536 New Articles

Top Stories

Είναι λύση για το ΕΣΥ στην Ηλεία η ένταξη στις άγονες και προβληματικές περιοχές Α κατηγορίας;

Απόψεις

του Κώστα Διαμαντόπουλου
1. Δεν είμαι βέβαιος ή για να το πούμε διαφορετικά από μόνη της δεν αρκεί. θα βελτιώσει μεν τις αποδοχές, κρύβει όμως «παγίδες» όπως η δυνατότητα μετάθεσης του μόνιμου ιατρικού προσωπικού σε μονάδα που επιθυμεί μετά την πενταετία μετατρέποντας το νοσοκομείο σε «διαμετακομιστικό κέντρο» σε βάρος της βιώσιμης λειτουργίας του και μεταθέτοντας το πρόβλημα διαρκώς για το μέλλον.
2. Ένα πιο ευέλικτο σύστημα αμοιβών, που θα ενισχύει μισθολογικά κλινικές κυρίως ειδικότητες μειωμένης διαθεσιμότητας που επιθυμούν να εργαστούν σε άγονες περιοχές, θα βοηθούσε ίσως περισσότερο
3. Το ιατρικό προσωπικό όμως εκτός από αξιοπρεπείς αμοιβές αναζητά ασφάλεια και επιστημονική εξέλιξη. Ο κατακερματισμός του, η ανορθολογική του κατανομή ακόμα και στο «μείγμα» των θέσεων που προκηρύσσονται και η λογική του «λίγοι εδώ λίγοι εκεί για να ‘ναι όλοι ικανοποιημένοι» δεν εμπεδώνουν αίσθημα ασφάλειας και περιορίζουν τα περιθώρια εξέλιξης καθιστώντας το σύστημα υγείας στο νομό μη ελκυστικό.
4. Χρειάζονται παράλληλα έξυπνες παρεμβάσεις που θα δυσκολεύουν την παραμονή ιατρικού προσωπικού που ολοκληρώνει την εκπαίδευσή του στα κεντρικά νοσοκομεία (για παράδειγμα της Πάτρας). Δείτε τι συμβαίνει σήμερα. Όσοι ολοκληρώνουν την εκπαίδευσή τους παραμένουν ως παρατασιακοί ειδικευόμενοι και στη συνέχεια ως επικουρικοί αναμένοντας την προκήρυξη μιας μόνιμης θέσης ενισχύοντας ουσιαστικά τη συγκεντροποίηση του ιατρικού προσωπικού σε βάρος των περιφερειακών νοσοκομείων.
5. Οι κερκόπορτες που επιτρέπουν τη διεκδίκηση από γιατρούς θέσεων σε άλλα νοσοκομεία χωρίς μάλιστα να είναι υποχρεωμένοι να παραιτηθούν, χρειάζεται να κλείσουν.
Για να μην κουράζουμε.... η ένταξη περιοχών της Ηλείας στις άγονες και προβληματικές περιοχές Α κατηγορίας θα ήταν ίσως μια θετική εξέλιξη εδώ που φτάσαμε. Δεν μπορεί όμως να εγγυηθεί από μόνη της τη βιώσιμη λειτουργία του ΕΣΥ στο νομό.
 
Ο Κώστας Διαμαντόπουλος είναι Οδοντίατρος, εκπρόσωπος στη Γενική Συνέλευση της Ελληνικής Οδοντιατρικής Ομοσπονδίας, μέλος της Ελληνικής Εταιρείας Management Υπηρεσιών Υγείας, πρώην Διοικητής του Γενικού Νοσοκομείου Ηλείας.

Παράδειγμα προς μίμηση αποτέλεσε η πρόσφατη εκδήλωση για την πλατεία Ανδριάρα - Ενθαρρυντικό γεγονός η σύμπνοια μεταξύ αιρετών

Απόψεις

Αρνητική εντύπωση προκάλεσε η παντελής απουσία των στελεχών της αντιπολίτευσης του δήμου Πύργου…

             

 

Με θετικά  λόγια σχολιάστηκε από τους εκατοντάδες παρευρισκόμενους (και όχι μόνο), στην πρόσφατη εκδήλωση για την ολοκλήρωση  της  ανάπλασης της πλατείας Ανδριάρα στον Πύργο, η σύμπνοια που παρατηρήθηκε  μεταξύ  των εμπλεκόμενων αιρετών  που συνέβαλαν  καθοριστικά για την υλοποίηση του σημαντικού αυτού έργου, στο κέντρο της πόλης.

Η παρουσία  συγκεκριμένα στην εκδήλωση του πρώην δημάρχου Πύργου κ. Γαβρ. Λιατσή, ο οποίος ανταποκρίθηκε στην  πρόσκληση του δημάρχου κ. Παναγιώτη Αντωνακόπουλου, καθώς το έργο μελετήθηκε και δημοπρατήθηκε επί δικής του θητείας ενώ εκτελέστηκε, ολοκληρώθηκε και παραδόθηκε με την τωρινή Δημοτική Αρχή, αποτελεί ιδιαίτερα ενθαρρυντικό γεγονός για την τοπική αυτοδιοίκηση.  

Μιλώντας  στην εκδήλωση ο κ. Αντωνακόπουλος αναφέρθηκε στις προσπάθειες  που κατέβαλε για την κατασκευή του έργου  η δημοτική αρχή του Γαβρ. Λιατσή, ο οποίος με τη σειρά του έκανε λόγο και για τις ενέργειες  του πρ. δημάρχου κ. Μ. Παρασκευόπουλου για την συνέχιση και  υλοποίηση διαφόρων έργων.

Αντίθετα ιδιαίτερα  αρνητική  εντύπωση προκάλεσε  η παντελής απουσία εκπροσώπων της αντιπολίτευσης στο δήμο Πύργου, από την παράδοση ενός έργου το οποίο  αφορά  ολόκληρη την τοπική κοινωνία μας.

Τέτοιου είδους συμπεριφορές  υποδηλώνουν σκοπιμότητα αλλά και  απαξίωση των  προσπαθειών που καταβάλλονται από  τις εκάστοτε δημοτικές αρχές, προς το κοινό όφελος, με τα όποια λάθη και παραλείψεις κατά την άσκηση  των  καθηκόντων τους.

Διότι η απαξίωση τελικά  αφορά  τον ίδιο το θεσμό της Τ.Α. που όσοι τον υπηρετούν, θα πρέπει να μην αρέσκονται στην άρνηση και των μηδενισμό των πάντων, αλλά να συμβάλουν στη βελτίωση της καθημερινότητας των συμπολιτών μας και στην ανάπτυξη του τόπου με δημιουργικές ιδέες και προτάσεις.

 

Παν. Σκαρτσιάρης,

πρώην Αντιπρόεδρος Δημοτικού Συμβουλίου Πύργου

 

 

Τριετής απολογισμός των κυβερνητικών πεπραγμένων

Απόψεις

*Άρθρο του οικονομολόγου Νίκου Καλάκου

Επειδή συνηθίζεται πριν από τη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης να γίνεται ένας απολογισμός των πεπραγμένων της Κυβέρνησης, θα επιχειρήσω να παραθέσω εν συντομία αυτά που έγιναν τα τελευταία τρία χρόνια στην Ελλάδα εν μέσω πολλαπλών κρίσεων, που καμία άλλη κυβέρνηση της Μεταπολίτευσης δεν αντιμετώπισε, με υγειονομική κρίση λόγω πανδημίας, εθνική κρίση με την όξυνση των ελληνοτουρκικών σχέσεων, οικονομική κρίση με παγκόσμιο πληθωριστικό κύμα, ενεργειακή κρίση και τον ρωσοουκρανικό πόλεμο.

Αυτές οι δυσκολίες προστέθηκαν σε μια χώρα που βίωσε μια δεκαετία σκληρών μνημονίων, κατά τη διάρκεια της οποίας «στραγγαλίστηκαν» οι συντάξεις και οι μισθοί, η οικονομία μπήκε σε ύφεση, το ΑΕΠ μειώθηκε, η ανεργία εκτοξεύτηκε στο 30%, οι επιχειρήσεις υπερφορολογήθηκαν και ταυτόχρονα έπρεπε να διορθωθούν χρόνιες παθογένειες της οικονομικής και κοινωνικής ζωής της χώρας μας. Παρ’ όλες τις αντιξοότητες, ο απολογισμός είναι αναμφίβολα θετικός.

  • Μείωση ΕΝΦΙΑ 34% σε σχέση με το 2018

  • Μείωση κατά τρεις μονάδες στις ασφαλιστικές εισφορές στους εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα

  • Μείωση του εισαγωγικού συντελεστή για μισθωτούς, ελεύθερους επαγγελματίες και αγρότες από 22% σε 9% για εισόδημα μέχρι 10.000ευρώ

  • Μείωση των συντελεστών φορολογίας επιχειρήσεων από 28% σε 22%

  • Μείωση ΦΠΑ από 24% σε 13% σε συγκεκριμένα είδη

  • Μείωση ΦΠΑ από 13% σε 6% για τα λιπάσματα και τις ζωοτροφές

  • Μείωση της ανεργίας στο 13,3% από 17%

  • Απαλλαγή από την ειδική εισφορά αλληλεγγύης των μισθωτών του ιδιωτικού τομέα

  • Κάλυψη από τον Κρατικό Προϋπολογισμό των εργοδοτικών ασφαλιστικών εισφορών των υπαλλήλων των εποχιακών επιχειρήσεων

  • 43 δις. ευρώ για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας

  • Αποζημιώσεις ειδικών σκοπών σε χιλιάδες επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες

  • Επιστρεπτέες προκαταβολές, ύψους 8,3δις ευρώ

  • Επιδότηση πετρελαίου που χρησιμοποιείται αποκλειστικά στη γεωργία

  • Επιδότηση στο ρεύμα σε οικιακά τιμολόγια και βιομηχανικής κατανάλωσης

  • Κρατική επιδότηση σε φυσικό αέριο για τα νοσοκομεία

  • Επιδότηση καυσίμων για εισοδήματα έως 30.000 ευρώ ετησίως

Κανένας νέος φόρος δεν επιβλήθηκε τα τρία τελευταία χρόνια

  • Ταυτόχρονα αυξήθηκε ο κατώτατος μισθός κατά 9,7% (713,00ευρώ)

  • Αύξηση σε όλα τα επιδόματα για κοινωνική προστασία, επίδομα παιδιών (+14%), αναπηρικά επιδόματα (+12%), επίδομα στέγασης (+34%), επίδομα γέννησης 2000 ευρώ για κάθε παιδί που γεννιέται

  • Αυξήθηκαν οι άμεσες ξένες επενδύσεις ( Microsoft, Amazon, Cisco, Pfizer…)

  • Εγκρίθηκαν 30 έργα ΣΔΙΤ, προϋπολογισμού 4δις ευρώ

  • Εγκρίθηκαν 40 στρατηγικές επενδύσεις ύψους 5δις ευρώ

  • Αυξήθηκαν οι ιδιωτικές καταθέσεις κατά 41δις ευρώ από το 2019

  • Αποπληρώθηκε ο δανεισμός μας από το ΔΝΤ

  • Ισχυρός ρυθμός οικονομικής ανάπτυξης 8,3% το 2021

  • Επιτέλους γίναμε ψηφιακό Κράτος


Είναι πλέον αντιληπτό από κάθε καλοπροαίρετο κριτή πως η Ελλάδα αλλάζει επίπεδο έπειτα από μια τετραετία (2015-19) οικονομικής στασιμότητας, υπερφορολόγησης και συνειδητής εξόντωσης της μεσαίας τάξης. Η χώρα δυναμώνει την οικονομία της με ρεκόρ νέων επενδύσεων και ένα τεράστιο πρόγραμμα κατασκευαστικών έργων, βελτιώνει την εξωστρέφειά της με αύξηση των εξαγωγών και γρήγορη τουριστική ανάκαμψη, με λιγότερους φόρους και πολλές νέες δουλειές. Ταυτόχρονα, μειώνει την ταλαιπωρία των πολιτών με την ψηφιοποίηση των κρατικών υπηρεσιών, θωρακίζει την εθνική άμυνα, αποτρέποντας «σκοτεινά» παιχνίδια στο μεταναστευτικό, και χτίζει ένα ευρύ φάσμα συμμαχιών με άλλα κράτη, ιδιαίτερα στη Νοτιανατολική Μεσόγειο.


Όλους αυτούς τους νόμους που ισχυροποίησαν την Ελλάδα, η αντιπολίτευση τους καταψήφισε και προτίμησε να επενδύσει στο ψέμα, στον λαϊκισμό και στην καταστροφολογία, για να κρύψει την αδυναμία της να δώσει πειστική πρόταση διακυβέρνησης στον λαό.


Επειδή δεν μας αρκεί η ευημερία των αριθμών χωρίς ευημερία των πολιτών, επιδίωξη της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας και του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη είναι να βελτιώσει την καθημερινότητα των πολιτών με πρόσθετα οικονομικά μέτρα και να στηρίξει τα κοινωνικά ευάλωτα στρώματα της κοινωνίας, με στόχο τη δίκαιη ανάπτυξη. Η Ελλάδα συνεχίζει την πορεία της προς την πρόοδο και δεν πρόκειται να επιστρέψει ξανά στον Τσίπρα, τον Καμμένο και τον Βαρουφάκη.


Οι κερδοσκοπικές αυξήσεις θρυμματίζουν την κοινωνία.

Απόψεις

Παναγιωτόπουλος Γιώργος

Αν. Καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών

Μέλος Κ.Π.Ε ΠΑΣΟΚ



Κατ΄ επανάληψη και από επίσημα χείλη των κυβερνώντων έχει ειπωθεί ότι «θα είμαστε δίπλα σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις». Αυτό το πολιτικό «μότο» που αναπαράγεται από τα λεγόμενα συστημικά μέσα, φιλοδοξώντας να δημιουργήσει μια εικονική ή καλύτερα μια ψευδαίσθηση ενδιαφέροντος και προστασία της κοινωνίας, διαψεύδεται από την καθημερινή βίωση των προβλημάτων της κοινωνίας.

Το πρωτοφανές κύμα ακρίβειας που σαρώνει τον οικογενειακό προϋπολογισμό και αιχμαλωτίζει τη λειτουργία των, κάθε είδους, μικρομεσαίων επιχειρήσεων, θρυμματίζει την ήδη ασθμαίνουσα κοινωνία.

Το σπιράλ της περιδίνησης, στην ανέχεια και τη χρεοκοπία δεν αναστρέφεται με την πολιτική της κυβέρνησης της ΝΔ. Απλά βαθαίνει την κρίση, περιορίζει τη βιωσιμότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και συντελεί στην τριτοκοσμικότητα της ελληνικής οικογένειας.

Η εικόνα της απόλυτης χλιδής, ασύλληπτη στον κοινό νου, σε ελληνικούς τουριστικούς προορισμούς, από μέλη της εγχώριας ή ξένης οικονομικής ελίτ, όπου οι ανάγκες τους είναι απεριόριστες ή ακόρεστες και που καθημερινά εισέρχεται από τους τηλεοπτικούς δέκτες σε κάθε σπίτι, αποτελεί στρέβλωση και «ύβρις» για την πραγματική ζωή.

Την ίδια στιγμή που τα βασικά καταναλωτικά αγαθά έχουν μετατραπεί σε είδη πολυτελείας και η αβεβαιότητα κυριαρχεί για τον επικείμενο χειμώνα, η κυβέρνηση συνεχίζει να βρίσκεται συνειδητά στη λάθος πλευρά της ιστορίας για την κοινωνία.

Θέτει απέναντι το κοινωνικό σύνολο προς όφελος των συνδαιτημόνων της οικονομικής και επιχειρηματικής ολιγαρχίας εκτοξεύοντας τα κερδοσκοπικά τους οφέλη και φτωχοποιώντας την πλειοψηφία του πληθυσμού.

Μια δράκα ασύδοτων κερδοσκόπων κυριαρχούν, με «συνενοχή» και «συμμετοχή στο έγκλημα» των κυβερνώντων.

Η τεκμηρίωση των γραφόμενων είναι η καθημερινή αγωνία για την επιβίωση των συμπολιτών.

Είναι η αδυναμία, στην παρούσα κρίση αλλά και στον επικείμενο «αρμαγεδδών» του χειμώνα, να προγραμματίσουν τη ζωή τους.

Είναι τα έντονα στοιχεία, της ασυμβατότητας της κερδοσκοπικής αγοράς με μια οικονομία που πρέπει να βασίζεται στη συμμετοχή της κοινωνίας και στην ευημερία της.



Κλείνοντας,

Είναι γνωστή η υπεραπόδοση των φόρων της κοινωνίας που αποτέλεσε βασικό στήριγμα για τα κρατικά έσοδα. Το ύψος των καθαρών εσόδων παρουσίασε αύξηση, χάρη κυρίως στην υπεραπόδοση του ΦΠΑ και φόρων (εισοδήματος, ΕΝΦΙΑ, ΕΦΚ).

Γιατί η κυβέρνηση δεν προχωρά σε μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσιμα, τη θέσπιση πλαφόν στη λιανική τιμή της ενέργειας, καθώς και σε μειώσεις ΦΠΑ σε βασικά είδη;

Γιατί δεν καταργεί το χρηματιστήριο της ενέργειας;

Γιατί δεν ενισχύει τον πρωτογενή τομέα ως στοιχειώδη άμυνα για την αναμενόμενη επισιτιστική κρίση;

Διότι έχει επιλέξει μια πολιτική υπέρ των λίγων και εκλεκτών.

Η ετεροβαρής συναίνεση που ζητά η κυβέρνηση έχει ήδη καταρρεύσει.

Τον γκρι κόσμο των σκυθρωπών ανθρώπων, που μας επιφυλάσσει αυτή η πολιτική, πρέπει να τον αρνηθούμε.

Το ΠΑΣΟΚ υπεύθυνα το προτάσσει. Είναι στον πυρήνα του πολιτικού και προγραμματικού λόγου του καθημερινά.

Η χώρα μας χρειάζεται άμεσα να αλλάξει πορεία.

Χρειάζεται αλλαγή πολιτικής για να επιβιώσει η κοινωνία.

Χρειάζεται νέα πνοή.

Χρειάζεται όραμα για μια νέα Ελλάδα.

Την Ελλάδα της κοινωνικής ευαισθησίας, της κοινωνικής δικαιοσύνης, της ενίσχυσης της απασχόλησης, της ποιότητας ζωής, της δημοκρατίας. Την Ελλάδα της νέας γενιάς, της αξιοπρέπειας και της ευημερίας των πολλών.












Σκάνδαλο υποκλοπών: Τα τρανταχτά ψέματα Μητσοτάκη που καταρρίφθηκαν αμέσως

Απόψεις

Του Μάκη Μπαλαούρα

Αμήχανος, νευρικός, ψεύτης, καμιά απάντηση και αυτοκριτική

  • Δε γνωρίζω ποιους παρακολουθεί η Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών”. 

Ακόμα και αν δε γνώριζε (ανίκανος), γιατί δεν ζήτησε να μάθει, έστω και εκ των υστέρων για ένα κολοσσιαίο ζήτημα δημοκρατίας;

  • Δεν εξήγησε τους εθνικούς λόγους για την υποκλοπή Ανδρουλάκη.

  • Δεν αναφέρθηκε καν στην υποκλοπή του δημοσιογράφου Θανάση Κουκάκη.

  • Δεν απάντησε αν παρακολουθούνται πολιτικοί και δημοσιογράφοι

  • Δεν είπε λέξη για το μη έλεγχο έλεγχο της εταιρίας που διακινεί το Predator

  • Δε μίλησε αν υπάρχουν συμβάσεις και διασύνδεση των παρακολουθήσεων ΕΥΠ με Predator

Τα τρανταχτά ψέματα και οι άμεσες διαψεύσεις

Αναφερόμενος στο Τσίπρα υποστήριξε:

  1. Αν συμφωνείτε με την άποψη Βενιζέλου, ότι επί της αρχής κανείς βουλευτής δεν μπορεί να παρακολουθείται, να βγείτε, κύριε Τσίπρα, και να το πείτε ανοιχτά. Αλλά, ας σκεφτούμε λίγο πώς εξαρθρώθηκε η Χρυσή Αυγή και τότε θα αντιληφθούμε όλοι τι ακριβώς εννοώ”.

  2. Πάει πολύ να με αποκαλείτε αρχηγό εγκληματικής οργάνωσης. Εσείς, που σας έχουν καταγγείλει, όχι ένας, όχι δύο, όχι τρεις, όχι τέσσερις, πέντε, πέντε πρώην συνεργάτες σας για παρακολουθήσεις: Πανούσης, Βαλαβάνη, Λαφαζάνης, Κοτζιάς και Βαρουφάκης και καταθέτω όλα τα σχετικά στα πρακτικά της Βουλής ”.

Ομοβροντίες διαψεύσεων

  • Βαγγέλης Βενιζέλος: “Δεν είχαν τεθεί οι βουλευτές της ΧΑ υπό προηγούμενη παρακολούθηση για λόγους εθνικής ασφάλειας”

  • Θανάσης Καμπαγιάννης, Πολιτική Αγωγή στη δίκη της Χρυσής Αυγής: “στη ποινική δίωξη της Χρυσής Αυγής δεν υπήρξε "νόμιμη επισύνδεση" των τηλεφωνικών συνομιλιών των βουλευτών της αν και ελέγχονταν για σοβαρά κακουργήματα”.

  • Γιάννης Πανούσης: “Ουδέποτε είπα ότι με παρακολουθούσαν”.

  • Νάντια Βαλαβάνη: δεν είχα καμιά ένδειξη για παρακολουθήσεις ή ή για προσωπική μουπαρακολούθηση.

  • Γιάνης Βαρουφάκης από το βήμα της Βουλής τόνισε: “Ποτέ δεν είπα ότι με παρακολουθούσε ο Τσίπρας ή ο ΣΥΡΙΖΑ”.

  • Νίκος Κοτζιάς: Ο Μητσοτάκης είναι πολιτικός απατεώνας

Τούτων δοθέντων μας αξίζει ένας τέτοιος πρωθυπουργός, μια τέτοια κυβέρνηση;


Το κόστος παραγωγής και η ακρίβεια της καθημερινότητας πλήττουν ανεπανόρθωτα την αγροτική ζωή

Απόψεις

Παναγιωτόπουλος Γιώργος

Αν. Καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών

Μέλος Κ.Π.Ε ΠΑΣΟΚ


Σε μια περίοδο που το θέμα της επισιτιστικής κρίσης βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα των προβληματισμών και της αγωνίας των κοινωνιών, λόγω της εξελισσόμενης σύρραξης και της κλιματικής αλλαγής, στην Ελλάδα, η βιωσιμότητα των γεωργικών εκμεταλλεύσεων και κατ΄επέκταση η αγροτική οικογένεια, απειλείται με αφανισμό.

Ο πρωτογενής τομέας αποτελεί έναν από τους τομείς που έχουν ιστορικά στηρίξει την οικονομία της χώρας, ιδιαίτερα σε περιόδους κρίσης και αναγνωρίζεται ως αρκετά σημαντικός κλάδος της ελληνικής οικονομίας, με πολλαπλασιαστικές επιδράσεις στην κοινωνία.

Τι συμβαίνει όμως σήμερα στον αγροτικό πληθυσμό;

Υπάρχουν πολιτικές που ενισχύουν την ανάγκη βιωσιμότητας των γεωργικών εκμεταλλεύσεων;

Έχει κατανοηθεί η εθνική ανάγκη για προτεραιότητα στήριξης της αγροτικής παραγωγής;

Σε προηγούμενη παρέμβασή μου είχα αναφέρει:

«Λιπάσματα και αγροτικά εφόδια έγιναν απλησίαστα.

Το πετρέλαιο είναι αφορολόγητο μόνο για τους εφοπλιστές.

Το πανάκριβο ρεύμα καθίσταται φραγμός για κάθε γεωργική δραστηριότητα.

Τι μένει;

Το ληγμένο χαμόγελο των κυβερνώντων, ως απάντηση κοροϊδία, στη δεινή θέση όλων των αγροτών».

 

Αυτό συμβαίνει σήμερα.

Η συνειδητή ανυπαρξία πολιτικών στήριξης του κλάδου των αγροτών που τορπιλίζει τα θεμέλια της χώρας, αν ληφθούν υπόψη οι επερχόμενοι κίνδυνοι της επισιτιστικής κρίσης.

 

Ο αγροτικός πληθυσμός κινδυνεύει, εάν δεν έχει ήδη εισέλθει, να τεθεί στον «φαύλο κύκλο της φτώχειας». Χαμηλό Πραγματικό Εισόδημα - Μικρή Αγοραστική Δύναμη / Ικανότητα Αποταμίευσης - Χαμηλός Ρυθμός Σχηματισμού Κεφαλαίου - Ανεπάρκεια Κεφαλαίου - Χαμηλή Παραγωγικότητα.

 

Τα συσσωρευόμενα προβλήματα δεν κρατούν απλά στάσιμη την ανάπτυξη του γεωργοκτηνοτροφικού τομέα. Ξεκληρίζουν την αγροτιά και οδηγούν στην καταδίκη της «αδυναμίας πλήρους συμμετοχής στη ζωή της κοινωνίας».

 

Ερωτήματα όπως,

 

  • Για ποιον λόγο αξίζει, στην παρούσα συγκυρία, να ασχοληθούν οι κυβερνώντες με την αγροτική πολιτική;

  • Τι θέματα διακυβεύονται και πόσο σημασία έχουν οι επιλογές που γίνονται;

  • Πού πρέπει να δοθεί σημασία και γιατί;

  • Τι προτεραιότητες πρέπει να έχει μια ουσιαστική επεξεργασία της αγροτικής πολιτικής; Σε τι πρέπει να επικεντρωθεί και τι να αφήσει;

 

αποτελούν άγνωστα προς την κυβέρνηση, ζητήματα.

 

Για την Ηλεία οι συνθήκες εξελίσσονται, όπως σε όλους του τομείς, δραματικά.

 

Όλο το φάσμα αναφοράς, των κάθε είδους εφοδίων, με ταυτόχρονη έκρηξη της τιμής των καυσίμων και του ρεύματος, οδηγεί στον τριπλασιασμό της δαπάνης, από τον κάθε αγρότη, ανά στρέμμα καλλιέργειας.

 

Ένα απλό παράδειγμα: Στο ΤΟΕΒ Μυρτουντίων, το ρεύμα για την άρδευση του Ιουνίου 2021 ήταν 384.048 χιλ ευρώ, ενώ τον Ιούνιο 2022, με λιγότερη κατανάλωση κιλοβατώρων, ήταν 727.551 χιλ ευρώ.

 

Είναι αντιληπτό ότι η καταστροφική πολιτική της κυβέρνησης, ενδιαφέρεται μόνο για τα υπερκέρδη των επιχειρηματικών ομίλων, βάζοντας στο περιθώριο την πλειονότητα της κοινωνίας και φέρνοντας σε απόγνωση τους αγρότες.

 

Αυτή η πολιτική έχει έλλειμα πατριωτισμού.

Καθίσταται επικίνδυνη για την επιβίωση όχι μόνο των πολύπαθων αγροτών αλλά και της πλειοψηφίας της κοινωνίας.

 

 

 

 

Ο « Ιπτάμενος Ολλανδός » και η Ογκολογική στην Αμαλιάδα

Απόψεις

του Κώστα Διαμαντόπουλου

 

Η λειτουργία Ογκολογικού τμήματος στην Ηλεία θα ήταν πραγματικά μια θετική εξέλιξη στο βαθμό που θα διασφαλιζόταν η ασφάλεια ασθενών και προσωπικού. Υπάρχουν σήμερα οι προϋποθέσεις στην Ηλεία και ειδικότερα στην Αμαλιάδα για την υλοποίηση ενός τόσο απαιτητικού εγχειρήματος; Είναι προφανές ότι δεν υπάρχουν. Η βιώσιμη λειτουργία μιας τέτοιας μονάδας προϋποθέτει την ύπαρξη νοσοκομείου και η Αμαλιάδα σήμερα ελάχιστα θυμίζει νοσοκομείο. 

Σύμφωνα με μελέτη του Εργαστηρίου Οργάνωσης και Αξιολόγησης Υπηρεσιών Υγείας (Τμήμα Νοσηλευτικής, Πανεπιστήμιο Αθηνών) μια ογκολογική μονάδα τύπου ΙΙ που χορηγεί σε εξωτερικούς ασθενείς χημειοθεραπείες απαιτεί τη στελέχωση της με τουλάχιστον έναν Ογκολόγο, έναν Αιματολόγο, πλήρη κάλυψη και υποστήριξη από Παθολόγους και Χειρουργούς των αντίστοιχων τμημάτων και έμπειρο προσωπικό στη διάλυση φαρμάκων και την ενδοφλέβια χορήγησή τους. Κρίσιμη παράμετρος αποτελεί η δυνατότητα ανταπόκρισης, υποδοχής και αντιμετώπισης  σε 24ωρη βάση επειγουσών ογκολογικών περιστατικών  που συνδέονται με την τοξικότητα και τις επιπλοκές της θεραπείας. Παράλληλα, κρίνεται απαραίτητη η λειτουργία ειδικών τακτικών ιατρείων για τα νεοπλάσματα με τα υψηλότερα φορτία νοσηρότητας (μαστού, πνεύμονα, πεπτικού) και επιθυμητή η λειτουργία ιατρείου πόνου. 

Η αναζωπύρωση της συζήτησης για την προοπτική δημιουργίας Ογκολογικής Μονάδας στην Αμαλιάδα εκδηλώνεται σε μια περίοδο που το ΕΣΥ στην Ηλεία ερημοποιείται ραγδαία θυμίζοντας ολοένα και περισσότερο τον « Ιπτάμενο Ολλανδό », το μυθικό πλοίο - φάντασμα που καταδικάστηκε να ταξιδεύει πάντα σε θαλασσοταραχή.  

Η σταθεροποίηση και η ανασυγκρότηση του ΕΣΥ στην Ηλεία είναι η αναγκαία και ικανή συνθήκη για να έχει αξία μια τέτοια συζήτηση έστω κι αν οι σημερινές συνθήκες είναι μάλλον απαγορευτικές ακόμα και για το νοσοκομείο του Πύργου.

Σε διαφορετική περίπτωση θα πρόκειται για επικοινωνιακό πυροτέχνημα ενταγμένο σε μια προεκλογική στρατηγική. Μόνο που η διαχείριση των ογκολογικών ασθενών είναι πολύ σοβαρή υπόθεση για να αντιμετωπίζεται με ελαφρότητα.... 

 

ΥΓ Ιδιαίτερο πάντως ενδιαφέρον παρουσιάζει η πρόταση του Ιατρικού Συλλόγου Ηλείας που προβλέπει τη λειτουργία Μονάδας Ανακουφιστικής Φροντίδας (δεν αφορά μόνο ογκολογικούς ασθενείς) στην Αμαλιάδα η οποία θα προσφέρει νοσηλεία - φιλοξενία σε ασθενείς με χρόνια και απειλητικά για τη ζωή νοσήματα, ημερήσια νοσηλεία - φροντίδα και υπηρεσίες κατ’ οίκον φροντίδας χρόνια πασχόντων.  

 

Ο Κώστας Διαμαντόπουλος είναι Οδοντίατρος, εκπρόσωπος στη Γενική Συνέλευση της Ελληνικής Οδοντιατρικής Ομοσπονδίας, μέλος της Ελληνικής Εταιρείας Management Υπηρεσιών Υγείας, πρώην Διοικητής του Γενικού Νοσοκομείου Ηλείας.

Όταν η πολιτική «υποκλέπτει» τη δημοκρατία

Απόψεις

Παναγιωτόπουλος Γιώργος

Αν. Καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών

Μέλος Κ.Π.Ε ΠΑΣΟΚ


Τις τελευταίες ημέρες, στο φως της δημοσιότητας, έχουν εμφανιστεί γεγονότα που θέτουν εν αμφιβόλω τις αξίες του δημοκρατικού πολιτεύματος. Αποκαλύφθηκαν σκοτεινές διαδρομές, μιας μορφής παρακράτους, που παραπέμπει σε «αλήστου μνήμης» εποχές.

Με στόχο τον αρχηγό του τρίτου κοινοβουλευτικού κόμματος (ΠΑΣΟΚ) Ν. Ανδρουλάκη, τέθηκαν σε διατεταγμένη υπηρεσία με άνωθεν εντολή, κρατικοί φορείς που, κατά την ευθύνη τους, έχουν την προστασία του δημοσίου συμφέροντος και την εθνική ασφάλεια.

Με μόνο κύριο αντικείμενο, οι εν λόγω υπηρεσίες, τους ανυπέρβλητους σκοπούς δημοσίου συμφέροντος σε ζητήματα εθνικής ασφαλείας, τρομοκρατίας και ακραίας εγκληματικότητας, μετατράπηκαν σε όργανα προσβολής και τραυματισμού της δημοκρατίας και του πολιτεύματος.

Υπέκλεψαν τη δημοκρατία στον βωμό της πολιτικής σκοπιμότητας, με πολιτικό αυτουργό, ως υπεύθυνο και δυνητικά ωφελούμενο, την κυβέρνηση.

Αν και υπάρχει, ένα αρκετά διευρυμένο οπλοστάσιο διατάξεων συνταγματικής επιταγής, κανόνων διεθνούς και ευρωπαϊκού δικαίου αλλά και εθνικών αστικών και ποινικών νόμων που καταδεικνύουν τα όρια και τους λόγους ουσίας, οι εν λόγω υπηρεσίες, το έγραψαν στα «παλαιότερα των υποδημάτων τους», δημιουργώντας ρωγμή στη νομιμότητα και στην αναγκαία, σήμερα, εθνική ομοψυχία.

Το Σύνταγμα είναι σαφές. Στην παρ. 1 του άρθρου 19 αναφέρει: «Το απόρρητο των επιστολών και της ελεύθερης ανταπόκρισης ή επικοινωνίας με οποιονδήποτε άλλο τρόπο είναι απόλυτα απαραβίαστο. Νόμος ορίζει τις εγγυήσεις υπό τις οποίες η δικαστική αρχή δε δεσμεύεται από το απόρρητο για λόγους εθνικής ασφάλειας ή για διακρίβωση ιδιαίτερα σοβαρών εγκλημάτων».

Η έλλειψη διαφάνειας, η έλλειψη νομιμοποίησης και η έλλειψη προστασίας των κατοχυρωμένων δικαιωμάτων δεν μπορεί να «διασκεδάζεται» με τις δύο παραιτήσεις για εξαγνισμό, ως κολυμβήθρα του Σιλωάμ, του ιδίου του Πρωθυπουργού, που θα οδηγήσει σε έλλειμα απόδοσης ευθυνών.

Οι παρακρατικές, βαθιά αντιδημοκρατικές και ανήθικες πρακτικές που συντελέστηκαν, προσομοιάζουν με τη μετεμφυλιακή περίοδο και την περίοδο της δικτατορίας.

Το «ιλουστρασιόν επιτελικό κράτος», βρίθει επικίνδυνων παθογενειών που η δεξιά αντίληψη εκτρέφει.

Η υπερσυγκέντρωση, ουσία και τύπου, των εξουσιών ελέγχου της λειτουργίας του κράτους από το πρωθυπουργικό γραφείο, με τον ανιψιό Δημητριάδη αλλά και η προκλητική επιλογή του διοικητή της ΕΥΠ (με τροποποιητική διάταξη νομιμοποίησης), οδηγεί αυταπόδεικτα, στην ταυτοποίηση της πολιτικής ευθύνης, στο πρόσωπο του Πρωθυπουργού.

Η κάθαρση είναι πολιτικός μονόδρομος για τη δημοκρατία.

Με έκφραση υποκριτικής συγγνώμης και αποπροσανατολιστικά διλήμματα, που εντέχνως τα συστημικά μέσα καλλιεργούν, δεν προστατεύεται το δημοκρατικό πολίτευμα.

Η ιστορία έχει τεκμηριώσει ότι η δημοκρατία δεν υπηρετείται από διοικητικούς θεσμούς και όργανα, η λειτουργία των οποίων δεν υπακούουν στις δημοκρατικές αρχές της νομιμότητας και της διαφάνειας.

Το ψευδεπίγραφο αφήγημα της κυβέρνησης κατέρρευσε υπό το βάρος της «υποκλοπής της δημοκρατίας».

Το ΠΑΣΟΚ, με τη θεσμική ευθύνη που το χαρακτηρίζει και χωρίς ευκαιριακή πολιτική διαχείριση, ζητά την αποκάλυψη της αλήθειας.

Η πορεία των γεγονότων και οι πολιτικές εξελίξεις οδηγούν νομοτελειακά σε προσφυγή στη λαϊκή ετυμηγορία.

Το δημοκρατικό έλλειμμα, που δημιούργησε η διακυβέρνηση της ΝΔ, θα το διαχειριστεί, καλύπτοντάς το, ο λαός στις εκλογές.

Στη μνήμη του Ηλία Νικολακόπουλου

Απόψεις

Του Νίκου Διαμαντόπουλου

Επικοινωνιολόγου

 

 

   Στις 30 Ιουνίου 2022, έφυγε… αιφνιδίως από τη ζωή ο Ηλίας Νικολακόπουλος. Κορυφαίος εκλογικός αναλυτής, ειδικός στις έρευνες κοινής γνώμης, αρχικά σπουδάζοντας Μαθηματικά και φτάνοντας να γίνει και πανεπιστημιακός, το πρόσωπο των εκλογών στη σύγχρονη Ελλάδα. Με βαθιά αντίληψη των πραγμάτων και ολοκληρωμένα δομημένη σκέψη σε συνδυασμό με λόγο σοβαρό και υπεύθυνο, έγινε γνωστός στο ευρύ κοινό μέσα από τη συνεργασία της εταιρείας Opinion και του τηλεοπτικού σταθμού Mega Channel. 

   Τον γνώρισα κατά τη διάρκεια των σπουδών μου στην Καστοριά, όταν είχε παραστεί ως ομιλητής σ’ ένα συνέδριο πολιτικής επικοινωνίας & μάρκετινγκ που διοργάνωνε η Σχολή μου, σχεδόν είκοσι χρόνια πριν. Ο Ηλίας Νικολακόπουλος αν και βρισκόταν στην κορυφή του αντικειμένου του, ήταν απλός και πράος, εντελώς προσιτός και προσηνής κι εκπέμποντας ήθος.

   Θέλω να αναφερθώ σε δυο σημεία, αρχής γενομένης από τις δημοτικές εκλογές του 2014, στις οποίες και συμμετείχα στον Δήμο μου. 

   Το 2014 λοιπόν δημιουργώντας τη νεανική Ανεξαρτησία στον Δήμο Ήλιδας, ίσχυε ήδη απ’ τις προηγούμενες εκλογές, ένα εκλογικό σύστημα που ήταν πολύ δύσκολο (ως προς την συγκρότηση συνδυασμού), για σχήματα ανεξάρτητα και (τα λεγόμενα) “μικρά”, όπως το δικό μας. Ήταν ένα εκλογικό σύστημα που ευνοούσε τους ισχυρούς υποψηφίους, τις “μεγάλες” παρατάξεις.

   Η πλευρά της Νέας Δημοκρατίας από την τότε συγκυβέρνηση με το ΠΑΣΟΚ, είχε εκφράσει (υποτίθεται) τη βούληση να αλλάξει το εκλογικό σύστημα, με ένα άλλο που εν ολίγοις ευνοούσε κατά πολύ, ανεξάρτητους και “μικρούς” υποψηφίους. Πέραν από το τι τελικά (δεν) έκανε ή το τι κάνει σήμερα…

   Αν και η αλλαγή τότε, παρουσιαζόταν ως αποφασισμένη, τη μία μέρα έβγαιναν ορισμένοι από τη συγκυβέρνηση κι έλεγαν ότι αλλάζει το εκλογικό σύστημα, ενώ την άλλη μέρα έβγαιναν κάποιοι άλλοι λέγοντας ότι δεν αλλάζει. Αυτό γινόταν για καιρό… με αποτέλεσμα να μην ξέρουμε πως να κινηθούμε ως προς τη συγκρότηση των ψηφοδελτίων μας.

   Τηλεφώνησα στον Ηλία Νικολακόπουλο και αφού του εξήγησα το λόγο, τον ρωτώ σχετικά με το ποιο τελικά εκλογικό σύστημα θα ισχύσει στις δημοτικές εκλογές του 2014. Άσε με να το δω, μου λέει... και πάρε με σε μια βδομάδα. Όταν επικοινώνησα ξανά μαζί του και αφού μου ανέφερε πως τίποτα δεν είναι βέβαιο ως προς την αλλαγή του, εν συνεχεία, μου έκανε μια μικρή ανάλυση… καταλήγοντας πως κατά την εκτίμησή του, οι εκλογές θα γίνονταν με το παλιό εκλογικό σύστημα. Εκτίμηση μεν, αλλά στο τέλος με σιγουριά μού είπε χαρακτηριστικά: “Εσύ να προετοιμάζεσαι για το υπάρχον”.

   Όσο οι μέρες περνούσαν, οι πληροφορίες από τα ΜΜΕ έλεγαν ξανά, ότι τελικά το εκλογικό σύστημα θα αλλάξει. Το εκλογικό σύστημα εν τέλει, δεν άλλαξε. Ο Νικολακόπουλος, παρά τις πληροφορίες που επικρατούσαν ότι ο εκλογικός νόμος αλλάζει, είχε εκτιμήσει σωστά. Το εκλογικό σύστημα όχι μόνο δεν άλλαξε, αλλά τελευταία στιγμή το τροποποίησαν σε κάποια σημεία ως προς την διαμόρφωση των ψηφοδελτίων που ευνοούσε ακόμη περισσότερο τους ισχυρούς, όσους είχαν ή θέλησαν να έχουν πίσω τους… μηχανισμούς και οι οποίοι μαζί με όλα σχεδόν τα πολιτικά κόμματα και την ΚΕΔΕ, είχαν  αντιδράσει έντονα στο ενδεχόμενο αλλαγής του εκλογικού συστήματος.

   Ως επικεφαλής της Ελάσσονος Μειοψηφίας πια και εδώ είναι το άλλο σημείο που θα ήθελα να αναφερθώ στον αείμνηστο πλέον Ηλία Νικολακόπουλο, τον συνάντησα στην Αμαλιάδα, όταν εν έτει 2015, είχε έρθει προσκεκλημένος του Δήμου Ήλιδας και της τότε Δημοτικής Αρχής, ως ομιλητής σε μια εκδήλωση για τον Νίκο Μπελογιάννη, εξ αφορμής της συμπλήρωσης 100 χρόνων από τη γέννηση του τελευταίου. Το αναφέρω, γιατί κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, ήταν συγκλονιστική η στιγμή που αναφέρθηκε στα οστά του Μπελογιάννη. Όταν πέθανε η Έλλη Παππά, η σύντροφος του Νίκου Μπελογιάννη, πήγαν, όπως είπε ο Ηλίας Νικολακόπουλος, στο νεκροταφείο, στον τάφο του Μπελογιάννη, για να βγάλουν τα οστά του εξ Αμαλιάδος ορμώμενου αγωνιστή… επικεντρώνοντας στη στιγμή που αντίκρισε την οπή στο κρανίο του Νίκου Μπελογιάννη, από τη χαριστική βολή της εκτέλεσής του.

   Αυτές οι λίγες γραμμές, με δυο αναφορές που ήθελα απ’ την πλευρά μου να παραθέσω, κατατίθενται ως φόρος τιμής στον Ηλία Νικολακόπουλο, τον επιστήμονα, τον πολιτικό, κοινωνικό και εκλογικό αναλυτή αλλά και ερευνητή, τον συγγραφέα, τον πολίτη, τον άνθρωπο. Τον άνθρωπο που αν και δεν πολιτευόταν ή δεν ήταν πολιτικός (με την έννοια που γνωρίζουμε), ωστόσο στη συνείδηση της κοινής γνώμης, ταυτίστηκε όσο κανείς, με τις εκλογές, στη σύγχρονη μορφή κι εξέλιξη της Γ’ Ελληνικής Δημοκρατίας.      

 

 

Η χαμένη τιμή … της Ηλείας και η «ανεντιμότητα» της κυβέρνησης

Απόψεις

Παναγιωτόπουλος Γιώργος

Αν. Καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών

Μέλος Κ.Π.Ε ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ

 

Τα γεγονότα και οι συνθήκες γνωστές.

Η Ηλεία της κυβέρνησης είναι: Ηλεία χωρίς υγεία, χωρίς τριτοβάθμια εκπαίδευση, χωρίς πρωτογενή τομέα, χωρίς προοπτική στη νέα γενιά, χωρίς ανάπτυξη και χωρίς προοπτική.

Αναρωτιόμουν, λοιπόν, τι μπορεί να σημαίνουν όλα αυτά για τον τόπο μας.

Τον προβληματισμό μου, τον ερμήνευσε εύστοχα ένας φίλος και συμπολίτης μας, σύμφωνα με τον οποίο:

Η ουσία της πολιτικής στην Ηλεία έφθασε να ταυτίζεται με την πλήρη απουσία της.

Ίσως αυτή, η αυθόρμητη έκφρασή του, που εμπεριέχει και την αναγκαία νοηματοδότηση, αποτελεί και την αρχή του νήματος για να ξεκινήσουμε να εξηγούμε τους λόγους που ο τόπος μας κατάντησε «παρίας» της χώρας.

Ο νομός μας βρίσκεται πίσω από τα γεγονότα της ζωής και της ευημερίας που, τηρουμένων των αναλογιών, απολαμβάνουν οι άλλοι νομοί της χώρας.

Ο νομός μας, ακολουθεί παθητικά τις επιλογές της κεντρικής εξουσίας χωρίς εγωισμό και ανάστημα, που αρμόζει στην Ολυμπιακή Γη.

Τα πεδία αναφοράς, πολλά.

Χαρακτηριστικό, ιδιαίτερης και συμβολικής αξίας, αποτελεί και το ζήτημα της αφαίρεσής του από τον ακαδημαϊκό χάρτη.

Αφωνία και παθητικότητα, που παραπέμπει σε απόλυτη ενοχή των θεσμικών του νομού και των πολιτικών παραγόντων της κυβέρνησης.

Δεν είναι όμως μόνο αυτό.

Τα τελευταία χρόνια ο τόπος αφαιρέθηκε ουσιαστικά και από τον υγειονομικό χάρτη, με συνέπειες στην ίδια τη ζωή.

Κανένα νοσοκομείο δεν μπορεί να ανταποκριθεί στο μέγεθος της ευθύνης για την υγειονομική κάλυψη του τόπου, με ευθύνη της κυβέρνησης.  

Είναι γνωστή η ενστικτώδης αντίδραση όλων των πολιτών: «Αν θέλεις να ζήσεις, πήγαινε στην Πάτρα».

Τραγικό μεν, αληθινό δε, παρά τις υπεράνθρωπες προσπάθειες του υγειονομικού προσωπικού.  

Κι εδώ ο νομός ζει υπό το καθεστώς κενών, παραπλανητικών και δήθεν προσδοκιών, τις οποίες μας καλούν να δεχτούμε οι κυβερνητικοί παράγοντες.

Η καταδίκη της ακολουθούμενης ανέντιμης πολιτικής είναι αναγκαία και επιβεβλημένη.  

Συνεχίζοντας τη συζήτηση με τον φίλο και συμπολίτη μας, που με εξέπληξε με την ετοιμότητα και το περιεχόμενο του λόγου του, άκουσα ότι, όσο και αν επενδύουν σε ανυπαρξία αντανακλαστικών από μέρους των συμπολιτών μας, «πλανώνται πλάνην οικτράν».

Γνωρίζουν οι πολίτες της Ηλείας ότι, παρά τις πομπώδεις διακηρύξεις, οι προσωρινώς κρατούντες την ευθύνη, διαχειρίζονται απλά την μιζέρια και παρακμή, που οι ίδιοι δημιούργησαν στον τόπο.

Γνωρίζουν οι πολίτες της Ηλείας ότι δεν τους αρμόζει η ανοχή και η απάθεια διότι είναι οι τελευταίες αρετές μιας θνήσκουσας κοινωνίας, όπως είπε ο Αριστοτέλης.

Γνωρίζουν οι πολίτες της Ηλείας ότι δεν έχουν τα περιθώρια «να καυγαδίζουν μεταξύ τους» για τις σερβιρισμένες ψευδαισθήσεις της κυβέρνησης διότι θα προσομοιάσουν με τους επιβάτες της πρώτης θέσης του Τιτανικού…

Γνωρίζουν και γνωρίζουμε όλοι ότι μόνο η κοινωνία μπορεί να αλλάξει την πορεία του τόπου και της ζωής.

Να καταδικάσει όσους υπερασπίζονται την πολιτική τους επιβίωση και τα προνόμιά τους εις βάρος του κοινωνικού συνόλου.  

Μόνο η κοινωνία μπορεί να αποκαταστήσει τη χαμένη τιμή …της Ηλείας που έχει προ πολλού απολεσθεί, στον βωμό της ανεξέλεγκτης δοσοληψίας και των αφανών προσωπικών πολιτικών διαδρομών.

Αυτή είναι η ελπίδα.

Η αλλαγή, μέσα από την ανατροπή της «ανέντιμης» πολιτικής.

 

 

  

 

 

 

Παίζουν τον παπά: Εδώ Νοσοκομείο, εκεί Νοσοκομείο, που είναι το Νοσοκομείο;

Απόψεις

Του Μάκη Μπαλαούρα

Η ηγεσία του Υπουργείου Υγείας και ο Διοικητής της 6ηςΥΠΕ Γ. Καρβέλης, θεωρώντας ότι θα γίνουν άμεσα εκλογές, σκέφτηκαν, ανάγοντας τη μικροπολιτική σε επιστήμη, να εμφανίσουν ότι τάχα επουλώνουν τις πληγές που άνοιξαν στην Αμαλιάδα, που μετάτρεψαν το Νοσοκομείο της σε εμβολιαστικό κέντρο και στη καλύτερη Κέντρο Υγείας  και έκαναν την αντίστροφη κίνηση. Πριν μήνες, με πρόσχημα τον κορονοϊό αποψίλωσαν το Νοσοκομείο Αμαλιάδας. Τώρα, παίζοντας «γιο-γιο» τους εργαζόμενους, τους επιστρέφουν ως μπαγάζια, με τον κορονοϊό, ..πάλι σε έξαρση!

Αξιοσημείωτη «ευφυής» ενέργεια (!) μεσυνέπειες:

  1. Ολοκληρωτική διάλυση της Υγείας στην Ηλεία!!!
  2. Αναζωπύρωσητης αντιπαλότητας Πύργου-Αμαλιάδαςόπως εμφανίζονται με δημοσιεύσεις, που, επί ΣΥΡΙΖΑ με αφορμή τα σκουπίδια είχε καταλαγιάσει..
  3. Δημιουργία κοινωνικού αυτοματισμού και μεταξύ των συλλόγων Εργαζομένων Νοσοκομείων Πύργου-Αμαλιάδας…

Νοσοκομεία Πύργου/Αμαλιάδας μείον/δια=Μηδέν Υγεία στην Ηλεία

Το θέμα κοινωνικά και πολιτικά είναι προφανέστατα απλό.

Να λειτουργήσουν με επαρκή στελέχωση και τα δύο Νοσοκομεία.

Να θυμίσουμε ότι όταν ήλθε στην Ηλεία τον Γενάρη η αναπληρώτρια υπουργός Υγείας Μίνα Γκάγκα, είχε δηλώσει ότι«επιταχύνονται οι διαδικασίες πρόσληψης υγειονομικών με παροχή κινήτρων», αλλά καμιά επιτάχυνση και κανένα κίνητρο από τότε δε συνέβη, ενώ αντίθετα, ειρωνεύθηκε τους φορείς που ζήτησαν να χαρακτηριστεί «Άγονη Περιοχή Κατηγορίας Α’» και μάλιστα σε αντίθεση με τα όσα είχε δηλώσει ο υπουργός Υγείας Πλεύρης. Μπάχαλο και ασυνεννοησία μεταξύ τους!

Το Νοσοκομείο Πύργου, με τη κυβέρνηση ΝΔ, και πριν την επιδημία, επί τρία χρόνια επί ΝΔ, δεν έχει παύσει μόνο να είναι ένα πλήρες μητροπολιτικό νοσοκομείο, αλλά το οδήγησαν εντελώς στην απαξίωση (ούτε φάρμακα δε του παρέχουν για σοβαρότατες ασθένειες, όπως σκλήρυνση κατά πλάκας), οδηγώντας το εκτός της Δευτεροβάθμιας Φροντίδας Υγείας.

Οι βουλευτές της ΝΔ θα εξακολουθήσουν να σφυρίζουν αδιάφορα;

Το θέμα είναι να αποκτήσουν αγωνιστικά αντανακλαστικά σε συλλογική και συντονισμένη δράση οι αιρετοί, οι Σύλλογοι Εργαζομένων και οι πολίτες για αποτελεσματική-λειτουργική αναβάθμιση του Υγειονομικού Χάρτη της Ηλείας με την Πρωτοβάθμια και τα τρία Νοσοκομεία Πύργου, Αμαλιάδας, Κρεστένων ..

«Η κυβερνητική πολιτική δεν μπορεί να λύσει το δημογραφικό» - Των Πάνου Τριγάζη και Διονύση Καλαματιανού

Απόψεις

Με την ευκαιρία της καθιερωμένης από τον ΟΗΕ Παγκόσμιας Ημέρας των Πληθυσμών (11 Ιουλίου),  συναποφασίσαμε κοινή παρέμβαση για το δημογραφικό, κυρίως με τις επιστημονικές μας ιδιότητες, αν και το πρόβλημα αυτό είναι κατεξοχήν κοινωνικό–πολιτικό και όχι τεχνοκρατικό. 

Μιλώντας για την κατάσταση του παγκόσμιου πληθυσμού, που φέτος αγγίζει τα 8 δισεκατομμύρια (7.954 δισεκατομμύρια για την ακρίβεια), με περίπου τα 5/6 στον αναπτυσσόμενο κόσμο, οφείλουμε να μιλήσουμε και για τα προβλήματα των κοινωνιών, της ελληνικής συμπεριλαμβανομένης. 

Πρόσφατα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης, μιλώντας σε σχετικό συνέδριο, χαρακτήρισε το δημογραφικό «ωρολογιακή βόμβα» για την πατρίδα μας, με τη διαφορά ότι η διαπίστωση αυτή έχει ιστορία πολλών δεκαετιών. Θυμίζουμε ότι το 1992 είχε συσταθεί διακομματική επιτροπή της Βουλής για το ζήτημα, με τον Μανόλη Δρεττάκη μεταξύ των διακεκριμένων μελών της, η οποία είχε καταλήξει σε ομόφωνο πόρισμα που όμως δεν εφαρμόστηκε. 

Όσο για τη σημερινή κυβέρνηση, δεν μπόρεσε να οργανώσει και να φέρει σε πέρας την τακτική ανά δεκαετία απογραφή πληθυσμού. Ακόμα ένα στίγμα για το λεγόμενο επιτελικό κράτος των Μητσοτάκη-Γεραπετρίτη. 

Σύμφωνα με την έκθεση του ΟΗΕ για την κατάσταση του παγκόσμιου πληθυσμού και τους δημογραφικούς δείκτες παγκοσμίως, ο πληθυσμός της Ελλάδας το 2022 αριθμεί 10,3 εκατομμύρια, με προβλεπόμενη ετήσια μείωση 0,3%, με συνέπεια, το 2050, ο πληθυσμός της χώρας μας να είναι γύρω στα εννέα εκατομμύρια.  Μεγάλο μέρος του πληθυσμού, 23%, είναι άνω των 65 ετών, με την ίδια ηλικιακή ομάδα στην Τουρκία (πληθυσμός 85,6 εκατομμύρια με αυξητικές τάσεις)  να υπολογίζεται στο 10%.

Η χώρα μας δεν αποτελεί εξαίρεση στην Ευρώπη (της Ρωσίας συμπεριλαμβανομένης), την οποία το Ευρωκοινοβούλιο χαρακτηρίζει «γηράσκουσα και συρρικνούμενη» πληθυσμιακά, με το ίδιο πρόβλημα να αντιμετωπίζει η Ιαπωνία. Αντιθέτως, οι ΗΠΑ κερδίζουν και στον τομέα αυτό την Ευρώπη, καταγράφοντας πληθυσμιακό δυναμισμό, με το σύνολο του πληθυσμού της χώρας το 2022 να ανέρχεται στα 334,8 εκατομμύρια, με αυξητικές τάσεις. 

Άρα, το δημογραφικό δεν είναι κατ’ ανάγκη πρόβλημα της ανάπτυξης, όπως την εννοεί η νεοφιλελεύθερη προσέγγιση, ταυτίζοντάς την με την οικονομική μεγέθυνση, ενώ για την Αριστερά πρόκειται για έννοια ποιοτική, με την συμπερίληψη πολλών κοινωνικών δεικτών, της παιδείας, υγείας και απασχόλησης συμπεριλαμβανομένων.

Επισημαίνουμε ότι το 2004 ο πληθυσμός της Ελλάδας ήταν 11,4 εκατομμύρια, σύμφωνα με τον ΟΗΕ, εκτιμώντας ότι η πληθυσμιακή συρρίκνωση που σημειώθηκε στο μεταξύ,  οφείλεται στη μετά το 2009 τραγωδία των μνημονίων λόγω της κρίσης χρέους, η οποία ξεκίνησε με κυβέρνηση ΝΔ. Τα δύσκολα μνημονιακά χρόνια ξαναφούντωσε και η μετανάστευση, με νέους και νέες πλέον του μισού εκατομμυρίου να αναζητούν την τύχη τους στην ξενιτιά, ιδιαίτερα στα χρόνια της κυβέρνησης Σαμαρά-Βενιζέλου, με την ανεργία των νέων να υπερβαίνει τότε το 50% και την γενική ανεργία το 27%.

Το συμπέρασμα, λοιπόν, είναι ότι η δημογραφική κρίση στη χώρα μας, μείζον εθνικό θέμα, δεν αντιμετωπίζεται με επιδόματα του τύπου ένα διχίλιαρο για κάθε παιδί που γεννιέται, αλλά με ένα συνεκτικό και ολοκληρωμένο σχέδιο, το οποίο θα εναρμονίζεται πλήρως με τις ανάγκες της κοινωνίας. Απαιτείται μια προσέγγιση που θα εμπεριέχει διαφορετικές οικονομικές και κοινωνικές πολιτικές για την προστασία της εργασίας, την επαγγελματική αποκατάσταση με τη δημιουργία νέων και καλά αμειβόμενων θέσεων εργασίας, την καταπολέμηση του κοινωνικού αποκλεισμού, την εξάλειψη της έμφυλης ανισότητας στην εργασία, την εξασφάλιση στέγασης, τον οικογενειακό προγραμματισμό, την αναζωογόνηση της υπαίθρου και τη στοχευμένη διαχείριση του μεταναστευτικού και προσφυγικού.

 

* Ο Πάνος Τριγάζης είναι οικονομολόγος-διεθνολόγος και ο Διονύσης Καλαματιανός Βουλευτής Ηλείας, π. Διοικητής ΙΚΑ- ΕΤΑΜ, δικηγόρος-εργατολόγος,  στελέχη και οι δύο του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία