298 New Articles

Δελτίο τύπου - ΣΥΡΙΖΑ Ηλείας - Τα αποτελέσματα στο σύνολο των Εκλογικών Τμημάτων στην Ηλεία

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Τα αποτελέσματα στο σύνολο των Εκλογικών Τμημάτων στην Ηλεία, για τις εκλογές ανάδειξης Προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, που διεξήχθησαν την Κυριακή, 24 Νοεμβρίου 2024, είναι:


Σύνολο ψηφισάντων: 1212

Σύνολο έγκυρων ψηφοδελτίων: 1207


Επί των εγκύρων ψηφοδελτίων έλαβαν:

1. Φάμελλος Σωκράτης: 919

2. Πολάκης Παύλος: 251

3. Φαραντούρης Νικόλας: 27

4. Γκλέτσος Απόστολος: 10



Δελτίο τύπου - Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας - 2η Διεθνής Συνάντηση για την κινηματογραφική εκπαίδευση 30 Νοεμβρίου - 1 Δεκεμβρίου - 1ο Γυμνάσιο, Πύργος Ηλείας

Στο πλαίσιο του 27ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους, που ξεκινά σε λίγες ημέρες, πραγματοποιείται και η 2η Διεθνής Συνάντηση για την Κινηματογραφική Εκπαίδευση. Η συνάντηση απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων που αναζητούν τρόπους να εντάξουν το σινεμά στην εκπαιδευτική τους πράξη, και κυρίως στους εκπαιδευτικούς της Ηλείας, αλλά και σε επαγγελματίες της κινηματογραφικής εκπαίδευσης, καθώς επίσης και σε δημιουργούς του κινηματογράφου που αναζητούν περαιτέρω εργαλεία για να κατανοήσουν τον τρόπο που προσλαμβάνουν τα παιδιά και οι νέοι την τέχνη τους.

Στόχος της συνάντησης είναι οι συμμετέχοντες/ουσες να γνωρίσουν τις τάσεις, τις αναζητήσεις, τις καλές πρακτικές και τις σημερινές προκλήσεις στον χώρο της κινηματογραφικής εκπαίδευσης. Ειδικότερα, επιδιώκεται να δημιουργηθεί ένα πεδίο γόνιμου διαλόγου, ώστε να βαθύνει ο προβληματισμός πάνω σε θέματα που απασχολούν την κοινότητα της κινηματογραφικής εκπαίδευσης, και να προβληθούν αξιόλογες προσπάθειες πάνω στο αντικείμενο. Όλα αυτά, υπό τη σκιά της αδιαμφισβήτητης κυρίαρχης πραγματικότητας που μας λέει ότι όλοι μας, μικροί και μεγάλοι, καταναλώνουμε ασταμάτητα οπτικοακουστικό περιεχόμενο που φτάνει σ’ εμάς από διάφορα εμπορικά κανάλια, ενώ ταυτόχρονα η θεσμική υποστήριξη στις ποιοτικές πρωτοβουλίες δεν είναι επαρκής.

Η επιτυχία της πρώτης Συνάντησης, που πραγματοποιήθηκε πέρυσι κατά την 26η διοργάνωση, αποτέλεσε το έναυσμα για τη μονιμοποίησή της και τη μετατροπή της σε ένα σταθερό ετήσιο ραντεβού όλων εκείνων που ενδιαφέρονται για τον κινηματογράφο και τη σύνδεσή του με την εκπαίδευση. 

Τα γενικά θέματα της συνάντησης παραμένουν σταθερά: η θέση της κινηματογραφικής τέχνης στο σύγχρονο σχολείο, η διαθεματική αξιοποίηση του κινηματογράφου στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής πράξης, το διαρκώς μεταβαλλόμενο τοπίο στον τομέα των οπτικοακουστικών και η θέση του κινηματογράφου μέσα σε αυτό, η σχέση του παιδικού-εφηβικού κοινού με το κινηματογραφικό προϊόν και οι πιθανές διαφοροποιήσεις στον τρόπο πρόσληψης του κινηματογραφικού έργου, η σύγχρονη παραγωγή κινηματογραφικών ταινιών απευθυνόμενων σε παιδιά και νέους. 

Η 2η Διεθνής Συνάντηση για την Κινηματογραφική Εκπαίδευση είναι αφιερωμένη στη μνήμη της ντόπιας εκπαιδευτικού Σοφίας Γιακμογλίδου που έφυγε τόσο πρόωρα φέτος. Η Σοφία αγαπούσε και υποστήριζε με θέρμη το Φεστιβάλ έχοντας μια αθόρυβη αλλά εξαιρετικά ενεργό παρουσία σε όλες τις διοργανώσεις του, ενώ υπήρξε μέλος της Οργανωτικής Επιτροπής του και μια εκ των των υπευθύνων για τις  Κριτικές Επιτροπές των Παιδιών από το  2011 έως το 2020.

Η Συνάντηση θα πραγματοποιηθεί στο 1ο Γυμνάσιο Πύργου. Το Φεστιβάλ ευχαριστεί ιδιαίτερα τον Διευθυντή του σχολείου, κ. Άγγελο Λαμπρόπουλο.

Η Συνάντηση πραγματοποιείται με την οικονομική υποστήριξη του Δήμου Πύργου, σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της περιφερειακής ενότητας Ηλείας.

Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα, καθώς επίσης και την φόρμα της δωρεάν συμμετοχής μπορείτε να βρείτε στο σύνδεσμο: https://olympiafestival.gr/2024/film-education-2024/. Στους συμμετέχοντες/ουσες θα δοθεί βεβαίωση συμμετοχής.

 

Άρθρο της Μένιας Παπουτσή - Άμβλυνση και Ένταξη Παιδιών με Ειδικές Δυσκολίες στην Εκπαιδευτική Διαδικασία: Προκλήσεις και Αιτήματα

Η εκπαίδευση των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Ε.Ε.Α., αναπηρία και Προβλήματα Συμπεριφοράς, αποτελεί μια από τις σημαντικότερες προκλήσεις του εκπαιδευτικού συστήματος. Η ένταξή τους στο γενικό πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας είναι αναγκαία, τόσο για την προσωπική τους ανάπτυξη όσο και για την ενίσχυση μιας συμπεριληπτικής κοινωνίας. Παρά την πρόοδο που έχει σημειωθεί στη νομοθεσία και τις πολιτικές ένταξης, η καθημερινή πραγματικότητα στη σχολική τάξη συχνά δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες των μαθητών, των εκπαιδευτικών, αλλά και των υπόλοιπων παιδιών. Υπάρχουν σοβαρά προβλήματα, τα οποία πρέπει να επιλυθούν με συστηματική και οργανωμένη πολιτική στήριξη

Προκλήσεις στη Σχολική Αίθουσα

Για τους εκπαιδευτικούς, η συνύπαρξη μαθητών με ειδικές ανάγκες και μαθητών τυπικής ανάπτυξης σε τμήματα των 25 μαθητών είναι εξαιρετικά απαιτητική αλλά και εξαντλητική. Η έλλειψη επαρκούς στήριξης και ουσιαστικής καθοδήγησης του εκπαιδευτικού προσωπικού, σε συνδυασμό με τις αυξημένες ανάγκες αυτών των μαθητών, οδηγεί σε περιορισμένη αποτελεσματικότητα και επαγγελματική εξουθένωση. Ιδιαίτερα στα νηπιαγωγεία, η απουσία πρώιμης διάγνωσης και παρέμβασης κατά την είσοδο των προνηπίων στο σχολικό περιβάλλον δυσχεραίνει την κατάσταση. Η συνεργασία με τους γονείς είναι συχνά δύσκολη, είτε λόγω άγνοιας είτε λόγω άρνησης, ενώ οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται συχνά υπόλογοι για αβάσιμες κατηγορίες. Από την άλλη, το Υπουργείο Παιδείας δεν προσλαμβάνει επαρκή αριθμό Εκπαιδευτικών Παράλληλης Στήριξης(ΕΕΠ) και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό(ΕΒΠ), αφήνοντας ουσιαστικά ακάλυπτους ΟΛΟΥΣ τους μαθητές μιας τάξης, αναθέτοντας σε έναν εκπαιδευτικό ΕΕΠ ή στο ΕΒΠ, να υποστηρίζει μέχρι και τέσσερα παιδιά, ακόμα και σε διαφορετικά τμήματα της Σχολικής Μονάδας.

Για τα υπόλοιπα παιδιά της τάξης, αυτή η κατάσταση προκαλεί εντάσεις και ανισορροπία. Τα παιδιά τυπικής ανάπτυξης συχνά αποσπώνται, ενώ τα παιδιά με ειδικές ανάγκες δεν λαμβάνουν την απαραίτητη προσοχή και καθοδήγηση.

Απουσία Στήριξης στο Ολοήμερο Πρόγραμμα

Η υποστήριξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (Ε.Ε.Α.), αναπηρία και σοβαρά Προβλήματα Συμπεριφοράς περιορίζεται συχνά στο πρωινό ωράριο του Υποχρεωτικού Προγράμματος, με μία παράλληλη στήριξη που καλύπτει όλες τις γνωματεύσεις μαθητών ανεξαιρέτως της βαρύτητας των αναγκών τους. Από τις 13:00 και μετά, ωστόσο, η κατάσταση γίνεται επικίνδυνη. Στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα, όπου απουσιάζουν εξειδικευμένοι εκπαιδευτικοί ΕΕΠ και ΕΒΠ και οι κατάλληλες υποδομές, η καθημερινή πραγματικότητα είναι χαοτική, με αποτέλεσμα οι προαναφερόμενοι μαθητές να μένουν ακάλυπτοι και οι γονείς να εκδηλώνουν δυσαρέσκεια, ενώ οι εκπαιδευτικοί αδυνατούν να ανταποκριθούν στις ανάγκες τους, οδηγούμενοι σε ματαίωση και επαγγελματική εξουθένωση (burn out).


Καθυστερήσεις στις Αξιολογήσεις του ΚΕΔΑΣΥ

Μια ακόμη σοβαρή παράμετρος που δυσχεραίνει τη σχολική καθημερινότητα είναι οι καθυστερήσεις στις αξιολογήσεις από τα ΚΕΔΑΣΥ. Παρά τις προσπάθειες των εκπαιδευτικών να στείλουν τα παιδιά για αξιολόγηση το συντομότερο δυνατό, η αυστηρή προθεσμία υποβολής αιτήσεων μέχρι τις 20 Οκτωβρίου για τη λήψη Παράλληλης Στήριξης είναι ασφυκτική. Οι μήνες Σεπτέμβριος και Οκτώβριος αποτελούν μήνες προσαρμογής για όλους τους μαθητές, και η ανάγκη για βραχυχρόνιο πρόγραμμα στην τάξη πριν την αξιολόγηση από τα ΚΕΔΑΣΥ καθυστερεί ακόμη περισσότερο τη διαδικασία. Η μεγάλη λίστα αναμονής καθιστά αδύνατη την έγκαιρη ολοκλήρωση των αξιολογήσεων, με αποτέλεσμα πολλά παιδιά να μένουν χωρίς υποστήριξη για ολόκληρο το σχολικό έτος ενώ οι εκπαιδευτικοί καλούνται να υποστηρίξουν τους μαθητές χωρίς εξειδικευμένες γνώσεις και εργαλεία.

Διεκδικητικό Πλαίσιο

Η αύξηση των γνωματευμένων μαθητών με Ε.Ε.Α., με αναπηρία και Προβλήματα Συμπεριφοράς ανά τμήμα και η εξουθένωση του εκπαιδευτικού προσωπικού, καθιστούν αναγκαία την αναπροσαρμογή του διεκδικητικού πλαισίου:

  • Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα: Η ένταξη και η σωστή εκπαίδευση ΟΛΩΝ των μαθητών είναι εφικτή μόνο σε μικρότερα τμήματα.

  • Εξασφάλιση επαρκούς αριθμού παράλληλων στηρίξεων: Κάθε παιδί που χρήζει στήριξης ,δικαιούται να έχει αποκλειστική παράλληλη στήριξη.

  • Πλήρης κάλυψη του ωραρίου: Η υποστήριξη των μαθητών πρέπει να διαρκεί καθ’ όλη τη διάρκεια εφαρμογής του Εκπαιδευτικού Προγράμματος, συμπεριλαμβανομένου του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος, καθώς είναι αυτονόητο ότι οι ανάγκες τους είναι διαρκείς και μάλιστα σύμφωνα με τη σχετική βιβλιογραφία, επιτείνονται οι όποιες δυσκολίες τους λόγω της πολύωρης κόπωσης.

  • Επιτάχυνση των διαδικασιών αξιολόγησης από τα ΚΕΔΑΣΥ: Απαιτείται αύξηση του προσωπικού και της χρηματοδότησης των ΚΕΔΑΣΥ, αλλά και κατάργηση της αυστηρής προθεσμίας της 20ής Οκτωβρίου, με διαρκή δυνατότητα υποστήριξης κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, ιδιαίτερα για τα Νηπιαγωγεία.

  • Ενίσχυση πρώιμης παρέμβασης στα νηπιαγωγεία:
    Καθολικός έλεγχος και στήριξη για τον εντοπισμό και την αντιμετώπιση δυσκολιών από την προσχολική ηλικία και πρόβλεψη αξιολόγησης ήδη από τον παιδικό σταθμό.

  • Ενημέρωση και ευαισθητοποίηση γονέων: Το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., πρέπει να επενδύσει σε καμπάνιες ενημέρωσης για τη σημασία της έγκαιρης διάγνωσης και παρέμβασης και την καλή συνεργασία με το σχολείο του παιδιού τους.

  • Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στο εργασιακό τους ωράριο (ενδουπηρεσιακά), σχετικά με την υποστήριξη των μαθητών με ΕΕΑ αναπηρία και Προβλήματα Συμπεριφοράς, με βάση τη σύγχρονη έρευνα και τα πορίσματα της.

Η συμπερίληψη δεν μπορεί να είναι ένα κενό σύνθημα. Είναι ευθύνη όλων μας – Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.-ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ, να διασφαλίσουμε ότι κάθε παιδί έχει δικαίωμα να λαμβάνει την εκπαίδευση και τη φροντίδα που του αξίζει.

Αν θέλουμε σχολεία για όλους, πρέπει να δώσουμε στους εκπαιδευτικούς τα εργαλεία και τις συνθήκες για να το πετύχουν.

Οι σύγχρονες κοινωνίες κρίνονται για τον πολιτισμό τους, από τον τρόπο που αντιμετωπίζουν τους πιο ευάλωτους.

 

Ήρθε η ώρα λοιπόν να ακουστούν οι φωνές των μάχιμων Εκπαιδευτικών της Τάξης και η επίσημη πολιτεία να ανταποκριθεί άμεσα με ουσιαστικά μέτρα.


Μένια Παπουτσή (Νηπ/γός)
Πρόεδρος ΣΕΠΕ Πύργου - Αρχαίας Ολυμπίας






Δελτίο τύπου - Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε το απόγευμα του Σαββάτου στο Λάτσειο Δημοτικό Μέγαρο, η διάλεξη-συζήτηση με θέμα «Το Γαλλικό Ινστιτούτο στον Πύργο Ηλείας (1950-1970): ιστορία και ενθυμήσεις».

Η εκδήλωση διοργανώθηκε από τον Δήμο Πύργου και τις εκδόσεις Ασίνη, με αφορμή την έκδοση του βιβλίου του αναπληρωτή καθηγητή του Πανεπιστημίου Αθηνών, Νικόλαου Μανιτάκη «Το Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών, 1915-1961».
 
Για την ιστορία του γαλλικού ιδρύματος και γενικότερα για τη γαλλοφωνία στην Ηλεία μίλησαν: η Δώρα Κάββουρα-Σισσούρα, αν. καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Αθηνών, η Δήμητρα Φελερή, καθηγήτρια γαλλικής γλώσσας, ο Μάριος Ρηγούτσος, πρώην Υπεύθυνος του Γαλλικού Ινστιτούτου Πύργου, η Παναγιώτα Σαράφη, διδάκτωρ του Τμήματος Ξένων Γλωσσών, Μετάφρασης και Διερμηνείας του Ιονίου Πανεπιστημίου (λόγω απουσίας, ο ομιλία της εκφωνήθηκε από τη δημοσιογράφο Άννα Αγγελίδου), η Κωνσταντίνα Βασιλακοπούλου, γεωπόνος ΜΒΑ  - ποιήτρια, και η Μαρία Μπουρνά, εκπρόσωπος Palso Ηλείας.
 
Παλαιοί μαθητές του γαλλικού ινστιτούτου κατέθεσαν τις εμπειρίες τους, εμπλουτίζοντας θερμά  τη συζήτηση με τις αναμνήσεις τους. Την εκδήλωση χαιρέτησε ο Δήμαρχος Πύργου,  παλαιός μαθητής του Γαλλικού Ινστιτούτου.
 
Στις ευχάριστες στιγμές της βραδιάς ξεχώρισε η μαγνητοσκοπημένη συνέντευξη της Μαρίας Σταθοπούλου, υπεύθυνης από κοινού με τον Μάριο Ρηγούτσο του Γαλλικού Ινστιτούτου Πύργου. Ο Μάριος Ρηγούτσος, από πλευράς του, κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον των ακροατών, καθόλη τη διάρκεια της εκδήλωσης, φωτίζοντας γνωστές και άγνωστες πτυχές του Ινστιτούτου, κατά την περίοδο της λειτουργίας του.
 
Ο καθηγητής Μανιτάκης με την ευρύτητα των γνώσεων του και την αμεσότητα του λόγου του εντυπωσίασε το κοινό. Η πολυετής έρευνά του τόσο για το Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών όσο και για τα επιμέρους παραρτήματα αποτυπώνονται γλαφυρά στο βιβλίο του κερδίζοντας το αναγνωστικό κοινό που ενδιαφέρεται για την γαλλική γλώσσα και τους δεσμούς της με την ελληνική κοινωνία.
 
Την παρουσίαση της βραδιάς ανέλαβε η Άννα Αγγελίδου, δημοσιογράφος, ενώ τον συντονισμό και την οργάνωση η Δήμητρα Φελερή, καθηγήτρια γαλλικής γλώσσας.
 
Τη βραδιά "έντυσε" μουσικά γαλλική νοσταλγική μουσική, δημιουργώντας μια ζεστή ατμόσφαιρα, ιδανική για συζήτηση και ανταλλαγή ενθυμήσεων.
 
Για την ιστορία, το παράρτημα του Γαλλικού Ινστιτούτου Πύργου ιδρύθηκε μετά το Β΄Παγκόσμιο Πόλεμο και υπήρξε, κατά το διάστημα της πολυετούς λειτουργίας του, ένας από τους πιο πετυχημένους εκπαιδευτικούς και πολιτιστικούς θεσμούς της πόλης. Δεκάδες Πυργιώτες παρακολούθησαν τα μαθήματα γαλλικής γλώσσας, αποκτώντας μια στέρεη γλωσσομάθεια και ερχόμενοι σε επαφή με στοιχεία του γαλλικού πολιτισμού. Το γαλλικό ίδρυμα λειτούργησε ως ένας σημαντικός πολιτιστικός φορέας της πόλης, διοργανώνοντας τακτικά εκδηλώσεις πνευματικού και καλλιτεχνικού περιεχομένου, σε συνεργασία με ντόπιους εκπροσώπους των γραμμάτων και των τεχνών. Ο θεσμός του Γαλλικού Ινστιτούτου, του μόνου ξένου Ινστιτούτου που λειτούργησε ποτέ στην πρωτεύουσα της Ηλείας, αγκαλιάστηκε από τους κατοίκους της και σήμερα αποτελεί ένα αναπόσπαστο και πολύτιμο μέρος της τοπικής ιστορίας.
 

Περισσότερα Άρθρα...

Εγγραφείτε προκειμένου να λαμβάνετε δωρεάν ειδοποιήσεις όταν έχουμε νεότερες πληροφορίες.