219 New Articles

Επιστολή του Επιμελητηρίου Ηλείας σχετικά με τα μέτρα για τον κορωνοϊό (επιχειρήσεις με πολλούς ΚΑΔ, επιχειρήσεις οικοδ. υλικών και ανταλλακτικών και τους οδηγούς διεθνών μεταφορών)

 
 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ   


Πύργος :  17 / 03 / 2020                                                      

                         Αρ. Πρωτ.: 650

                                                                                                            

          Προς

  1. Γ.Γ. Πολιτικής Προστασίας

            κ. Βασίλη Παπαγεωργίου

  1. Γ.Γ Εμπορίου & Προστασίας Καταναλωτή

            κ. Παναγιώτη Σταμπουλίδη

 

Κύριοι,

 

Στις υπό έκδοση αποφάσεις σας παρακαλούμε να λάβετε υπόψη τα ακόλουθα :

Σχετικά με τις επιχειρήσεις που θα κλείσουν από αύριο Τετάρτη να λάβετε υπόψη σας ότι πάρα πολλές εμπορικές επιχειρήσεις διαθέτουν περισσότερους του ενός ΚΑΔ και συνεπώς πρέπει να αποφευχθεί η σύγχυση.

Υπάρχουν σοβαρά ερωτήματα για τις επιχειρήσεις οικοδομικών υλικών καθώς και για τα καταστήματα ανταλλακτικών.    

Σχετικά με την καραντίνα των εισερχομένων ατόμων από το εξωτερικό ,υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με τους οδηγούς διεθνών μεταφορών που ξεφορτώνουν και ξαναφεύγουν.

 

 

Με εκτίμηση,

Νικολούτσος Κωνσταντίνος

 

Πρόεδρος Επιμελητηρίου Ηλεία

Ο Ι.Σ.Π.Ο. προσυπογράφει την ανακοίνωση της ΄Ενωσης Ιατρών της Ν.Μ. Πύργου

ΙΑΤΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΥΡΓΟΥ- ΟΛΥΜΠΙΑΣ
Ν.Π.Δ.Δ.
Γρηγορίου Ε΄ 1 - Τ.Κ. 27131 -  Πύργος Ηλείας
Τηλ: 2621022311  Φαξ: 2621020044
e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.  website: www.ispyrgou.gr
 
                                                                         
                                                                                                                                        Πύργος    17-03-2020
                                                                           
                                                                         
      Α.Π.:  400
 
 
 
 
                                                                         
            ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ
 
    Ο  Ιατρικός Σύλλογος Πύργου-Ολυμπίας  δηλώνει ότι προσυπογράφει την ανακοίνωση της Ένωσης Ιατρών της Νοσηλευτικής Μονάδας Πύργου  και
τονίζει την ανάγκη προμήθειας του κατάλληλου ατομικού εξοπλισμού όπως καθορίζεται από τον Ε.Ο.Δ.Υ. σε ικανές ποσότητες  για όλους τους ιατρούς πρώτης γραμμής,  οι οποίοι αυτή την στιγμή καταφανώς τον στερούνται.
 
 
                Για  το  Διοικητικό Συμβούλιο  του Ι.Σ.Π.Ο.
 
 
            Ο  Πρόεδρος                                                 
            Ο  Γεν.  Γραμματέας
 
 
 
          Νίκος  Κατσαρός                                  Χρήστος  Γιαννικούλης
 

Σε λειτουργία η Αίθουσα Τηλεδιάσκεψης της Π.Ε Ηλείας

Σε πλήρη λειτουργία βρίσκεται αυτές τις ημέρες η Αίθουσα Τηλεδιάσκεψης που λειτουργεί στην Περιφερειακή Ενότητα Ηλείας, δίνοντας τη δυνατότητα σε Διευθυντές, Προϊσταμένους τμημάτων και εργαζόμενους να πραγματοποιούν συσκέψεις με στελέχη των Γενικών Διευθύνσεων της έδρας, στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, χωρίς να απαιτείται η μετάβασή τους στην Πάτρα.

   Η Αίθουσα Τηλεδιάσκεψης, αναβαθμίστηκε και ενεργοποιήθηκε τον περασμένο Ιανουάριο, με πρωτοβουλία του Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε Ηλείας Βασίλη Γιαννόπουλου, από το Τμήμα Πληροφορικής, οι εργαζόμενοι του οποίου αξιοποίησαν την υποδομή και τον εξοπλισμό που ήδη διέθετε η Π.Ε Ηλείας. Έτσι, οι συσκέψεις των συνεργαζόμενων Διευθύνσεων, μεταξύ Π.Ε Ηλείας και της έδρας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας στην Πάτρα, στις οποίες απαιτείται η φυσική παρουσία των υπηρεσιακών παραγόντων, θα πραγματοποιούνται από την Αίθουσα Τηλεδιάσκεψης στον Πύργο. Αντίστοιχες τηλεδιασκέψεις, μπορούν να πραγματοποιηθούν, αν κριθεί σκόπιμο, και με κεντρικές υπηρεσίες (π.χ Υπουργεία, Γενικές Διευθύνσεις κλπ) του Κράτους.  

   Για την λειτουργία της εν λόγω αίθουσας, ενημερώθηκαν από τον ίδιο τον κ. Γιαννόπουλο οι Διευθυντές και οι Προϊστάμενοι τμημάτων, προκειμένου, με τη βοήθεια, τις συμβουλές και την καθοδήγηση των εργαζομένων στο Τμήμα Πληροφορικής, να αξιοποιήσουν και να εκμεταλλευτούν στο έπακρο τις λειτουργικές δυνατότητες της Αίθουσας Τηλεδιάσκεψης.

   Οι επικρατούσες συνθήκες, λόγω της εξάπλωσης του κορωνοϊου (Covid – 19), για τον περιορισμό διάδοσης του οποίου οι ειδικοί επιστήμονες συστήνουν την αποφυγή συγχρωτισμού πολλών ατόμων, αποδεικνύουν έτι περαιτέρω την χρησιμότητα της Αίθουσας Τηλεδιάσκεψης (σ.σ πάντα με την τήρηση των παραπάνω μέτρων όσον αφορά την παραμονή συγκεκριμένου αριθμού ατόμων σε κάθε χώρο), καθώς πέραν της τήρησης των μέτρων πρόληψης και προστασίας, παράλληλα θα αποφεύγονται οι μετακινήσεις και θα εξοικονομείται πολύτιμος χρόνος εργασίας.

 

Ξεκινά το έργο ανάπλασης τουριστικής διαδρομής στην Αρχαία Ολυμπία

Η συνεργασία και η συστηματική προσπάθεια τα τελευταία τρία χρόνια της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και του Δήμου Αρχαίας Ολυμπίας ευοδώθηκαν με την άμεση υπογραφή από τον Περιφερειάρχη κ. Νεκτάριο Φαρμάκη της ένταξης και χρηματοδότησης από το ΠΕΠ δύο σημαντικών έργων ανάπλασης στην πόλη, την τουριστική διαδρομή από γέφυρα Κλαδέου έως Λιναριά και την διαμόρφωση εισόδου της πόλης. 

Συγκεκριμένα, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας ενέταξε για χρηματοδότηση την Πράξη «ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ ΑΠΟ ΓΕΦΥΡΑ ΚΛΑΔΕΟΥ ΕΩΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΚΑΙ ΕΩΣ ΛΙΝΑΡΙΑ» στον Άξονα Προτεραιότητας «Προστασία του Περιβάλλοντος – Μετάβαση σε μία οικονομία φιλική στο περιβάλλον» του Ε.Π. «Δυτική Ελλάδα». Η πράξη συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ).

Αντικείμενο του έργου αποτελεί η διαμόρφωση τουριστικής διαδρομής για την διέλευση αποκλειστικά πεζών και ποδηλάτων, στα όρια του οριοθετημένου αρχαιολογικού χώρου Αρχαίας Ολυμπίας. Για λόγους ασφαλείας, προβλέπεται και η δυνατότητα διέλευσης οχημάτων ανάγκης και εξυπηρετήσεων (πυροσβεστικά οχήματα, ασθενοφόρα κ.α.), όταν αυτό κριθεί αναγκαίο. Η διαμόρφωση της τουριστικής διαδρομής πεζών και ποδηλάτων με τα παραπάνω χαρακτηριστικά στοχεύει στην ανάδειξη και προστασία του φυσικού τοπίου και του ευρύτερου αρχαιολογικού τοπίου, στην προώθηση ήπιων μορφών μετακίνησης και στη δημιουργία προϋποθέσεων ενίσχυσης του τουρισμού.

Λαμβάνοντας υπ' όψη την υφιστάμενη κατάσταση του δρόμου, η μελέτη διαμόρφωσης προβλέπει τις ελάχιστες απαιτούμενες εργασίες για την υλοποίησή της και κυρίως, τον περιορισμό των εκσκαφών έτσι ώστε να μην διαταραχθεί η ισορροπία του αρχαιολογικού χώρου και της δασικής έκτασης. Σε αυτό το πνεύμα, η μελέτη δεν επεμβαίνει στην υφιστάμενη γεωμετρία της οδού. Η τουριστική διαδρομή προορίζεται να λειτουργεί σαν πεζόδρομος και παράλληλα σαν μια απρόσκοπτη ποδηλατική διαδρομή. Έτσι, για το σχεδιασμό της διαδρομής τέθηκε ως βασική συνθετική αρχή η επάλληλη χάραξη δυο διακριτών ζωνών, διαφορετικού πλάτους και ποιοτικών χαρακτηριστικών, σύμφωνα και με τις υποδείξεις του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ).

Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου είναι 1.074.925,84 ευρώ.

Η ανάπλαση εισόδου πόλης

Ο κ. Φαρμάκης υπέγραψε την ένταξη στο ίδιο πρόγραμμα και της ανάπλασης εισόδου της πόλης της Αρχαίας Ολυμπίας, προϋπολογισμού 1.000.000 ευρώ.

Το έργο αυτό προβλέπει:

- Αντικατάσταση υπαρχουσών επιστρώσεων δαπέδων και κρασπέδων πεζοδρομίων τηρώντας τις υφιστάμενες επιφάνειες και διόρθωση σημείων κόμβων μεταξύ οδών ή εισόδων πρατηρίων βενζίνης που υπάρχουν στην περιοχή.

- Τοποθέτηση οδεύσεων τυφλών και κατασκευή ραμπών διάβασης ΑΜΕΑ στα όρια των οικοδομικών τετραγώνων.

- Διαπλάτυνση του πεζοδρομίου στην ανατολική πλευρά της οδού (ρεύμα προς Πύργο) κατά 30 εκ προκειμένου να δημιουργηθεί μεγαλύτερη επιφάνεια κίνησης πεζών. Παράλληλα με την διαπλάτυνση αυτή, θα γίνει και εξομάλυνση των ορίων του πεζοδρομίου σύμφωνα με την νέα χάραξη του άξονα της οδού.

- Αντικατάσταση των υπαρχόντων φωτιστικών σωμάτων σε όλο το μήκος της περιοχής επέμβασης, τοποθετώντας έναν ενιαίο τύπο φωτιστικού. Αντίστοιχα, θα γίνει και αποκατάσταση των ηλεκτρολογικών δικτύων, στην ίδια χάραξη, στα σημεία που αυτά παρουσιάζουν φθορές.

- Ασφαλτόστρωση εκ νέου στο τμήμα της οδού που περιλαμβάνεται στην περιοχή μελέτης, καθώς λόγω της διαπλάτυνσης του πεζοδρομίου, θα προκύψει νέα χάραξη του άξονά της. Κατά την νέα χάραξη, θα διατηρηθεί ενιαίο πλάτος οδού 7,20μ.

- Αντικατάσταση φρεατίων με νέα, χυτοσιδηρά στοιχεία υψηλής αντοχής, όπου χρειάζεται και αντικατάσταση οδηγών ομβρίων δεξιά και αριστερά της οδού με νέους αγωγούς ομβρίων.

«Η αξία ενός μεγάλου έργου ή μίας σημαντικής παρέμβασης έχει ουσία όταν αλλάζει προς το καλύτερο την ποιότητα ζωής. Όταν παρεμβαίνει στην καθημερινότητα με αποτέλεσμα. Και έχει μεγαλύτερη αξία όταν γίνεται άμεσα, χωρίς καθυστερήσεις. Η ανάπλαση της εισόδου της Αρχαίας Ολυμπίας αλλά και η δημιουργία Τουριστικής Διαδρομής πεζών και ποδηλάτων από τον Κλαδέο μέχρι την Λιναριά, είναι μία προσπάθεια που ήδη έχει ξεκινήσει για να αλλάξει την Ολυμπία, όχι μόνο στην εικόνα αλλά δομικά» τόνισε σε δήλωσή του ο δήμαρχος Αρχαίας Ολυμπίας κ. Γιώργος Γεωργιόπουλος.

Μιχάλης Κατρίνης: Τώρα και όχι αύριο, πρέπει η χώρα μας να λάβει αποφάσεις για το εθνικό της συμφέρον και την κοινωνική της συνοχή.

Σε σχέση με την ανάγκη λήψης μέτρων για την αντιμετώπιση των οικονομικών συνεπειών του κορωνοϊού ο Μιχάλης Κατρίνης δήλωσε:

«Αυστηροί διεθνείς οργανισμοί, όπως το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, καλούν πλέον τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις να παράσχουν χωρίς καμία καθυστέρηση ενέσεις ρευστότητας στην αγορά, μοιράζοντας απευθείας χρήμα στους πολίτες, για να προλάβουν ακόμα χειρότερες συνέπειες στην οικονομία από την πανδημία του κορωνοϊού.

Την ίδια στιγμή βλέπουμε τις ευρωπαϊκές χώρες, τη μία μετά την άλλη, να ενεργοποιούν τη ρήτρα του Συμφώνου Σταθερότητας για την άρση σοβαρής διαταραχής της οικονομίας κράτους-μέλους (άρθρο 107 παρ.3), που επιτρέπει στα κράτη-μέλη να αυξήσουν τις δημόσιες δαπάνες και να χορηγήσουν κρατικές ενισχύσεις, χωρίς να λάβουν πρώτα το ‘’πράσινο φως’’ από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Αυτή τη στιγμή στην Γερμανία, την Ιταλία, τη Γαλλία, τη Δανία, την Πορτογαλία, την Κύπρο και άλλες χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν ήδη εγκριθεί διάφορα πακέτα μέτρων για την στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, που είναι και η ραχοκοκαλιά της οικονομίας, ώστε οι μεν επιχειρήσεις να μην κλείσουν οριστικά και να διατηρήσουν τις θέσεις εργασίας των εργαζομένων, οι δε εργαζόμενοι να παίρνουν ένα σημαντικό επίδομα για την περίοδο που δεν λειτουργούν και δεν έχουν έσοδα οι επιχειρήσεις.

Την επιδότηση των μισθών των εργαζομένων που η δουλειά τους κινδυνεύει λόγω των έκτακτων μέτρων προκρίνει και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ενώ υποστηρίζει τόσο την αποζημίωση των επιχειρήσεων για ζημιές που προκύπτουν άμεσα από τις έκτακτες συνθήκες, όσο και τη στήριξη των ανέργων που θα δυσκολευτούν πολύ να βρουν δουλειά με τα νέα δεδομένα.

Βέβαια, χρειάζονται πολύ πιο δραστικές παρεμβάσεις, αφού τα 37 δις ευρώ του ειδικού ταμείου, που προέρχονται από κονδύλια που δεν μπόρεσαν να απορροφήσουν τα κράτη-μέλη και το 1 δις ευρώ για την ανάληψη εγγυήσεων δανείων συνολικού ύψους 8 δις ευρώ για 100.000 ευρωπαϊκές επιχειρήσεις, φαντάζουν πολύ λίγα μπροστά στο μέγεθος της οικονομικής κρίσης που έρχεται.

Από την άλλη πλευρά η ελληνική κυβέρνηση εμφανίζεται διστακτική και άτολμη. Αντί να λάβει μέτρα τόνωσης της αγοράς και να ανακοινώσει πακέτο στήριξης της ελληνικής οικονομίας, όπως οι άλλες χώρες, περιμένει την έγκριση των Ευρωπαίων και τις αποφάσεις του Eurogroup.

Ο Έλληνας πρωθυπουργός οφείλει να πάρει τώρα τις σωστές αποφάσεις και όχι αύριο με καθυστέρηση, που μπορεί να κοστίσει δραματικά. Να καταστρώσει το απαραίτητο σχέδιο αντιμετώπισης της κρίσης και να το ανακοινώσει στους ομολόγους του, όπως ακριβώς έκαναν και πολλοί εξ αυτών. Η Ελλάδα δεν αντέχει το βάρος μιας ακόμα κρίσης υπό την πίεση της επίτευξης ανέφικτων στόχων, σε μια Ευρώπη που κλυδωνίζεται οικονομικά.

Από την δική της πλευρά η Ευρώπη, εάν αναγνωρίζει την Ελλάδα ως σύνορό της, που πλήττεται διπλά και από τον κορωνοϊό και από την επιθετικότητα της Τουρκίας, θα πρέπει να μας πείσει ότι αυτά τα σύνορα τα στηρίζει έμπρακτα. Από τη στιγμή που καθυστερεί να το πράξει, πρέπει να λάβουμε μόνοι μας τις απαραίτητες αποφάσεις για τη διασφάλιση των εθνικών μας συμφερόντων και της κοινωνικής συνοχής στη χώρα μας»

 

 

 

 

 

 

Υπηρεσιακή Σύσκεψη Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε Ηλείας με Διευθυντές και Προϊσταμένους Τμημάτων

   Στη λήψη μέτρων, για τον περιορισμό μετάδοσης του κορωνοϊού COVID-19 και την προστασία της δημόσιας υγείας, προχώρα η Περιφερειακή Ενότητα Ηλείας, βάσει της απόφασης του Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριο Φαρμάκη, που θα εφαρμοστεί στην έδρα της Περιφέρειας και στις τρεις Περιφερειακές Ενότητες Ηλείας, Αχαΐας και Αιτωλοακαρνανίας. Τα μέτρα αυτά συζητήθηκαν και στην υπηρεσιακή σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στον Πύργο, υπό τον Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε Ηλείας Βασίλη Γιαννόπουλο, με τους διευθυντές και προϊσταμένους τμημάτων της Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας.

   Τα μέτρα, αφορούν στον τρόπο εσωτερικής λειτουργίας των υπηρεσιών αλλά και στην εξυπηρέτηση του κοινού, με φυσική παρουσία, όταν αυτό είναι απολύτως αναγκαίο και μόνο μετά από τηλεφωνική επικοινωνία (σ.σ ακολουθούν τα τηλέφωνα των Διευθύνσεων της Π.Ε Ηλείας).

   Ειδικότερα, κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, ο κ. Αντιπεριφερειάρχης, ζήτησε από τους συμμετέχοντες Διευθυντές και Προϊσταμένους τμημάτων τις προτάσεις τους, σχετικά με την εφαρμογή και προσαρμογή των μέτρων αυτών στις Υπηρεσίες της Π.Ε Ηλείας, προκειμένου να οργανωθούν με τρόπο που θα επιτρέπει την εύρυθμη λειτουργία τους, ώστε και οι εργαζόμενοι να εκτελούν τις εργασίες τους και οι πολίτες να εξυπηρετούνται με ασφάλεια και χωρίς προβλήματα, για όσο διάστημα απαιτείται η εφαρμογή αυτών των οδηγιών.

    Η απόφαση περιλαμβάνει, α)οδηγίες για την αποτροπή μετάδοσης του κορωνοϊού Covid-19 στους χώρους εργασίας, β)οδηγίες ατομικής προστασίας στους χώρους εργασίας (σ.σ πλην αυτών που έχουν ήδη ληφθεί και εφαρμόζονται με απόφαση του Αντιπεριφερειάρχη κ. Γιαννόπουλου για την Π.Ε Ηλείας ), γ)τις απαραίτητες ενέργειες σε περίπτωση εκδήλωσης συμπτωμάτων σε εργαζόμενο κατά τη διάρκεια της εργασίας, δ)μέτρα για γονείς με τέκνα που φοιτούν σε δομή εκπαίδευσης έως Γ΄ Γυμνασίου, λόγω αναστολής της λειτουργίας των, συμπεριλαμβανομένων των διευκρινίσεων για τη χορήγηση άδειας ειδικού σκοπού και ε) μέτρα για το προσωπικό που ανήκει σε ευπαθείς ομάδες.

   Παράλληλα, αποφασίστηκε η αναστολή όλων των εξεταστικών διαδικασιών (π.χ. θεωρητικό και πρακτικό μέρος για τις άδειες οδήγησης) και ελέγχων ΚΤΕΟ με παράλληλη παράταση μέχρι τις 30 Απριλίου 2020.

   Να σημειωθεί τέλος ότι στην έδρα της Περιφέρειας συγκροτήθηκε Επιτελική Ομάδα Διαχείρισης Κρίσης.

Επικοινωνία Πολιτών

Για την διευκόλυνσή τους οι πολίτες παρακαλούνται να επικοινωνούν με τα παρακάτω τηλέφωνα ανάλογα με την υπηρεσία που θέλουν να εξυπηρετηθούν:

Δ/ΝΣΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ : 2621360358

Δ/ΝΣΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ : 2621361510

Δ/ΝΣΗ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΚΤΗΝΙΑΤΡΙΚΗΣ: 2621360149

Δ/ΝΣΗ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ: 2621363121

Δ/ΝΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΜΕΡΙΜΝΑΣ: 2621360467 και 2621360453

Δ/ΝΣΗ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ: 2621360226

*Επισυνάπτεται το πλήρες κείμενο της απόφασης, με αναλυτικές οδηγίες για την εξυπηρέτηση του κοινού.

 

Σε όλες τις υπηρεσίες της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας – και μέχρι νεώτερων οδηγιών - θα πρέπει να εφαρμόζονται υποχρεωτικά οι παρακάτω οδηγίες:

 

Α. Οδηγίες για την αποτροπή μετάδοσης του COVID-19 στους χώρους εργασίας:

  1. Περιορισμός της εισόδου κοινού στις Υπηρεσίες από μία είσοδο.
  2. Οι πολίτες θα προσέρχονται στις υπηρεσίες της Περιφέρειας μόνο για τις απολύτως αναγκαίες και επείγουσες υποθέσεις (για λόγους υγείας). Η εξυπηρέτηση των πολιτών θα πραγματοποιείται μετά από τηλεφωνική συνεννόηση με τις αρμόδιες υπηρεσίες και θα τηρείται βιβλίο επισκεπτών στο οποίο θα καταγράφονται τα στοιχεία των πολιτών και το οποίο θα καταστραφεί μετά τη λήξη της κρίσιμης περιόδου(για ιχνηλάτηση πιθανού κρούσματος) .

Εναλλακτικά η διεκπεραίωση των υποθέσεων θα γίνεται είτε τηλεφωνικά , είτε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Τα στοιχεία επικοινωνίας των υπηρεσιών της Περιφέρειας μπορούν να αναζητηθούν στην ηλεκτρονική διεύθυνση : https://www.pde.gov.gr/ds/

  1. Τοποθέτηση προστατευτικών χωρισμάτων από «πλέξι γκλας» , όπου δεν υπάρχουν, σε θυρίδες εξυπηρέτησης κοινού.
  2. Με ευθύνη των προϊσταμένων θα πρέπει σε κάθε χώρο γραφείου να βρίσκεται εκ περιτροπής μόνο ένας εργαζόμενος. Σε ενιαίους χώρους θα πρέπει να υπάρχει επαρκής χώρος μεταξύ των θέσεων εργασίας.
  3. Τοποθέτηση ειδικών αυτοκόλλητων σημάτων για τις αποστάσεις ασφαλείας που πρέπει να τηρούνται από εργαζόμενους και πολίτες στις υπηρεσίες.
  4. Μέριμνα, ώστε οι νιπτήρες στις τουαλέτες να διαθέτουν πάντα φιάλη με υγρό σαπούνι και χάρτινες πετσέτες μιας χρήσης οι οποίες θα απορρίπτονται σε κάδους που θα είναι τοποθετημένοι δίπλα στους νιπτήρες.
  5. Όλες οι προθεσμίες για υποθέσεις των πολιτών, που έχουν ορισθεί αποκλειστικά από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας , παρατείνονται μέχρι νεώτερης ενημέρωσης.
  6. Αναστολή της διενέργειας όλων των εξεταστικών διαδικασιών (θεωρητικών και πρακτικών) , όπως οι εξετάσεις υποψήφιων οδηγών, χορήγηση άδειας επαγγέλματος σε τεχνικά επαγγέλματα, χειριστές μηχανημάτων, έως 30-04-2020.

Για όσα οχήματα λήγει η ισχύς των Δ.Τ.Ε. (ΚΤΕΟ) παρατείνεται αυτοδίκαια μέχρι και 30-04-2020. Ομοίως παρατείνονται μέχρι 30-04-2020 οι άδειες οδήγησης οχημάτων

  1. Προστασία των υπαλλήλων που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες από τις υπηρεσίες άμεσης εξυπηρέτησης του κοινού.
  2. Οι προϊστάμενοι των υπηρεσιών συστήνεται να επιδείξουν ευελιξία και να διευκολύνουν τους εργαζόμενους προκειμένου να παραμείνουν στο σπίτι , αν εμφανίσουν συμπτώματα COVID-19, με συνέπεια στις σχετικές οδηγίες του ΕΟΔΥ.

Επίσης θα πρέπει να εφαρμόζονται  ευέλικτες πολιτικές που να επιτρέπουν στους εργαζόμενους να παραμένουν στο σπίτι για να φροντίσουν κάποιο μέλος της οικογένειας που έχει αρρωστήσει.

Σε κάθε περίπτωση όμως θα πρέπει να εξασφαλίζεται η εύρυθμη λειτουργία των Υπηρεσιών.

  1. Με ευθύνη των προϊσταμένων θα πραγματοποιούνται μόνο οι απολύτως απαραίτητες μετακινήσεις εντός και εκτός έδρας του προσωπικού (χωρίς τη χρήση μέσων μαζικής μεταφοράς)
  2. Οι προϊστάμενοι των Δ/νσεων Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής της Περιφέρειας θα πρέπει να διασφαλίσουν τη λειτουργία των παρακάτω τμημάτων τους με τις σχετικές αρμοδιότητες, ώστε να διατηρηθεί η εφοδιαστική αλυσίδα τροφίμων της αγοράς.

 α. Τμήματα Κτηνιατρικής (εφοδιασμός της αγοράς με τρόφιμα ζωικής προέλευσης, καθώς και διασφάλιση των εξαγωγών  τροφίμων ζωικής προέλευσης νωπών και κατεψυγμένων)

β. Τμήματα Ποιοτικού Φυτοϋγειονομικού ελέγχου και Φυτοπροστασίας (εφοδιασμός της αγοράς με τρόφιμα φυτικής προέλευσης, καθώς και διασφάλιση των εξαγωγών τροφίμων φυτικής προέλευσης νωπών και μεταποιημένων)

  1. Αναστολή των συνεδριάσεων όλων των συλλογικών οργάνων (Περιφερειακό Συμβούλιο, Οικονομική Επιτροπή, Επιτροπή Περιβάλλοντος κ.α.) .

Συνεδριάσεις για πολύ αναγκαία και επείγοντα ζητήματα θα πραγματοποιούνται δια περιφοράς ή με τηλεδιάσκεψη.

13.Αναστολή της συμμετοχής της Περιφέρειας σε εκθέσεις , συνέδρια, καθώς και όλων των προγραμματισμένων εκδηλώσεων τόσο στην Ελλάδα , όσο και στο εξωτερικό.

  1. Αναστολή της παραχώρησης των χώρων της Περιφέρειας για εκδηλώσεις οποιασδήποτε μορφής.

 

Β. Οδηγίες ατομικής προστασίας στους χώρους εργασίας:

  1. Τοποθέτηση αλκοολούχου διαλύματος (με αντλία έγχυσης και βάση) σε ευκρινή θέση στην είσοδο κάθε γραφείου.
  2. Συστηματικός και επαρκής αερισμός όλων των χώρων ανά τακτά χρονικά διαστήματα.
  3. Συχνός καθαρισμός όλων των επιφανειών που χρησιμοποιούνται συχνά.( πόμολα, χερούλια, βρύσες, κιγκλιδώματα)
  4. Αποφυγή επαφής χεριών με τα μάτια, τη μύτη, και το στόμα .
  5. Αποφυγή κοινής χρήσης της γραφικής ύλης και των προσωπικών αντικειμένων.
  6. Όλες οι εσωτερικές πόρτες των γραφείων θα είναι υποχρεωτικά ανοιχτές.

 

Γ. Απαραίτητες ενέργειες σε περίπτωση εκδήλωσης συμπτωμάτων σε εργαζόμενο κατά την διάρκεια της εργασίας του

  1. Αν κάποιος εργαζόμενος εμφανίσει αιφνιδίως συμπτώματα της παραπάνω ίωσης, δεν έρχεται σε επαφή με άλλα άτομα, ενημερώνεται ο προϊστάμενος και ειδοποιείται ο ΕΟΔΥ – τηλ. 1135 - ώστε να να του παρασχεθούν οι απαραίτητες οδηγίες.
  2. Ο χώρος που εργάζονταν ο υπάλληλος απολυμαίνεται άμεσα και αναστέλλεται η λειτουργία της υπηρεσίας για χρονικό διάστημα που θα προσδιορισθεί.

 

Δ. Μέτρα για γονείς με τέκνα που φοιτούν σε δομή εκπαίδευσης έως Γ΄ Γυμνασίου λόγω αναστολής της λειτουργίας των.

Σας ενημερώνουμε  ότι στο ΦΕΚ 55/τ.Α/11-3-2020 δημοσιεύθηκε η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου « Κατεπείγοντα μέτρα αντιμετώπισης των αρνητικών συνεπειών της εμφάνισης του κορωνοϊού COVID-19 και της ανάγκης περιορισμού της διάδοσής του». Στο άρθρο 5 αυτής, ρυθμίζονται οι προϋποθέσεις χορήγησης άδειας ειδικού σκοπού και λοιπών διευκολύνσεων για τους υπαλλήλους που έχουν τέκνα που φοιτούν σε βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς και σχολικές μονάδες των οποίων η λειτουργία αναστέλλεται προσωρινά.

            Όσον αφορά τον τρόπο χορήγησης της άδειας ειδικού σκοπού, διευκρινίζουμε τα παρακάτω:

            Οι υπάλληλοι θα καταθέτουν  στην Δ/νση που υπηρετούν σχετική αίτηση  ότι προτίθενται να κάνουν χρήση του δικαιώματος της άδειας κατά την διάρκεια της αναστολής, επισυνάπτοντας τα απαιτούμενα δικαιολογητικά  όπως αυτά καθορίζονται στην Εγκύκλιο. Η αίτηση θα υποβάλλεται μόνο μία φορά και η χρήση της άδειας που τελικά θα κάνει ο υπάλληλος θα ελέγχεται από την Υπηρεσία του.  Ακολούθως η κάθε Δ/νση αφού συγκεντρώσει τις Αιτήσεις θα τις διαβιβάζει στην Υπηρεσία μας (Δ/νση Διοίκησης) για τον έλεγχό τους. Από τα συνημμένα δικαιολογητικά θα πρέπει να αποδεικνύεται ότι το τέκνο είναι μαθητής σχολικής μονάδας (έως Γ΄ Γυμνασίου) ή ότι πηγαίνει σε βρεφονηπιακό και παιδικό σταθμό ή σε ειδικές δομές. Λόγω του κατεπείγοντος, τα στοιχεία αυτά προσωρινώς αποδεικνύονται με Υ.Δ και σε εύλογο διάστημα κατατίθενται οι αντίστοιχες βεβαιώσεις.

            Οι εν λόγω άδειες – σύμφωνα με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου – καταγράφονται,  δηλαδή δεν εκδίδεται απόφαση, αλλά θα καταχωρούνται στο παρουσιολόγιο της κάθε Υπηρεσίας με ευθύνη του προϊ/νου της κάθε Δ/νσης.

            Όπως ρητά αναφέρεται στη νομοθετική διάταξη και την Εγκύκλιο «Για κάθε τέσσερις (4) ημέρες απουσίας, οι τρεις (3) καταγράφονται από την αρμόδια Υπηρεσία ως δικαιολογημένη απουσία και η μία (1) ημέρα απουσίας αποτελεί κανονική άδεια. Σε περίπτωση που ο υπάλληλος κάνει χρήση μικρότερου διαστήματος (δηλαδή από μία έως τρεις ημέρες) αυτές καταγράφονται ως κανονική άδεια. Δηλαδή το τετραήμερο πρέπει να είναι συνεχόμενο (εννοείται εργάσιμες ημέρες), προκειμένου οι τρεις ημέρες να λογισθούν ειδική άδεια.

            Επισημαίνουμε ότι  επειδή η Υπηρεσία μας θα πρέπει να ενημερώνει κάθε 15 ημέρες  το Υπουργείο Εσωτερικών για τους υπαλλήλους που κάνουν χρήση των αδειών (ή και των λοιπών προβλεπόμενων διευκολύνσεων), οι Υπηρεσίες θα πρέπει να μας αποστείλουν  έγγραφο με τα στοιχεία των υπαλλήλων που έκαναν χρήση των ειδικών αδειών από 11/3/2020 έως 31/3/2020 σε πρώτη φάση και ούτω καθεξής  κάθε δεκαπενθήμερο και έως τη λήξη της αναστολής λειτουργίας των σταθμών και των σχολικών μονάδων.

Επισημαίνεται ότι η άδεια ειδικού σκοπού πρέπει να προγραμματίζεται σε συνεργασία με τους υπόλοιπους συναδέλφους , αλλά και τις ανάγκες της υπηρεσίας.

 

Ε. Μέτρα για το προσωπικό που ανήκει σε ευπαθείς ομάδες

Το προσωπικό που ανήκει σε ευπαθείς ομάδες όπως άτομα ηλικίας άνω των 60 ετών και εργαζόμενοι με υποκείμενα νοσήματα (καρδιαγγειακά νοσήματα, σακχαρώδη διαβήτη, ηπατοπάθειες, πνευμονοπάθειες κ.ά.) πέρα απ΄ τα παραπάνω περιγραφόμενα μέτρα , περιορίζεται σε χώρο ώστε να μην έρχεται σε επαφή με το κοινό.

Επιπλέον οι ευπαθείς ομάδες κατά την έννοια των σχετικών

προαναφερόμενων διατάξεων, οι οποίοι είναι καρκινοπαθείς και υποβάλλονται σε

χημειοθεραπείες ή έχουν υποβληθεί σε μεταμόσχευση, εφόσον δεν απουσιάζουν ήδη από την υπηρεσία νομίμως εκ του λόγου αυτού, υποχρεωτικά τους χορηγείται ειδική άδεια λόγω της έκτακτης κρίσης του κορωνοϊού.

 

 

ΣΤ. Σύσταση Επιτελικής Ομάδας Διαχείρισης Κρίσης.

Στην έδρα της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας (Πάτρα) συγκροτείται επιτελική ομάδα για την ενημέρωση και υποστήριξη του Περιφερειάρχη για θέματα που αφορούν την αντιμετώπιση του COVID-19 αποτελούμενη από τους:

  1. Φαρμάκη Νεκτάριο – Περιφερειάρχη Π.Δ.Ε.
  2. Σύρμο Γεώργιο – Εκτελεστικό Γραμματέα της Π.Δ.Ε.
  3. Κόλλαρη Κων/νο – Προϊστάμενο Εσωτερικής Λειτουργίας της Π.Δ.Ε.
  4. Πλώτα Γεωργία - Προϊσταμένη της Γενικής Δ/νσης Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας
  5. Γυφτάκη Νικόλαο – Προϊστάμενο Δ/νσης Πολιτικής Προστασίας.
  6. Λάμπο Θεόδωρο – Δ/ντή Δημόσιας Υγείας

 

Στην παραπάνω Ομάδα δύνανται να συμμετέχουν και οι Χωρικοί ή Θεματικοί Αντιπεριφερειάρχες ή και Προϊστάμενοι Γενικής Διεύθυνσης ή Δ/νσης ή Τμήματος, όπου αυτό κρίνεται αναγκαίο, με σκοπό την επίλυση θεμάτων και προβλημάτων  που προκύπτουν και αφορούν την λειτουργία των υπηρεσιών της Π.Δ.Ε. , καθώς και την λήψη πρόσθετων μέτρων για τον περιορισμό της διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19.

 

Ζ. Επικοινωνία Πολιτών

Για την διευκόλυνσή τους οι πολίτες παρακαλούνται να επικοινωνούν με τα παρακάτω τηλέφωνα ανάλογα με την υπηρεσία που θέλουν να εξυπηρετηθούν:

 

ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ :

261361342(ΑΧΑΙΑ), 26313633102(ΑΙΤ/ΝΙΑ), 2621360358 (ΗΛΕΙΑ)

 

ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ :                                                                2613613450, 452 (ΑΧΑΪΑ), 2631361140 (ΑΙΤ/ΝΙΑ), 2621,61510 (ΗΛΕΙΑ)

 

ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΚΤΗΝΙΑΤΡΙΚΗΣ

2613613701 (ΑΧΑΙΑ), 2631361112(ΑΙΤ/ΝΙΑ), 2621360149 (ΗΛΕΙΑ)

 

ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

2613620473(ΑΧΑΙΑ), 2631363112(ΑΙΤ/ΝΙΑ), 2621363121 (ΗΛΕΙΑ)

 

ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΜΕΡΙΜΝΑΣ

2613620720,749,751, 714(ΑΧΑΙΑ), 2631361604,681 (ΑΙΤ/ΝΙΑ),                                            2621360467,453 (ΗΛΕΙΑ)

Δ/ΝΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΧΩΡΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ

2613613268

 

Δ/ΝΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

2613613610

 

ΓΙΑ ΤΕΧΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

2613613600 (ΑΧΑΙΑ), 2631361649 (ΑΙΤ/ΝΙΑ), 2621360226 (ΗΛΕΙΑ)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Περισσότερα Άρθρα...

Εγγραφείτε προκειμένου να λαμβάνετε δωρεάν ειδοποιήσεις όταν έχουμε νεότερες πληροφορίες.