασίας αλλά και της ουσίας της.
  • Σε κάθε Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, οφείλει να συμπεριληφθεί ως μνεία, η υποχρεωτική τεκμηρίωση (σε συγκεκριμένα παραρτήματα) της μη υποβάθμισης του περιβάλλοντος από το προτεινόμενο έργο ή τη δραστηριότητα στο πλαίσιο των μελετών περιβαλλοντικής αδειοδότησης. Τα μέτρα προστασίας του περιβάλλοντος θα πρέπει να προβλέπονται στο προϋπολογισμό του έργου/δραστηριότητας.
  • Επιπλέον, η αξιοποίηση του επιστημονικού δυναμικού της χώρας μέσω του Μητρώου Ελεγκτών θα πρέπει να γίνει με πλήρη διαφάνεια πέραν της κλήρωσης, όπως με μέτρα που αφορούν τη δήλωση πόθεν έσχες των συμμετεχόντων σε αυτό.
  • Στην Διαδικασία Αδειοδότησης Α.Π.Ε., πρέπει να Εμπλουτισθεί το εδάφιο που αναφέρεται στην Χωροθέτηση του Συνόλου τους, κάτι που είχαμε Αιτηθεί και ως Περιφερειακή Αρχή το 2018 προς το Αρμόδιο Υπουργείο, να υπάρχει δηλαδή σαφής Χωροθέτηση Α.Π.Ε. με τους ανάλογους περιορισμούς για το Σύνολο της Υπαίθρου.
  • Μέσω του Νομοσχεδίου δεν Δίνονται τα ίδια Κίνητρα , Διευκολύνσεις αλλά και Αναπτυξιακές Προοπτικές στους Μικρούς Επενδυτές των Α.Π.Ε., δημιουργώντας Ανισομερή αντιμετώπιση Ενεργειακής Δημοκρατίας μεταξύ‟ Μικρού ” και Μεγάλου όταν σε άλλες Ευρωπαϊκές Χώρες με φιλόδοξη στρατηγικής ανάπτυξης Α.Π.Ε το 60% της ενέργειας παράγεται από μικρούς και μεσαίους παραγωγούς.
  • Ακόμη, προβλέπεται η υπαναχώρηση του Δημοσίου από την πλειοψηφία του μετοχικού κεφαλαίου του ΑΔΜΗΕ δημιουργώντας σοβαρά ζητήματα ως προς την ισόρροπη ανάπτυξη του Ηλεκτρικού Χώρου αλλά και της ανάπτυξης Εθνικής Πολιτικής στην Ενέργεια.

Τέλος, σε κανένα σημείο του Σχέδιο Νόμου δεν Γίνεται Μνεία για την προληπτική αντιμετώπιση, έναντι του Κορωνοϊού, σε ένα Κείμενο Άρθρων που σχετίζεται σε πολλά σημεία του, όπως στην Διαχείριση των Αποβλήτων με την Εξάπλωση της πανδημίας.

 

Τομέας Ενέργειας – ΠεριβάλλοντοςΧωροταξίας και Φυσικών Πόρων

ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ

 

Έλεγχοι για τη διαπίστωση παραβίασης των μέτρων αποφυγής και περιορισμού της διάδοσης του κορωνοϊού

Έλεγχοι διενεργούνται σε όλη τη χώρα από τις Υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας για τη διαπίστωση παραβίασης των μέτρων για την αποφυγή και τον περιορισμό της διάδοσης του κορωνοϊού.

Στο πλαίσιο αυτό χθες, Τρίτη 5 Μαΐου:

  • για μη τήρηση της ελάχιστης απόστασης και μη χρήση μάσκας βεβαιώθηκαν (66) παραβάσεις και επιβλήθηκαν ισάριθμα διοικητικά πρόστιμα (150 ευρώ), ως ακολούθως:

 

  • (42) στην Αττική,
  • (7) στη Θεσσαλία,
  • (5) στην Ήπειρο,
  • (4) στη Δυτική Ελλάδα,
  • (4) στην Κρήτη,
  • (1) στη Στερεά Ελλάδα,
  • (1) στην Κεντρική Μακεδονία,
  • (1) στο Βόρειο Αιγαίο και
  • (1) στα Ιόνια Νησιά.

Σημειώνεται ότι από την έναρξη του μέτρου, έχουν βεβαιωθεί συνολικά (91) παραβάσεις και έχουν επιβληθεί ισάριθμα διοικητικά πρόστιμα (150 ευρώ).

  • για μη προβλεπόμενες μετακινήσεις (εκτός νομού του τόπου κατοικίας κλπ) βεβαιώθηκαν (90) παραβάσεις σε όλη την επικράτεια και επιβλήθηκαν ισάριθμα διοικητικά πρόστιμα (150 ευρώ), ως ακολούθως:

 

  • (33) στην Κεντρική Μακεδονία,
  • (13) στη Θεσσαλονίκη,
  • (11) στη Δυτική Ελλάδα,
  • (11) στην Αττική,
  • (5) στη Στερεά Ελλάδα,
  • (5) στην Κρήτη,
  •  (3) στην Ήπειρο,
  •  (3) στη Δυτική Μακεδονία,
  • (3) στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη,
  •  (2) στην Πελοπόννησο και
  •  (1) στη Θεσσαλία.

Σημειώνεται ότι από την έναρξη του μέτρου, τη Δευτέρα 4 Μαΐου 2020, έχουν βεβαιωθεί (175) παραβάσεις σε όλη την επικράτεια και επιβλήθηκαν ισάριθμα διοικητικά πρόστιμα (150 ευρώ).

 

  • για λειτουργία επιχειρήσεων (υγειονομικού ενδιαφέροντος, εμπορικά κέντρα κ.λπ.) παρά την σχετική απαγόρευση και λοιπές συναφείς περιπτώσεις, βεβαιώθηκαν (9) παραβάσεις και συνελήφθησαν (10) άτομα.

 

Σημειώνεται ότι από την έναρξη του μέτρου την Πέμπτη 12 Μαρτίου 2020 έχουν βεβαιωθεί σε όλη την επικράτεια (578) παραβάσεις και έχουν συλληφθεί (557) άτομα.

Οι έλεγχοι συνεχίζονται με αμείωτη ένταση με σκοπό τη διασφάλιση της δημόσιας υγείας.

Νεκτάριος Φαρμάκης: «Θέλουμε η έρευνα να απαντάει στις πραγματικές ανάγκες»

Ο ενεργός ρόλος που καλείται να διαδραματίσει το Περιφερειακό Συμβούλιο Έρευνας και Καινοτομίας (ΠΣΕΚ) Δυτικής Ελλάδας, αλλά και η ουσιαστική συνεργασία με την Περιφέρεια αποτέλεσαν αντικείμενο ευρύτατης συζήτησης στη συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα 4 Μαΐου 2020, στην Πάτρα. Το ΠΣΕΚ συνήλθε με τη νέα του σύνθεση, υπό την προεδρία του Αντιπεριφερειάρχη Επιχειρηματικότητας, Έρευνας και Καινοτομίας Φωκίωνα Ζαϊμη, ενώ τα νέα μέλη καλωσόρισε ο Περιφερειάρχης Νεκτάριος Φαρμάκης.

«Θέλουμε η έρευνα να απαντάει στις πραγματικές ανάγκες» έδωσε το στίγμα της συνεργασίας ο Περιφερειάρχης και ζήτησε τη συνδρομή των μελών του ΠΣΕΚ ώστε να εδραιωθεί στη Δυτική Ελλάδα ένα Ερευνητικό Κέντρο. «Στόχος είναι να κρατήσουμε το συσσωρευμένο επιστημονικό μας έργο εδώ, να κεφαλαιοποιήσουμε την προσπάθειά μας, να αξιοποιήσουμε την γνώση και εν τέλει να κερδίσουμε από την προστιθέμενη αξία που αποκτάται» επεσήμανε.

Κατά την τοποθέτησή του ο κ. Φαρμάκης αναφέρθηκε στις προτεραιότητες, αλλά και τους τομείς στους οποίους μπορεί και πρέπει να δραστηριοποιηθεί το ΠΣΕΚ ξεκινώντας από τη νέα πραγματικότητα που ζούμε. «Και δεν αναφέρομαι μόνο ως προς την υγειονομική άποψη, αλλά και ως προς το πόσο η πανδημία επηρεάζει τις ζωές μας και την καθημερινότητά μας» τόνισε.

Εξειδικεύοντας σε άλλους τομείς που χρειάζεται να ρίξει το βάρος του το ΠΣΕΚ, ο Περιφερειάρχης αναφέρθηκε στην έξυπνη γεωργία, τα logistics, τις νεοφυείς επιχειρήσεις, την τεχνητή νοημοσύνη, ενώ ιδιαίτερη αναφορά έκανε στη διαχείριση του νερού, με αφορμή και τα προβλήματα βιωσιμότητας που αντιμετωπίζουν οι τοπικοί Οργανισμοί Εγγείων Βελτιώσεων (ΤΟΕΒ), τα οποία οφείλονται κυρίως σε συσσωρευμένα χρέη.

Στο πλαίσιο αυτό ανέλυσε την πρόταση που έχει διαμορφωθεί από τις υπηρεσίες της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας με στόχο την εξασφάλιση της βιωσιμότητας των ΤΟΕΒ. Όπως είπε, οι Οργανισμοί θα μπορούσαν να αξιοποιήσουν Εναλλακτικές Πηγές Ενέργειας και με την χρήση φωτοβολταϊκών να παράγουν ενέργεια την οποία και θα διαθέτουν για την κάλυψη των λειτουργικών τους εξόδων. Μάλιστα πρόσθεσε, υπάρχει η εκτίμηση ότι στο βάθος μιας δεκαετίας θα μπορέσουν να αποπληρώσουν και τα χρέη τους. 

Υπενθυμίζεται ότι το Περιφερειακό Συμβούλιο Έρευνας και Καινοτομίας (ΠΣΕΚ) Δυτικής Ελλάδας αποτελείται από έντεκα  μέλη εκ των οποίων τα έξι προέρχονται από την ακαδημαϊκή κοινότητα και πέντε από ιδιωτικούς φορείς. Μετέχουν οι Ήρα Αντωνοπούλου, καθηγήτρια Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας Παν/μίου Πατρών, Ιωάννης Καλαβρουζιώτης, Κοσμήτορας ΕΑΠ, Βασίλειος Κωστόπουλος, καθηγητής Μηχανολόγων και Αεροναυπηγών Παν/μιου Πάτρας, Δημήτριος Λαδικός, Πρόεδρος Ελληνικής Τεχνολογικής Πλατφόρμας “FOOD FOR LIFE”, Σωτήριος Μιχαλόπουλος, Ηλεκτρολόγος Μηχ/κος και Τεχνολογίας Υπολογιστών, Βασίλειος Μπουργανός, Δ/ντής Ερευνών ΙΤΕ/ΙΕΧΜΗ, Δημήτριος Παπαγεωργίου, Αντιπρόεδρος ΣΕΒ ΠΕ & ΔΕ, Μάριος Πραπόπουλος, Επιχειρηματίας, Αλεξάνδρα Σαρμά, Δ/ντρια της Orange Grove, Δημήτριος Σερπάνος, Δ/ντής Ινστιτούτου Βιομηχανικών Συστημάτων, Αλέξανδρος Σπυριδωνίδης, καθηγητής Ιατρικής Παν/μίου Πατρών.

 

 

Διευκρινήσεις για τον τρόπο μεταφοράς των μαθητών ζητά ο Περιφερειάρχης Νεκτάριος Φαρμάκης

Διευκρινήσεις για τον τρόπο μεταφοράς μαθητών ενόψει της επικείμενης σταδιακής επαναλειτουργίας των σχολικών μονάδων, ζητά ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριος Φαρμάκης, με επιστολή του προς τον υπουργό Επικρατείας Γεώργιο Γεραπετρίτη.

Δεδομένου ότι στο πλαίσιο των μέτρων για τη μη εξάπλωση του νέου κορωνοϊόυ, επιτρέπεται η μεταφορά ενός επιβάτη, πλέον του οδηγού για επιβατηγά οχήματα δημόσιας χρήσης (Ε.Δ.Χ. ΤΑΞΙ) και επιβατηγά ιδιωτικής χρήσης (Ε.Ι.Χ.) οχήματα με οδηγό μέχρι πέντε θέσεων, ο κ. Φαρμάκης επισημαίνει ότι ο συγκεκριμένος περιορισμός «καθιστά αδύνατη την εκτέλεση των υφιστάμενων συμβάσεων μεταφοράς μαθητών και θέτει σε κίνδυνο την έγκαιρη παρουσία των μαθητών στις σχολικές μονάδες».

Υπό το πρίσμα αυτό ζητά την επανεξέταση του μέτρου και την παροχή διευκρινήσεων, ώστε να υπάρξει η απαραίτητη προετοιμασία και να εκτελεστεί απρόσκοπτα η μεταφορά των μαθητών της Δυτικής Ελλάδας, ιδιαίτερα εκείνων που μετακινούνται από απομακρυσμένες περιοχές.

 

Περισσότερα Άρθρα...

Εγγραφείτε προκειμένου να λαμβάνετε δωρεάν ειδοποιήσεις όταν έχουμε νεότερες πληροφορίες.