0 New Articles

Ο Λάμπρος Δημητρογιάννης σε νέες μονάδες επεξεργασίας μη επικίνδυνων αποβλήτων και παράλληλης παραγωγής ενέργειας

Επίσκεψη σε μονάδες επεξεργασίας μη επικίνδυνων αποβλήτων και παράλληλης παραγωγής ενέργειας πραγματοποίησε ο Αντιπεριφερειάρχης Ενέργειας, Περιβάλλοντος, Φυσικών Πόρων και Χωροταξίας, Λάμπρος Δημητρογιάννης,  στην Π.Ε.  Αιτωλοακαρνανίας.

Οι συγκεκριμένες μονάδες που ξεκίνησαν τη λειτουργία τους πρόσφατα, έχουν ως αντικείμενο τη διαχείριση και ενεργειακή αξιοποίηση της βιομάζας που προκύπτουν ως απόβλητα και υποπροϊόντα από γεωργικές, κτηνοτροφικές, και άλλες σχετικές δραστηριότητες, με παράλληλη παραγωγή ενέργειας, και ειδικότερα συμπαραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας και θερμότητας. Επιπλέον, μέσω της διαδικασίας της κομποστοποίησης ενισχύεται η κυκλική οικονομία και βελτιώνεται η αειφορική γεωργία με άμεσο όφελος στους τοπικούς παραγωγούς. Παράλληλα, επιτυγχάνεται ορθή διαχείριση των αποβλήτων με άμεσο θετικό αντίκτυπο στο περιβάλλον.

«Η ενίσχυση της Πράσινης Επιχειρηματικότητας και η προώθηση των Πράσινων Επενδύσεων αποτελούν για εμάς βασική προτεραιότητα. Έχουμε επιτύχει πλέον, σε συνεργασία με τις υπηρεσίες μας, την μείωση των γραφειοκρατικών διαδικασιών, την επίσπευση των σχετικών αδειοδοτήσεων, καθώς και την προώθηση οικονομικών δραστηριοτήτων της Κυκλικής Οικονομίας. Παράλληλα ενθαρρύνουμε την αύξηση των έργων που εντάσσονται στη διαχείριση των αποβλήτων, την ανακύκλωση, την αξιοποίηση βιομάζας για ενέργεια και την βιολογική γεωργία» δήλωσε ο Αντιπεριφερειάρχης και πρόσθεσε:  «Οι προσπάθειές μας επιφέρουν αποτελέσματα, καθώς σε 18 μήνες περίπου έχει εγκριθεί η λειτουργία 70 τέτοιων “πράσινων” επιχειρήσεων στη Περιφέρεια, εκ των οποίων 30 στην Αιτωλοακαρνανία, 15 στην Ηλεία και 25 στην Αχαΐα, με ταχύτατους ρυθμούς αδειοδότησης. Η λειτουργία αυτών των δραστηριοτήτων έχει επιφέρει μεγάλο θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα και δημιουργία θέσεων εργασίας, ιδίως σε μια δύσκολη οικονομικά περίοδο''.

 

 

Αυγερινοπούλου για το Τμήμα Μουσειολογίας: Έγκριση 9 θέσεων διδακτικού προσωπικού

Με 9 θέσεις απόκτησης ακαδημαϊκής διδακτικής εμπειρίας ενισχύεται το Τμήμα Μουσειολογίας για το τρέχον εαρινό εξάμηνο με σημερινή απόφαση της Συγκλήτου του Πανεπιστημίου Πατρών. Οι θέσεις αυτές αφορούν σε διδάκτορες που μπορούν να πραγματοποιήσουν αυτοδύναμα μαθήματα. Η Βουλευτής Ν. Ηλείας, Ν.Δ., Δρ. Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, η οποία διεκδικεί αδιαλείπτως και δυναμικά την εύρυθμη λειτουργία και διατήρηση των πανεπιστημιακών τμημάτων στην Ηλεία και βρίσκεται σε διαρκή επαφή με το Υπουργείο Παιδείας και το Πανεπιστήμιο Πατρών, ήλθε σε εκ νέου επικοινωνία με τις Πρυτανικές Αρχές του Πανεπιστημίου προς αυτό το σκοπό.

Θυμίζουμε ότι η εξέλιξη αυτή επιβεβαιώνει τα όσα είχε αναφέρει η κα Αυγερινοπούλου στη τηλεδιάσκεψη που είχε διοργανώσει ο Δήμος Πύργου για «Το μέλλον του Τμήματος Μουσειολογίας Πύργου και απαιτούμενες ενέργειες μας γι’ αυτό», όπου είχε ενημερώσει ότι έχει βρεθεί η χρηματοδότηση, προκειμένου να προσληφθεί προσωπικό.

Το Υπουργείο Παιδείας προχώρησε στην έκδοση Υπουργικής Απόφασης (Υ.Α.) με ΦΕΚ 140/20-1-2021 και τίτλο: «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο». Το ΥΠΑΙΘ αποδεικνύει άλλη μία φορά πως βρίσκεται εκτός εκπαιδευτικής πραγματικότητας, καθώς φαίνεται να αγνοεί τα σοβαρά προβλήματα που προκάλεσε η πανδημία στην εκπαίδευση, προβλήματα που λειτουργούν σωρευτικά στα ήδη υφιστάμενα.

Η προσπάθεια εφαρμογής της συγκεκριμένης Υ.Α. αποσκοπεί στη μεταβίβαση της ευθύνης για όλα τα προβλήματα στους ίδιους τους γονείς, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς και στην κατηγοριοποίηση και τον ταξικό διαχωρισμό της εκπαίδευσης, επιλογή η οποία θα οδηγήσει στην περαιτέρω υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου.

Η διεθνής εμπειρία αποδεικνύει ότι στα «αξιολογημένα» σχολεία των χωρών, όπου εφαρμόστηκε η αξιολόγηση, ο λειτουργικός αναλφαβητισμός, η σχολική διαρροή, οι ταξικοί φραγμοί και η πολυκατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων αυξήθηκαν δραματικά.

Είναι σαφές ότι η επιλογή αυτή αποσκοπεί στην διαμόρφωση ενός οδικού χάρτη μετασχηματισμού του εκπαιδευτικού τοπίου με κυρίαρχο χαρακτηριστικό τον αποχαρακτηρισμό της παιδείας από δημόσιο αγαθό.

Δηλώνουμε την αντίθεσή μας στους σχεδιασμούς της κυβέρνησης για αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και για ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, που θα ακολουθήσει το Σεπτέμβρη, αφού το Υπουργείο Παιδείας έχει δημόσια δηλώσει ότι, το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα θα φέρει στη Βουλή σχετικό νόμο.

Καθοδηγητικό νήμα των κυβερνητικών σχεδιασμών αποτελούν οι εκθέσεις της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ αλλά και οι διαπιστώσεις της έκθεσης Πισσαρίδη για την εκπαίδευση, που επισημαίνουν ως κομβικό πρόβλημα την «Έλλειψη αξιολόγησης των εκπαιδευτικών δομών και του εκπαιδευτικού προσωπικού». Η έκθεση Πισσαρίδη προτείνει συγκεκριμένα για την αντιμετώπιση της παραπάνω «αγκύλωσης» τα εξής: «Συνεχής αξιολόγηση με βάση κριτήρια όπως οι επιδόσεις των μαθητών, το ποσοστό εισαγωγής των μαθητών στα Πανεπιστήμια, οι ειδικές προκλήσεις κάθε σχολείου. Σύνδεση της χρηματοδότησης των σχολείων με την επίτευξη εκπαιδευτικών στόχων. Δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων των αξιολογήσεων και σύγκριση μεταξύ των σχολείων με αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών «διαχείρισης μεγάλων δεδομένων» (big data)».

Το περιεχόμενο και οι στοχεύσεις της «εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης» του ν.4692/20 κινούνται στο πλαίσιο των παραπάνω κατευθύνσεων και προσπαθούν να επιβάλουν την «κουλτούρα» της αξιολόγησης.

Η κυβερνητική επιχειρηματολογία ότι: «η αξιολόγηση έχει σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου και την αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης» είναι παραπλανητική και υποκριτική! Γνωρίζουμε άλλωστε από «πρώτο χέρι», γονείς και εκπαιδευτικοί, τα «έργα και τις ημέρες» της κυβέρνησης. Αν η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας είχαν πρόθεση να στηρίξουν τη λειτουργία των σχολείων και να βοηθήσουν στην «αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου» θα είχαν ικανοποιήσει τις δίκαιες διεκδικήσεις των εκπαιδευτικών σωματείων, των γονιών και των μαθητών και θα είχαν πάρει μέτρα για τη λειτουργία των σχολείων με ασφάλεια και υγιεινή.

Οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί που ζούμε και αναπνέουμε καθημερινά μέσα στα σχολεία, που βιώνουμε και οι ίδιοι μαζί με τους μαθητές μας τα άγχη και τις αγωνίες των γονιών για το μέλλον και την πρόοδο των παιδιών τους είμαστε οι πρώτοι που παλεύουμε για ένα «ποιοτικό και αναβαθμισμένο σχολείο» για όλα τα παιδιά.

Οι εκπαιδευτικοί καθημερινά εξετάζουμε κριτικά και αυτοκριτικά τη δουλειά μας, τον τρόπο που κάνουμε το μάθημα και προσπαθούμε με πενιχρά μέσα και χωρίς καμία στήριξη να δώσουμε ό,τι καλύτερο στους μαθητές μας. Στα σχολεία μας οι Σύλλογοι Διδασκόντων και οι εκπαιδευτικοί σχεδιάζουμε, κρίνουμε, αναπροσαρμόζουμε τον τρόπο που κάνουμε το μάθημα.

Τους μήνες της υποχρεωτικής αναστολής λειτουργίας των σχολείων χωρίς καμία στήριξη, χωρίς τεχνολογικά μέσα και επιστημονική καθοδήγηση κρατήσαμε ανοιχτή την εκπαιδευτική διαδικασία, παρότι σε καμία περίπτωση η εξ αποστάσεως διδασκαλία δε μπορεί να συγκριθεί, όπως αποδείχτηκε, με τη δια ζώσης διδασκαλία.

Τι κάνει η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας για να στηρίξει στην πράξη τη δουλειά του εκπαιδευτικού; Κυριολεκτικά τίποτα! Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας 10 μήνες τώρα αξιοποιούν την πανδημία και ψηφίζουν το ένα νομοσχέδιο μετά το άλλο. Τσακίζουν όλο και πιο πολύ τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, κάνουν λάστιχο τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

Ο κλάδος έχει πλούσια πείρα!

Ο αγώνας για την αποτροπή του Π.Δ. 152 (αξιολόγηση εκπαιδευτικών), του ν. 4024/2011 (αξιολόγηση, προαγωγή, βαθμολογική εξέλιξη), το μπλοκάρισμα της «αξιολόγησης» στο Δημόσιο, με καθολική αποχή των εργαζομένων, αποτελούν σημαντικές παρακαταθήκες, που δείχνουν το δρόμο για την αντιμετώπιση της νέας προσπάθειας από την κυβέρνηση της ΝΔ να εφαρμόσει μία αξιολόγηση, που μόνο στόχο έχει την ενοχοποίηση των εκπαιδευτικών και των σχολείων για όλα τα προβλήματα της δημόσιας εκπαίδευσης. Όπως ακυρώσαμε στην πράξη τις ρυθμίσεις για τις κάμερες στην τάξη, αποδομώντας τις παιδαγωγικά και σε επίπεδο κοινωνίας, όπως απονομιμοποιήσαμε τις πραξικοπηματικές μεθοδεύσεις της κυβέρνησης με τις εκλογές – παρωδία για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια, με αποχή της τάξης του 93%, έτσι και τώρα μπορούμε να ορθώσουμε φραγμούς τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς.

 

Καλούμε τους συναδέλφους να συμμετάσχουν μαζικά στην απεργία – αποχή της ΟΛΜΕ, απέχοντας από κάθε διαδικασία που προβλέπεται στην σχετική Υ.Α.

Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να υλοποιήσουν την απόφαση για απεργία - αποχή.

Καλούμε τα στελέχη εκπαίδευσης (Διευθυντές/τριες σχολείων, Συντονιστές/τριες Εκπαιδευτικού Έργου κ.τ.λ.) να συνταχθούν με την απόφαση της ΟΛΜΕ και να συμμετάσχουν στην απεργία – αποχή.

 

ΕΝΩΜΕΝΟΙ – ΣΥΣΠΕΙΡΩΜΕΝΟΙ ΣΤΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΜΑΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΟΡΑ ΝΑ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΟΥΜΕ.
ΤΟ ΧΡΩΣΤΑΜΕ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥΣ.

 

ΥΓ1. Σας κοινοποιούμε:

α) τις ενέργειες – βήματα για την υλοποίηση της απόφασης του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ για κήρυξη απεργίας αποχής.

β) υπόδειγμα ατομικής - συλλογικής δήλωσης αποχής από κάθε ενέργεια συνδεόμενη με τις διαδικασίες αξιολόγησης

 

ΥΓ2. Η ΕΛΜΕ Ηλείας έπαιξε πρωταγωνιστικό ρόλο στην κήρυξη απεργίας-αποχής:

  • Στήριξε σταθερά και αταλάντευτα αυτή την άποψη την τελευταία τριετία μαζί με άλλες 76 ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ.

  • Συνέβαλε με την ψήφο της στην απόφαση της Γενικής Συνέλευσης των Προέδρων (5 Σεπτεμβρίου 2020) για κήρυξη απεργίας-αποχής από τις διαδικασίες που προβλέπονται από τον νόμο 4692/2020.

 

Πύργος 16/02/2021

 

Κοινός αγώνας για παραμονή των πανεπιστημιακών τμημάτων στην Ηλεία -Συνέντευξη Τύπου Γεωργιόπουλου, Αντωνακόπουλου, Λυμπέρη στην Αρχαία Ολυμπία

Κοινή δράση για διεκδίκηση της παραμονής των πανεπιστημιακών τμημάτων στην Ηλεία αναλαμβάνουν οι Δήμαρχοι Πύργου, Τάκης Αντωνακόπουλος, Ήλιδας, Γιάννης Λυμπέρης και Αρχαίας Ολυμπίας, Γιώργος Γεωργιόπουλος, καλώντας όλους τους φορείς του νομού να συναθροιστούν μαζί τους.

Σε κοινή συνέντευξη Τύπου στο Δημαρχείο Αρχαίας Ολυμπίας, οι τρεις Δήμαρχοι μίλησαν με ιδιαίτερα κριτική διάθεση για τις τελευταίες εξελίξεις που θέλουν την κατάργηση των τμημάτων Μουσειολογίας Πύργου και Γεωπονίας Αμαλιάδας, με τη μεταφορά τους σε Πάτρα και Μεσολόγγι αντίστοιχα. Στα βασικά σημεία των δηλώσεών τους οι τρεις Δήμαρχοι ανέφεραν τα εξής:

Γιώργος Γεωργιόπουλος: «Αγώνας με όλους τους φορείς»

«Η Ολυμπία σηματοδοτούσε πάντα και διαχρονικά την ενότητα και η παρουσία μας σήμερα εδώ, γύρω από ένα κοινό σκοπό, θέλει να στείλει το μήνυμα της ενότητάς μας. Επιπλέον, οι αξίες της Ολυμπίας είναι απόλυτα συνυφασμένες με την αρχαιοελληνική Παιδεία. Καλλιέργεια σώματος και πνεύματος αποτελούσαν την πεμπτουσία του αρχαιοελληνικού τρόπου. Για να χωρέσω την Ηλεία του παρόντος θα μου επιτρέψετε να παραφράσω τον Αριστοτέλη. Η Ηλεία, χρόνια τώρα, οικονομικά, αναπτυξιακά, εκπαιδευτικά, μαζεύει τα ψίχουλα που πέφτουν από το τραπέζι των άλλων. Αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί.

Συμμερίζομαι τις σκέψεις, τις αγωνίες και τους σχεδιασμούς της Πρυτανικής Αρχής για αναβαθμισμένη, εκσυγχρονισμένη και ακαδημαϊκά ισχυρή τριτοβάθμια εκπαίδευση, μακριά από τις στρεβλώσεις του παρελθόντος. Όμως στην προκειμένη περίπτωση μιλάμε για δύο πόλεις, τις μόνες από όλη την υπόλοιπη χώρα, που μετά τις τελευταίες εξελίξεις δεν θα υπάρχουν στον πανεπιστημιακό χάρτη. Η επιτροπή στρατηγικού σχεδιασμού του Πανεπιστημίου Πατρών έπρεπε να διαβουλευτεί με τους φορείς του τόπου και να λάβει υπόψη την παραπάνω παράμετρο. Η απόφασή της έτσι όπως ελήφθη δεν είναι ανεκτή και θα μας βρει όλους δυναμικά αντίθετους.

Η Ολυμπία εδώ και καιρό έχει διεκδικήσει -όχι ανταγωνιστικά με τις άλλες δύο πόλεις- ένα τμήμα που μπορεί να το υποστηρίξει, ένα Ξενόγλωσσο Πρόγραμμα Σπουδών που να συνάδει με τον χαρακτήρα της, αφού με το ισχυρό της όνομα μπορεί να προσελκύσει πολλούς ξένους φοιτητές. Δεν ξεχωρίζουμε τη διεκδίκησή μας από τους άλλους δύο, ή θα τα πάρουμε όλοι μαζί ή θα απεμπολήσουμε και την ιστορία μας στην Αυτοδιοίκηση την προοπτική του τόπου. Θα συνεχίσουμε τον αγώνα μαζί με όλους τους φορείς. Αυτή η διεκδίκηση δεν έχει πολιτικό ούτε κομματικό χρώμα. Η κοινωνία μας, η οικονομία, η ανάπτυξη, ο πολιτισμός μας, όλη η Ηλεία έχει ανάγκη στήριξης. Αυτό θα διεκδικήσουμε μέχρι τέλους».

Τάκης Αντωνακόπουλος: «Να παλέψουμε μόνοι μας»

«Εδώ στην Ολυμπία θα έπρεπε να υποκλίνονται όλοι αυτοί που ασχολούνται με την Παιδεία και τις ανώτερες αξίες του πολιτισμού, οι σοφοί που σχεδιάζουν πώς θα μεταλαμπαδεύσουν τη γνώση. Δυστυχώς το αξιακό απόθεμα του σύγχρονου Ελληνισμού έχει απαξιώσει αυτά τα μεγέθη. Η Παιδεία και οι υποδομές της δεν είναι υποδομές πώλησης προϊόντων. Πρέπει να δένουν και με συμβολισμούς που έχουν γεωγραφικές και μνημειακές αναφορές, όπως ο τόπος μας. Οι αρχές της χώρας μας δεν έχουν αξιοποιήσει τόσα χρόνια αυτό το μοναδικό απόθεμα, ως δύναμη έλξης της παγκόσμιας πανεπιστημιακής κοινότητας. Εδώ ο Απόλλωνας, ο θεός του φωτός, κέρδισε τον κερδώο Ερμή, σε μια συμβολική μάχη για να προβληθούν οι αξίες του Ελληνισμού.

Ο Πύργος είναι δίπλα στην Αρχαία Ολυμπία και αισθανόμαστε ότι αυτά τα μεγέθη διαχέονται σε όλο το νομό. Αν υπήρχαν αυτά τα μεγέθη σε κάποιες άλλες χώρες που διακρίνονται για την καλλιέργεια των ανθρώπων, δεν θα είχαν τίποτα άλλο να παράγουν. Δυστυχώς αυτά δεν συγκινούν κάποιους που αποφασίζουν και μας έχουν συνεχώς στα αζήτητα. Κάνουμε λοιπόν έναν αγώνα με τους δήμους με όλους τους θεσμικούς φορείς να προχωρήσουμε σε απεργίες πόλης να κινητοποιηθούμε γιατί πιστεύουμε ότι η ιστορία γράφεται από αυτούς που διαφωνούν και αγωνίζονται όπως έγινε στην Άρτα που ξεσηκώθηκαν και πέτυχαν αυτό που ήθελαν.

Είναι πολύ ευχάριστο και αλληλέγγυο το ξεχωριστό αίτημα για ένα πανεπιστήμιο ξενόγλωσσο. Κάποιοι όμως θα έπρεπε να παρακαλάνε αυτή την περιοχή και όχι αυτή να παρακαλάει αυτούς. Αν δεν το έχουν αντιληφθεί αυτό, τότε είναι σε πολύ λάθος θέσεις αυτοί που αποφασίζουν, κάνουν κακό εκεί που είναι και πρέπει να φύγουν. Και είναι πολλοί εκείνοι που βρίσκονται σε λάθος θέσεις σε όλους τους τομείς και ο τόπος μας έχει βαλτώσει ουραγός στον πίνακα της ανάπτυξης. Το μήνυμα που στέλνω από την Ολυμπία είναι ότι δεν υπάρχει άλλη λύση από το να παλέψουμε μόνοι μας».

Γιάννης Λυμπέρης: «Αυτή τη φορά δεν θα περάσουν»

«Εδώ, σ’ αυτό τον σπουδαίο τόπο που όλοι αισθανόμαστε ρίγος, ερχόμαστε να πούμε ένα “τέρμα πια”. Μας είπε ο κ. Υφυπουργός ότι δεν μπορεί ο κάθε Δήμαρχος να έρχεται και να ζητάει ένα τμήμα. Αυτός ο Δήμαρχος όμως εκπροσωπεί μια κοινωνία και στην Ευρώπη οι Δήμοι έχουν την ευθύνη και κάνουν πανεπιστήμια. Εμείς κρεμόμαστε από τον κάθε παράγοντα και πέφτουμε θύματα του “μπάρμπα της Κορώνης”. Ως Ηλείοι λέμε: Ως εδώ και μη παρέκει.

Καλούμε τον κ. Υφυπουργό Παιδείας να έρθει εδώ στην Ολυμπία για να δει πού αλλού μπορεί να βρει τόσα μουσεία για τη Μουσειολογία, ή να δει τους αρδευόμενους κάμπους της Ηλείας, ιδανικό πεδίο για τη Γεωπονία, που αν δεν την κατακερμάτιζαν εδώ κι εκεί θα είχε καλύτερη μοίρα.

Εμείς απαιτούμε τα τμήματά μας να μείνουν εδώ. Επιτέλους, κάποια κυβέρνηση να κοιτάξει το κεφάλαιο “Ολυμπία” και να το αξιοποιήσει για τη χώρα, όχι για την ίδια την Ολυμπία. Γι’ αυτό είμαστε εδώ σήμερα, συμβολικά, για να δείξουμε απ’ αυτό τον ιερό τόπο, στο όνομα του οποίου παίζουν ατομικά και εθνικά συμφέροντα -όπως η Ολυμπία οδός που δεν φτάνει στην Ολυμπία- ότι δεν χρειάζεται κάτι άλλο για να αποδείξουμε ότι εμπαιζόμαστε.

Είμαι αποφασισμένος αυτή τη φορά να αντιδράσουμε όλοι, σύσσωμοι, σφοδρά. Να ανοίξουν τα στόματα οι βουλευτές, οι θεσμικοί φορείς, οι Ηλείοι. Και η αντίδραση, η κραυγή να είναι δυνατή. Αυτή τη φορά δεν θα περάσουν, όποιοι και να είναι».

 

Δελτίο τύπου Δήμου Πύργου - «Διαρκείς πρωτοβουλίες και κινητοποιήσεις – Προσβολή κατά όλης της πόλης από τους δυο δημοτικούς συμβούλους»

Συνέντευξη Τύπου με κύριο θέμα τις αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου που συνεδρίασε την Τετάρτη (17/2) έδωσε χθες ο Δήμαρχος Πύργου Παναγιώτης Αντωνακόπουλος. Εστιάζοντας στο «φλέγον» θέμα με τις δυσμενείς εξελίξεις που κυοφορούνται για τα περιφερειακά Πανεπιστημιακά Τμήματα, καθώς και στην ψήφιση του τεχνικού Προγράμματος του Δήμου Πύργου.

Όπως τόνισε, μεταξύ άλλων:

«Για το πολύ μεγάλο θέμα της απομάκρυνσης των Πανεπιστημιακών Τμημάτων από Πύργο και Αμαλιάδα πήραμε ομόφωνα μια απόφαση: Καλούμε όλες τις δυνάμεις της πόλης σε συστράτευση, όλους τους φορείς της πόλης, το Εργατικό Κέντρο, τον Εμπορικό Σύλλογο, τους επιστημονικούς φορείς,  να λάβουν αποφάσεις και να προχωρήσουμε σε Απεργία πόλης.

Όσοι έχουν θεωρητικοποιήσει την αποτυχία και τον συμβιβασμό, δεν προσφέρουν καλές υπηρεσίες στην κοινωνία. Και ίσως να είναι αρκετοί τελικά αυτοί, γι’ αυτό και η περιοχή είναι σε μια μόνιμη ύφεση.

Ο αγώνας και η δυναμική διεκδίκηση είναι τα απολύτως απαραίτητα και στην πραγματικότητα, τα μόνα όπλα. Στην Άρτα π.χ., ήδη μετά από κινητοποιήσεις και συμφωνία των θεσμών, απέτρεψαν την απομάκρυνση των Τμημάτων από την πόλη όπως είχε εισηγηθεί το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.

Έχουμε ήδη βρεθεί και κινηθεί με τον Γιάννη Λυμπέρη, έχουμε αποστείλει κοινή επιστολή σε όλους τους δημάρχους, επισκεφτήκαμε τον Περιφερειάρχη, και άμεσα συνεχίζονται καθημερινά πλέον κι άλλες κινήσεις. Στην τελική φάση αποφασίζει η κυβέρνηση. Κυβερνητικός βουλευτής του Νομού είπε ότι η Ηλεία δεν έχει φίλους στην κυβέρνηση. Δεν θέλω να το πιστεύω ότι υπάρχουν κυβερνήσεις που δεν συμπεριφέρεται φιλικά με το λαό και με περιοχές. Πρέπει να αποδείξει λοιπόν και η κυβέρνηση ότι μας θεωρεί φίλους. Διότι μέχρι τώρα δεν έχουμε καταλάβει κάτι τέτοιο, ούτε με τον δρόμο Πάτρα-Πύργος, ούτε με τα Πανεπιστήμια, ούτε με το Νοσοκομείο Αμαλιάδας ούτε με τις ανεμογεννήτριες που θέλουν να βάλουν στον Παρθενώνα της Πελοποννήσου, ούτε με το Προεδρικό διάταγμα που ακυρώνει την τουριστική ανάπτυξη από τον Αλφειό μέχρι την Κυπαρισσία, και με διάφορα άλλα.

Υπάρχουν τόσο σοβαρά θέματα στην επικαιρότητα, όπως οι Πανεπιστημιακές Σχολές που απαιτείται μάχη από όλους για να μην υλοποιηθεί το σχέδιο απομάκρυνσης τους, όπως τα σημαντικά προβλήματα με τον covid 19 που μάλιστα το τελευταίο διάστημα ο Νομός έχει ανέβει σημαντικά στη λίστα επικινδυνότητας, τα σημαντικά προβλήματα με τη δυσλειτουργία στον εμβολιασμό που δεν υπάρχει καν εμβολιαστικό κέντρο στον Πύργο και π.χ. η ηλικιακή κατηγορία 60-64 έπρεπε να πηγαίνει στη Γαστούνη, που δεν υπάρχει γενικότερα καλή χωροταξική κατανομή των εμβολιαστικών κέντρων και π.χ. από περιοχές της Ολυμπίας πρέπει να πηγαίνουν στα Τρόπαια, με τη γενικότερη έλλειψη επάρκειας στους εμβολιασμούς, με τα γνωστά προβλήματα σε σχέση με το Νοσοκομείο, και άλλα. 

Να πω για το θέμα με το εμβολιαστικό κέντρο στην πόλη πως σήμερα (Πέμπτη) μίλησα με υπηρεσιακούς και διευθυντικούς παράγοντες στην 6η ΥΠΕ. Θα τους υποδείξουμε έναν χώρο δικό μας για εμβολιαστικό κέντρο και πολύ σύντομα θα έχουμε μια ολοκληρωμένη παροχή υπηρεσιών εμβολιασμού στους δημότες μας».

«Ήθελαν να διαλύσουν τη διαδικασία του Δημοτικού Συμβουλίου κι έδωσαν παράσταση παράνοιας…»!

«Αυτά λοιπόν είναι τα μεγάλα θέματα του πολίτη, και όχι κάποια άλλα με τα οποία ορισμένοι ήθελαν να διαλύσουν τη διαδικασία του Δημοτικού Συμβουλίου!

Σε κάποιους είναι δυστυχώς πολύ προσφιλής η τακτική της συκοφαντίας και του ψεύδους και της καταστροφής έργου.

Και μέσα σε όλα αυτά, το θέμα τους το …μεγάλο γι’ αυτούς είναι ότι πρέπει να κάνουμε μια εργολαβία με τάδε τρόπο και όχι αλλιώς. Αυτό είναι το …μεγάλο θέμα, για το οποίο αν δεν ξέρουν, πρέπει να ξέρουν πολύ καλά ότι δεν είναι καν αρμοδιότητα του Δημοτικού Συμβουλίου, αλλά της Οικονομικής Επιτροπής, στην οποία και αρμοδίως παραπέμφθηκε το αίτημα τους. Αφού είναι δική της αρμοδιότητα και ξέρουν όλοι πλέον πολύ καλά ότι αυτό το θέμα βρίσκεται υπό κρίση στα ανώτατα δικαστήρια της χώρας, στο Ελεγκτικό Συνέδριο και στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Εμείς είμαστε αυτοί που ζητήσαμε έγκριση, δεν έχει υπογραφεί καμιά σύμβαση και έτσι δεν υπάρχει και καμιά ανάθεση. Παρόλα αυτά επιμένουν, για να κάνουν μικροπολιτική, που μαζί με συκοφαντία, ψέματα, κιτρινισμό, δικομανία, μόνο αυτά είναι που ξέρουν. Και μόνο σε αυτά επιμένουν. Απλά και μόνο μήπως μπορέσουν να σηκώσουν μια επικοινωνιακή σκόνη, κι αδιαφορώντας για οτιδήποτε άλλο, με μοναδική τους εμμονή μήπως μπορέσουν να κάνουν κάποια ζημιά στον Δήμαρχο!

Ένα πραγματικά μεγάλο θέμα χθες ήταν η ψήφιση του Τεχνικού Προγράμματος 2021 του Δήμου. Ένα πρόγραμμα ρεαλιστικό, με πολλές μελέτες για να γίνουν έργα γρήγορα, μέσα από τα οποία θα δημιουργηθούν και πολλές θέσεις εργασίας.

Χθες έγινε μια πρωτόγνωρη, απρεπέστατη προσβλητική συμπεριφορά για τους θεσμούς από δύο συγκεκριμένους δημοτικούς συμβούλους, όπου ακόμη και τα υπόλοιπα μέλη της παράταξής τους αποχώρησαν, κι όπως και άλλων παρατάξεων, βλέποντας αυτή την παράσταση της παράνοιας! Προσπάθησαν με απίστευτα απαράδεκτο τρόπο, ειδικά οι δυο συγκεκριμένοι - που τελικά κι οι υπόλοιποι της παράταξης τους, τους άφησαν μόνους τους - να διαλύσουν τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Πύργου, μόνο και μόνο μήπως μείνει ο Δήμος χωρίς Τεχνικό Πρόγραμμα! Αυτό είναι μνημειώδες! Χοροπηδώντας πάνω στα μικρόφωνα, με κραυγές κι αλαλαγμούς, για να μην μιλήσει κανείς άλλος. Μια τραγική συμπεριφορά, έτσι που να καταντάει σε προσβολή ολόκληρης της πόλης, ολόκληρου του Δήμου και των δημοτών του.

Οι άνθρωποι αυτοί, με την εμμονή σε ένα σήριαλ φαντασίωσης, με τερατώδη ψέματα, με συκοφαντία, με λασπολογία, με δικομανία! Το μόνο που τους νοιάζει είναι να μη γίνουν έργα στο Δήμο!

Οι άνθρωποι αυτοί με το πασίγνωστο παρελθόν σε βάρος της πόλης, που ακύρωσαν ιδιαίτερα κρίσιμο πολιτικό χρόνο για τον Πύργο, που άφησαν την πόλη σε ύφεση σε όλα, και που τελικά τα έργα τους ήταν τέτοια, όπως τα Ποτόκια, το παλιό Νοσοκομείο, ο παρατημένος και ρημαγμένος Κούβελος, και διάφορα πολλά άλλα. Συνεχίζουν την ίδια τακτική κι επιχειρούν πάλι τα ίδια.

Οι άνθρωποι αυτοί που θέλουν και να ξαναέλθουν, καλπάζοντας πάνω στο ψεύδος, στη συκοφαντία και στη λασπολογία, αλλά και που πρέπει να ξέρουν ότι ειδικά αυτοί δεν πρόκειται να επιστρέψουν ποτέ. Έχει περάσει η σειρά τους οριστικά κι αμετάκλητα.

Όσοι συνειδητά ταλαιπωρούν τον πολίτη του Πύργου, και αναφέρομαι και σε διαπλοκή πολιτικών κι υπηρεσιακών παραγόντων, δηλώνω ότι θα με βρουν απέναντι τους και θα τους στείλω έναν – έναν στον Εισαγγελέα. Κι υπάρχουν ήδη διαθέσιμα όλα τα στοιχεία γι’ αυτά. Μην θεωρούν ως μειονέκτημα την καλοσύνη…».

 

A. Νικολακόπουλος - Πρότεινε όχι μόνον την ενίσχυση των υπαρχόντων Τμημάτων, αλλά και την μεταφορά Σχολής Μηχανικών σε Πύργο-Αμαλιάδα!

 

 

  • Χαρακτηρίζει αδιανόητη τη συνύπαρξη δύο σχολών

από δύο πανεπιστήμια σε μία μόνο πόλη...

 

-Αφού επιδιώκουν εξορθολογισμό, ας εξορθολογίσουν τον παραλογισμό δύο ίδιων σχολών σε μία πόλη του Νόμου Γαβρόγλου

 

Η Πολυτεχνική Σχολή μπορεί να λειτουργήσει

ομαλά και αναβαθμισμένα στην Ηλεία

 

 

 

Ο «εξορθολογισμός» στη λειτουργία των Πανεπιστημιακών Σχολών δεν μπορεί να προβλέπει απορροφήσεις ή συγχωνεύσεις Τμημάτων που έχουν δυσμενή αντίκτυπο στην Περιφέρεια, αλλά οφείλει να περιλαμβάνει βελτιώσεις και αποκαταστάσεις προηγούμενων αστοχιών πολλές από τις οποίες έχουν δημιουργήσει οι... «ακροβασίες» Γαβρόγλου και τα σχέδια της τότε κυβέρνησής του για την ακαδημαϊκή κοινότητα που κινήθηκαν σε επιπόλαιη και τελικώς εκ των πραγμάτων ανεδαφική βάση.

Ένα από τα ευτράπελα των αποφάσεών του ήταν η ίδρυση Σχολής Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου στην... Πάτρα και ειδικότερα στο campus Κουκούλι του αντίστοιχου Πανεπιστημίου Πατρών. Σε μία πόλη δηλαδή συνυπάρχουν και λειτουργούν δύο Πολυτεχνικές Σχολές (Πελοποννήσου και Πατρών) με τα ίδια ακριβώς τρία τμήματα μηχανικών πενταετούς φοίτησης, ήτοι: α) Πολιτικών Μηχανικών, β) Μηχανολόγων Μηχανικών και γ) Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών!

Αν δεν είναι τουλάχιστον ανορθολογικό αυτό, ποιο άραγε από τα υπόλοιπα που έχουν συμβεί είναι;

Τα παραπάνω τονίζει με χαρακτηριστικό τρόπο ο βουλευτής Ηλείας Ανδρέας Νικολακόπουλος, ο οποίος παράλληλα με τις διαδοχικές παρεμβάσεις του για την ενίσχυση των σημερινών Τμημάτων Πύργου και Αμαλιάδας, κόντρα… στις διαθέσεις και επιδιώξεις των καθηγητών, διατύπωσε ακριβώς στη βάση ενός ορθολογισμού και μιας σωστής αναδιάρθρωσης την πρόταση μεταφοράς της έδρας της μιας Σχολής Μηχανικών, αυτή του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου από την Πάτρα στην Ηλεία.

 

Γιατί στο νομό μας

 

Η πρόταση που βρίσκεται ήδη στα χέρια της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, καθώς έχει υποβληθεί από τον κ. Νικολακόπουλο στην Υπουργό Παιδείας και στον νυν Υφυπουργό, ενώ είχε κατατεθεί και στον πρώην Υφυπουργό, αναφέρεται σε πλεονεκτήματα που μπορεί να έχει για τον τόπο όπως:

1) Την ισότιμη μεταχείριση της ΠΕ Ηλείας με την ύπαρξη Σχολής με τρία τμήματα μηχανικών και 60 μέλη ΔΕΠ, έναντι της υφιστάμενης κατάστασης με δύο τμήματα διαφορετικών Σχολών και 10 μέλη ΔΕΠ, εκ των οποίων αυτό της Μουσειολογίας να είναι θνησιγενές (με δύο μέλη ΔΕΠ μόνο).

2) Την ικανοποίηση της κοινότητας του Πανεπιστημίου Πατρών μιας και αποδεσμεύεται από τις ακαδημαϊκές, διοικητικές και οικονομικές επιπτώσεις της συνύπαρξης με τη Σχολή Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.

3) Την αποδέσμευση χώρων στο campus Κουκούλι, γεγονός που καθιστά ευκολότερη την μεταφορά άλλων τμημάτων στην Πάτρα (μέρος του σχεδίου αναδιάρθρωσης).

4) Η περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας δεν αποψιλώνεται «πανεπιστημιακά», καθώς η συγκεκριμένη σχολή θα εξακολουθεί να υφίσταται εντός των ορίων της.

5) Το τμήμα της Αμαλιάδας θα μπορούσε να μετεξελιχθεί σε Τμήμα Γεωργικής Μηχανικής 5ετούς φοίτησης (όπως εξάλλου είναι τα «παραδοσιακά» γεωπονικά τμήματα, (π.χ. Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών) και να αποτελέσει το τέταρτο τμήμα της Σχολής Μηχανικών.

 

Υπάρχουν οι υποδομές

 

Ο Ηλείος βουλευτής επεκτείνοντας την αιτιολόγηση της πρότασής του αναφέρθηκε και στις υποδομές σε Πύργο και Αμαλιάδα και οι οποίες θα μπορούσαν να εξυπηρετήσουν τις λειτουργικές ανάγκες της Σχολής Μηχανικών, και πιο συγκεκριμένα:

Στον Πύργο υπάρχουν:

Δύο κτήρια (το αριστερό και το κεντρικό, όπως φαίνονται στην φωτογραφία του παραρτήματος), τα οποία περιλαμβάνουν 1 αμφιθέατρο, 9 αίθουσες διδασκαλίας, 8 εργαστήρια και πλήθος χώρων διαφόρων χρήσεων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως γραφεία, εργαστήρια, αποθήκες και γραμματείες.

 

 

Στην Αμαλιάδα υπάρχει:

1) Campus 60 στρεμμάτων με χώρους 2500 m2 (αμφιθέατρο 200 θέσεων, αίθουσα συνεδριάσεων, 3 αίθουσες διδασκαλίας 110, 70 και 70 θέσεων, 6 εργαστήρια και χώρους γραφείων),

2) Λειτουργικό κτήριο στην πόλη που έχει παραχωρηθεί από τον Δήμο και σε απόσταση περίπου 2 km από το campus με 2 αίθουσες διδασκαλίας 70 και 70 θέσεων και 1 εργαστήριo.

3) Θερμοκήπιο 500 m2, πλήρως εξοπλισμένο, καθώς και δύο καινούργια αλλά ημιτελή και χωρίς καθόλου εξοπλισμό θερμοκήπια 1000 m2 και 100 m2. (Για πιθανή μεταλυκειακή εκπαίδευση σε επίπεδο γεωργικής σχολής.)

 

Ο κ. Νικολακόπουλος ζητά κατόπιν τούτου να εξεταστεί σοβαρά ένα τέτοιο ενδεχόμενο μεταφοράς, επισημαίνοντας και τις επιπτώσεις που εξακολουθούν τώρα να υπάρχουν από τη Συνύπαρξη Ομοειδών Σχολών στην ίδια πόλη. Διευκρινίζει ακόμη ότι πιθανές αντιδράσεις που μπορεί να προκύψουν από φοιτητές, θα επιλυθούν από τη δυνατότητα μεταγραφών κλπ.

Σημειώνει τέλος ότι οι συνθήκες επιτρέπουν μία τέτοια αναδιάρθρωση, που εκτός των άλλων θα κρατήσουν το υψηλό επίπεδο Πανεπιστημιακών Σχολών στην Ηλεία και θα δώσουν κίνητρα περαιτέρω συνεργασιών και εφαρμογή σχετικών προγραμμάτων συνδεδεμένων με την αγορά του τόπου.

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΔΗΜΩΝ ΠΥΡΓΟΥ - ΑΡΧΑΙΑΣ ΟΛΥΜΠΙΑΣ

Π.Ε. ΗΛΕΙΑΣ

Πύργος 17/02/2021

http://syllogos-dn-pyrgou.blogspot.com/

Αρ.Πρωτ.: 106

 

ΤΑΧ. Δ/ΝΣΗ: Λετρίνων 12

             

27131   ΠΥΡΓΟΣ                                                     

Τηλ. – fax: 2621025332

                Κιν:6971756997                                                     

e-mail: syldnpyr@gmail.com 

 

 

 

ΠΡΟΣ

 

·         ΜΕΛΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ

·         Δ.Ο.Ε.

·         Μ.Μ.Ε.

 

 

Θέμα: Ενημερωτική Τηλεδιάσκεψη για την απεργία – αποχή από τις διαδικασίες της αξιολόγησης

 

 

Ο Σύλλογος Π.Ε. Δήμων Πύργου – Αρχαίας Ολυμπίας στο πλαίσιο των δράσεων για την υλοποίηση της απόφασης της απεργίας – αποχής από τις διαδικασίες της Υ.Α. «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο», όπως αποφασίστηκε ομόφωνα από το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. και του Συλλόγου μας, διοργανώνουμε:

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΤΗΛΕΔΙΑΣΚΕΨΗ

ΔΕΥΤΕΡΑ 22 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2021

Ώρα 18.30’

μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας zoom

(ο σύνδεσμος θα σταλεί στα mails των σχολικών μονάδων και

προτείνεται να συνδεθείτε 20’-30’ νωρίτερα,

αναγράφοντας το Ονοματεπώνυμό σας)

 

Στην τηλεδιάσκεψη θα συμμετέχουν εκ μέρους του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. οι:

  • Γιώργος ΤρούληςΑντιπρόεδρος
  • Μάνος ΑνδρουλάκηςΤαμίας / Υπεύθυνος Τύπου & Δημοσίων Σχέσεων
  • Σπύρος ΜαρίνηςΜέλος

οι οποίοι θα δώσουν περαιτέρω διευκρινίσεις, ώστε να υπάρχει έγκυρη και ολοκληρωμένη ενημέρωση για το περιεχόμενο των νομοθετημάτων και τις επιδιώξεις της κυβέρνησης, σχετικά με την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων.

Επειδή το πρόγραμμα των συμμετεχόντων εισηγητών είναι ιδιαίτερα επιβαρυμένο και ο χρόνος δικτυακής παρουσίας τους στην Τηλεδιάσκεψη θα είναι εξαιρετικά περιορισμένος, παρακαλούμε να αποστείλετε τα ερωτήματα που σας απασχολούν σχετικά με το θέμαμε mail στον Σύλλογο -  προκειμένου να τα κατηγοριοποιήσουμε και να απαντηθούν από τα μέλη του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. την ημέρα της τηλεδιάσκεψης.

Η παρουσία σας κρίνεται αναγκαία.

 

 

Για το Δ.Σ

Η Πρόεδρος

Ο Γενικός Γραμματέας

   

Αντωνία Μπρη

Αθανάσιος Κατσίμπελης

 

Περισσότερα Άρθρα...

Εγγραφείτε προκειμένου να λαμβάνετε δωρεάν ειδοποιήσεις όταν έχουμε νεότερες πληροφορίες.