328 New Articles

ΔΗΜΟΣ ΠΥΡΓΟΥ - Δωρεάν πρόσβαση στο ίντερνετ για τους πολίτες σε δύο σημεία της πόλης

Απεριόριστο και δωρεάν ίντερνετ προσφέρει εδώ και λίγες ημέρες ο Δήμος Πύργου στους δημότες του  σε δύο κεντρικά και πολυσύχναστα σημεία της πόλης. Η δυνατότητα αυτή παρέχεται κατόπιν ένταξης του Δήμου Πύργου στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα “WiFi4EU”.

Με τη χρήση συσκευών τεχνολογίας WiFi, όπως φορητούς υπολογιστές, κινητά τηλέφωνα και υπολογιστές tablet, οι πολίτες μπορούν να συνδεθούν στο Διαδίκτυο όταν είναι εντός της εμβέλειας της υπηρεσίας.

Σημεία με δωρεάν ίντερνετ

Συγκεκριμένα,

* στην Πλατεία Σάκη Καράγιωργα και

*στο Αθλητικό Κέντρο Αγίας Βαρβάρας,

οι πολίτες μπορούν να συνδέονται ΔΩΡΕΑΝ στο ίντερνετ μέσω του δικτύου “WiFi4EU”.

Πως γίνεται η σύνδεση στην Υπηρεσία

-Αναζήτηση των διαθέσιμων ασύρματων δικτύων από την συσκευή

-Επιλογή του δικτύου WIFI4EU

-Μόλις γίνει σύνδεση πραγματοποιείται αυτόματο άνοιγμα της σελίδας σύνδεσης (πύλη υποδοχής) με το λογότυπο WIFI4EU

-Η πρόσβαση στο διαδίκτυο είναι ελεύθερη και δεν απαιτούνται κωδικοί πρόσβασης.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι σύντομα ο Δήμος Πύργου θα τοποθετήσει και σε άλλα σημεία πομπούς προκειμένου όλοι οι πολίτες να μπορούν να έχουν πρόσβαση στο ίντερνετ.

 

 

Ο Δήμαρχος Πύργου Παν. Αντωνακόπουλος στο έκτακτο Περιφερειακό Συμβούλιο: «Η Περιφέρεια να χρηματοδοτήσει άμεσα, εξοπλισμό, υποδομές, ερευνητικό έργο, των Πανεπιστημιακών Τμημάτων» - «Αλήθειες χωρίς ανακρίβειες και υποκρισίες»

Μεστή και ολοκληρωμένη τοποθέτηση έκανε ο Δήμαρχος Πύργου Παναγιώτης Αντωνακόπουλος κατά την έκτακτη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Ελλάδος για τα Πανεπιστημιακά Τμήματα, αναδεικνύοντας όλες τις βασικές διαστάσεις.

Όπως τόνισε στα βασικά σημεία:

«Δυστυχώς στο ελληνικό κράτος δεν υπάρχει η κουλτούρα της συνέχειας, κάτι ασύμβατο με το συνολικό στάτους που θα έπρεπε να υπάρχει, ως ευρωπαικό, δυτικό, κ.τ.λ. κράτος. Με το νόμο 4610/19 στην Ηλεία ιδρύθηκαν για πρώτη φορά τρία Πανεπιστημιακά Τμήματα, απολύτως συμβατά με τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του νομού.

Αλλάζει η κατάσταση, όπως πάντα γίνεται με δημοκρατικές, νόμιμες διαδικασίες, και μετά αλλάζουν άρδην και όλα, σε διάφορους τομείς με ασυνέχεια και ασυνέπεια.

Στο συγκεκριμένο θέμα μας, έχουμε μείωση πόρων, έχουμε μείωση φοιτητών κατά αρκετές χιλιάδες, και όλα αυτά τα πληρώνουν τα Περιφερειακά Τμήματα. Με τους χαμηλούς βαθμούς, που αυξάνεται η βάση εισαγωγής, δεν μπορούν να μπουν δηλαδή στα Πανεπιστήμια, αλλά οι χαμηλοί βαθμοί αρκούν για είσοδο στα Κολλέγια; Αυτά είναι διγλωσσία. Δεν μπορούμε να επικαλούμαστε εξυπνάδες …καφενείου σε τόσο σοβαρά θέματα. Τα ίδια άλλωστε έγιναν και με το δρόμο Πάτρα – Πύργος που φτάσαμε στο σημείο να σταματήσουν να πληρώνουν αυτούς που δούλευαν ήδη μέσα, και άλλα σχετικά.

Να θυμίσουμε ότι και η Σύγκλητος είχε συμφωνήσει τότε, και για την ανωτατοποίηση των Τμημάτων και για να ιδρυθεί Τμήμα Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ). Ούτε εδώ υπάρχει η απαιτούμενη κι εύλογη συνέχεια.

Αντίθετα, το Πανεπιστήμιο Πατρών έδειξε αναλγησία, και υπονόμευε τα παιδιά. Έτσι όπως πράττει, έρχεται δηλαδή να τα καταστρέψει;

Δεν είναι επιχείρηση το (κάθε) Πανεπιστήμιο, είναι κοινωνικός θεσμός. Υπάρχει Πανεπιστήμιο Θράκης, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, και ούτω καθεξής, ενώ εδώ το Πανεπιστήμιο θέλει να λέγεται Πατρών, κι ακόμα κι αυτό το γεγονός κάτι λέει…

Για λόγους περιορισμένου χρόνου και γιατί είναι πασίγνωστο, έχοντας αναλυθεί πλήρως, δεν θα επεκταθώ στα πολύ μεγάλα και απολύτως συμβατά πλεονεκτήματα του τόπου, που καθιστούν επιβεβλημένη την ύπαρξη και λειτουργία αυτών των συγκεκριμένων τμημάτων (ανάδειξη πολιτιστικής κληρονομιάς, Ολυμπία, μουσεία, ηλειακός κάμπος, κ.α.).

Πρέπει να τονιστεί πως η Περιφέρεια είναι υπέρτατος λαϊκός θεσμός, εκλεγμένος από όλο το λαό, δεν είναι εντολοδόχος του Πανεπιστημίου. Η Περιφέρεια καλείται να δώσει χρήματα για εξοπλισμό των Τμημάτων, για υποδομές, για έρευνα.

Σε όλα πρέπει να λέμε τις αλήθειες και να τα βάζουμε όλα στην πραγματική διάσταση τους, χωρίς ανακρίβειες ή και υποκρισίες. Η Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΕΕ) είναι μια υπηρεσιακή δομή, που συγκροτείται με υπογραφή υπουργού, αυτός την ορίζει. Δεν είναι ανεξάρτητη αρχή, συνταγματικά κατοχυρωμένη. Μετά το θέμα θα πάει και στο Κοινοβούλιο. Εκεί ήδη αυτοί που μπορούσαν και που έπρεπε, να προωθήσουν και να περάσουν διάταξη για να προστατέψουν τα Τμήματα, δεν το έκαναν. Σε κάθε περίπτωση να μην ξεχνάμε πως η Ελληνική Πολιτεία είναι αυτή που νομοθετεί για τον Ακαδημαϊκό Χάρτη της χώρας.

Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας αυτό που πρέπει να κάνει άμεσα είναι να βγάλει ένα ποσό 10 εκατομμυρίων ευρώ που να αφορά εξοπλισμό, υποδομές, ερευνητικό κομμάτι, και με απορροφητικότητα όχι μέσα σε ένα χρόνο, αν και οι εμπλεκόμενοι Δήμοι μετά θα κινηθούν όλοι γρήγορα για τις μελέτες.

Η ασυνέχεια κι η ασυνέπεια του κράτους είναι εκτός λογικής. Μέσω του ανώτατου θεσμού, που είναι το Κοινοβούλιο ιδρύθηκαν στην Ηλεία τρία Πανεπιστημιακά Τμήματα, το Τμήμα Μουσειολογίας, το Τμήμα Γεωπονίας και το Τμήμα Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Το σεβασμό στη Δημοκρατία, δυστυχώς δεν τον δείχνουμε όταν πηγαίνουμε σαν την πέτρα του Σίσυφου!  

Εδώ δυστυχώς υπάρχουν προειλημμένες αποφάσεις. Από έναν συντεχνιασμό, αδιάφορο για την κοινωνία, αδιάφορο για το τι συμβαίνει σε άλλες περιοχές. Υπάρχουν χειρότερα Τμήματα και στην Πάτρα και στην Αιτ/νία, με φοβερές ελλείψεις, κ.τ.λ. Εκεί είναι όλα …καλά;

Επίσης, κάποιοι πρέπει να έχουν υπόψη τους πως αν συνεχίσουν αυτές τις παράλογες τακτικές, υπάρχουν κι άλλοι δρόμοι Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, που αν τους ακολουθήσουμε όλοι, τότε η μοναξιά θα γίνει απειλητική και για την οικονομία της Πάτρας…

Τέλος, να αναφέρουμε κι ένα διαδικαστικό θέμα για όσους δεν το ξέρουν, πως η συνεδρίαση αυτή του Περιφερειακού Συμβουλίου αν και θα έπρεπε να μεταδίδεται, δεν μεταδίδεται όμως. Κάτι που γίνεται και με όλες τις ανάλογες συνεδριάσεις του οργάνου, και τις τακτικές κι όλες που γίνονται με τηλεδιάσκεψη, για λόγους προσωπικών δεδομένων κι όλα όσα απαιτούνται με βάση τις αρχές του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων. Ας τα βλέπουν κι ας τα γνωρίζουν κι αυτά κάποιοι εμμονικοί και να μην επιμένουν στην άγνοια τους…»

Εισήγηση Αυγερινοπούλου για ενίσχυση των στόχων της περιβαλλοντικής και κλιματικής διπλωματίας στον νέο Κανονισμό Λειτουργίας του Υπουργείου Εξωτερικών - Παρέμβαση στην Επιτροπή Εξωτερικών Υποθέσεων της Βουλής

Στη συζήτηση της Επιτροπής Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων για την επεξεργασία του σχεδίου νόμου του  Υπουργείου Εξωτερικών με τίτλο «Οργάνωση και λειτουργία Υπουργείου Εξωτερικών, Συμβούλιο Απόδημου Ελληνισμού και ρύθμιση θεμάτων διεθνούς αναπτυξιακής συνεργασίας και ανθρωπιστικής βοήθειας» μετείχε η Δρ. Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, Βουλευτής Ν. Ηλείας, Ν.Δ., ως Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής.  

Η Δρ. Αυγερινοπούλου, κατά τη συζήτηση, πραγματοποίησε παρέμβαση και εισηγήθηκε αλλαγές στον Κανονισμό Λειτουργίας του ΥΠΕΞ με στόχο την ανάδειξη του ρόλου του Υπουργείου στην υλοποίηση βασικών εθνικών πολιτικών της χώρας με διεθνείς διαστάσεις και συγκεκριμένα στην πολιτική προστασίας του περιβάλλοντος και της αντιμετώπισης της κλιματικής κρίσης. Πρότεινε ουσιαστικές, ερμηνευτικές, αλλά και συμβολικού χαρακτήρα, αλλαγές στο προοίμιο (είτε στο άρθρο 3 είτε στο άρθρο 4), όπου περιγράφεται η αποστολή του Υπουργείου Εξωτερικών, και στα άρθρα για τις επιμέρους επιδιώξεις του Υπουργείου, ώστε να αναφέρεται ρητά η συστηματική ενασχόληση του Υπουργείου με τα περιβαλλοντικά και κλιματικά θέματα και τα ζητήματα βιωσίμου αναπτύξεως τόσο σε επίπεδο ενημέρωσης όσο και ενεργούς συμμετοχής σε εργασίες διεθνών περιβαλλοντικών οργανισμών και συνθηκών και συναφών πρωτοβουλιών εκ μέρους της χώρας μας. Η κυρία Αυγερινοπούλου τόνισε ότι η παρούσα Κυβέρνηση θέτει τα περιβαλλοντικά και κλιματικά θέματα υψηλά ανάμεσα στις προτεραιότητές της και αυτό θα πρέπει να αντικατοπτρίζεται και στα σχετικά οργανωτικά κείμενα.  

Παρατίθεται κάτωθι απόσπασμα από το κείμενο της παρέμβασής της: 

«Σας ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.

….Θα ήθελα, καταρχάς, να συγχαρώ το Υπουργείο και όλους τους παράγοντες για αυτό το πολύ σημαντικό νομοσχέδιο, το οποίο κατατίθεται και συζητούμε και σήμερα. Θεωρούμε ότι ήταν ένα απαραίτητο νομοσχέδιο, έτσι ώστε να εκσυγχρονιστεί ο Κανονισμός λειτουργίας του Υπουργείου Εξωτερικών και το Υπουργείο μας να είναι ακόμα περισσότερο ικανό, θα έλεγα, να ανταποκριθεί στα σύγχρονα ζητήματα τα οποία τίθενται και είναι πολύπλοκα, όπως η ενίσχυση της οικονομικής διπλωματίας και βεβαίως, το θέμα του Συμβουλίου Απόδημου Ελληνισμού, τα οποία είναι ιδιαίτερης σπουδαιότητας.

Ωστόσο, ως Προέδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής θα περιοριστώ σε δύο ζητήματα περιβαλλοντικής φύσεως. Επ’ αυτών και εν συντομία, θέλω να επισημάνω, ότι αισθανόμαστε, αισθάνομαι εγώ και πιστεύω και άλλα μέλη της Επιτροπής, ότι θα ήταν χρήσιμο να αναβαθμιστεί και στο κείμενο του Κανονισμού Λειτουργίας, η προτεραιότητα την οποία δίνει, ούτως η άλλως, η κυβέρνησή μας, στα κλιματικά και περιβαλλοντικά θέματα. Μην ξεχνάμε ότι ήταν και η πρώτη φορά, μετά από πάρα πολλά χρόνια, που σε διεθνή περιβαλλοντική συνδιάσκεψη του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών για την κλιματική αλλαγή, η Εθνική Αντιπροσωπεία, είχε ως επικεφαλής τον ίδιο τον Πρωθυπουργό.

Η κυβέρνηση, αναμφίβολα, δίνει μεγάλη σημασία σε αυτά τα θέματα που είναι παγκόσμιας σπουδαιότητας. Αυτό καλό θα ήταν να φαίνεται εμφανώς και ρητά και στον Κανονισμό Λειτουργίας. Διαβάζοντας τα πρώτα άρθρα, στον προτεινόμενο κανονισμό λειτουργίας, που είναι και το προοίμιο αυτού του νομοθετήματος, δεν υπάρχει ευθεία αναφορά στα ζητήματα περιβάλλοντος και κλιματικής αλλαγής. Γι’ αυτό το λόγο θα πρότεινα, εάν είναι δυνατόν, είτε  στο άρθρο 3 είτε στο άρθρο 4, να γίνει έστω και ονομαστική αναφορά. Επί παραδείγματι στο άρθρο 3, όπου αναφέρεται η αποστολή του Υπουργείου Εξωτερικών, είτε στην παράγραφο 2 για τις επιμέρους επιδιώξεις του Υπουργείου, μπορεί να προστεθεί μία φράση, είτε στο εδάφιο δ είτε ως ξεχωριστό εδάφιο, θα μπορούσαν να προστεθούν οι λέξεις και του φυσικού και πολιτιστικού, ενδεχομένως, περιβάλλοντος, συμπεριλαμβανομένων του κλίματος, και την βιώσιμη ανάπτυξη.

Επίσης στο άρθρο 4, όπου αναφέρονται οι αρμοδιότητες του Υπουργείου Εξωτερικών, θα μπορούσε να γραφεί σε ξεχωριστό εδάφιο,  ως εξής «η ενημέρωση σε σχέση με διμερή και παγκόσμια περιβαλλοντικά ζητήματα, συμπεριλαμβανομένης της κλιματικής κρίσης και ζητήματα βιωσίμου αναπτύξεως, η συμμετοχή σε εργασίες διεθνών περιβαλλοντικών οργανισμών και συνθηκών και συναφών πρωτοβουλιών».

Δηλαδή, θα προτείναμε μία τέτοια αναφορά στο προοίμιο και συμβολικά, αλλά και ερμηνευτικά, γιατί όπως πολύ καλά γνωρίζουμε και οι νομικοί, ότι  αναφέρεται στο προοίμιο  ενός τέτοιου νομοθετήματος αποτελεί και ερμηνευτικό κανόνα, χρησιμοποιείται δηλαδή και στην ερμηνεία άλλων εφαρμογών και άρθρων.

Βέβαια, σε μια επόμενη συζήτηση για τον εκσυγχρονισμό του Υπουργείου Εξωτερικών σε σχέση με αυτά τα ζητήματα, θα θέταμε και την ανάγκη τα θέματα προστασίας περιβάλλοντος και αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής να αναχθούν, ενδεχομένως, και στην ατζέντα του αναπληρωτή Υπουργού ή και Υφυπουργού Εξωτερικών,  όπως είναι  και σε άλλα κράτη, αλλά και να υπάρχει γραπτή αναφορά στον τίτλο ενός γενικού γραμματέα, η επιμέλεια σε αυτά τα θέματα. Είναι πάρα πολύ σημαντικό και συμβολικό και ουσιαστικό.

Αυτό, όμως, το οποίο, εν προκειμένω, μπορεί να γίνει, μέσα από την επεξεργασία στο παρόν νομοσχέδιο του Κανονισμού Λειτουργίας του Υπουργείου Εξωτερικών, είναι να δούμε τη Διεύθυνση στην οποία πρέπει να υπάγονται αυτά τα θέματα.

Η Δ5 Διεύθυνση του Υπουργείου Εξωτερικών έχει αυτή τη στιγμή επιφορτιστεί και με άλλα ζητήματα, καθώς βάσει του υπό συζήτηση νομοσχεδίου, μαζί με τα περιβαλλοντικά και κλιματικά θέματα, θα πρέπει η ίδια ομάδα να συζητά θέματα κυβερνοασφάλειας, μεταναστευτικού, μειονοτήτων κ.α.. Από την εμπειρία, την οποία έχουμε ως τώρα, και από την Επιτροπή Περιβάλλοντος, όπου βρισκόμαστε πολύ συχνά μαζί με παράγοντες του Υπουργείου Εξωτερικών σε διεθνή φόρα, το έργο το οποίο έχει η παρούσα Δ5, είναι πραγματικά πάρα πολύ βαρύ.

Έχει πολύ μεγάλη ατζέντα θεμάτων, διότι το Περιβάλλον είναι και μια οριζόντια πολιτική, που αγγίζει μεγάλη πλειοψηφία ζητημάτων. Γι’ αυτό το λόγο εκφράζω μία επιφύλαξη, για το αν θα έπρεπε να υπάρχει μία Διεύθυνση που να επιφορτίζεται με όλα αυτά τα ζητήματα και να της προστεθούν και νέα ή αν θα έπρεπε να παραμείνει η Διεύθυνση ως έχει σήμερα, μόνο με την περιβαλλοντική και την κλιματική ατζέντα και να μην επιβαρυνθεί.

Προς τούτο, αγαπητέ Πρόεδρε, έχω ένα κείμενο το οποίο θα σας το υποβάλω και το οποίο περιλαμβάνει κάποιες αλλαγές στο άρθρο 113, όπου προτείνει, τα θέματα τα οποία δεν θα έχουν άμεση, αλλά μόνο άμεση, σχέση με τα περιβαλλοντικά και τα κλιματικά, να πάνε στις άλλες Διευθύνσεις και όχι στην Διεύθυνση αυτή, η οποία είναι Προστασίας Περιβάλλοντος, Κλιματικής Αλλαγής και θα έλεγα εγώ, Βιώσιμου Αναπτύξεως. Θα σας υποβάλλω το κείμενο και ελπίζω να ληφθεί υπόψιν.

Σας ευχαριστώ πολύ για την ευκαιρία που μου δώσατε να μετάσχω στις εργασίες της Επιτροπής».

Διονύσης Καλαματιανός στο Περιφερειακό Συμβούλιο: Δεν θα επιτρέψουμε να μείνει ξανά η Ηλεία χωρίς Πανεπιστημιακά Τμήματα

«Ήταν δίκαιη και σωστή η επιλογή ίδρυσης των συγκεκριμένων τριών Πανεπιστημιακών Τμημάτων στην Ηλεία. Αυτό το κεκτημένο δεν θα επιτρέψουμε να χαθεί και να τεθεί η Ηλεία ξανά στο περιθώριο», επεσήμανε μεταξύ άλλων ο Βουλευτής Ηλείας ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Διονύσης Καλαματιανός, κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής του στο Περιφερειακό Συμβούλιο Δυτικής Ελλάδας, στη συζήτηση της πρότασης για αναδιοργάνωση των Τμημάτων του Πανεπιστημίου Πατρών.

Αρχικά, ανέφερε ότι με το ν. 4610/19 (νόμος Γαβρόγλου) στην Ηλεία ιδρύθηκαν για πρώτη φορά τρία Πανεπιστημιακά Τμήματα, απολύτως συμβατά με τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του νομού.

«Το Τμήμα Μουσειολογίας συνδέεται με την πολιτιστική κληρονομιά του τόπου μας, την Αρχαία Ολυμπία, τα μουσεία μας, που έχουν παγκόσμια αξία και εμβέλεια. Ένα Τμήμα μοναδικό στη χώρα με αυτό το αντικείμενο.

Το Τμήμα Γεωπονίας βρίσκεται στον τόπο που αξίζει να είναι. Ο Ηλειακός κάμπος είναι από τους μεγαλύτερους στην χώρα και μάλιστα αρδευόμενος. Οι εγκαταστάσεις και οι υποδομές του Τμήματος αυτού είναι εκτεταμένες και επαρκέστατες.

Επίσης, έχει ιδρυθεί και το Τμήμα Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Ανέστειλε τη λειτουργία του η Υπουργός Παιδείας κ. Κεραμέως, όμως σε καμία περίπτωση δεν το ξεχνάμε. Ο νόμος, η διάταξη που το ίδρυσε παραμένει σε ισχύ και απαιτούμε τη λειτουργία του. Είναι ένα Τμήμα που θα έπρεπε να έχει ιδρυθεί  εδώ και δεκαετίες στον τόπο που γέννησε τους Ολυμπιακούς Αγώνες».

Συνεχίζοντας, περιέγραψε  χαρακτηριστικά την αρνητική κατάσταση που έχει διαμορφωθεί.

«Καταρχάς, το Πανεπιστήμιο Πατρών θα πρέπει να αποφασίσει οριστικά αν θα είναι μόνο Πανεπιστήμιο της Πάτρας και των καθηγητών της ή θα έχει τον χαρακτήρα ενός πραγματικού Περιφερειακού Πανεπιστημίου.

Θα πρέπει ν΄ αποφασίσει αν θα αγκαλιάσει όλη την περιφέρεια, όλους τους νομούς.

Θα πρέπει ν΄ αποφασίσει αν θα αγωνιστεί με ειλικρίνεια και ουσία και πράξεις για τη διατήρηση, τη βελτίωση και την ανάπτυξη όλων των Περιφερειακών Τμημάτων.

Η Επιτροπή Στρατηγικού Σχεδιασμού του Πανεπιστημίου με την εισήγησή της είναι στην εντελώς αντίθετη κατεύθυνση.

Είναι σαφές ότι μέχρι τώρα, το Πανεπιστήμιο Πατρών λειτουργεί συγκεντρωτικά και δείχνει ότι δεν επιθυμεί τη λειτουργία Τμημάτων εκτός Πάτρας.

Πλέον, αναμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον την τελική απόφαση της Συγκλήτου. Περιμένουμε να διαπιστώσουμε αν θα επικυρώσει την πρόταση για αλλαγή έδρας των Τμημάτων και την πρόταση για εξάλειψη της Ηλείας από τον χάρτη της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας μας.

Να ξέρουν, όμως, ότι όλοι οι Ηλείοι δεν θα δεχθούμε κάτι τέτοιο και θα το αποτρέψουμε. Απαιτούμε, ταυτόχρονα, τη λειτουργία του ΤΕΦΑΑ στην Ολυμπία, στην Ηλεία».

Απαριθμώντας τις κυβερνητικές ευθύνες, ο Βουλευτής ήταν κατηγορηματικός.

«Καταλαβαίνουμε ότι δεν επιθυμεί η Υπουργός και συνολικά η κυβέρνηση την ενίσχυση των δημόσιων Πανεπιστημίων μας. Με το νόμο που ψήφισαν πρόσφατα, με την εφαρμογή της ελάχιστης βάσης εισαγωγής θα μειωθούν οι φοιτητές κατά 24.000. Τις μεθοδεύσεις αυτές θα τις πληρώσουν κυρίως τα περιφερειακά Τμήματα των Πανεπιστημίων.

Αν θέλει η κυβέρνηση να ενισχύσει με οικονομικούς πόρους και καθηγητές το Πανεπιστήμιο Πατρών και κατ΄ επέκταση τα Τμήματα της Ηλείας μπορεί να το κάνει.

Αν θέλει να διατηρήσει και ν΄ αναπτύξει την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση του νομού Ηλείας να το αποδείξει έμπρακτα.

Και μην κρυφτεί η κυβέρνηση πίσω από τις εισηγήσεις του Πανεπιστημίου ή μιας ανεξάρτητης αρχής που έχει διορίσει τα μέλη της. Είναι αποκλειστικά δική της ευθύνη.

Άλλωστε, ο νόμος αλλάζει με νεότερο νόμο και την τελική ευθύνη για το αν θα κλείσουν και θα μεταφερθούν ή όχι τα Τμήματα της Ηλείας θα την έχει η κυβέρνηση».

Παράλληλα, κάλεσε την Τοπική Αυτοδιοίκηση να λάβει έμπρακτα σαφή θέση.

«Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας θα ενισχύσει και θα χρηματοδοτήσει τις υποδομές και τις ανάγκες για υλικοτεχνική υποδομή των Τμημάτων της Ηλείας όχι μόνο για να διατηρηθούν, αλλά και ν΄ αναπτυχθούν;

Θα χρηματοδοτήσει υποδομές και έργα στα Τμήματα της Ηλείας, όπως έκανε με 1.500.000 εκ. ευρώ στη Σχολή του Μεσολογγίου;

Η Περιφέρεια μπορεί αν θέλει να συμβάλει σημαντικά στην αποτροπή της υπονόμευσης της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ηλεία.

Αντίστοιχες πρωτοβουλίες οφείλουν να πάρουν και οι Δήμοι».

Καταλήγοντας, ο κ. Καλαματιανός τόνισε ότι πρέπει να υπάρξει συνολική ενεργοποίηση.

«Βουλευτές, Περιφέρεια, Δήμοι, επιμελητήρια, σύλλογοι, φορείς, εκπαιδευτική κοινότητα και όλοι οι πολίτες στέλνουμε ηχηρό μήνυμα προς όλους ότι δεν θα επιτρέψουμε η Ηλεία να μείνει δίχως Πανεπιστημιακά Τμήματα.

Στοχεύουμε στην έμπρακτη ενίσχυση, βελτίωση και ανάπτυξη των Τμημάτων του νομού.

Η κυβέρνηση και το Πανεπιστήμιο Πατρών οφείλουν να συνεργαστούν με στόχο τη συνέχιση της λειτουργίας τους, της ενίσχυσης και της ανάπτυξής τους».

Συνάντηση Α. Νικολακόπουλου με τον Θ. Σκυλακάκη – Με προτάσεις για την στήριξη της Ηλείας από το Ταμείο Ανάκαμψης

Η μεγάλη σημασία διαμόρφωσης

έντονου επενδυτικού κλίματος με

σχέδιο και σημαντικές συνεργασίες

 

 

 

ΚΟΝΤΑ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ, ΠΑΡΑΓΩΓΟΥΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ

ΓΙΑ ΟΛΟ ΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ

 

 

 

 

Το Ταμείο Ανάκαμψης και η μέγιστη δυνατή αξιοποίησή του για την Ηλεία, βρέθηκε στο επίκεντρο της συνάντησης του αρμόδιου αναπληρωτή Υπουργού Οικονομίας Θεόδωρου Σκυλακάκη και του βουλευτή του Νομού μας Ανδρέα Νικολακόπουλου.

Ειδικότερα, κατά την επίσκεψη του κ. Νικολακόπουλου στο γραφείο του Υπουργού υπήρξε η δυνατότητα μιας πολύ χρήσιμης και ουσιαστικής συζήτησης,με τον κυβερνητικό παράγοντα να δείχνει για μία φορά ακόμη την ευαισθησία και το ενδιαφέρον του για τον τόπο μας.

Ο Ηλείος κοινοβουλευτικός, σε συνέχεια της πρωτοβουλίας του με την κατάθεση προσφάτως αναλυτικού υπομνήματος στον ίδιο τον Πρωθυπουργό, διατύπωσε συγκεκριμένες προτάσεις για την ένταξη του Νομού στις χρηματοδοτήσεις του Ταμείου Ανάκαμψης. Όπως έγινε μάλιστα γνωστό, υπάρχει ήδη ένας σχεδιασμός σε εξέλιξη που φέρνει την Ηλεία σύντομα πολύ κοντά στην υλοποίηση αποφάσεων.

 

ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΑ

ΒΗΜΑΤΑ

 

Στη βάση της σχετικής πρότασης του βουλευτή έγινε ιδιαίτερη αναφορά στην διαμόρφωση ισχυρού επενδυτικού κλίματος, αφού ήδη η Ηλεία έχει αρκετές δυνατότητες για στοχευμένες και μεγάλες επενδύσεις αρκεί να διευκολυνθούν από το σύστημα διοίκησης και να παροτρυνθούν από την Ελληνική Πολιτεία στην κατεύθυνση ενός αναπτυξιακού, βιώσιμου και επωφελούς για την απασχόληση μοντέλου.

Για τον λόγο αυτό ο κ. Νικολακόπουλος έθεσε και το ζήτημα συνεργασίας με την «EnterpriseGreece», έναν Οργανισμό που εποπτεύεται από το Υπουργείο Εξωτερικών και μπορεί να βοηθήσει αποτελεσματικά προς αυτή την κατεύθυνση. Άλλωστε, με τον Πρόεδρο του Οργανισμού και Γραμματέα Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Εξωστρέφειας Γιάννη Σμυρλή, βρίσκεται σε επικοινωνία έχοντας πραγματοποιήσει και συνάντηση με σκοπό τις παραμέτρους και τις κινήσεις προσέλκυσης επενδυτικού ενδιαφέροντος  στο Νομό μας.

 

ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ

ΑΓΟΡΑΣ ΚΑΙ ΑΓΡΟΤΩΝ

 

Ο κ. Νικολακόπουλος επεσήμανε με την ευκαιρία την ανάγκη για την συνέχιση της στήριξης των πληγέντων από την Covid– 19 τόσο στην αγορά και την επιχειρηματικότητα, με τους επαγγελματίες και εργαζόμενους να εξακολουθούν να βρίσκονται σε δυσχερή θέση, όσο και στον πρωτογενή τομέα με τους αγρότες που επίσης αντιμετωπίζουν πολύ σοβαρά προβλήματα προώθησης των προϊόντων τους.

Όπως τονίσθηκε και από τον κ. Σκυλακάκη αν και τα οικονομικά δεδομένα λόγω των γνωστών συνθηκών έχουν πλέον αλλάξει σε μεγάλο βαθμό με συγκεκριμένα και όχι χαλαρά δημοσιονομικά περιθώρια, η στρατηγική μέσω ειδικών προγραμμάτων ενίσχυσης θα συνεχισθεί  για να μπορέσουν να ενισχυθούν οι προαναφερόμενες κατηγορίες.

Θα γίνει ό,τι είναι δυνατόν, είπε απευθυνόμενος στον Ηλείο βουλευτή, να στηριχθεί η τοπική οικονομία και οι άνθρωποι που αποτελούν την «ραχοκοκαλιά» της.

Γ. Παναγιωτόπουλος: Γιατί αγνόησαν προκλητικά το Τμήμα Μουσειολογίας, για συμμετοχή στην συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, σε αντίθεση με Τμήματα της Αιτωλοακαρνανίας και Αχαΐας;

 

Παναγιωτόπουλος Γιώργος

Αν. Καθηγητής

 

 

Συνεδρίασε το περιφερειακό συμβούλιο Δυτ. Ελλάδας σήμερα 22/2 με ουσιαστικό αποκλεισμό από την ευχέρεια να εκφράσει την άποψή του, το Τμήμα Μουσειολογίας.

Αντίθετα, συμμετείχαν εκπρόσωποι από τμήματα της Αιτωλοακαρνανίας και της Αχαΐας.

Όπως είναι γνωστό, η συμμετοχή στην διαδικτυακή σύνδεση, γίνεται κατόπιν προσκλήσεως  με εκχώρηση εξουσιοδότησης και όχι αυτόβουλα.

Αναρωτιέμαι εάν σημαίνει κάτι αυτό.

Ο κ. Περιφερειάρχης χρειαζόταν την άποψη και τις θέσεις, μόνο των εκπροσώπων (φοιτητών και Καθηγητών)  των τμημάτων του Πανεπιστημίου, από την Αιτωλοακαρνανία και την Αχαΐα και όχι των τμημάτων της Ηλείας;

Θεωρεί ελάσσονος σημασίας την ενημέρωση από τους φοιτητές και καθηγητές  του τμήματος Μουσειολογίας;

Στην αναγκαιότητα  για δημιουργία περιφερειακής συνείδησης και συνέπεια αυτού,  ισόρροπης ανάπτυξης σε όλους τους τομείς, ιδιαίτερα δε στο κορυφαίο διακύβευμα  για την ενίσχυση της ακαδημαϊκής ζωής στην Ηλεία, γνώμη μου είναι, ότι είναι ανεπίτρεπτοι, λίαν επιεικώς, τέτοιοι αποκλεισμοί.

 

Χάρης Β. Μικελόπουλος: «Αναγκαία διευκρίνιση για τα έργα του Θέμη Τσιρώνη και την δικαστική εξέλιξη»

Οφείλω να διευκρινίσω κάποια πράγματα και να πληροφορήσω τους συνδημότες μου αλλά και τους κατοίκους του Αγίου Ιωάννη σχετικά με τους πίνακες ζωγραφικής του μακαρίτη Θέμη Τσιρώνη καθώς το θέμα πήρε διαστάσεις με δημοσιεύματα και στον τοπικό τύπο.

Σε μια ανάρτησή μου στο facebook που δεν είχε αναφορά σε αυτό το θέμα,δέχθηκα σχόλια από τον κ.Γιάννη Καλόφωνο προσβλητικά κατ’εμέ,καθώς με αποκάλεσε Πρόεδρο του «Μπολιτισμού», «πολύ λίγο για την πόλη και την ιστορία της» διότι δεν έκανα τίποτα επί ένα χρόνο για την υπόθεση των πινάκων ζωγραφικής του λαϊκού ζωγράφου Θέμη Τσιρώνη ο οποίος έθεσε ο ίδιος τέλος στην ζωή του δυστυχώς.

Ο κ.Καλόφωνος με ενημέρωσε για το συμβάν,για λεπτομέρειες που θεωρώ πως δεν πρέπει να αναφέρω δημόσια, σεβόμενος την μνήμη του νεκρού.Θα πρέπει να αναφέρω πως δεν τον γνώρισα ποτέ προσωπικά,γνώριζα για το έργο του και την αξία του,παρόλα αυτά δεν είχα κάποια επαφή μαζί του.Κατανόησα πλήρως την επιθυμία του κ.Καλόφωνου, ο οποίος όπως μου είπε διατηρούσε στενή φιλική σχέση με τον μακαρίτη Θέμη Τσιρώνη,να παραμείνουν οι πίνακες ζωγραφικής που υπήρχαν στο σπίτι του, στην κοινότητα του Αγίου Ιωάννη με σκοπό να δημιουργηθεί ένας εκθεσιακός χώρος με τα έργα του όπου θα μπορεί ο καθένας να τον επισκέπτεται.Ενημερώθηκα στην συνέχεια ότι οι συγγενείς του Θέμη Τσιρώνη διεκδικούσαν το έργο του και κινούνταν νομικά εναντίον του δήμου Πύργου.Το όλο θέμα πήρε την δικαστική οδό και είναι ακόμα σε εξέλιξη.Τα γεγονότα έχουν ως εξής όπως καταγράφονται σε επίσημα έγγραφα: Το σπίτι σφραγίστηκε μέχρι να γίνει επίσημη καταγραφή όσων πραγμάτων υπήρχαν μέσα σε αυτό.Τα αδέλφια του Θέμη Τσιρώνη ζήτησαν την προσωρινή φύλαξη των πινάκων σε χώρο ασφαλή, της κοινότητας Αγίου Ιωάννη, καθώς κατοικούν στην Αθήνα και φοβόντουσαν την λεηλασία του σπιτιού.Η καταγραφή έγινε επίσημα μετά την αποσφράγιση του σπιτιού και οι πίνακες μεταφέρθηκαν εντός αίθουσας του κοινοτικού γραφείου Αγίου Ιωάννη.Από εκεί κι έπειτα υπήρξε εμπλοκή μεταξύ των συγγενών του Θέμη  Τσιρώνη και υπευθύνων της κοινότητας κατόπιν συννενοήσεων που είχαν κάνει όπως διαβάζω στα επίσημα έγγραφα.Δεν θα μπω σε λεπτομέρειες καθώς το θέμα είναι σε εξέλιξη και δεν μου επιτρέπεται να εκθέσω πρόσωπα και καταστάσεις καθώς δεν έχω καμία συμμετοχή στην όλη υπόθεση.Ο δήμος Πύργου κατά του οποίου στρέφονται οι συγγενείς,ενεπλάκη διότι τα έργα παρέμεναν στο κοινοτικό γραφείο του δ.δ.Αγίου Ιωάννη το οποίο και ανήκει στον δήμο Πύργου.Δεν υπήρξε κανένα έγγραφο ή στοιχείο που να έχει περιέλθει στην κατοχή του δήμου Πύργου ή του Δημοτικού Οργανισμού Πολιτισμού Πύργου στο οποίο να αναφέρεται η δωρεά ή παραχώρηση των έργων του εκλιπόντος.Για την δικαστική διαδικασία ορίστηκε δικηγόρος από την πλευρά του δήμου Πύργου.Το δικαστήριο με βάση τα στοιχεία και τα γεγονότα εξέδωσε προσωρινά ασφαλιστικά μέτρα και όρισε μεσεγγυούχο έναν εκ των αδελφών του Θέμη Τσιρώνη.

Μέχρι εδώ μπορώ να δώσω στοιχεία για την υπόθεση κι επαναλαμβάνω ότι δεν μου επιτρέπεται να πω περισσότερα πράγματα για καμία πλευρά καθώς ο ΔΟΠΠ δεν έχει θέση στην δικαστική διαμάχη.

Ο θεσμικός μου ρόλος ως Προέδρου του Οργανισμού Πολιτισμού είναι η διαφύλαξη,προστασία και ανάδειξη κάθε μορφής τέχνης που αφορά στον τόπο μας.Αναγνωρίζω την αξία του έργου του Θέμη Τσιρώνη και επιθυμώ και ο ίδιος την παραμονή του στον τόπο που γεννήθηκε κι έφυγε από την ζωή.Υπηρετώ από αυτή την θέση τους πολίτες και προσπαθώ για το κοινό καλό και όχι για ίδιον όφελος.Αντιπαρέρχομαι τις προσβλητικές εκφράσεις και τονίζω την ανάγκη να είμαστε ενωμένοι και να προχωρούμε με σύνεση και λογική σε πράξεις που μόνο σκοπό έχουν την πολιτιστική ανάταση του τόπου μας.Αν σταθώ σε προσωπικές αντιπαραθέσεις ή επιθέσεις δεν θα μπορέσω να καταφέρω τίποτα παραπάνω από το να διχάζω και όχι να ενώνω.Ανθρώπινα, δεν μου είναι ευχάριστες τέτοιες κατηγορίες ή σχόλια,όμως έχω θεσμικό ρόλο κι εκπροσωπώ το σύνολο του Οργανισμού Πολιτισμού του δήμου Πύργου.Εξ’αυτού και πέρα από οποιαδήποτε απόφαση του δικαστηρίου,θα κάνω ότι μπορώ προκειμένου να διεκδικήσω το έργο του Θέμη Τσιρώνη ώστε να παραμείνει στον τόπο μας.Θα το κάνω όπως εγώ θεωρώ σωστό και σε ανθρώπινο επίπεδο πέρα από δικογραφίες και αποφάσεις.Υπάρχει πάντα ο παράγοντας άνθρωπος και το πεδίο να λειτουργήσεις εκτός δικαστικών αιθουσών και νομικών προεκτάσεων.Στον φίλο Γιάννη Καλόφωνο,γιατί εχθρούς δεν έχω ή τουλάχιστον πιστεύω ότι δεν έχω,έχω να πω ό,τι του έγραψα και στα σχόλιά του.Ότι αναλαμβάνω προσωπικά το θέμα κι ελπίζω σε μια θετική κατάληξη.Το γνωρίζει και ο ίδιος ότι δεν είναι μια εύκολη υπόθεση.Το γνωρίζω κι εγώ με βάση όσα έχω διαβάσει κι ενημερωθεί.Δεν είναι θέμα ολιγωρίας ή αδιαφορίας.Στο δικαστήριο μιλούν τα στοιχεία και αυτό αποφασίζει.Συναισθηματικά ή ηθικά μπορεί να είναι επιθυμητό να αποφασίσουν οι δικαστές,όμως ακολουθούν τους νόμους και τα στοιχεία.Εν κατακλείδι,είναι πολλά τα πράγματα που πρέπει να γίνουν στον τομέα του Πολιτισμού και δεν είναι εύκολα.Πέρα από τις εκδηλώσεις οφείλουμε να δημιουργήσουμε καινούργια πράγματα.Λείπουν πάρα πολλά που άλλες πόλεις τα έχουν εδώ και χρόνια.Προσωπικά, εργάζομαι γι’αυτό αθόρυβα και προσδοκώ να έχουμε θετικά αποτελέσματα.Το έλλειμμα της πόλης και του δήμου είναι πολύ μεγάλο αν συγκριθεί με άλλους δήμους.Δεν πρόκειται να προχωρήσω σε κανένα βιαστικό πλάνο μόνο για το φαίνεσθαι που θα είναι θνησιγενές εν τη γενέσει του.Χρειάζεται δουλειά,επιμονή και υπομονή ώστε να γίνουν ουσιαστικές τομές στον λιμνάζοντα χώρο του Πολιτισμού.Ελπίζω ότι αυτή η πόλη θα αποκτήσει την δική της ταυτότητα και θα έχει παρουσία και κύρος στον χώρο του Πολιτισμού καθώς διαθέτει ένα μεγάλο απόθεμα ανθρώπων που μέχρι σήμερα δεν έχει καταφέρει να αποδώσει τα μέγιστα ενώ έχει όλες τις προϋποθέσεις.

Με εκτίμηση

Χάρης Β.Μικελόπουλος

Πρόεδρος Δημοτικού Οργανισμού Πολιτισμού Πύργου

Περισσότερα Άρθρα...

Εγγραφείτε προκειμένου να λαμβάνετε δωρεάν ειδοποιήσεις όταν έχουμε νεότερες πληροφορίες.