Cine Cinema Amaliada - ΑΠΟ ΠΕΜΠΤΗ 5/11 ΣΤΟ Cine Cinema
--------------------------------------------------------
3."ΕΛΑ ΝΑ ΠΑΙΞΟΥΜΕ" >>> 19:45 & 21:45 ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Μ. Κατρίνης: Πονοκέφαλος οι δασικοί χάρτες για τους Ηλείους πολίτες
Τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι της Ηλείας κατά τη διαδικασία εξέτασης των αντιρρήσεων για την κύρωση των δασικών χαρτών, με την προθεσμία υποβολής αντιρρήσεων να έχει λήξει από τον Σεπτέμβριο του 2017, αναδεικνύει με ερώτησή του στον Υπουργό Ανάπτυξης ο Μιχάλης Κατρίνης.
Το γεγονός ότι η Ηλεία ήταν από τους πρώτους νομούς που εφαρμόστηκε η νέα διαδικασία αλλά και το υψηλό κόστος των παραβόλων είχε ως αποτέλεσμα να μην υποβληθούν εγκαίρως αρκετές αιτήσεις αντιρρήσεων και πολλές εκτάσεις να ‘’κλειδώσουν’’ ως δασικές.
Το πρόβλημα είναι πιο έντονο στις ημιορεινές και ορεινές περιοχές του νομού όπου σχεδόν το 20% των βοσκοτόπων έχει χαρακτηριστεί δασικό, δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα σε ιδιοκτήτες και επαγγελματίες αγρότες και κτηνοτρόφους.
Την ίδια στιγμή, στην Ηλεία έχει εξεταστεί μόλις το 20% από τις 12.500 αντιρρήσεις ενώ η όλη διαδικασία έχει πρακτικά σταματήσει από τον Ιούλιο του 2019, προκαλώντας πρακτικά προβλήματα στους ιδιοκτήτες που δεν μπορούν να μεταβιβάσουν ή να πουλήσουν τις ιδιοκτησίες τους.
Επιπλέον, δεν έχει εφαρμοστεί η νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης που άλλαζε τη σύνθεση των επιτροπών (από 2 δασολόγους + 1 δικηγόρο σε 1 δασολόγο + 1 μηχανικό + 1 δικηγόρο), ενώ θα έπρεπε να προβλεφθεί η λειτουργία, τουλάχιστον, δύο επιτροπών σε κάθε δασαρχείο, αντί για μίας.
Η Ηλεία ήταν από τις πρώτες περιοχές που εντάχθηκαν στη νέα διαδικασία ανάρτησης δασικών χαρτών, χωρίς να έχει γίνει ανάλογη ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών, ενώ έχουν παρατηρηθεί αρκετά λάθη στους δασικούς χάρτες που αναρτήθηκαν, ιδιαίτερα για τις εκτάσεις που βρίσκονται σε περιοχές με υψόμετρο πάνω από τα 450 μ. Επιπλέον, σημειώνει ο Μιχάλης Κατρίνης επειδή η διαδικασία που ακολουθείται στο Κτηματολόγιο, με τη συμπλήρωση περιοχών που κρίνονται αναδασωτέες, είναι δυναμική, αναλογικά θα μπορούσε να εφαρμοστεί και στη ανάρτηση των δασικών χαρτών.
Ο Ηλείος βουλευτής καλεί τον αρμόδιο Υπουργό να απαντήσει:
- ν προτίθεται να δώσει νέα δυνατότητα υποβολής αντιρρήσεων, ώστε να εξεταστούν όλες οι περιπτώσεις και να μην αδικηθούν οι ιδιοκτήτες
- Γιατί παραμένουν εκτός ανάρτησης οι ζώνες των 800μ των οικισμών, παρά το γεγονός ότι έχουν περάσει σχεδόν τρία χρόνια από τη μερική κύρωση.
- Τέλος, δεδομένης της απόφασης του ΣτΕ για τις εκτάσεις που είχαν χαρακτηριστεί ως Δ.Α (δάσος το 1945, αγροί το 2007), ρωτά τον αρμόδιο Υπουργό τι προτίθεται να κάνει ώστε να ξεκαθαριστεί η κατάσταση σχετικά με τις εκτάσεις που καλλιεργούνται σήμερα από αγρότες και κτηνοτρόφους.
Ο Α. Νικολακόπουλος για την Πατρών - Πύργου: Πιο κοντά στο έργο του δρόμου πιο μακριά όσοι δεν το θέλουν…

Ο Α. Νικολακόπουλος για την Πατρών - Πύργου: Πιο κοντά στο έργο του δρόμου πιο μακριά όσοι δεν το θέλουν…
Η αντιπολιτευτική στάση του ΣΥΡΙΖΑ ποντάρει στην αποτυχία αλλά εξελίσσεται μπούμερανγκ για τα στελέχη του ακόμη και στην Ευρωβουλή
Η τελευταία εξέλιξη μας φέρνει πιο κοντά στην οριστική έγκριση της ΕΕ για τον τρόπο εκτέλεσης του αυτοκινητοδρόμου Πατρών - Πύργου, και όσοι εξακολουθούν να κάνουν πολιτική πάνω σε ανθρώπινους θανάτους αν και έχουν οι ίδιοι την ευθύνη που δεν έχει γίνει ακόμη ο δρόμος, θα διαψευσθούν γιατί θα δουν την υλοποίησή του.
Αυτό δήλωσε χθες μεταξύ άλλων σε ενδιαφέρουσα συνέντευξή του στην ΕΡΤ Πύργου, ο βουλευτής Ηλείας Ανδρέας Νικολακόπουλος όταν ρωτήθηκε σχετικά τόσο για τις αναφορές του Υπουργείου Υποδομών όσο και για τις νέες κριτικές που ασκήθηκαν σε ιδιαίτερα αντιπολιτευτικούς τόνους.
Ο κ. Νικολακόπουλος μιλώντας για πολύ καλά νέα από την Ευρώπη επανέλαβε ότι το έργο είναι στις άμεσες προτεραιότητες του τομέα των υποδομών λέγοντας : « Οι κάτοικοι του τόπου διεκδικούν αυτό το έργο τουλάχιστον είκοσι χρόνια και αν εξαιρέσουμε το έτος 2015 που ήταν έτοιμο για δημοπράτηση, δεν είχαμε κάποια άλλη σοβαρή εξέλιξη.
Η κυβέρνηση της ΝΔ έχει δηλώσει ξεκάθαρα ότι το έργο είναι μία από τις απόλυτες προτεραιότητές της σε σχέση με τα έργα υποδομής ανά την χώρα.
Σήμερα ερχόμαστε πιο κοντά στην οριστική έγκριση της Ε.Ε ως προς τον τρόπο υλοποίησης του έργου και ειδικότερα της παραχώρησης μοντέλο, στο οποίο βασίσθηκε η υλοποίηση του έργου από την Κόρινθο μέχρι την Πάτρα και νομίζω ότι αυτό μπορεί να γίνει και μέχρι τον Πύργο».
Ποντάρουν στην αποτυχία!...
Όταν ακολούθως ο Ηλείος βουλευτής ρωτήθηκε για την κριτική στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ που ήταν και πάλι έντονη τις προηγούμενες μέρες υπήρξε με την σειρά του ιδιαίτερα αυστηρός στο λόγο του επισημαίνοντας :
«Ασκείται μια αντιπολίτευση από τον ΣΥΡΙΖΑ που μάλλον ποντάρει στην αποτυχία υλοποίησης του έργου. Προσπαθεί έτσι να κρύψει τις σημαντικές ευθύνες που υπάρχουν για την ματαίωσή του το 2015 πίσω από οποιαδήποτε άλλη τυχόν καθυστέρησή του. Με άλλα λόγια δεν θέλουν τελικά να γίνει το έργο…
Να καταστήσω λοιπόν ξεκάθαρα ότι όσοι κάνουν πολιτική πάνω σε ανθρώπινους θανάτους, για τους οποίους τα τελευταία χρόνια είναι και υπεύθυνοι – γιατί αν είχαν αφήσει το έργο να δημοπρατηθεί τότε θα είχαμε ήδη δρόμο – θα διαψευσθούν σε αυτά που στοχεύουν. Διότι θα δουν το έργο να υλοποιείται».
Η προσπάθεια πρέπει να μας έχει ενωμένους
Ο κ. Νικολακόπουλος ρωτήθηκε ακόμα και για την χρονική συγκυρία της σύμπτωσης των ανακοινώσεων του με την έναρξη κάποιων νέων πρωτοβουλιών και συναντήσεων για το θέμα και απάντησε κάνοντας μνεία στην αρχική θέση του Υπουργού Υποδομών αναφέροντας ειδικότερα :
«Καταλαβαίνω την ειλικρινή αγωνία και την καχυποψία που μπορεί να υπάρχει στους πολίτες αλλά και στους ανθρώπους της Αυτοδιοίκησης, ωστόσο θέλω να θυμίσω ότι στην τελευταία σύσκεψη που έγινε στο Υπουργείο Υποδομών υπό τον κ. Καραμανλή είχε ήδη εκεί ανακοινωθεί ότι αυτή η έγκριση της Ε.Ε. αναμενόταν σύντομα. Ήταν δηλαδή θέμα ημερών και η ανακοίνωση επρόκειτο να γίνει.
Παρατηρώ όμως, ότι πολλοί από εκείνους που σήμερα διαμαρτύρονται τόσο για το δρόμο όσο και για τα έργα στην Ηλεία – και δεν αναφέρομαι εδώ στον Δήμαρχο Πύργου - το 2015 δεν μίλησαν καθόλου.
Ξαφνικά τώρα περιμένουν την οποιαδήποτε καθυστέρηση και είναι χαρακτηριστικό αυτό που είδαμε με την ερώτηση των ευρωβουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ. Μια ερώτηση που θα έλεγε κανείς, ότι έγινε χωρίς πραγματική πρόθεση να βοηθήσουν στην υλοποίηση του έργου. Σε ένα έργο μάλιστα, που θα έπρεπε να είναι ενωμένες όλες οι πολιτικές δυνάμεις μόνο και μόνο από σεβασμό στους ανθρώπους που έχουν χαθεί. Έκαναν λοιπόν ερώτηση στην Ευρωβουλή με την οποία προσπαθούσαν να πουν ότι το έργο δεν είναι συμβατό με τους ευρωπαικούς κανόνες επειδή έφυγε από τους διαγωνισμούς και πήγε απευθείας σε παραχώρηση.
Όχι απλά ήθελαν να δημιουργήσουν πρόβλημα, όχι απλά διαψεύσθηκαν γιατί βγήκαν να πανηγυρίσουν με το δεδομένο που αυτοί θεώρησαν πως δεν είχαν γίνει κινήσεις της Ελληνικής κυβέρνησης για να πάρει την έγκριση αλλά δεν κατάλαβαν ότι η παραχώρηση είναι μια διαδικασία που έχει ήδη εγκριθεί ως τέτοια, από την Ε.Ε. . Και δεν αναφέρομαι μόνο στο «Κόρινθος – Πάτρα» αλλά και στην παλαιότερη ένταξη του συγκεκριμένου έργου στην παραχώρηση. Άρα είναι μια συμβατή με τους κανόνες της Επιτροπής και για αυτό το λόγο αισιοδοξούμε ότι σύντομα θα έχουμε και την τελική έγκριση».
Διονύσης Καλαματιανός: Να απαντήσει επίσημα ο Υπουργός πότε θα ξεκινήσει ξανά το «Πάτρα- Πύργος»
Διαβάσαμε ξανά δημοσιεύματα τα οποία αναφέρουν ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έλαβε θετική απάντηση από την Γενική Διεύθυνση για την Εσωτερική Αγορά, τη Βιομηχανία, την Επιχειρηματικότητα και τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις (DG GROW) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τον αυτοκινητόδρομο «Πάτρα-Πύργος».
Δεν είναι η πρώτη φορά που το Υπουργείο, χωρίς επίσημη ανακοίνωσή του και χωρίς να δώσει το έγγραφο της απάντησης στη δημοσιότητα, διαρρέει ότι τα πράγματα πάνε καλά στην Ευρώπη για την επανέναρξη της κατασκευής του έργου. Το έργο αυτό που υπονόμευσε για δεύτερη φορά η κυβέρνηση της ΝΔ από την επόμενη μέρα της εγκατάστασης στο Υπουργείο Υποδομών του κ. Καραμανλή τον Ιούλιο του 2019, ο οποίος, μάλιστα, τον Μάρτιο του 2020 ακύρωσε τις εκτελούμενες εργολαβίες.
Όλοι οι Ηλείοι πραγματικά θα ήμασταν ικανοποιημένοι αν η κατασκευή του πολυπόθητου αυτοκινητόδρομου ξεκινούσε ξανά αύριο, ή έστω άμεσα και ολοκληρωνόταν όπως κατασκευαζόταν, δηλαδή, έως το 2023, ως σύγχρονος, κλειστός αυτοκινητόδρομος με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση με διαχωριστική νησίδα και χωρίς διόδια.
Δυστυχώς, όμως, όπως αποδείξαμε πρόσφατα, δίνοντας το σχετικό έγγραφο στη δημοσιότητα, η επίσημη απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την πορεία του έργου δεν μας αφήνει περιθώρια αισιοδοξίας για άμεση επανέναρξη των εργασιών.
Με αφορμή, λοιπόν, τα παραπάνω δημοσιεύματα-διαρροές του Υπουργείου, που με «θαυμαστό» τρόπο διαχέονται όταν υπάρχει κάποιο δεδομένο που μας προκαλεί μεγάλη ανησυχία για το μέλλον του έργου, αξίζει να υποβάλλουμε ερωτήματα προς το Υπουργείο Υποδομών και τον αρμόδιο Υπουργό, για να διαφωτιστούν με υπεύθυνο τρόπο οι πολίτες της Ηλείας:
- Εφόσον όλα βαίνουν καλώς και σύμφωνα με το σχεδιασμό του Υπουργείου, γιατί ο Υπουργός δεν έχει προσκομίσει εδώ και τουλάχιστον 5 μήνες τα έγγραφα, την αλληλογραφία και τα στοιχεία για την πορεία του έργου, ειδικά από την στιγμή της διάλυσης των υπογεγραμμένων και εκτελούμενων εργολαβιών και ύστερα, όπως έχουμε ζητήσει βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ με την από 27-5-2020 Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων στη Βουλή;
- Γιατί στην πρόσφατη, επίσημη απάντησή της, σε ερώτηση ευρωβουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έκανε λόγο μόνο για «ορισμένες αρχικές πληροφορίες», που διαβίβασαν οι Ελληνικές Αρχές, και όχι για έναν ολοκληρωμένο φάκελο ή τουλάχιστον ένα συγκροτημένο πλάνο υλοποίησης του αυτοκινητόδρομου; Έχουν προσκομισθεί έως σήμερα όλα τα απαραίτητα έγγραφα και έχουν γίνει όλες οι απαραίτητες ενέργειες προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ώστε να εγκρίνει ξανά την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου και τη χρηματοδότησή του σε άμεσο χρόνο;
- Πότε θα έχει απάντηση το Υπουργείο και ο κ. Καραμανλής από τη Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία είναι αυτή που θα εγκρίνει, επί της ουσίας και θα δώσει το πράσινο φως στο νέο σχεδιασμό του Υπουργού για την εκτέλεση του έργου;
Επαναλαμβάνουμε, για να γίνει από όλους κατανοητό, ότι πραγματικά θα θέλαμε πολύ να συμμεριστούμε τη χαρά και την αισιοδοξία που φέρεται να διαχέεται ανεπίσημα από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για το «Πάτρα-Πύργος».
Όμως, έχουμε χρέος να μην εφησυχάζουμε και να είμαστε επιφυλακτικοί και διεκδικητικοί μέχρι να υπάρξει ουσιαστική και χειροπιαστή θετική εξέλιξη για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου «Πάτρα-Πύργος», που μπήκε για μια ακόμη φορά σε περιπέτειες με αποκλειστική ευθύνη της κυβέρνησης και του Υπουργού Υποδομών κ. Καραμανλή. Έχουν, ήδη, περάσει 16 μήνες διακυβέρνησης της χώρας από τη Ν.Δ. και αυτό που διαπιστώνουμε είναι ανεπάρκεια, υπονόμευση και καθυστερήσεις. Οι πολίτες της Ηλείας απαιτούν άμεση επανέναρξη των εργασιών και ολοκλήρωσή του έργου έως το 2023. Ο Υπουργός οφείλει να δώσει επίσημες απαντήσεις, συνοδευόμενες από έγγραφα.
Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της Π.Ε Ηλείας - Αντιγριπικός εμβολιασμός για την εποχική γρίπη

Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της Π.Ε Ηλείας - Αντιγριπικός εμβολιασμός για την εποχική γρίπη